voiko W124 laittaa xenon valot vakiolyhtyihin

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
AHIL
Viestit: 24
Liittynyt: 15.3.2007 14:39
Paikkakunta: Lumijoki

voiko W124 laittaa xenon valot vakiolyhtyihin

Viesti Kirjoittaja AHIL »

Onko kukaan asentanut xenon valosarjaa satalankkuun vakio lyhtyjen sisään vai meneekö lamput xenonin myötä uusiksi?

Miten on toiminut?

Oliko työläs asentaa?

Minkänimisen sarjan hankit?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi asentaa, hyvin toimii, hajavaloahan on aina turhan paljon, asennus on helppo, sarjan merkillä ei niin väliä.

Laitonhan se sitten on.
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Vastaantulijoita sitten v******a nuot jälkiasenteiset xenonit juuri tuon hajavalon takia. Joku on kertonu, että ne saa asennettua niinkin, ettei häikäse vastaantulijaa. Xenonit on ajajan kannalta hyvät valot mutta ne pitää asentaa niin, ettei häikäse vastaantulevia.

Oma mielipiteeni on nyt piän tultua se, että kun noita jälkiasennussarjoja on ruuvattu todella paljon autoihin ja mitään muuta ei ole tehty niin seuraavanlainen. Poliisi saisi kirjoittaa jokaiselle 200€:n sakon, jolla on jälkiasennetut xenonit, jos auto ei täytä xenon valoille annettuja määräyksiä. :pappa:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Mitenhän noilla jälkiasennus umpioilla hajavalo menee? Itellä nokalla semmost jossa lyhyet projektorilla ja pitkät ei? Vaikka vakioumpiota parempi toi valoteho niin eipä se noillakaan hämärässä märällä tiellä juuri auta.

Eikös normiumpioissa se hajavalo johdu pääosin siitä et kuviot on tehty lyhdyn lasilla, eli kokemuksia miten jälkiasennus xenonit käyttäytyy noissa missä kirkas lasi?

Umpioina siis tämmöset: http://www.km-parts.fi/index.php?option ... 1&Itemid=2 projektorit
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

halogeeniumpioihin on saatavilla polttimoita joissa on "häikäisysuoja".
Vähentää hajavaloa, mutta sen laillisempia se ei niistä tee.
Mulla on tuollaset H7:at ja ei sitä hajavaloa häiritsevästi ole.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Mielestäni jutun juoni menee juuri kuten sv arvelee.
Lyhdyn lasilla tehty valokuvio+ 5000000 kiveniskemää tekevät vastaantulijan hulluksi.

Projektorivaloissa pitäisi olla paremmat edellytykset, kaiken järjen mukaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

bi-xenoneilla ei saa suunnattua molempia vallokuvioita oikein. Jos säätää lähivalot niin että ne on oikein, niin kaukovalot näyttää 10m päähän. ja jos kaukovalot säätää oikein, ni vastaantulijat näyttää sormimerkkejä.

H4 Lähivaloille xenonit ja lisäpitkät keulille niin, ettei H4 kaukovalot ole toiminnassa lainkaan, saa ainoastaan järkevästi säädettyä valot niin ettei se muita häiritse.

Ja laitontahan se tosiaan on. En ole edes nähny xenon hyväksyttyjä tuning valoja.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Muistaakseni noissa on H7+H3, muista vaan kumminpäin, ja ajatuksissa oli vaihtaa pitkiin jälkiasennusxenonit. Laittomathan ne on, mutta nopeastihan ne aina katsastukseen vaihtaa. Kävi tuossa mielessä et jos oikein askartelis niin laittais noihin lyhkäsiin joissa projektori bi-xenonin ja kytkis noiden umpioiden pitkät lisäpitkiksi, mutta volvossa olleet bi-xenonit ei oikein vakuuttaneet, jälkiasennukset nekin. Juuri suuntaaminen oli ongelma, oli lyhyet pakko jättää näyttämään liian alas. Eikä sillä, ei V40 saa edes valoja säädettyä mitenkään järkevästi rikkomatta niitä.

Noita xenoneita nyt alkaa jo suht halvalla saada, et periaatteessa vois vaihtaa molempiinkin, kun erityisesti näin kaupunkialueella noilla lyhyillä ei näillä keleillä näe mitään.

Suurin murheen aihehan on et miten virkavalta suhtautuu asiaan, volvolla ei kukaan kertaakaan kiinnostunut niistä, et mahtaako poliisi setiä oikeasti edes kiinnostaa jos ne on suunnattu ja säädetty siten ettei ne häikäise?

Miten tuo polttimovaroitin suhtautuu xenoneihin?

Ja sikses vähä OT, mutta mitenhän näissä uudemmissa vehkeissä kun enää ei umpioista löydä minkään näköistä merkintää? Eksän kanssa käytiin alkuvuodesta kattellemassa quashqaita ja tiedustelin sitten niistä umpioista kun ei budjetti valmiiksi xenoneilla olevaa ois mahdollistanut, niin eivätpä osanneet merkkiliikkeessä sanoa yhtään mitään umpioiden tyyppihyväksynnästä. Samahan on ainaki sprintterissä, saman näköiset umpiot ei-xenon/xenon vehkeissä, enkä ohjekirjastakaan löytänyt mitään mainintaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”