Huhhuh... Sain tommosesta puolen päivän rauhallisesta pikkuhommasta tehtyä koko viikonlopun mittasen skenaarion...

Ensin hutkitaan, sitten tutkitaan. Kaikki meni siihen asti hyvin, kunnes luulin, että esikammion ja kannen välissä olisi 1mm paksu tiiviste. Ei ollut, se oli sylinterin kantta itessään. Kannen reunaan vain oli jostain syystä pinttynyt koko matkalle semmoinen jälki. Tässä kohtaa meni kaikki v****lleen.
Aattelin, että halkasen prikan saadakseni sen pois helposti, jotta isäukko voi tehdä uuden mittojen mukaan, näin kaikessa tyhmyydessäni onnistuin hakkaamaan kanteen kolon.
Siinä olikin lauantai pilalla perin pohjin...
Sunnuntai aamuna sitten isäukon tutkittua kantta, vietettyä tunti sorvihuoneessa, jyrsittyään kansi suoraksi, ja tehtyään sinne prikan tilalle, että korkeus säilyy, päästiin laittelemaan konetta kasaan.
Ei vuoda enään ei. Tästä eteenpäin kyllä käytän tutkimiseen REILUSTI enemmän aikaa, välttyäkseni tämmöisiltä vahingoilta.
Vähän kun tätä törttöilyä jatkan viellä, löytyy varastoistamme semmoisia Mersun erikoistyökaluja, ettei harvassa koneistamossakaan ole.

Tässähän se kokemus karttuu, seuraavalla kerralla en tee samaa virhettä, se on vissi!