230E kylmäkäynnistys ja öljynpaineet

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
McMaster
Viestit: 2
Liittynyt: 13.11.2010 14:03

230E kylmäkäynnistys ja öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja McMaster »

Terves mieheen, olen uusi täällä ja uusi myös Mersujen kanssa. Hommasin käytetyn -88 230E:n 2.3l bensakoneella. Nyt ensimmäisen kerran käynnistäessäni kylmänä huomasin, ettei se oikein haluakkaan käynnistyä. Tovin yrittämisen jälkeen se lähti sitten käymään mutta kävi tyhjäkäynnillä kovin heikosti, noin 30s-1min jälkeen kävi jo melkeistä normaalisti ja lämpimänä ei mitään käynnistys ongelmia. Mistä voisi johtua? Ruiskussa jotain vialla?

Toinen on öljynpaineet. Öljyä pitäisi olla ihan riittävästi, en ole vielä tosin kylmänä tarkistanut, mutta lämpimänä on maksimin yläpuolella. Paineet ei painemittarissa nouse kuin hiukan yli yhden. Kaveri jolla on turbodiesel mersu sanoi että ajossa pitäisi nousta kolmeen, mutta tämä ei juurikaan yhden yli nouse, ja tyhjäkäynnillä laskee siihen yhteen tai inansa alle. Mitäs sen pitäisi sitten olla, ja onko haittaa jos se ei siitä nouse vaikka pitäis? Vai vaihdanko jäykemmät öljyt sisään. Korkin alta kun katselin, niin kyllä siellä ihan hyvin öljyä näytti olevan ympäriinsä. Tosin tikusta kun öljyä pyyhin, niin jotenkin vaikutti vähän löysältä se öljy, mutta saattaa olla ihan vaan kun oli lämmin kone.[/img]
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Onko öljynsuodatinta vaihdettu koska(an)?
Jos putsari on kunnossa ja mittari näyttää oikein, niin jossain on tosissaan vikaa ja en ajaisi autolla ennen kuin vika selviää :!:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja tuohon kylmäkäyntiongelmaan: Kylmäkäynnistys suutin ei ilmeisesti toimi. Syy toimimattomuuteen voi olla ainakin suuttimessa itsessään, lämpötila-anturissa, YJ-releessä, tai jossain ihan muualla :D
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
McMaster
Viestit: 2
Liittynyt: 13.11.2010 14:03

Viesti Kirjoittaja McMaster »

teppo21 kirjoitti:Onko öljynsuodatinta vaihdettu koska(an)?
Jos putsari on kunnossa ja mittari näyttää oikein, niin jossain on tosissaan vikaa ja en ajaisi autolla ennen kuin vika selviää :!:
Ei tosiaankaan mitään tietoa että, koska on mitään vaihdettu. Ja tarkoitus oliskin tehdä öljyn ja suodattimen vaihto pikapuoliin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”