Terves mieheen, olen uusi täällä ja uusi myös Mersujen kanssa. Hommasin käytetyn -88 230E:n 2.3l bensakoneella. Nyt ensimmäisen kerran käynnistäessäni kylmänä huomasin, ettei se oikein haluakkaan käynnistyä. Tovin yrittämisen jälkeen se lähti sitten käymään mutta kävi tyhjäkäynnillä kovin heikosti, noin 30s-1min jälkeen kävi jo melkeistä normaalisti ja lämpimänä ei mitään käynnistys ongelmia. Mistä voisi johtua? Ruiskussa jotain vialla?
Toinen on öljynpaineet. Öljyä pitäisi olla ihan riittävästi, en ole vielä tosin kylmänä tarkistanut, mutta lämpimänä on maksimin yläpuolella. Paineet ei painemittarissa nouse kuin hiukan yli yhden. Kaveri jolla on turbodiesel mersu sanoi että ajossa pitäisi nousta kolmeen, mutta tämä ei juurikaan yhden yli nouse, ja tyhjäkäynnillä laskee siihen yhteen tai inansa alle. Mitäs sen pitäisi sitten olla, ja onko haittaa jos se ei siitä nouse vaikka pitäis? Vai vaihdanko jäykemmät öljyt sisään. Korkin alta kun katselin, niin kyllä siellä ihan hyvin öljyä näytti olevan ympäriinsä. Tosin tikusta kun öljyä pyyhin, niin jotenkin vaikutti vähän löysältä se öljy, mutta saattaa olla ihan vaan kun oli lämmin kone.[/img]
230E kylmäkäynnistys ja öljynpaineet
Onko öljynsuodatinta vaihdettu koska(an)?
Jos putsari on kunnossa ja mittari näyttää oikein, niin jossain on tosissaan vikaa ja en ajaisi autolla ennen kuin vika selviää
Jos putsari on kunnossa ja mittari näyttää oikein, niin jossain on tosissaan vikaa ja en ajaisi autolla ennen kuin vika selviää

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ja tuohon kylmäkäyntiongelmaan: Kylmäkäynnistys suutin ei ilmeisesti toimi. Syy toimimattomuuteen voi olla ainakin suuttimessa itsessään, lämpötila-anturissa, YJ-releessä, tai jossain ihan muualla 

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ei tosiaankaan mitään tietoa että, koska on mitään vaihdettu. Ja tarkoitus oliskin tehdä öljyn ja suodattimen vaihto pikapuoliin.teppo21 kirjoitti:Onko öljynsuodatinta vaihdettu koska(an)?
Jos putsari on kunnossa ja mittari näyttää oikein, niin jossain on tosissaan vikaa ja en ajaisi autolla ennen kuin vika selviää