Audi tavoittelee keskiluokan herruutta
Audi tavoittelee keskiluokan herruutta
BMW on ehkä tällä hetkellä E-luokassa edellä Mersua, mutta Audi tulee heittämään kovan haasteen ensi vuonna uudella A6:llaan:
http://www.germancarblog.com/2010/11/au ... n-january/
http://www.germancarblog.com/2010/11/au ... n-january/
Vaikutteita on Bmw:stä tuossa muotoilussa aika rajusti. Audi on pikkuhiljaa saanut muotoilun kohdilleen , toista olivat ne laatikkomallit, esim audi 100 (viisi sylinterinen kehrääjä jne)
Audi on tullut kovaa vauhtia eteenpäin, tyyli alkoi aikoinaan löytyä jo ensimmäisten A4 mallien tultua markkinoille, mutta näitä uudempia toisen ja kolmannen sukupolven A4 malleja voi jo sanoa varsin onnistuneiksi.
Audi on tullut kovaa vauhtia eteenpäin, tyyli alkoi aikoinaan löytyä jo ensimmäisten A4 mallien tultua markkinoille, mutta näitä uudempia toisen ja kolmannen sukupolven A4 malleja voi jo sanoa varsin onnistuneiksi.
Mersuja
Audi ja BMW kulkevat tyylillisesti ehdottomasti nyt automaailman kärjessä. Mersu lähti kummallisiin ja outoihin muotoilukikkailuihin (vrt. E-sarjan kylkipokkaukset yms.) ja harmonia ja tasapaino hävisi muotoilusta.
Tykkään kovasti tästä BMW uudesta vitosesta, ja odotan mielenkiinnoslla tätä tulevaa Audia. Ja MB voisi pikapikaa laittaa muotoilupuolen ukot vaihtoon.
Tykkään kovasti tästä BMW uudesta vitosesta, ja odotan mielenkiinnoslla tätä tulevaa Audia. Ja MB voisi pikapikaa laittaa muotoilupuolen ukot vaihtoon.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ja paskanmarjat, no meneppäs nyt käynnistelemään sitä datsuniasi kun äiti käskee.Eldorado kirjoitti:Audi ja BMW kulkevat tyylillisesti ehdottomasti nyt automaailman kärjessä. Mersu lähti kummallisiin ja outoihin muotoilukikkailuihin (vrt. E-sarjan kylkipokkaukset yms.) ja harmonia ja tasapaino hävisi muotoilusta.
Tykkään kovasti tästä BMW uudesta vitosesta, ja odotan mielenkiinnoslla tätä tulevaa Audia. Ja MB voisi pikapikaa laittaa muotoilupuolen ukot vaihtoon.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ihana menevän näköinenhän tuo, mitä vähemmän auto näyttää "audilta" sitä parempi eli siinä asiassa on menty parempaa suuntaan. Katon muotoilusta ja niskatuista päätellen vaivaa sama ongelma ku niin monissa muissakin nykyisissä autoissa eli takapenkillä istuvalla yli metrin pituutta omaavalla henkilöllä on niskat enemmän jumissa ku ohituspaikkaa kyttäävällä 200D kuskilla.
Tuo on jo sitä uudempaa laatikkomallia kaverilla oli joskus meidän hamassa nuoruudessa tuommonen mutta ei ihan noi pyöreillä muodoilla, se oli aika laiva siihen aikaan.Wikke kirjoitti:mcee kirjoitti:Vaikutteita on Bmw:stä tuossa muotoilussa aika rajusti. Audi on pikkuhiljaa saanut muotoilun kohdilleen , toista olivat ne laatikkomallit, esim audi 100 (viisi sylinterinen kehrääjä jne)
Mersuja
A7:ssa vanhan Passatin kattopelti, höh?
Eli taas yksi Audi jatkoksi pitkään riviin Audi sedaneita, joiden takatilat eivät pärjää edes Klonkswagen Kolopallolle.
Ovatko nykyajan keskiluokan autojen ostajat kääpiöitä vai ovatko heidän lapsensa jo niin cityvirheitä, etteivät ne aja koskaan?
En ole edes nähnyt koko keksintöä livenä, mutta kuvan perusteella arvaan, että Audin pihvi on Avant ja Torsen?
E-sarja ja BMW 500 toimivat myös sedanina, myös aikuisille.
Eli taas yksi Audi jatkoksi pitkään riviin Audi sedaneita, joiden takatilat eivät pärjää edes Klonkswagen Kolopallolle.
Ovatko nykyajan keskiluokan autojen ostajat kääpiöitä vai ovatko heidän lapsensa jo niin cityvirheitä, etteivät ne aja koskaan?
En ole edes nähnyt koko keksintöä livenä, mutta kuvan perusteella arvaan, että Audin pihvi on Avant ja Torsen?
E-sarja ja BMW 500 toimivat myös sedanina, myös aikuisille.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Komian on näkönen Ei vaan pystyis, ei millään... Katkaisijat jämäkämmiksi ja takapainotteinen neliveto niin ehkä sitten. Komia on, hiivatin komia. Eldo on ihan oikeessa mun mielestä että merssun muotoilu on menny heikompaan suuntaan viimeisten korien osalta
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu, itsekään en kovin perusta Audin keulailmeestä, mutta sivuprofiilit onkin jo parempia ja ennenkaikkea rauhallisia ilman mitään ihmekikkailuja. Samoin tykkään uuden viitosbemun sivuprofiilista. MB:n E-sarjassa sen sijaan häiritsee se kummallinen Ponttooneista apinoitu pokkaus takakaaren alueella joka saa sivuprofiilin näyttämään levottomalta ja c-pilarin alueen liian täyteenahdetulta. Ja lisäksi tulee erittäin vahva "perse pystyssä"-lookki. Farmarikorissa tämä ärsyttävä piirre on onneksi lievempi koska farmarin takapää menee muutenkin pitkälle taakse eikä tuota tietynlaista "auton katkeamista" c-pylvään kohdalla samalla tavoin laita merkille.
CLS:ssä nämä kylkilinjoilla leikkimiset on viety vielä pitemmälle mutta siinä sen ymmärtää paremmin koska kyseessä onkin erikoismalli ns. avantgardisteille. Mutta E:ssä luulisin että muotoilu on vähintäänkin säikäyttänyt konservatiivisempia ostajia joskin tilalle on saattanut tulla jokunen näistä "avantgardisteista".
Joku voi tietysti sanoa että rauhallinen kylkilinja on tylsä, mutta mielestäni se tietty rauhallisuus ja kikkailemattomuus tuo autoon arvokkuutta jota tässä koko- ja hintaluokassa arvostetaan. Nuoriso-autot on erikseen.
CLS:ssä nämä kylkilinjoilla leikkimiset on viety vielä pitemmälle mutta siinä sen ymmärtää paremmin koska kyseessä onkin erikoismalli ns. avantgardisteille. Mutta E:ssä luulisin että muotoilu on vähintäänkin säikäyttänyt konservatiivisempia ostajia joskin tilalle on saattanut tulla jokunen näistä "avantgardisteista".
Joku voi tietysti sanoa että rauhallinen kylkilinja on tylsä, mutta mielestäni se tietty rauhallisuus ja kikkailemattomuus tuo autoon arvokkuutta jota tässä koko- ja hintaluokassa arvostetaan. Nuoriso-autot on erikseen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mitäköhän se herruus tarkoittaa tässä yhteydessä?
Eikös se yksi Audi-myyjä (Kiesi) saanut kenkää juuri sen herruuden takia.
Tuttu autokorjaamon omistaja juuri kirosi, että Audi on kaikkein pahin
sähköjen suhteen, jos päästää akun tyhjäksi. Kaveri oli ostanut
C350 CDI 4matikin.
Eikös se yksi Audi-myyjä (Kiesi) saanut kenkää juuri sen herruuden takia.
Tuttu autokorjaamon omistaja juuri kirosi, että Audi on kaikkein pahin
sähköjen suhteen, jos päästää akun tyhjäksi. Kaveri oli ostanut
C350 CDI 4matikin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Taidan olla avantgardisti. Tylsä on tylsän näköinen. Noinki isoista summista ku on kyse, ni kyllähä siin pitää tunteita jotenki kutitella... Jos ei siihe oo tarve, ni silloha voi ostaa Mazda 6:n.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juu, avantgardistejakin tarvitaan. Muutenhan kaikki olisi tylsän harmaata. Tarkoitin tuossa lähinnä sitä että suurin osa ko. hintaluokan asiakkaista ovat varmaankin enemmän konservatiiveja ja haluavat rauhallisen (ja rahallisen) arvokasta ulkonäköä. Siihen yhtälöön ei korealaisilta apinoitu muotoilukikkailu sovi. Ja noilla kikkailuilla on paha tapa vanheta nopeasti kun muotivirtaukset tulee ja menee. MB ei takavuosina juurikaan muotivirtausten mukaan mennyt vaan kulki omaa määrätietoista mutta tyylikästä linjaansa joka nyttemmin on hieman unohtunut.Sergey kirjoitti:Taidan olla avantgardisti. Tylsä on tylsän näköinen. Noinki isoista summista ku on kyse, ni kyllähä siin pitää tunteita jotenki kutitella... Jos ei siihe oo tarve, ni silloha voi ostaa Mazda 6:n.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset. Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa. Mutta makuasioistahan saadaan parhaimmat riidat aikaan.
Uusi audi näyttää minun silmään hyvälle muuten mutta perä on tylsä. Suurin ongelma audilla on minusta ollut sisusta. Nykyinen A6 on ollut sisältä todella vanhahtavan näköinen jo uudesta asti.
Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
Uusi audi näyttää minun silmään hyvälle muuten mutta perä on tylsä. Suurin ongelma audilla on minusta ollut sisusta. Nykyinen A6 on ollut sisältä todella vanhahtavan näköinen jo uudesta asti.
Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
Niin meikäläistä kaiketi tarkoitat. Kyllä ne vain huomaa, ainakin minä huomaan ja ärsyttävät joka kerta kun auto muutoin olisi jopa katseltavan näköinen. Mutta ei se nyt elämää suurempi ongelma sentään ole, ja onneksi ei ole mitään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) hankkia sellaista. Asian olisi vain voinut toteuttaa tyylikkäästi ilmankin noita pokkauksia jotka eivät istu kokonaisuuteen niin sitten millään tavalla.karvine kirjoitti:Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset. Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
pitää myös muistaa että perus mersu ei enää maksa 200-300% enemmän kuin perus perheautot. vrt alkaen-hinnat 1990 Ford Sierra/W201 hintaero lähes tarkalleen tuplat halvempaan nähden eli 200% ja kun 20v myöhemmin, tänään, Mondeo/C jossa ero on vain puolet halvemmasta, 48%.Eldorado kirjoitti:MB ei takavuosina juurikaan muotivirtausten mukaan mennyt vaan kulki omaa määrätietoista mutta tyylikästä linjaansa joka nyttemmin on hieman unohtunut.
Luulen että mersulla hinnan lasku on ollut suoraan laadusta tinkimistä ja volyymin lisäämiseksi muodin mukaan menemistä.
Mitä tulee audiin niin kyllä olen aina sen muotoilua pitänyt miellyttävämpänä kuin bemarin malleja. Myös tämä uus harmaa hiirulainen sen takia tämä on taattu menestyjä. Uppoaa kaikille, ja "ehostaen" siitä saa varsin helposti juuri "omanlaisensa" (toivottavasti laadukkaan) tusinatuotteen.
(olenhan itsekin 15v päästä potentiaalinen ko. mallin ostaja.)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tämäkin on totta, mutta onko se sitten hyvä juttu, sitä voi pohtia. Volyymit ja myyntimäärät varmaankin kasvavat (ainakin lyhyellä tähtäimellä) mutta merkin arvostus saattaapi kokea takapakkia (niinkuin on jossain määrin varmaankin jo käynyt).Sergey kirjoitti:Luulen että mersulla hinnan lasku on ollut suoraan laadusta tinkimistä ja volyymin lisäämiseksi muodin mukaan menemistä.
Ja jos MB:stä halutaan tehdä sitten tusinatuote niin hintoja pitäisi painaa vieläkin alaspäin, silloin nämä kauniisti muotoiltuna "laadun vaihtelutkin" olisi helpompi hyväksyä. Ja miten tämä sitten istuu esimerkiksi Daimler AG:n mainoslauseeseen "The Best Or Nothing"?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juu ei se kattolinja tai c-pilari olekaan se ongelma, vaan mitä on niiden alapuolella. Tarkoitin että se kylkipokkaus takapyöränkaaren vieressä tekee c-pilarin alueen levottoman ja ylitäytetyn näköiseksi. Ilman sitä pokkausta aluehan olisi todella onnistuneen näköinen.sonikki kirjoitti:
Mun silmään tuo kattolinja/c-pilari ei kyllä töksähdä millään tavalla vaan antaa autolle juuri sen Mersulle ominaisen lookin sen sijaan että käytettäisiin tylsää tasaisen kaartuvaa kattolinjaa mikä löytyy jo 95% autoista
Tätä on tietysti hieman hankala kertoa ja nämähän ovat muutenkin makuasioita, mutta se kylkipokkaus ei vaan istu siihen kokonaisuuteen, se on kuin jälkeenpäin lisätty irrallinen elementti. Se että kunnioitetaan perinnettä ja 50-luvulla tehtyjä klassikkomalleja ei tarkoita että tuota muotokieltä pitäisi suoraan nakata 2010-luvun autoon. Mikä toimi 50-luvulla ei aina välttämättä toimi nykyään.
Enivei, siis makuasioita, niistä voi ja saa kiistellä, tämä on minun näkemykseni ja muut saavat ihan vapaasti olla muuta mieltä. Ja pitääkin olla.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Kylmänraudanseppä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15.11.2010 22:42
Uusi 212 on teknillisesti sivistynyt ja esim. amg alustapaketti+suoraohjaus toimivat hienosti.Eldorado kirjoitti:Niin meikäläistä kaiketi tarkoitat. Kyllä ne vain huomaa, ainakin minä huomaan ja ärsyttävät joka kerta kun auto muutoin olisi jopa katseltavan näköinen. Mutta ei se nyt elämää suurempi ongelma sentään ole, ja onneksi ei ole mitään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) hankkia sellaista. Asian olisi vain voinut toteuttaa tyylikkäästi ilmankin noita pokkauksia jotka eivät istu kokonaisuuteen niin sitten millään tavalla.karvine kirjoitti:Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset. Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa.
Mutta, itse pahoitin mieleni 212: sen nähdessäni... olin luullut voivani siihen vaihtaa seuraavaksi. Joudun nyt etsimään uuden kohteen... toki siihen menee vielä aikaa, kun nykyinen facelift 211 V6 280 CDI 7G avantcarde on niin kovin mieluisa.
1. Hattumallin konepelti "wartburg Kolin klooni"
2. Kojelaudan muovin laatu tojotasta ja esim. kokonahkaverhoilun tyylikkyyserot nykyiseen autooni verrattaessa...
3. Takavalot Hundaista
Aikoinaan kun ajoin Vehon pihaan hienolla 210 väyrysellä katsomaan ensimmäistä kertaa 211: sta luonnossa, olin heti myyty mies... varsinkin kojelauta ym puhutteli.... nyt kun tein saman tempun 211: lla, lupasin itselle olla vaihtamatta 212: sta seuraavaksi...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Mä tällä hetkellä pidän 211:stä kauneimpana E-sarjalaisena. Yksinkertaisesti maskuliinisen siro malli. Todella onnistunut, moderni ja samalla mersumainen luomus. 212 on vähän sellainen tekemällä-tehty moderniksi.
BMW:lläkin mielestäni E60 on paaaljon hienomman, ja ennen kaikkea modernimman näköinen, kuin F10. Uusi malli on muotoilultaan vanhaa selvästi konservatiivisempi, mielestäni vähän liiankin rauhallisesti muotoiltu.
BMW:lläkin mielestäni E60 on paaaljon hienomman, ja ennen kaikkea modernimman näköinen, kuin F10. Uusi malli on muotoilultaan vanhaa selvästi konservatiivisempi, mielestäni vähän liiankin rauhallisesti muotoiltu.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04