Audi tavoittelee keskiluokan herruutta

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Audi tavoittelee keskiluokan herruutta

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW on ehkä tällä hetkellä E-luokassa edellä Mersua, mutta Audi tulee heittämään kovan haasteen ensi vuonna uudella A6:llaan:
Kuva
http://www.germancarblog.com/2010/11/au ... n-january/ :roll:
Kuva
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Vaikutteita on Bmw:stä tuossa muotoilussa aika rajusti. Audi on pikkuhiljaa saanut muotoilun kohdilleen 8) , toista olivat ne laatikkomallit, esim audi 100 (viisi sylinterinen kehrääjä jne) :lol:

Audi on tullut kovaa vauhtia eteenpäin, tyyli alkoi aikoinaan löytyä jo ensimmäisten A4 mallien tultua markkinoille, mutta näitä uudempia toisen ja kolmannen sukupolven A4 malleja voi jo sanoa varsin onnistuneiksi.
Mersuja
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Audi ja BMW kulkevat tyylillisesti ehdottomasti nyt automaailman kärjessä. Mersu lähti kummallisiin ja outoihin muotoilukikkailuihin (vrt. E-sarjan kylkipokkaukset yms.) ja harmonia ja tasapaino hävisi muotoilusta.

Tykkään kovasti tästä BMW uudesta vitosesta, ja odotan mielenkiinnoslla tätä tulevaa Audia. Ja MB voisi pikapikaa laittaa muotoilupuolen ukot vaihtoon.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eldorado kirjoitti:Audi ja BMW kulkevat tyylillisesti ehdottomasti nyt automaailman kärjessä. Mersu lähti kummallisiin ja outoihin muotoilukikkailuihin (vrt. E-sarjan kylkipokkaukset yms.) ja harmonia ja tasapaino hävisi muotoilusta.

Tykkään kovasti tästä BMW uudesta vitosesta, ja odotan mielenkiinnoslla tätä tulevaa Audia. Ja MB voisi pikapikaa laittaa muotoilupuolen ukot vaihtoon.
Ja paskanmarjat, no meneppäs nyt käynnistelemään sitä datsuniasi kun äiti käskee.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllähä siin on pitkälti bemarin näköä... valitettavasti. Onneksi keula on taatun audimainen, niin ei ihan pilalla ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Tyylikäs on 8)
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Edellinen A6 oli mun mielestä parhaimman näköinen Audi koskaan. Nyt näyttäisi, että on pistetty vieläkin paremmaksi. Hyvältä näyttää niinku kuuluuki. :D
S204, AZT250
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ihana menevän näköinenhän tuo, mitä vähemmän auto näyttää "audilta" sitä parempi eli siinä asiassa on menty parempaa suuntaan. Katon muotoilusta ja niskatuista päätellen vaivaa sama ongelma ku niin monissa muissakin nykyisissä autoissa eli takapenkillä istuvalla yli metrin pituutta omaavalla henkilöllä on niskat enemmän jumissa ku ohituspaikkaa kyttäävällä 200D kuskilla.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Audi tavoittelee keskiluokan herruutta


Näin täällä nälkämaallakin,meni koko audin edustus laakkoselta.
Ei mene kaupaksi ,ei.
Köyhä kun on koko nälkämaa. :supersad:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

mcee kirjoitti:Vaikutteita on Bmw:stä tuossa muotoilussa aika rajusti. Audi on pikkuhiljaa saanut muotoilun kohdilleen 8) , toista olivat ne laatikkomallit, esim audi 100 (viisi sylinterinen kehrääjä jne) :lol:
Kuva
8)
® Mesen Porkkana-klubi
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Wikke kirjoitti:
mcee kirjoitti:Vaikutteita on Bmw:stä tuossa muotoilussa aika rajusti. Audi on pikkuhiljaa saanut muotoilun kohdilleen 8) , toista olivat ne laatikkomallit, esim audi 100 (viisi sylinterinen kehrääjä jne) :lol:
Kuva
8)
Tuo on jo sitä uudempaa laatikkomallia :D kaverilla oli joskus meidän hamassa nuoruudessa tuommonen mutta ei ihan noi pyöreillä muodoilla, se oli aika laiva siihen aikaan.
Mersuja
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

A7:ssa vanhan Passatin kattopelti, höh?

Eli taas yksi Audi jatkoksi pitkään riviin Audi sedaneita, joiden takatilat eivät pärjää edes Klonkswagen Kolopallolle.

Ovatko nykyajan keskiluokan autojen ostajat kääpiöitä vai ovatko heidän lapsensa jo niin cityvirheitä, etteivät ne aja koskaan?

En ole edes nähnyt koko keksintöä livenä, mutta kuvan perusteella arvaan, että Audin pihvi on Avant ja Torsen?

E-sarja ja BMW 500 toimivat myös sedanina, myös aikuisille.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Kyllä mun makuun jo nykyiset Audit jo kepittää sekä Messersmitin että Bimmerin. Ja tuo uus A6... Njams!
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Komian on näkönen :roll: Ei vaan pystyis, ei millään... Katkaisijat jämäkämmiksi ja takapainotteinen neliveto niin ehkä sitten. Komia on, hiivatin komia. Eldo on ihan oikeessa mun mielestä että merssun muotoilu on menny heikompaan suuntaan viimeisten korien osalta :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä nuo audin keulat on vaan osattu suunnitella sillee että viimeistää sen nähdessä katoaa pienimmätki omistamisenhalun rippeet :roll:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu, itsekään en kovin perusta Audin keulailmeestä, mutta sivuprofiilit onkin jo parempia ja ennenkaikkea rauhallisia ilman mitään ihmekikkailuja. Samoin tykkään uuden viitosbemun sivuprofiilista. MB:n E-sarjassa sen sijaan häiritsee se kummallinen Ponttooneista apinoitu pokkaus takakaaren alueella joka saa sivuprofiilin näyttämään levottomalta ja c-pilarin alueen liian täyteenahdetulta. Ja lisäksi tulee erittäin vahva "perse pystyssä"-lookki. Farmarikorissa tämä ärsyttävä piirre on onneksi lievempi koska farmarin takapää menee muutenkin pitkälle taakse eikä tuota tietynlaista "auton katkeamista" c-pylvään kohdalla samalla tavoin laita merkille.

CLS:ssä nämä kylkilinjoilla leikkimiset on viety vielä pitemmälle mutta siinä sen ymmärtää paremmin koska kyseessä onkin erikoismalli ns. avantgardisteille. Mutta E:ssä luulisin että muotoilu on vähintäänkin säikäyttänyt konservatiivisempia ostajia joskin tilalle on saattanut tulla jokunen näistä "avantgardisteista". :lol:

Joku voi tietysti sanoa että rauhallinen kylkilinja on tylsä, mutta mielestäni se tietty rauhallisuus ja kikkailemattomuus tuo autoon arvokkuutta jota tässä koko- ja hintaluokassa arvostetaan. Nuoriso-autot on erikseen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mitäköhän se herruus tarkoittaa tässä yhteydessä?
Eikös se yksi Audi-myyjä (Kiesi) saanut kenkää juuri sen herruuden takia.

Tuttu autokorjaamon omistaja juuri kirosi, että Audi on kaikkein pahin
sähköjen suhteen, jos päästää akun tyhjäksi. Kaveri oli ostanut
C350 CDI 4matikin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Taidan olla avantgardisti. Tylsä on tylsän näköinen. Noinki isoista summista ku on kyse, ni kyllähä siin pitää tunteita jotenki kutitella... Jos ei siihe oo tarve, ni silloha voi ostaa Mazda 6:n.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sergey kirjoitti:Taidan olla avantgardisti. Tylsä on tylsän näköinen. Noinki isoista summista ku on kyse, ni kyllähä siin pitää tunteita jotenki kutitella... Jos ei siihe oo tarve, ni silloha voi ostaa Mazda 6:n.
Juu, avantgardistejakin tarvitaan. Muutenhan kaikki olisi tylsän harmaata. Tarkoitin tuossa lähinnä sitä että suurin osa ko. hintaluokan asiakkaista ovat varmaankin enemmän konservatiiveja ja haluavat rauhallisen (ja rahallisen) arvokasta ulkonäköä. :wink: Siihen yhtälöön ei korealaisilta apinoitu muotoilukikkailu sovi. Ja noilla kikkailuilla on paha tapa vanheta nopeasti kun muotivirtaukset tulee ja menee. MB ei takavuosina juurikaan muotivirtausten mukaan mennyt vaan kulki omaa määrätietoista mutta tyylikästä linjaansa joka nyttemmin on hieman unohtunut.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset. :shock: Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa. :? Mutta makuasioistahan saadaan parhaimmat riidat aikaan. 8)

Uusi audi näyttää minun silmään hyvälle muuten mutta perä on tylsä. Suurin ongelma audilla on minusta ollut sisusta. Nykyinen A6 on ollut sisältä todella vanhahtavan näköinen jo uudesta asti.

Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

karvine kirjoitti:Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset. :shock: Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa.
Niin meikäläistä kaiketi tarkoitat. Kyllä ne vain huomaa, ainakin minä huomaan ja ärsyttävät joka kerta kun auto muutoin olisi jopa katseltavan näköinen. Mutta ei se nyt elämää suurempi ongelma sentään ole, ja onneksi ei ole mitään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) hankkia sellaista. :lol: Asian olisi vain voinut toteuttaa tyylikkäästi ilmankin noita pokkauksia jotka eivät istu kokonaisuuteen niin sitten millään tavalla.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eldorado kirjoitti:MB ei takavuosina juurikaan muotivirtausten mukaan mennyt vaan kulki omaa määrätietoista mutta tyylikästä linjaansa joka nyttemmin on hieman unohtunut.
pitää myös muistaa että perus mersu ei enää maksa 200-300% enemmän kuin perus perheautot. vrt alkaen-hinnat 1990 Ford Sierra/W201 hintaero lähes tarkalleen tuplat halvempaan nähden eli 200% ja kun 20v myöhemmin, tänään, Mondeo/C jossa ero on vain puolet halvemmasta, 48%.

Luulen että mersulla hinnan lasku on ollut suoraan laadusta tinkimistä ja volyymin lisäämiseksi muodin mukaan menemistä.

Mitä tulee audiin niin kyllä olen aina sen muotoilua pitänyt miellyttävämpänä kuin bemarin malleja. Myös tämä uus harmaa hiirulainen :) sen takia tämä on taattu menestyjä. Uppoaa kaikille, ja "ehostaen" siitä saa varsin helposti juuri "omanlaisensa" (toivottavasti laadukkaan) tusinatuotteen.

(olenhan itsekin 15v päästä potentiaalinen ko. mallin ostaja.)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sergey kirjoitti:Luulen että mersulla hinnan lasku on ollut suoraan laadusta tinkimistä ja volyymin lisäämiseksi muodin mukaan menemistä.
Tämäkin on totta, mutta onko se sitten hyvä juttu, sitä voi pohtia. Volyymit ja myyntimäärät varmaankin kasvavat (ainakin lyhyellä tähtäimellä) mutta merkin arvostus saattaapi kokea takapakkia (niinkuin on jossain määrin varmaankin jo käynyt).

Ja jos MB:stä halutaan tehdä sitten tusinatuote niin hintoja pitäisi painaa vieläkin alaspäin, silloin nämä kauniisti muotoiltuna "laadun vaihtelutkin" olisi helpompi hyväksyä. Ja miten tämä sitten istuu esimerkiksi Daimler AG:n mainoslauseeseen "The Best Or Nothing"?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ehkä mottoa pitää muuttaa muotoon "The Best Of Nothing" eli mitättömyyksien kunkku.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kuva

Mun silmään tuo kattolinja/c-pilari ei kyllä töksähdä millään tavalla vaan antaa autolle juuri sen Mersulle ominaisen lookin sen sijaan että käytettäisiin tylsää tasaisen kaartuvaa kattolinjaa mikä löytyy jo 95% autoista :)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sonikki kirjoitti:Kuva

Mun silmään tuo kattolinja/c-pilari ei kyllä töksähdä millään tavalla vaan antaa autolle juuri sen Mersulle ominaisen lookin sen sijaan että käytettäisiin tylsää tasaisen kaartuvaa kattolinjaa mikä löytyy jo 95% autoista :)
Juu ei se kattolinja tai c-pilari olekaan se ongelma, vaan mitä on niiden alapuolella. :wink: Tarkoitin että se kylkipokkaus takapyöränkaaren vieressä tekee c-pilarin alueen levottoman ja ylitäytetyn näköiseksi. Ilman sitä pokkausta aluehan olisi todella onnistuneen näköinen.

Tätä on tietysti hieman hankala kertoa ja nämähän ovat muutenkin makuasioita, mutta se kylkipokkaus ei vaan istu siihen kokonaisuuteen, se on kuin jälkeenpäin lisätty irrallinen elementti. Se että kunnioitetaan perinnettä ja 50-luvulla tehtyjä klassikkomalleja ei tarkoita että tuota muotokieltä pitäisi suoraan nakata 2010-luvun autoon. Mikä toimi 50-luvulla ei aina välttämättä toimi nykyään.

Enivei, siis makuasioita, niistä voi ja saa kiistellä, tämä on minun näkemykseni ja muut saavat ihan vapaasti olla muuta mieltä. Ja pitääkin olla. :)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Kylmänraudanseppä
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2010 22:42

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Eldorado kirjoitti:
karvine kirjoitti:Aika iso asia tuntuu joillekkin olevan nämä E-mallin kylkipokkaukset. :shock: Eihän niitä nyt luonnossa edes huomaa.
Niin meikäläistä kaiketi tarkoitat. Kyllä ne vain huomaa, ainakin minä huomaan ja ärsyttävät joka kerta kun auto muutoin olisi jopa katseltavan näköinen. Mutta ei se nyt elämää suurempi ongelma sentään ole, ja onneksi ei ole mitään tarvetta (tai edes mahdollisuutta) hankkia sellaista. :lol: Asian olisi vain voinut toteuttaa tyylikkäästi ilmankin noita pokkauksia jotka eivät istu kokonaisuuteen niin sitten millään tavalla.
Uusi 212 on teknillisesti sivistynyt ja esim. amg alustapaketti+suoraohjaus toimivat hienosti.

Mutta, itse pahoitin mieleni 212: sen nähdessäni... olin luullut voivani siihen vaihtaa seuraavaksi. Joudun nyt etsimään uuden kohteen... toki siihen menee vielä aikaa, kun nykyinen facelift 211 V6 280 CDI 7G avantcarde on niin kovin mieluisa.

1. Hattumallin konepelti "wartburg Kolin klooni"
2. Kojelaudan muovin laatu tojotasta ja esim. kokonahkaverhoilun tyylikkyyserot nykyiseen autooni verrattaessa...
3. Takavalot Hundaista

Aikoinaan kun ajoin Vehon pihaan hienolla 210 väyrysellä katsomaan ensimmäistä kertaa 211: sta luonnossa, olin heti myyty mies... varsinkin kojelauta ym puhutteli.... nyt kun tein saman tempun 211: lla, lupasin itselle olla vaihtamatta 212: sta seuraavaksi...

Kuva
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Mä tällä hetkellä pidän 211:stä kauneimpana E-sarjalaisena. Yksinkertaisesti maskuliinisen siro malli. :lol: Todella onnistunut, moderni ja samalla mersumainen luomus. 212 on vähän sellainen tekemällä-tehty moderniksi.

BMW:lläkin mielestäni E60 on paaaljon hienomman, ja ennen kaikkea modernimman näköinen, kuin F10. Uusi malli on muotoilultaan vanhaa selvästi konservatiivisempi, mielestäni vähän liiankin rauhallisesti muotoiltu.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mun mielestä tuo W212 taas on oikein onnistunut malli 211 ja 210 jatkoksi :? Onhanse modernimpi kuin edellämainitut, täs on vissiin taas tää kun ensin haukutaan pari vuotta sitä uusinta mallia ja sitte se yhtäkkiä alkaakin näyttää omaan silmään oikein hyvälle :D (lue. w210)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”