Jäätyykö vai ei ?
Jäätyykö vai ei ?
200 cdi ja tankissa 45l kesälaatua ja tänään tankkasin sen minkä mahtui 15l talvilaatua . Ulkona -12 ja kylmenee varmasti lisää .
Uskaltaako lähteä huomenna ajelee vai jäätyykö varmasti ?
Mitä silloin voi tehdä kun alkaa jäätyä ?
Voiko pakkas kestävyyttä lisätä jollain ?
Uskaltaako lähteä huomenna ajelee vai jäätyykö varmasti ?
Mitä silloin voi tehdä kun alkaa jäätyä ?
Voiko pakkas kestävyyttä lisätä jollain ?
Re: Jäätyykö vai ei ?
Tuolla määrällä talvilaatua ei ole mitään merkitystä, koska ei ne parafiinit sieltä minnekkään katoa tai liukene. Maski peittoon ja parkkipaikalle tyhjäkäyntiin jos alkaa nikoittelemaan. Moottorin lämpö voi notkistaa kesälaadun taas toimivaksi. Tosin jos ei lähde käyntiin, niin eipä tästäkään apua ole.Von kempf kirjoitti:200 cdi ja tankissa 45l kesälaatua ja tänään tankkasin sen minkä mahtui 15l talvilaatua .
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
CDI-mersuissa on erikseen polttoaineen jäähdytys, koska korkeapainepumppu ym. systeemit ovat semmoisia että kuumentavat polttoainetta.
En usko että hyytyy välille, jos vain lähtee käyntiin. Käynnissä ollessaan polttoaine lämpiää ja muuttu notkeammaksi. Muutama litra talvilaatua seassa ei tosiaan merkitse mitään.
En usko että hyytyy välille, jos vain lähtee käyntiin. Käynnissä ollessaan polttoaine lämpiää ja muuttu notkeammaksi. Muutama litra talvilaatua seassa ei tosiaan merkitse mitään.
Hyytyi
Mutta mitäs tehdään, kun autossa ei ole polttoainesuodattimen lämmitystä. Nimittäin äitini wanha (1984) BMW-diesel sisältää 50 litraa kesälaatua ja pienillä kierroksilla toimii eli käy tyhjäkäyntiä, mutta vähän kun tarvitsee kierroksia niin hyytyy. Näin kävi, kun tuli 10 asteen pakkaset. Mitä tuolle voisi tehdä? Saako naftan sekaan laittaa esim. bensaa? Auttaako jotkit lisäaineet eli vaikuttaako ne parafiinikiteiden muodostumista estävästi? 3 desiä laitoin diesel 100 tankkiin eilen illalla ja suodattimnkin vaihdoin, mutta tukkoon sekin meni aika nopeasti. Sekoaako lisäaineet kuinka äkkiä naftan sekaan? Ja ehdottakaa jotain lisäainetta, jolla saisi kesäaineen toimimaan nimittäin tuolla polttoainemääräällä saa ajettua sen 700 kilsaa vielä. 

- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Hyytyi
kardaani kirjoitti:Mutta mitäs tehdään, kun autossa ei ole polttoainesuodattimen lämmitystä. Nimittäin äitini wanha (1984) BMW-diesel sisältää 50 litraa kesälaatua ja pienillä kierroksilla toimii eli käy tyhjäkäyntiä, mutta vähän kun tarvitsee kierroksia niin hyytyy. Näin kävi, kun tuli 10 asteen pakkaset. Mitä tuolle voisi tehdä? Saako naftan sekaan laittaa esim. bensaa? Auttaako jotkit lisäaineet eli vaikuttaako ne parafiinikiteiden muodostumista estävästi? 3 desiä laitoin diesel 100 tankkiin eilen illalla ja suodattimnkin vaihdoin, mutta tukkoon sekin meni aika nopeasti. Sekoaako lisäaineet kuinka äkkiä naftan sekaan? Ja ehdottakaa jotain lisäainetta, jolla saisi kesäaineen toimimaan nimittäin tuolla polttoainemääräällä saa ajettua sen 700 kilsaa vielä.
Mahtaa olla bemarissa jakajapumppu, joka ei juuri pidä bensasta seassa. Itse en laittaisi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Ei mulla ole ainakaan 270 mallissa tuommoistaMeissenkeri kirjoitti:CDI-mersuissa on erikseen polttoaineen jäähdytys, koska korkeapainepumppu ym. systeemit ovat semmoisia että kuumentavat polttoainetta.

Just kaatelin kannusta syyskuussa Venäjältä tankattua diiseliä tankkiin.
Hyvin toimii vielä,lämpötila -13.
Johtuneeko polttoaineen jäähdytyksen puutteesta

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mikä malli? Ainakin W210:stä löytyy vasemman takarenkaan etupuolelta pohjasta. Alkupään autoista vissiin puuttuu mutta siihenkin on ohje jälkiasennukselle jos on ongelmia ollut polttoaineen kuumumisen kanssa.kilander kirjoitti:Ei mulla ole ainakaan 270 mallissa tuommoistaMeissenkeri kirjoitti:CDI-mersuissa on erikseen polttoaineen jäähdytys, koska korkeapainepumppu ym. systeemit ovat semmoisia että kuumentavat polttoainetta.
.
W210 ja vm.2000,en tuota ole muualta katsonut,mutta luulin että samalla tavalla ku c:ssä.Eli polttoainesuodattimen luona olisi.Meissenkeri kirjoitti:Mikä malli? Ainakin W210:stä löytyy vasemman takarenkaan etupuolelta pohjasta. Alkupään autoista vissiin puuttuu mutta siihenkin on ohje jälkiasennukselle jos on ongelmia ollut polttoaineen kuumumisen kanssa.kilander kirjoitti:Ei mulla ole ainakaan 270 mallissa tuommoistaMeissenkeri kirjoitti:CDI-mersuissa on erikseen polttoaineen jäähdytys, koska korkeapainepumppu ym. systeemit ovat semmoisia että kuumentavat polttoainetta.
.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Hyytyi
Ratkaistu eilen juuri ennen Heleniuksen nyrkkeilymatsia:kardaani kirjoitti:Mutta mitäs tehdään, kun autossa ei ole polttoainesuodattimen lämmitystä. Nimittäin äitini wanha (1984) BMW-diesel sisältää 50 litraa kesälaatua ja pienillä kierroksilla toimii eli käy tyhjäkäyntiä, mutta vähän kun tarvitsee kierroksia niin hyytyy. Näin kävi, kun tuli 10 asteen pakkaset. Mitä tuolle voisi tehdä? Saako naftan sekaan laittaa esim. bensaa? Auttaako jotkit lisäaineet eli vaikuttaako ne parafiinikiteiden muodostumista estävästi? 3 desiä laitoin diesel 100 tankkiin eilen illalla ja suodattimnkin vaihdoin, mutta tukkoon sekin meni aika nopeasti. Sekoaako lisäaineet kuinka äkkiä naftan sekaan? Ja ehdottakaa jotain lisäainetta, jolla saisi kesäaineen toimimaan nimittäin tuolla polttoainemääräällä saa ajettua sen 700 kilsaa vielä.
1. Tarjoustaloon ja sieltä mukaan 10 euron lelun näköinen käsin pumpattava polttoaineen vaihtaja. Kokeilemaan kotiin, ja piru vie sehän toimi. Pumppasin 20 minuuttia, niin sain tankista n. 45 litraa kesälaatua pois eli lähes kaiken. Ja tilalle kaadoin talvilaatua 18 litraa.
2. Vanha suodatin oli koko yön pannuhuoneessa sulamassa, ja tyhjensin sen ja täytin talvinaftalla.
3. Uusi tukkeentunut suodatin pois autosta ja hieman auton omalla käsipumpulla naftaa pois putkistosta ja vanha sulatettu ja täytetty suodatin paikalleen.
4. Lyhyt startti-toimii!
Ei olisi kyllä toiminut millään tuolla kesälaadulla, sillä katsokaapa seuraavaa kuvaa, joka on otettu täysin juoksevasta kesälaadusta 3 minuutin kuluttua, kun toin sen pihalle 13 asteen pakkaseen


Uploaded with ImageShack.us
Juu. Sehän se ongelma on, kun kesälaatua myytiin etelässä vielä muutama viikko sitten yleisesti. Ja kun tietää, että dieseleillä ajaa sen 1000 kilsaa tankilla, niin hyytyyhän ne lopulta. Mutta kyllä vanha suodatinkin saman tempun voi tehdä, jos sinne on kertynyt vettä vaikka olisi arktista laatua tankissa.EzKo kirjoitti:Tänään bongattu 3 kpl uudehkoja VW merkkisiä autoja tienposkesta jäätyneenä (kai) eri puolilla Pirkanmaata.