Kierrokset ei nouseyli 3000?

Vastaa Viestiin
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Kierrokset ei nouseyli 3000?

Viesti Kirjoittaja Bliz »

cdi 220 tänään kun ajelin mökille päätti että moottori ei saa enempää kierroksia kuin 3000. menikö ilmamassamittari vaiko mikä? eipä sinäänsä, takuu voimassa autossa mutta mietimpä silti.

vikoja tai mitään ei autoilmoita, 8000km on vielä b-huotloon. autolla on ajettu 87tkm.
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tavan vikatila, yleisin aiheuttaja ilmamassamittari.
Niissä joissa on hiukkassuodatin on paljon eropainetunnistimen vikoja ja muuta suodattimeen liittyvää.
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Sama homma oli itsellä keväällä ilmamassamittarin vaihoksi meni 110€ autosähköstä, ja itse vaihto ei ollut kummoinen. kannattaa käyttää testerin nokassa.
Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4311
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ekana Jonnekin *:rin piuhan päähän koodin lukuun,
ei tarvitse turhia osia vaihedella,

jos on eropainen tunnistin tai DPF suodatin vika niin ei kannata alkaa vaihtamaan/korjaaman
ne voi heittä huoletta mäkeen(ei vaikuta katsastukseen tms)

ohjelmaan vaan pieni muutos
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mersumees90
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2011 10:57

Viesti Kirjoittaja mersumees90 »

itellä sama homma 220cdi:ssä käytin piuhan päässä niin ahtopaineen säätelyssä vika ja johtuu siitä että ahtoputket vuotaa liitoksista :/ vissiin täytyy vaihtaa kunnolliset klemmarit putkiin ku on aika surkeet noi mersun alkuperäiset "klemmarit" aikamoinen homma alkaa melkein joka klemmari vaihtaa mutta pakkohan se on...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4422
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

mersumees90 kirjoitti:itellä sama homma 220cdi:ssä käytin piuhan päässä niin ahtopaineen säätelyssä vika ja johtuu siitä että ahtoputket vuotaa liitoksista :/ vissiin täytyy vaihtaa kunnolliset klemmarit putkiin ku on aika surkeet noi mersun alkuperäiset "klemmarit" aikamoinen homma alkaa melkein joka klemmari vaihtaa mutta pakkohan se on...
Kannattaa tutkia vielä ennen hätiköityjä toimenpiteitä.
Mitä vikakoodeja herjasi?
Äkkiseltään vaikuttaisi map-anturissa/johdoissa jotain vikaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mersumees90
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2011 10:57

Viesti Kirjoittaja mersumees90 »

vikakoodi oli jotain että ahtopaineen säädössä vika tai joku sinnepäin ei ole nyt lappua tässä lähellä mut voin tarkistaa vielä koodin kun sen lapun käsiini saan. mut tutkailtiin ahtoputkia tuossa niin on tullu öljyä monesta liitoskohdasta ja pitää kauheeta suhinaa tuo auto kun alkaa ahtamaan. putket siellä vuotaa tai ainakin liitokset. ainakin siitä vuotaa kun turbolta menee putki coolerille niin siinä se liitos ja sit coolerin jälkeen oleva liitos..
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4422
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo,ja taitaa kone hieman huohottaakin.Kannattaa vetää huohottimen letku kerääjään ja tulppa ahtoputkeen.Voip olla putket/cooleri/anturit melko öljyssä,jos liitoksista jo vuotaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mahtas tuohon vuotamiseen auttavan eniten letkujen vaihto eikä lemmareiden, huonoksi mennyt letku vuotaa kylmänä herkästi ja siinä ei liitoksen kiristys ihan mahottomasti auta enään
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä ne liitokset tuppaa öljyisiä olemaan.
Jos vislaa selvästi on jossain letku halki tai coolerista pääty irti - tai coolerin letkun kiinnitys toiselta laitaa irti jostain kohtaa.
mersumees90
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2011 10:57

Viesti Kirjoittaja mersumees90 »

joo kun tossa kokeiltiin että toinen kokeili kädellä niin vuoti ihan selvasti siitä ennen cooleria olevasta liitoksesta tai sitten on putki halki. täytyy se loppu viikosta yrittää tutkiskella että mikä siellä mättää..
mersumees90
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2011 10:57

Viesti Kirjoittaja mersumees90 »

noniin elikkäs tällasen koodin anto P1470 (Ahtopaineen säätö Säätöpoikkeama positiivinen) anto muitakin kuudeja mut ei tähän viittaavaa :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jepp, eli vuodot kuriin vaan.
mersumees90
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2011 10:57

Viesti Kirjoittaja mersumees90 »

jees nain toimitaan :) loppuviikosta vuodot kuriin ku samalla vaihdellaan suuttimien tiivisteet.. kiitos teille avuista ja neuvoista
mersumees90
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2011 10:57

Viesti Kirjoittaja mersumees90 »

joo o ahtoputkihan sieltä oli halennu ja yks suutin oli syöpyny niin pahasti että joutu sen vaihtamaan :/ hohhoh tiistaina vasta saa auton remontista :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”