Suzuki (nato)sj:n sähköremppaa yms.
Suzuki (nato)sj:n sähköremppaa yms.
Kysynpä nyt täältäkin apuja suikan sähköropleemaan.
Eli autohan on suzuki sj 410.
Ajaessa välkyttää valoja, eli ihan kun ei laturi lataisi koko ajan. Laturin vaihdoin toiseen ja avasin vanhan ja hiilet oli kunnossa!
Akku on uusi ja latauksen säädin vai lataus rele (Kummaksi sitä nyt sanotaan) on katsottu ja ehjältä näyttää.
Akusta kun mittaa auton ollessa käynnissä niin välillä näyttää n. 11.8V ja välillä sitten vajaa 14V.
Mikä piru tuota vaivaa??
Tässä vielä metsästys autostani kuva:
Eli autohan on suzuki sj 410.
Ajaessa välkyttää valoja, eli ihan kun ei laturi lataisi koko ajan. Laturin vaihdoin toiseen ja avasin vanhan ja hiilet oli kunnossa!
Akku on uusi ja latauksen säädin vai lataus rele (Kummaksi sitä nyt sanotaan) on katsottu ja ehjältä näyttää.
Akusta kun mittaa auton ollessa käynnissä niin välillä näyttää n. 11.8V ja välillä sitten vajaa 14V.
Mikä piru tuota vaivaa??
Tässä vielä metsästys autostani kuva:
Viimeksi muokannut Matteus, 31.12.2010 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla oli edellisessä SJ:ssä laturin persiin johtopistokkeessa vikaa, välillä latasi ja välillä ei.
Olikohan lataukselle sulakerasiassa oma sulake ?
Vai johdon välissä jossain ?
Ne kannattaa katsoa.
Säätimestäkään ei tosin taida katsomalla selvitä onko se toimiva.
Edit: olin niin innoissani komiasta kuvasta / autosta että jäi puolet tekstistä lukematta
Olikohan lataukselle sulakerasiassa oma sulake ?
Vai johdon välissä jossain ?
Ne kannattaa katsoa.
Säätimestäkään ei tosin taida katsomalla selvitä onko se toimiva.
Edit: olin niin innoissani komiasta kuvasta / autosta että jäi puolet tekstistä lukematta
Säädinvika juu kuten Mika tuossa alla kirjoittaa.Ajaessa välkyttää valoja
Viimeksi muokannut dealer, 25.12.2010 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se on tuollainen releellä toimiva minun käsityksen mukaan... Ei siltä ainakaan muunlaista ole löytynyt!Mika.T kirjoitti:Säädinvikahan se tuollainen jännitteen pomppiminen on.
Eriasia sitten onko siellä säädin toteutettu releellä joka ei voikkaan pitää jännitettä juuri prikuulleen tasaisena.
Vai elektronisella säätimellä joka osaa pitää jännitteen tasaisena.
Sitäkin on tapahtunu että ei lataa pitkään aikaan ollenkaan ja kohta akku on tyhjä.
Taitaa olla parempi ostaa uusi säädin ja kokeilla sillä!
Sprinter W903 -01
Liittimet yms. pitäisi kyllä olla kunnossa.dealer kirjoitti:Minulla oli edellisessä SJ:ssä laturin persiin johtopistokkeessa vikaa, välillä latasi ja välillä ei.
Olikohan lataukselle sulakerasiassa oma sulake ?
Vai johdon välissä jossain ?
Ne kannattaa katsoa.
Säätimestäkään ei tosin taida katsomalla selvitä onko se toimiva.
Edit: olin niin innoissani komiasta kuvasta / autosta että jäi puolet tekstistä lukemattaSäädinvika juu kuten Mika tuossa alla kirjoittaa.Ajaessa välkyttää valoja
Tässä dealerille muutama kuva lisää...
(Sinultakin taitaa tällainen sj löytyä?!)
Sprinter W903 -01
Nyt se suikka taas tempun teki...
Ei lähteny käyntiin vaikka oli pari tuntia roikassa.
Välillä lähtee kahella tai kolmella pytyllä ja käy hetken. Paukkuu, poksuu ja bensa haisee!
Kastelee ainakin 2 tulppaa ihan märäksi muut kuivia. Mistähän tuo johtunee?
Ainakin bensaa tulee kaasarille asti.
Miten yleistä on että kaasari jäätyy??
Polttoaine suodatin menee tänään vaihtoon jos saan sen lämpimään talliin.
Ei lähteny käyntiin vaikka oli pari tuntia roikassa.
Välillä lähtee kahella tai kolmella pytyllä ja käy hetken. Paukkuu, poksuu ja bensa haisee!
Kastelee ainakin 2 tulppaa ihan märäksi muut kuivia. Mistähän tuo johtunee?
Ainakin bensaa tulee kaasarille asti.
Miten yleistä on että kaasari jäätyy??
Polttoaine suodatin menee tänään vaihtoon jos saan sen lämpimään talliin.
Sprinter W903 -01
Joo pitää nuo vielä tänään katella läpi. Tulpilla ei oo ajettu kun n.1000km...dealer kirjoitti:En usko että olisi polttoaineen puutetta.
Tulpat, johdot ja kärjet vaihdoin omaani heti alkuun, ainut sen jälkeen vaivannut käynnistymisongelma on ollut vj-kannen kastuminen.
Kurkkaa kannen sisään...kuivaus ja WD / CRC ruiskaus.
Sprinter W903 -01
Nyt on virranjakajan kansi puhdistettu ja lähti hyvin käyntiin, hetken toimi hienosti kunnes alko pätkimään!
Mulla on vielä toinen kansi olemassa niin pitää sillä testailla. Pyörijänkin voisi kokeilla vaihtaa toiseen.
Mikä tarkoitus on niillä kahella reijällä virranjakajankannessa??
Mulla on vielä toinen kansi olemassa niin pitää sillä testailla. Pyörijänkin voisi kokeilla vaihtaa toiseen.
Mikä tarkoitus on niillä kahella reijällä virranjakajankannessa??
Sprinter W903 -01
Joo kyllähän siinä konkka ja kärjet on.CE kirjoitti:Tässä taitaa olla vielä katkojan kärjetkin ja siten myös kondensaattori? Konkan hajoaminenhan aiheuttaa vaikka millaisia paukahduksia kaasarissa ja pätkimistä.
Ilmeisesti BG- korisen 323 Mazdan laturi kävisi tuohon aika vähällä sovittelulla. Olisi vähän tehokkaampi (65A) ja sisäisellä säätimellä.
Huomenna tutkiskelen taas vikaa uudelleen kun sai tänään auton talliin sulamaan!
Onneksi tähän autoon varaosat on halpoja...
Isompi laturi on tarkoitus laitella kevään aikana kun on tuo isompi vinssikin keulalla.
Sprinter W903 -01