Suzuki (nato)sj:n sähköremppaa yms.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Suzuki (nato)sj:n sähköremppaa yms.

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Kysynpä nyt täältäkin apuja suikan sähköropleemaan.

Eli autohan on suzuki sj 410.

Ajaessa välkyttää valoja, eli ihan kun ei laturi lataisi koko ajan. Laturin vaihdoin toiseen ja avasin vanhan ja hiilet oli kunnossa!

Akku on uusi ja latauksen säädin vai lataus rele (Kummaksi sitä nyt sanotaan) on katsottu ja ehjältä näyttää.
Akusta kun mittaa auton ollessa käynnissä niin välillä näyttää n. 11.8V ja välillä sitten vajaa 14V.

Mikä piru tuota vaivaa??

Tässä vielä metsästys autostani kuva:
Kuva
Viimeksi muokannut Matteus, 31.12.2010 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla oli edellisessä SJ:ssä laturin persiin johtopistokkeessa vikaa, välillä latasi ja välillä ei.

Olikohan lataukselle sulakerasiassa oma sulake ?
Vai johdon välissä jossain ?
Ne kannattaa katsoa.

Säätimestäkään ei tosin taida katsomalla selvitä onko se toimiva.

Edit: olin niin innoissani komiasta kuvasta / autosta että jäi puolet tekstistä lukematta :lol:
Ajaessa välkyttää valoja
Säädinvika juu kuten Mika tuossa alla kirjoittaa.
Viimeksi muokannut dealer, 25.12.2010 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Säädinvikahan se tuollainen jännitteen pomppiminen on.

Eriasia sitten onko siellä säädin toteutettu releellä joka ei voikkaan pitää jännitettä juuri prikuulleen tasaisena.
Vai elektronisella säätimellä joka osaa pitää jännitteen tasaisena.
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Mika.T kirjoitti:Säädinvikahan se tuollainen jännitteen pomppiminen on.

Eriasia sitten onko siellä säädin toteutettu releellä joka ei voikkaan pitää jännitettä juuri prikuulleen tasaisena.
Vai elektronisella säätimellä joka osaa pitää jännitteen tasaisena.
Kyllä se on tuollainen releellä toimiva minun käsityksen mukaan... Ei siltä ainakaan muunlaista ole löytynyt!

Sitäkin on tapahtunu että ei lataa pitkään aikaan ollenkaan ja kohta akku on tyhjä. :(

Taitaa olla parempi ostaa uusi säädin ja kokeilla sillä! :D
Sprinter W903 -01
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

dealer kirjoitti:Minulla oli edellisessä SJ:ssä laturin persiin johtopistokkeessa vikaa, välillä latasi ja välillä ei.

Olikohan lataukselle sulakerasiassa oma sulake ?
Vai johdon välissä jossain ?
Ne kannattaa katsoa.

Säätimestäkään ei tosin taida katsomalla selvitä onko se toimiva.

Edit: olin niin innoissani komiasta kuvasta / autosta että jäi puolet tekstistä lukematta :lol:
Ajaessa välkyttää valoja
Säädinvika juu kuten Mika tuossa alla kirjoittaa.
Liittimet yms. pitäisi kyllä olla kunnossa.

Tässä dealerille muutama kuva lisää...
(Sinultakin taitaa tällainen sj löytyä?!)

Kuva

Kuva

Kuva
Sprinter W903 -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin ... löytyyhän minulta, ei vaan ole tehty noita maastokelpoisuutta parantavia viritelmiä kuten sinun autoosi.
Tämmönen
Kuva
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Hieno peli!! 8)

Eikä noita korinkorotuksia ja renkaidenvaihtoja kannata tehdä jos joutuu enemmän ajamaan... Voin sanoa että ihan järkyttävä ajettava!
Sprinter W903 -01
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

On ainakin komian värinen kampe..

Sais tuo oma nato-vekku olla ehkä hivenen tummempi :?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Matti H kirjoitti:On ainakin komian värinen kampe..

Sais tuo oma nato-vekku olla ehkä hivenen tummempi :?
Itekkin tykkään väristä! Käy hyvin tuollaiseen autoon, miksei myös muihinkin.
Sprinter W903 -01
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Nyt se suikka taas tempun teki...
Ei lähteny käyntiin vaikka oli pari tuntia roikassa.

Välillä lähtee kahella tai kolmella pytyllä ja käy hetken. Paukkuu, poksuu ja bensa haisee! :shock:

Kastelee ainakin 2 tulppaa ihan märäksi muut kuivia. Mistähän tuo johtunee?
Ainakin bensaa tulee kaasarille asti.
Miten yleistä on että kaasari jäätyy??

Polttoaine suodatin menee tänään vaihtoon jos saan sen lämpimään talliin.
Sprinter W903 -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En usko että olisi polttoaineen puutetta.
Tulpat, johdot ja kärjet vaihdoin omaani heti alkuun, ainut sen jälkeen vaivannut käynnistymisongelma on ollut vj-kannen kastuminen.
Kurkkaa kannen sisään...kuivaus ja WD / CRC ruiskaus.
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

dealer kirjoitti:En usko että olisi polttoaineen puutetta.
Tulpat, johdot ja kärjet vaihdoin omaani heti alkuun, ainut sen jälkeen vaivannut käynnistymisongelma on ollut vj-kannen kastuminen.
Kurkkaa kannen sisään...kuivaus ja WD / CRC ruiskaus.
Joo pitää nuo vielä tänään katella läpi. Tulpilla ei oo ajettu kun n.1000km...
Sprinter W903 -01
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Nyt on virranjakajan kansi puhdistettu ja lähti hyvin käyntiin, hetken toimi hienosti kunnes alko pätkimään!

Mulla on vielä toinen kansi olemassa niin pitää sillä testailla. Pyörijänkin voisi kokeilla vaihtaa toiseen.

Mikä tarkoitus on niillä kahella reijällä virranjakajankannessa??
Sprinter W903 -01
Avatar
CE
Viestit: 30
Liittynyt: 20.1.2008 21:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja CE »

Tässä taitaa olla vielä katkojan kärjetkin ja siten myös kondensaattori? Konkan hajoaminenhan aiheuttaa vaikka millaisia paukahduksia kaasarissa ja pätkimistä.
Ilmeisesti BG- korisen 323 Mazdan laturi kävisi tuohon aika vähällä sovittelulla. Olisi vähän tehokkaampi (65A) ja sisäisellä säätimellä.
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

CE kirjoitti:Tässä taitaa olla vielä katkojan kärjetkin ja siten myös kondensaattori? Konkan hajoaminenhan aiheuttaa vaikka millaisia paukahduksia kaasarissa ja pätkimistä.
Ilmeisesti BG- korisen 323 Mazdan laturi kävisi tuohon aika vähällä sovittelulla. Olisi vähän tehokkaampi (65A) ja sisäisellä säätimellä.
Joo kyllähän siinä konkka ja kärjet on.
Huomenna tutkiskelen taas vikaa uudelleen kun sai tänään auton talliin sulamaan!
Onneksi tähän autoon varaosat on halpoja... :halm:

Isompi laturi on tarkoitus laitella kevään aikana kun on tuo isompi vinssikin keulalla.
Sprinter W903 -01
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Aamu vietetty suikan kanssa tallissa ja rupesi toimimaan! :D

Puhdistin kärjet ja vaihdoin konkan niin ei pätki enää... :kuski:

Kiitos dealerille ja muille! Happy new year...
Sprinter W903 -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä että pelaa, ja onhan nämä sen verran yksinkertaisia laitteita että mekin saadaan ne toimimaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”