MB E 210 200cdi vm 99 imusarjan puhdistus !
MB E 210 200cdi vm 99 imusarjan puhdistus !
Lopultakin sain imusarjan irti ja syy selvisi miksi savutti lastutuksen jälkeen isommilla kierroksilla. Pikeä ja karstaa oli vain egr:n läpän ja venttiilin seutuvilla jonkun verran mutta varsinainen syy oli läppien ohjauksessa. Läpät oli auki vain neljäsosan verran ja jumittuneet siihen, kalvon vipu oli irti läppiä avaavan yhdystangon tapista. Poistin läpät ja akselit kokonaan,akselin reikiin väänsin 12mm kierteet ja laitoin pultit tulpiksi. Puhdistin sarjan ja egr:n liottamalla ja käytin vehon pesukonetta apuna. Savutus loppui melkein kokonaan ja vetoja on hyvin. Niin kyseessä oli tietysti alumiinisarja ja egr oli poistettu ohjelmallisesti että tulpattu jo lastutuksen aikana.
Re: MB E 210 200cdi vm 99 imusarjan puhdistus !
Kiitos tästä, oon just pian tekemässä samaa hommaa. Ei liiku se akseli kaasutellessa. Täytyykin hakea 12mm pultit, minkä pituset laitoit?make280s kirjoitti:Lopultakin sain imusarjan irti ja syy selvisi miksi savutti lastutuksen jälkeen isommilla kierroksilla. Pikeä ja karstaa oli vain egr:n läpän ja venttiilin seutuvilla jonkun verran mutta varsinainen syy oli läppien ohjauksessa. Läpät oli auki vain neljäsosan verran ja jumittuneet siihen, kalvon vipu oli irti läppiä avaavan yhdystangon tapista. Poistin läpät ja akselit kokonaan,akselin reikiin väänsin 12mm kierteet ja laitoin pultit tulpiksi. Puhdistin sarjan ja egr:n liottamalla ja käytin vehon pesukonetta apuna. Savutus loppui melkein kokonaan ja vetoja on hyvin. Niin kyseessä oli tietysti alumiinisarja ja egr oli poistettu ohjelmallisesti että tulpattu jo lastutuksen aikana.
dodii, nyt on meikälläkin imusarja irti.. eipä tuolla paskaa ole oikein mitään ja kyllä nuo nyt käsin tuntuu liikkuvan ihan hienosti, mutta ei sillon kaasutellessa mihinkään Revitkö vaan irti ton akselin tuosta vai kuinka se lähtee fiksusti? Ja katkoitko läpät vaan rujosti? Mites tuon alipainetsydeemin kanssa sitten? Jättääkö sen osan vaan kiinni siihen alipaineputken päähän?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep eitarvitse jättä muut kuin sähkö osatmake280s kirjoitti:Otin läpät akseleista irti thorx ruuveista ja nitkuttelin ne pois,
seuraavaksi akselit ulos.
Jätin omassani kalvopurkin paikalleen,mutta voihan sen ottaa pois
ja tulpata putken.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Voisi yrittää arvata että nyt kun imupuoli on kunnossa, niin ilmamassamittarin ilmoittaman mukaan soppaa annetaan koneelle kunnolla. Nyt sieltä sitten lähtee karstat liikkeelle pakoputkesta tai sitten on katit tukossa. Voi tietenki olla että on jäänyt imupuolelle vuoto joka vääristää todellista moottorille menevää ilmamäärätietoa.
Loppuuko savustus kun käy antamassa kunnolla kenkää?
Loppuuko savustus kun käy antamassa kunnolla kenkää?
Kävin heittämäs kunnon lenkin ja eipä se enää pahemmin savutellu, mitä nyt normaalisti tuossa -28 kelissä autot savuttelee Tuli kenkääkin annettua kunnolla.. Kattelin konepuolelle ja ei pitäis olla vuotoja, kaasuttelin ja kuulostelin.Meissenkeri kirjoitti:Voisi yrittää arvata että nyt kun imupuoli on kunnossa, niin ilmamassamittarin ilmoittaman mukaan soppaa annetaan koneelle kunnolla. Nyt sieltä sitten lähtee karstat liikkeelle pakoputkesta tai sitten on katit tukossa. Voi tietenki olla että on jäänyt imupuolelle vuoto joka vääristää todellista moottorille menevää ilmamäärätietoa.
Loppuuko savustus kun käy antamassa kunnolla kenkää?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
CDI koneesta se pitää poistaa ohjelmastajupi kirjoitti:oliko että 00 vuojen malissa rupiaa herjaan jotaki ku ottaa tuon egr:n pois käytöstä?
sitten ei tule herjaa/vikatilaa
jos sen poistaa noin vaan niin tulee
vikatila (max 3000rmp)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pieni tarkennus, syöttöä ohjataan ahtopainetiedon perusteella. Ilmamassamittari on EGR:ää varten.Meissenkeri kirjoitti:Voisi yrittää arvata että nyt kun imupuoli on kunnossa, niin ilmamassamittarin ilmoittaman mukaan soppaa annetaan koneelle kunnolla. Nyt sieltä sitten lähtee karstat liikkeelle pakoputkesta tai sitten on katit tukossa. Voi tietenki olla että on jäänyt imupuolelle vuoto joka vääristää todellista moottorille menevää ilmamäärätietoa.
Loppuuko savustus kun käy antamassa kunnolla kenkää?
CDI1(202 ja pre-facelift väykky) moottoreista on joistakin tukittu menestyksekkäästi ilman ohjelmamuutosta. CDI2(F-lift väykky ja 203 alkaen) ja uudemmat vaatii ohjelmamuutoksen.CDI203 kirjoitti:CDI koneesta se pitää poistaa ohjelmastajupi kirjoitti:oliko että 00 vuojen malissa rupiaa herjaan jotaki ku ottaa tuon egr:n pois käytöstä?
sitten ei tule herjaa/vikatilaa
jos sen poistaa noin vaan niin tulee
vikatila (max 3000rmp)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
sen systeemin huono puoli on että haitta-jorkki- kirjoitti: CDI1(202 ja pre-facelift väykky) moottoreista on joistakin tukittu menestyksekkäästi ilman ohjelmamuutosta. CDI2(F-lift väykky ja 203 alkaen) ja uudemmat vaatii ohjelmamuutoksen.
siinä kohtaa jos tullee vikoja niiden paikalistamista
toinen on että sopivasti rikki ollessan ilmamassa mittari
mahdolistaa tulpauksen silläkin on omat lieve ilmiönsä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Näin varmastin on. Jäikin sanomatta, että toki paras ratkaisu on poistaa ohjelmasta. Niin olen tehnyt itsekin, vaikka on CDI1.CDI203 kirjoitti:sen systeemin huono puoli on että haitta-jorkki- kirjoitti: CDI1(202 ja pre-facelift väykky) moottoreista on joistakin tukittu menestyksekkäästi ilman ohjelmamuutosta. CDI2(F-lift väykky ja 203 alkaen) ja uudemmat vaatii ohjelmamuutoksen.
siinä kohtaa jos tullee vikoja niiden paikalistamista
toinen on että sopivasti rikki ollessan ilmamassa mittari
mahdolistaa tulpauksen silläkin on omat lieve ilmiönsä