Runtulan pornstartteri alias hopeanuoli

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No voi ny. :(

Toivottavasti saisit tuon konettaa, ois kiva saada jotain videoo... :twisted:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Käytiin tuossa tepon kanssa ulkoiluttamassa hopeanuolta ja parkkipaikka kutsui kerran mennessä ja kerran tullessa kiitos kylmän syylärin ja lämpimän kopin :) Kytkin pitää nyt ilman ahtorikastusta ajaessa eli toivotaan että se rupeaa pitämään rikastuksen kanssa pienen totuttelun jälkeen. Tietenkin yksi keino on nostaa ahtoja ylemmille kierroksille ku nyt on se 0,6 kiloa ja 2000 kierrosta :)

Voisha tuota viteota kehitellä jos olis sopiva suljettu alue "naapurin etupiha" :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Hähää vesi kiertää termari aukes vasta 100 asteen kohalla ja sittenkin varsin hitaasti. Nyt sitä ei ole ollenkaan josko vaikka huomenna kävis varaputkassa kysymässä olisko iha hyllykamaa :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Hähää kansinahka rikki tai koko kansi halki :) Josko sitä vaikka seuraavaks tilailis uutta pahvia pultteja ja liimaa siinä toivossa ettei kansi oo kunnolla halki :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No johan nyt vastustaa... :shock: :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Noo eipähä käy aika pitkäks :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Vielä kun löytää avaimen jolla aukasta kannenpultit niin hattu on pois päästä.

Huomion arvoisia juttuja:

- Kampiakselin YKK on merkattu paineasetelmaan joka voidaan asentaa ainakin kolmeen eri asentoon :)

- Kaikki ruuvit täytyy ilmeisesti liimata kiinni koskien pakoputkea ja turbon tukirautoja. Oli aika veltosti kiinni ja osa puuttui

- Kolmosen suutinputki oli kierretty niin tiukkaan että joutu jo ottamaan avaimesta kunnolla kiinni ja antamaan pillillä kuumaa että se aukes

Loppuyhteenvetona voidaan sano että Saksalainen insinööri on täys kyrpä ja jos tuonne pihalle tulee joku ituhippi keräämään nimiä adressiin koskien ilmastonmuutosta ja leutoa talvea niin vedän sitä tattiin vasaralla :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Taas tarvittais tykkää nappulaa :lol: :lol:

Minkäslainen ihmetys ne kansipultit sitte on? :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

ZXN ja kyl mulla semmonne avain jossaki on mut se pitäs löytää jostaki :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

eiks tuoho käy normi 12 kantanen hylsy siis? Niin oli ainakin Volvossa... :D

eiku nii vai onkos ne siis niin päin kuin kuusiokolokin? :ttu: :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Jeps pultissa on 12 kulmanen reikä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ekkönää ny löytänykkä sitä? Mikset ottanu siitä mun kalulaatikosta kun vierestä kerran kuljit :naughty:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nyt iski pätöpätöpätö :D

Onko tuossa lyhyessä lohkossa sama juttu kuin kuusireikäsessä että pitää muistaa tyhjentää tarkkaan lohkon kannenpulttien reiät öljystä etc ennen kannenpulttien kiristämistä, muuten saattaa tehhä halakeaman lohkoon ja alkaa mennä öliyt ja vetet sekasin :?:

Ihanan näköstä hommaa tuo laatikkojumppa talavipakkasessa, siinä tietää elävänsä 8)

Tuliko sinne vakiokytkin? Vähän jännittää että tulleneeko millään pitämään tehoja, sintteriä onpi vailla :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ei pitäny :lol: Tai tais se sevverta pitää että kansipahvi antautu :rollin:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Vitut sielä mikään pahvi on antanu periks kyl se on koko kansi joka on antautunu :)

Kuva

Kuva

Tuo valussa oleva orkonen pitää viel tutkia onko tiivisteessä jonkinlaista jälkeä puhalluksesta mutta eiköhän se oo uuden kannen hommaaminen edessä jokatapauksessa.

Kuva
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

korjuuta toi kansi :wink: eikai se ny ihan hirveitä maksa :roll:
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

650 egee maksaa koko kansi ja vanhasta pitää vain ottaa suuttimet ja hehkut eli ei kannata korjata enää. Tosin olis mulla teknoweldiä mut ei oikeen innostas ruveta kolvaamaan :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mullapa vois olla vähänajettu kansi joka on kiinni tosi väljässä alakerrassa, kiinnostaako? Saapi haku/rahtipalakalla :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaaha, woimaa on ollu ku on metalli antanu periksi. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

jovihava kirjoitti:Mullapa vois olla vähänajettu kansi joka on kiinni tosi väljässä alakerrassa, kiinnostaako? Saapi haku/rahtipalakalla :idea:
Jos se on turbon kansi ja kovilla nostajilla eikä seetien välit oo halki niin ehkä mut kattoo nyt ensin onko suomessa uusia kansia hyllyssä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vaparin kansi, ja eikö nuo kaikki ole kovilla nostajilla, ja seetien väleistä en ossaa sanua, mutta kilomterejä tuolle ei ole takana kun max 50k.

Toki uus on aina uus 8)

Eikö tuohon kannattaisi kahella semmoinen TDI:n edeltäjä 1.9 TD kones? Menisi tuon paikalle iliman rälläköintejä ja olisi mahdollisesti uskottavampi esitys :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Menee siihen TDI ihan samalla tavalla eikä tarvi vaihtaa kuin kytkinakseli joita saa kyl saksasta TDI booreilla mutta ei oo nyt aikaa kikkailla sähköjen kanssa. Enskuun kolmas päivä on viimenen leimapäivä ja siihen mennessä tuo pitäs saada kasattua ja dynotettua :) Tölkkifoorumilla sai vähä semmosta tuomiota että eiku paikalleen vaan ja nuo kannet halkeaa jo uutena alle 1000 kilometrin jälkeen. Täytyy nykästä osiks tuo niin näkee venttiilit kans ja tekee tuomion sen jälkeen ostetaanko uus vai otetaanko riski ja laitetaan vanha paikalleen. Onpaha ainaki ruuvit löysällä valmiiks jos se ei kestäkkään :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Siks minä sitä TDI:n edeltäjää ehotin ettei tarvihe pelleillä sähöjen kanssa :wink:

Tulipa yhtäkkiä pottusäkki-ikävä :cry:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

AAZ on oikeestaan sama kone ku tuo JX mut 10mm pitemmällä iskulla ja isommilla venttiileillä :) eli samat viat siinäki on kannen suhteen :) Jospa vähä lasin päällä liippais pintaa puhtaaks ja huomenna aattelis takasin laittamista :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Käytä koepullistuksessa se lätsä. :roll: :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

tai koeponnista se omintakeisesti :idea:
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Ei se oo ees kierossa ku peilillä 1200 paperia apuna käyttäen vähä hioin ja isot pojat sanoo että tuo välien halkeilu on iha normaalia niin eiköhä se mene paikalleen ja ponnistetaan sitte omatoimisesti vika ulos :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

Juu volkkarin kannet on usein halkia eikä sen takia välttämättä reistaa

niin olen joskus itsekkin kuullut
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

AAZ vaatii kunkkupultin vaihtamisen jakopää vaihdon yhteydessä AINA
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Onneks tuossa JX koneessa ei tarvi aukasta kunkkupulttia remmin vaihdossa niin säästyy siltäki vaivalta :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”