OM 602 tyhjäkäynninkorotuksen letkutus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

OM 602 tyhjäkäynninkorotuksen letkutus

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Hou !

Nyt olis kaaviokuva hyvä, josta selkiäis tuon alipaineella ohjatun tyhjäkäynnin kylmäkorotuksen letkutus nippeleineen..

tänks jo etukäkeen :shock:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Tuota...onko sulla vikkoo siinä korotusjutskassa,eli ei nosta kierroksia?
Mie sain kyseisen kiusan poikkeen vaihtamalla ylijännitesuojan.
Sijaihtee akun takana. Tämä siis 124/300 riisselissä...
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Vanhemmissa malleissa toimii alipaineella. :wink:
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Pumpun periltä kellosta lähtevä letku menee siitä kannessa olevaan anturiin josta menee alipainepumpulle menevään letkuun
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

piku kirjoitti:Pumpun periltä kellosta lähtevä letku menee siitä kannessa olevaan anturiin josta menee alipainepumpulle menevään letkuun
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan

kiitos, tää varmaan riittää... oli kaikki letkut irti / hukassa edellisen "puuhaajan" jäljiltä...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mitenkäs kun mulla on w124 200d -93 automaatti ja siinä se korkeakäynti loppuu jo mittariston mukaan 40´c ja siinä todellakin virheä se mötikkä! mietin juuri että kuuluisiko siinä olla se kirkas? jos, niin mitähän moinen kustantaisi? ja onko kuinka "helppo" vaihtaa? Kitän ja kumarran :D
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kl-varaosilla maksavat ton verran
Joutokäynnin alipaineanturi AUTOMAATTI KIRKAS 13553
26.30€

Joutokäynnin alipaineanturi KELTAINEN 5783
24.30€

Joutokäynnin alipaineanturi VIHREÄ 5784
26.30€

Jostain syystä kl:llä on tullut keltainen värinen anturi mut ei pitäs muuta olla eroo
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

missähän mun autossa on vika kun kylmänä käynnistää niin vorlottaa ja kierroksia jotain 500 ja sitten ku lämpiää jonkin verran niin "naps" kierrokset nousee normaaliin..tyhjäkäynninkorotus pelaa väärin päin :D
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

geezer kirjoitti:missähän mun autossa on vika kun kylmänä käynnistää niin vorlottaa ja kierroksia jotain 500 ja sitten ku lämpiää jonkin verran niin "naps" kierrokset nousee normaaliin..tyhjäkäynninkorotus pelaa väärin päin :D
Onkohan joskus pumppua ruuvailtu
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

vielä samaa asiaa, isäukolla on w124 300D manuaali. kuuluisiko siinäkin olla tälläinen ominaisuus? kun monta kertaa ollaan mietitty, sitä kun sen kylmänä tuikkaa käymään, on se suoraan tyhjäkäynnillä.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Joissain on sähkönen tai alipaine ohjattu
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

no joku edellisistä omistajista oli ainakin kairannu reikiä ilmanputsarikoteloon saattaa se pumppu olla ruuvattukin.. tietääkö sen jostain? kun en tiiä miten tämmönen kulkee yleensä vakiona -89 w124/300d vapari
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pekkovee kirjoitti:
piku kirjoitti:Pumpun periltä kellosta lähtevä letku menee siitä kannessa olevaan anturiin josta menee alipainepumpulle menevään letkuun
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan

kiitos, tää varmaan riittää... oli kaikki letkut irti / hukassa edellisen "puuhaajan" jäljiltä...
Kannesta syöttöpumpun kellolle menevään letkuu t-haara ja haaran päähän todella pienellä reiällä oleva hattu+ mielellään jonkilainen suodatin pölyn imeytymisen estämiseksi.
Alipaineen on jostain päästävä "vuotamaan" pois kun kannessa oleva venttiili sulkeutuu koneen lämmetessä.
Jos tätä "vuotoreikää" ei ole niin kierrokset ei tipu takaisin oikealle tyhjäkäynnille.

Alkuperäisessä letkutuksessa on kahden kumiletkun liitoksessa pieni oranssi liitinkappale jossa on oikean kokoinen pieni reikä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »


Kannesta syöttöpumpun kellolle menevään letkuu t-haara ja haaran päähän todella pienellä reiällä oleva hattu+ mielellään jonkilainen suodatin pölyn imeytymisen estämiseksi.
Alipaineen on jostain päästävä "vuotamaan" pois kun kannessa oleva venttiili sulkeutuu koneen lämmetessä.
Jos tätä "vuotoreikää" ei ole niin kierrokset ei tipu takaisin oikealle tyhjäkäynnille.

Alkuperäisessä letkutuksessa on kahden kumiletkun liitoksessa pieni oranssi liitinkappale jossa on oikean kokoinen pieni reikä.

Kiitoos taas...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
650000tuttavuus
Viestit: 2146
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Meijän Tenavasta, 200D löytyi tuo kyseiselle anturille menenvä ilmaletkun pää avoimena mittaritaulun lähettyviltä.
Kuuluuko olla siellä, ettei ime moottorista likaa ?

Vai tulisiko se kytkeä johonkin. Virtalukollekin kyllä meni joitakin letkuja (ei kuitenkaan tyhjiä paikkoja)

Vejin sitä konehuoneenpuolelle näkyviin, ja imin letkun päästä. Nosti selvästi tyhjäkäyntikierroksia :shock:

Nyt se on taas vapaana siellä kojelaudan alla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2146
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Noh......... Häh...............Täh....................Niiiiiiiiiiiiiiiiiiii........... :?: :shock:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
TiHu
Viestit: 42
Liittynyt: 18.11.2007 19:49
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja TiHu »

Kertokaas vielä loputki alipaineletkujen paikat konehuoneesta? Yks oli ainaki joku vähän isompi mille ei meinannu paikkaa löytyä. Toimikos joku lämmityslaitteen osa alipaineella ku ei alkanu lämmintä puhkua sisätilaan?
650000tuttavuus
Viestit: 2146
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

TiHu kirjoitti: Toimikos joku lämmityslaitteen osa alipaineella ku ei alkanu lämmintä puhkua sisätilaan?
201:ssä lämmityslaitteen vedenkierron venttiilin avaus. Toimii molempien puolien lämmönsäätö namikoiden alkuväännöllä.
Katso sieltä akun kupeesta (keskellepäin), kun toinen vääntää namikasta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
TiHu
Viestit: 42
Liittynyt: 18.11.2007 19:49
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja TiHu »

[quote="650000tuttavuus"]
201:ssä lämmityslaitteen vedenkierron venttiilin avaus. Toimii molempien puolien lämmönsäätö namikoiden alkuväännöllä.
Katso sieltä akun kupeesta (keskellepäin), kun toinen vääntää namikasta.[/quote]

Vaan entäs 124:ssa?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Hieman asiasta poikkeava kysymys mutta itsellä vm. -84 oleva tenava 2.0 / k-jetillä ja kannessa oli se alipaineanturi keltainen josta hajosi minulla toinen liitos ja vaihdoin kiisselin kannesta siihen vihreän mutta en huomaa mitään eroa? mikä sulkeutumislämpötila tuossa keltaisessa on vihreään verrattuna ja miten se lämpöero vaikuttaa moottorin toimintaan? keltainen anturi oli vielä messinkinen ja diiselistä napattu alumiinia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”