OM 602 tyhjäkäynninkorotuksen letkutus
OM 602 tyhjäkäynninkorotuksen letkutus
Hou !
Nyt olis kaaviokuva hyvä, josta selkiäis tuon alipaineella ohjatun tyhjäkäynnin kylmäkorotuksen letkutus nippeleineen..
tänks jo etukäkeen
Nyt olis kaaviokuva hyvä, josta selkiäis tuon alipaineella ohjatun tyhjäkäynnin kylmäkorotuksen letkutus nippeleineen..
tänks jo etukäkeen
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Pumpun periltä kellosta lähtevä letku menee siitä kannessa olevaan anturiin josta menee alipainepumpulle menevään letkuun
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
piku kirjoitti:Pumpun periltä kellosta lähtevä letku menee siitä kannessa olevaan anturiin josta menee alipainepumpulle menevään letkuun
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan
kiitos, tää varmaan riittää... oli kaikki letkut irti / hukassa edellisen "puuhaajan" jäljiltä...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kl-varaosilla maksavat ton verran
Joutokäynnin alipaineanturi AUTOMAATTI KIRKAS 13553
26.30€
Joutokäynnin alipaineanturi KELTAINEN 5783
24.30€
Joutokäynnin alipaineanturi VIHREÄ 5784
26.30€
Jostain syystä kl:llä on tullut keltainen värinen anturi mut ei pitäs muuta olla eroo
Joutokäynnin alipaineanturi AUTOMAATTI KIRKAS 13553
26.30€
Joutokäynnin alipaineanturi KELTAINEN 5783
24.30€
Joutokäynnin alipaineanturi VIHREÄ 5784
26.30€
Jostain syystä kl:llä on tullut keltainen värinen anturi mut ei pitäs muuta olla eroo
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Onkohan joskus pumppua ruuvailtugeezer kirjoitti:missähän mun autossa on vika kun kylmänä käynnistää niin vorlottaa ja kierroksia jotain 500 ja sitten ku lämpiää jonkin verran niin "naps" kierrokset nousee normaaliin..tyhjäkäynninkorotus pelaa väärin päin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Joissain on sähkönen tai alipaine ohjattu
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Kannesta syöttöpumpun kellolle menevään letkuu t-haara ja haaran päähän todella pienellä reiällä oleva hattu+ mielellään jonkilainen suodatin pölyn imeytymisen estämiseksi.pekkovee kirjoitti:piku kirjoitti:Pumpun periltä kellosta lähtevä letku menee siitä kannessa olevaan anturiin josta menee alipainepumpulle menevään letkuun
Anturi jos on vihreä niin sen sulkeutumis lämpötila on +40 astetta jos auto maatti niin siinä kirkas sulkeutumis lämpötilä +50astetta
Punaisen sulkeutumis lämpötila oli +30astetta muistini mukaan
kiitos, tää varmaan riittää... oli kaikki letkut irti / hukassa edellisen "puuhaajan" jäljiltä...
Alipaineen on jostain päästävä "vuotamaan" pois kun kannessa oleva venttiili sulkeutuu koneen lämmetessä.
Jos tätä "vuotoreikää" ei ole niin kierrokset ei tipu takaisin oikealle tyhjäkäynnille.
Alkuperäisessä letkutuksessa on kahden kumiletkun liitoksessa pieni oranssi liitinkappale jossa on oikean kokoinen pieni reikä.
Kannesta syöttöpumpun kellolle menevään letkuu t-haara ja haaran päähän todella pienellä reiällä oleva hattu+ mielellään jonkilainen suodatin pölyn imeytymisen estämiseksi.
Alipaineen on jostain päästävä "vuotamaan" pois kun kannessa oleva venttiili sulkeutuu koneen lämmetessä.
Jos tätä "vuotoreikää" ei ole niin kierrokset ei tipu takaisin oikealle tyhjäkäynnille.
Alkuperäisessä letkutuksessa on kahden kumiletkun liitoksessa pieni oranssi liitinkappale jossa on oikean kokoinen pieni reikä.
Kiitoos taas...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Meijän Tenavasta, 200D löytyi tuo kyseiselle anturille menenvä ilmaletkun pää avoimena mittaritaulun lähettyviltä.
Kuuluuko olla siellä, ettei ime moottorista likaa ?
Vai tulisiko se kytkeä johonkin. Virtalukollekin kyllä meni joitakin letkuja (ei kuitenkaan tyhjiä paikkoja)
Vejin sitä konehuoneenpuolelle näkyviin, ja imin letkun päästä. Nosti selvästi tyhjäkäyntikierroksia
Nyt se on taas vapaana siellä kojelaudan alla.
Kuuluuko olla siellä, ettei ime moottorista likaa ?
Vai tulisiko se kytkeä johonkin. Virtalukollekin kyllä meni joitakin letkuja (ei kuitenkaan tyhjiä paikkoja)
Vejin sitä konehuoneenpuolelle näkyviin, ja imin letkun päästä. Nosti selvästi tyhjäkäyntikierroksia
Nyt se on taas vapaana siellä kojelaudan alla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
201:ssä lämmityslaitteen vedenkierron venttiilin avaus. Toimii molempien puolien lämmönsäätö namikoiden alkuväännöllä.TiHu kirjoitti: Toimikos joku lämmityslaitteen osa alipaineella ku ei alkanu lämmintä puhkua sisätilaan?
Katso sieltä akun kupeesta (keskellepäin), kun toinen vääntää namikasta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Hieman asiasta poikkeava kysymys mutta itsellä vm. -84 oleva tenava 2.0 / k-jetillä ja kannessa oli se alipaineanturi keltainen josta hajosi minulla toinen liitos ja vaihdoin kiisselin kannesta siihen vihreän mutta en huomaa mitään eroa? mikä sulkeutumislämpötila tuossa keltaisessa on vihreään verrattuna ja miten se lämpöero vaikuttaa moottorin toimintaan? keltainen anturi oli vielä messinkinen ja diiselistä napattu alumiinia.