W124 vetely ja puoltaminen
Pystytkö mittaamaan jossain vaiheessa niiden jousten vahvuudet? Joo, olen jo kahdesti aiemminkin pyytänyt niitä mittaamaan , mutta kun minua kiinnostaa, että onko siellä edessä tai takana väärät jouset (liian vahvoja erityisesti epäilen).AriK123 kirjoitti:En tiedä tarkemmin jousista, koska en ole mitannut.
No yritän muistaa jossain vaiheessa, kun tulee tilaisuus.kardaani kirjoitti:Pystytkö mittaamaan jossain vaiheessa niiden jousten vahvuudet? Joo, olen jo kahdesti aiemminkin pyytänyt niitä mittaamaan , mutta kun minua kiinnostaa, että onko siellä edessä tai takana väärät jouset (liian vahvoja erityisesti epäilen).
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Duoda....onkos sulla vaihettu se/ne säätötangot???? jos on ni onko kulmat säädetty????
Jollei oo kumpaistakaan tehty ni saattais se vetely ja kiemurtelu johtua sitte siitä...siis niistä säätötankojen pallonivelen väljyydestä.
Tuolla rassaus miitissä tuli esille pikkisen vahingossa se väljyys toisella puolen narina helojen vaihdon jälkeen, sen väljän tangon ku vaihto uudempaan jossa ei oo välystä ni on mersu täysin erilainen ja hyvä ajettava, siihe loppu se kiemurtelu, urissa ja tuulessa hakeminen ja ihmeelliset puoltamiset, nytte ei puolla eikä vetele mihinkään suuntaan, vaimoki totes eilissä iltana jotta nytte sillä saa sakot ku uskaltaa mennä huoleti eikä tarttye peljätä niitä sivu heittoja.
Jollei oo kumpaistakaan tehty ni saattais se vetely ja kiemurtelu johtua sitte siitä...siis niistä säätötankojen pallonivelen väljyydestä.
Tuolla rassaus miitissä tuli esille pikkisen vahingossa se väljyys toisella puolen narina helojen vaihdon jälkeen, sen väljän tangon ku vaihto uudempaan jossa ei oo välystä ni on mersu täysin erilainen ja hyvä ajettava, siihe loppu se kiemurtelu, urissa ja tuulessa hakeminen ja ihmeelliset puoltamiset, nytte ei puolla eikä vetele mihinkään suuntaan, vaimoki totes eilissä iltana jotta nytte sillä saa sakot ku uskaltaa mennä huoleti eikä tarttye peljätä niitä sivu heittoja.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
On vaihdettu säätötangot ja kulmatkin on säädetty. Seuraavaksi vaihtuu poikittaiset kaarevat tukivarret.pupetti kirjoitti:Duoda....onkos sulla vaihettu se/ne säätötangot???? jos on ni onko kulmat säädetty????
Jollei oo kumpaistakaan tehty ni saattais se vetely ja kiemurtelu johtua sitte siitä...siis niistä säätötankojen pallonivelen väljyydestä.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Kato jotta tulevat oikiappäin..sillee että se kaari on alaspäin...mulla olivasemmalla puolen oikianpuolenen kaari ja otti kallistuksenvakaajan tankoon kiinni, se ku käännettiin ni rengaski muutti asentoaan ja on nykyään jo palion pystymmässä.
Entäs mitä oot etupäähän vaihtanu
Mulla on apusimpukka aikas väljä ja varmaan toinen alapallo, pikkisen huomaa ohjauksessa jotta joutuu "hakemaan" mutta huomattavasti parempi nytte ku ennen osien vaihtoa.
Mulla kanssa haki ja heilu vallan perkuleesti mutta ku vaihto osia ni parani, lisää ku vaihtaa ni taas paranee ajo ominaisuudet.
Entäs mitä oot etupäähän vaihtanu
Mulla on apusimpukka aikas väljä ja varmaan toinen alapallo, pikkisen huomaa ohjauksessa jotta joutuu "hakemaan" mutta huomattavasti parempi nytte ku ennen osien vaihtoa.
Mulla kanssa haki ja heilu vallan perkuleesti mutta ku vaihto osia ni parani, lisää ku vaihtaa ni taas paranee ajo ominaisuudet.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
No laitetaan vielä kertauksena.
Simpukkaa on nyt löysytetty n. 1,5 kierrosta. Oli liian tiukalla.AriK123 kirjoitti:Eteen on jo vaihdettu alapallot, alatukivarsien puslat, ohjausiskari, vasen raidetanko, vasemman etupyörän laakerit, vakaajan kumit, jouset, iskarit, iskarien yläpäät ja apusimpukan korjaussarja.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Tarkennetaan vielä oireita siten, että auto puoltaa tien kallistusten mukaan joko oikealle tai vasemmalle.
Viime aikoina olen ollut huomaavina pienen värinän ajossa. No, pitää kokeilla keväämmällä kesäkumeilla, miten kulkee.
Viime aikoina olen ollut huomaavina pienen värinän ajossa. No, pitää kokeilla keväämmällä kesäkumeilla, miten kulkee.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Mulla tekee sitä samaa, vetää välillä oikialle kunnolla jos tie kallistuu oikialle, syyksi epäilen apusimpukan väljyyttä tai renkaita, ku ajelee 85-90 ni alkaa sellanen pien tärinä ku ajelis nupukivien päällä, noo ku renkaat sitte pikkasen lämpes ja pakkanen väheni ni melkolailla hävis se tärinäki.
Saattaaha se tulla muualtaki, mutta epäilen kyllä niitä renkaita, mutta seurataan tilannetta.
Saattaaha se tulla muualtaki, mutta epäilen kyllä niitä renkaita, mutta seurataan tilannetta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Minulla on ollut useampia eri vanne/rengassarjoja alla, eikä niillä ole ollut huomattavaa eroa ajettavuuteen. Nyt alla olevilla alkuperäisillä vanteilla luulisi olevan parhaimmillaan, mutta eipä ole tuntuvaa eroa muihin. Apusimpukan uusinta ei vaikuttanut minulla. Jossain on pakko olla vikaa, kun vaan joku löytäisi sen paikan. Uria pitkin mennään kesät talvet. Simpukassa voi olla vikaa. Ohjaus on tässä aika raskaan oloinen, ainakin jos vertaa joihinkin 124-korisiin, joilla olen ajanut.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Minullekin (W202) on parin vuoden sisään laitettu eteen ohjausiskari, apusimpukka, etuiskarit ja raidetangon päät ja taakse laitettu kelkan etukumit ja aurauksen säätötangot + suuntaus.
Noilla laitoilla auto on rauhoittunut ajoltaan muuten mutta tuuli tekee tosi levottomaksi ja edelleen puoltaa tien kallistuksen mukaan vahvasti. Neljällä eri rengassatsilla on ollut samat oireet.
Taitaa olla ominaisuuksia näissä
Noilla laitoilla auto on rauhoittunut ajoltaan muuten mutta tuuli tekee tosi levottomaksi ja edelleen puoltaa tien kallistuksen mukaan vahvasti. Neljällä eri rengassatsilla on ollut samat oireet.
Taitaa olla ominaisuuksia näissä
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
AriK123 kirjoitti:No yritän muistaa jossain vaiheessa, kun tulee tilaisuus.kardaani kirjoitti:Pystytkö mittaamaan jossain vaiheessa niiden jousten vahvuudet? Joo, olen jo kahdesti aiemminkin pyytänyt niitä mittaamaan , mutta kun minua kiinnostaa, että onko siellä edessä tai takana väärät jouset (liian vahvoja erityisesti epäilen).
Pystyisikö joku kertomaan onko tuossa liian vahvat jouset. Mielestäni olen nimittäin ajanut sellaisella W124:sella, jossa oli liian vahvat jouset ja ajo oli sellaista jatkuvaa etsimistä. En tiedä mistä se johtuu tarkemmin,mutta tiessä se ei vahvoilla jousilla istu. Mutta jos joku voisi kertoa nuo W124:sen moottorikohtaiset etu-ja takajousien vakiovahvuudet-olisiko linkkiä jossain. Minulla nimittäin työn alla W124, joka käyttäytyy topicin aloittajan kuvaaman auton mukaisesti ja jousitus näyttää tosi korkealta. Ajo ei ole luontevaa.Jouset ovat edessä ja takana 14,4 mm paksua tavaraa.
Onhan se aika korkea, mutta missä sitten menee raja? Nyt on lokasuojankaaresta pyörän keskiöön edessä n. 390 mm ja takana 400 mm. Jos saisi muilta mittoja vakiojousilla, niin voisi vertailla.
Jousista ei löydy tähän hätään paljon tietoa, mutta esim. Merteilin sivulla tarjotaan 14,3 mm vahvuista etujousta ja 14,1 mm takajousta, joka on jo vahvistettu versio.
Kulmat on säädetty kahdessa eri paikassa. Nuo edellä näkyneet arvot ovat samasta paikasta ja välillä joutui säädättämään myös muualla. Eli yhteensä on säädetty kolmesti.
Jousista ei löydy tähän hätään paljon tietoa, mutta esim. Merteilin sivulla tarjotaan 14,3 mm vahvuista etujousta ja 14,1 mm takajousta, joka on jo vahvistettu versio.
Kulmat on säädetty kahdessa eri paikassa. Nuo edellä näkyneet arvot ovat samasta paikasta ja välillä joutui säädättämään myös muualla. Eli yhteensä on säädetty kolmesti.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Jos puhutaan vakiopituisista jousista, niin eikö tuolla jousen vahvuudella ole selvä yhteys auton korkeuteen. Voi olla, että en ymmärtänyt mitä tarkoitat, ehkä sitä, että joissain autoissa voi olla paksut jouset, mutta jouset on pituudeltaan lyhyemmät, joten auto on silti matalalla-joten jousien paksuus ei kerro auton jousituksen korkeutta. No joka tapauksessa voisin minäkin laittaa kuvaa tänne W124:sesta, jossa jousitus vaikuttaa liian korkealta.dealer kirjoitti:Jousten paksuuteen ei kannata kiinnittää huomiota, jousituksen korkeuteen kyllä.
Laitas sivukuva autosta ihmeteltäväksi, miten korkealta näyttää ?
Juu.Jos puhutaan vakiopituisista jousista, niin eikö tuolla jousen vahvuudella ole selvä yhteys auton korkeuteen. Voi olla, että en ymmärtänyt mitä tarkoitat, ehkä sitä, että joissain autoissa voi olla paksut jouset, mutta jouset on pituudeltaan lyhyemmät,
Luulisin etteivät kaikki vakiojouset ole samanmittaisia / samanpaksuisia vaikka auton korkeus jää yhtäläiseksi.
Ajo-ominaisuuksiin ei jousen paksuus myöskään vaikuta sillä tavalla kuin korkeuden muutokset.