Tiileriparka :(
Hihnan pettäminen oli ihan omaa tyhmyyttä, tiesinhän minä että se on murtunut mutta unohdin ostaa ja niinpä se jäi öljynvaihdossa vaihtamatta vaikka tarkoitus oli.
Nyt on ollut kova pakkasjakso, parin viikon ajan aamun lämpötilat kolmenkympin seudulla pakkasta ja kylmin aamu -38.
Olen pitänyt autoa pari tuntia roikassa ja laittanut herättyäni käyntiin, 20-25 minuuttia ehtii roksutella pihassa ennen lähtöä.
Eipähän tarvitse palella alkumatkastakaan.
Uudemmissa skodissa, volvoissa, mersuissa jne näkyy olevan keulat teipattuina umpeen, se voisi pitää feliciankin lämmöt paremmin koholla hitaammassa vauhdissa ?
Kuudenkympin alueella tahtoo mittari laskea 80 paikkeille kun se ajossa on 88-90.
Lämmintä tulee silti riittävästi niin en ole viitsinyt tuolla pakkasessa alkaa väsäämään keulaan pahvia.
Kylmimpänä aamuna iskarit olivat aika lailla peräänantamattomat ensimmäisellä kilometrillä ja renkaat kantikkaat muutaman sadan metrin matkalla.
Mitään ei ole hajonnut pakkasen takia, jospa se tästä
Nyt on ollut kova pakkasjakso, parin viikon ajan aamun lämpötilat kolmenkympin seudulla pakkasta ja kylmin aamu -38.
Olen pitänyt autoa pari tuntia roikassa ja laittanut herättyäni käyntiin, 20-25 minuuttia ehtii roksutella pihassa ennen lähtöä.
Eipähän tarvitse palella alkumatkastakaan.
Uudemmissa skodissa, volvoissa, mersuissa jne näkyy olevan keulat teipattuina umpeen, se voisi pitää feliciankin lämmöt paremmin koholla hitaammassa vauhdissa ?
Kuudenkympin alueella tahtoo mittari laskea 80 paikkeille kun se ajossa on 88-90.
Lämmintä tulee silti riittävästi niin en ole viitsinyt tuolla pakkasessa alkaa väsäämään keulaan pahvia.
Kylmimpänä aamuna iskarit olivat aika lailla peräänantamattomat ensimmäisellä kilometrillä ja renkaat kantikkaat muutaman sadan metrin matkalla.
Mitään ei ole hajonnut pakkasen takia, jospa se tästä
Nyt on kolme vuotta ajeltu felicialla ja kilometrejä kertynyt 70000 (250000->320000).
Mietiskelin tuossa työmatkalla että mitähän remonttia on joutunut tekemään.
Ainakin toisen raidepään, takajarrukengät ja -sylinterit, etujarrupalat olen vaihtanut. Pakoputken kannatinkumit.
Mittariston ja lämmönsäätimien polttimot, pari olisi taas palanut.
Hehkutulpat laitoin kaikki kun yksi pimeni.
Saattoipa olla että tähän autoon laitoin toisen etujarrusatulan varaosa-autosta, pyyhkijänmoottorin ainakin laitoin viime syksynä.
Korjattavaakin on siis ollut, onneksi ei mitään vallan suurta tai vaikeaa.
Osiin on kai mennyt satanen toista, varaosa-auton ansiosta on säästynyt parisataa.
Yhdet kesärenkaat olen ajanut uudesta loppuun (175/70/13 150 euroa), talvirenkaat ovat edelleen hyvät ja pitoa tallella.
Huoltoa on tehty heti oston jälkeen isompi huolto ja jakopää, myöhemmin toinen huolto jossa kaikki suodattimet ja vaihteistoöljyt.
Moottoriin olen vaihtanut öljyt 7 kertaa.
Vielä 20tkm jakopään vaihtoon.
Xenonit joutaa taas kohta nostaa talliin odottamaan syksyä.
Mietiskelin tuossa työmatkalla että mitähän remonttia on joutunut tekemään.
Ainakin toisen raidepään, takajarrukengät ja -sylinterit, etujarrupalat olen vaihtanut. Pakoputken kannatinkumit.
Mittariston ja lämmönsäätimien polttimot, pari olisi taas palanut.
Hehkutulpat laitoin kaikki kun yksi pimeni.
Saattoipa olla että tähän autoon laitoin toisen etujarrusatulan varaosa-autosta, pyyhkijänmoottorin ainakin laitoin viime syksynä.
Korjattavaakin on siis ollut, onneksi ei mitään vallan suurta tai vaikeaa.
Osiin on kai mennyt satanen toista, varaosa-auton ansiosta on säästynyt parisataa.
Yhdet kesärenkaat olen ajanut uudesta loppuun (175/70/13 150 euroa), talvirenkaat ovat edelleen hyvät ja pitoa tallella.
Huoltoa on tehty heti oston jälkeen isompi huolto ja jakopää, myöhemmin toinen huolto jossa kaikki suodattimet ja vaihteistoöljyt.
Moottoriin olen vaihtanut öljyt 7 kertaa.
Vielä 20tkm jakopään vaihtoon.
Xenonit joutaa taas kohta nostaa talliin odottamaan syksyä.
Vihreä felicia odottelee jonkin aikaa kun tuli ostettua kinneri jollaisesta olen pitemmän aikaa miettinyt että minkähänlainen mahtaisi olla ajoautona; Seat Cordoba.
Se selviää kokeilemalla.
Vanhin korimalli, volkkarin AHU pellin alla ja kulutuksen pitäisi olla kohtuullisen pieni.
Odotukset viiden litran alitukseen.
Pikkukori liikahtaa rivakasti tällä moottorilla, ei sillä ettäkö se niin olennaista olisi mutta kuitenkin.
Se selviää kokeilemalla.
Vanhin korimalli, volkkarin AHU pellin alla ja kulutuksen pitäisi olla kohtuullisen pieni.
Odotukset viiden litran alitukseen.
Pikkukori liikahtaa rivakasti tällä moottorilla, ei sillä ettäkö se niin olennaista olisi mutta kuitenkin.
Eipä ollenkaan huono laitos. Kesää kohti kun mennään niin ei Dealerinkään tarvitse takaluukusta kulkea..dealer kirjoitti:Vihreä felicia odottelee jonkin aikaa kun tuli ostettua kinneri jollaisesta olen pitemmän aikaa miettinyt että minkähänlainen mahtaisi olla ajoautona; Seat Cordoba.
Se selviää kokeilemalla.
Vanhin korimalli, volkkarin AHU pellin alla ja kulutuksen pitäisi olla kohtuullisen pieni.
Odotukset viiden litran alitukseen.
Pikkukori liikahtaa rivakasti tällä moottorilla, ei sillä ettäkö se niin olennaista olisi mutta kuitenkin.
mullahan on tuollainen ns.facelift seat cordoba nykyään ajo autona niin mun ajotavalla+peräkontissa lisänä noin 50kilon työkalupakki ja työkamppeet niin menee naftaa noin 5l/100km,toki olen tuolla päässyt pienemmälläkin kulutuksella kun kontti oli tyhjä niin silloin maantie ajossa kulutus oli 4,4l/100km Mutta tuo laitoshan onkin sillä AGR myllyllä Mutta ite olen ollut ihan tyytyväinen tuohon kun ottaa huomioon että olen tuolla jo vajaa 7000km ajannut parissa kuukaudessa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Äiteen feliciaan tein huollon lokakuun alussa 2010.
Siitä on nyt ajettu 3000 km, siis puolessa vuodessa.
Kesäaikaan kilometrejä tulee enemmän mutta ei kuitenkaan kymmentätuhatta vuoteen.
Mitään ei ole vielä tarvinnut korjata, tai onhan se toinen rekkarivalo pimeänä, vai vaihdoinkohan polttimon...
Siitä on nyt ajettu 3000 km, siis puolessa vuodessa.
Kesäaikaan kilometrejä tulee enemmän mutta ei kuitenkaan kymmentätuhatta vuoteen.
Näyttäisi siis että polttoainekulut kuoleentuvat verraten entiseen, 200D 124:äändealer kirjoitti:Skodan verot ja vakuutukset on sen verran halvemmat kuin mersussa että erotuksella ostaa vuoden polttoaineet alle 10 tkm ajolle...
Mitään ei ole vielä tarvinnut korjata, tai onhan se toinen rekkarivalo pimeänä, vai vaihdoinkohan polttimon...
Se ei Tiilerin Äitee ole mikään kukkahattumummo, kun päästelee kylillä Skodalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BQq_Rzn-yu0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BQq_Rzn-yu0[/youtube]
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Nyt päästiin oikeaan merkkiin käsiksi
Ahu ja AGR on suht samanlaisia, tehot ja hukkaporttiahdin+pumppu on suht samoja.
Ahu vain on vanhempi versio jossa apuakseli ja laturin hihna pyörittää vesipumppua.
AGR on uudempi, ei ole enää apuakselia ja vesipumppu on lohkossa jakohihnan pyörittämänä.
Molemmista saa sen 200hv/450nm suuttimet+ahtimen+nokan+ahtoputkien+jäähdyttimen vaihdolla.
Ja se jopa kestää sen, vakiokytkin ei.
Ahu ja AGR on suht samanlaisia, tehot ja hukkaporttiahdin+pumppu on suht samoja.
Ahu vain on vanhempi versio jossa apuakseli ja laturin hihna pyörittää vesipumppua.
AGR on uudempi, ei ole enää apuakselia ja vesipumppu on lohkossa jakohihnan pyörittämänä.
Molemmista saa sen 200hv/450nm suuttimet+ahtimen+nokan+ahtoputkien+jäähdyttimen vaihdolla.
Ja se jopa kestää sen, vakiokytkin ei.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Miten muuten AHU:n vaihtokelpoisuus AGR:n tilalle?Jarno.V kirjoitti:Nyt päästiin oikeaan merkkiin käsiksi
Ahu ja AGR on suht samanlaisia, tehot ja hukkaporttiahdin+pumppu on suht samoja.
Ahu vain on vanhempi versio jossa apuakseli ja laturin hihna pyörittää vesipumppua.
AGR on uudempi, ei ole enää apuakselia ja vesipumppu on lohkossa jakohihnan pyörittämänä.
Molemmista saa sen 200hv/450nm suuttimet+ahtimen+nokan+ahtoputkien+jäähdyttimen vaihdolla.
Ja se jopa kestää sen, vakiokytkin ei.
Olisi tuossa joutilaana hyväkuntoinen AHU. Jos sattuisi osumaan kohdalle jokin moottorivaurioinen (sinkittykorinen 2000-luvun AGR) Toledo/Leon, niin siitähän voisi saada hyvinkin edukkaasti hyvän kulkineen jos siihen menisi tuo AHU ilman isompia askarteluita.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Niin en tiedä, luulis sen käyvän uudempaankin koriin, jotain kiinnikkeitä koneessa voi olla erilaisia kun lohko on eri.
AGR koneetkaan ei kyllä suurempia maksa, niitä harvemmin on hajonnut muuta kuin jakopään pettämisen takia.
Eipä nämä toledot tai leonit kauheita maksa enää ehjätkään, ainakaan enempi ajetut.
Eikä octavia/golf ole juuri sen kalliimpia, sinkittyjä nekin on.
AGR koneetkaan ei kyllä suurempia maksa, niitä harvemmin on hajonnut muuta kuin jakopään pettämisen takia.
Eipä nämä toledot tai leonit kauheita maksa enää ehjätkään, ainakaan enempi ajetut.
Eikä octavia/golf ole juuri sen kalliimpia, sinkittyjä nekin on.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Pitäisi joskus katsoa ovatko korjaantuneet itsestäänTiileri tammikuussa kirjoitti:Ja asiaan, nyt oli toinen etuparkkikin pimennyt vihreästä
Äitimuori arveli ettei taida enää autolla ajella.
Jalat on niin huonossa kunnossa että polkimien kanssa ongelmia ja onhan ikääkin kertynyt puoleenväliin kahdeksattakymmentä ettei ihmekään jos tuntuu ajaminen epävarmalta.
Äiteen feliciaa ei kannattane hävittää pihasta, se on vähän ajettu ja korilleen ylivoimaisesti paras meidän rotteloista.
Siispä pitää miettiä myisikö jommankumman meidän perheen pakun pois vai jättääkö odottelemaan aikoja parempia.
Eipä noilla myydessäkään juuri mitään saa.
Otinpa oman Skodan pois liikenteestä, liikaa romuja verotettevana ja vakuutettavana.Siispä pitää miettiä myisikö jommankumman meidän perheen pakun pois vai jättääkö odottelemaan aikoja parempia.
Eipä noilla myydessäkään juuri mitään saa.
Viimeistään elokuussa katsastusajan alkaessa pitää jaloitella sitä sen verran että käyttää leimalla, senhän voi tehdä liikenteestä poistetulla autolla kunhan ilmoittelee etukäteen että tulossa ollaan.