*VEIKKAUS* Kauanko menee kannentiivisteen vaihdossa ?
No hö... Pitääpäs tuumia. Sinä tietenki katkaset yhen pakosarjan pultin kun WD-40 oli jäänyt tyttären varmarimerssun kyytiin kun rasvailit illalla kitisevää takaluukun niveltä - eihän se sitä tosin auokaan ihimisten ilmoilla kun on se hevoskärry perässä Paikalliselta Shelliltä hätäpäissään ostettu hylsysatsi on niin löysä että siihen teipillä säädelty kuusio tippuu ketjun vierestä lohkoon, ihan niinkuin töissä sillä yhellä kesäharjoittelijalla Pukkien irrotus pitää kattoo Alfamerin kirjasta joka on hukassa, se on varmaankin varaosa-skodan kyydissä, ei kyllä hajuakaan miksi mutta siellä se taitaa olla Kasatessa menee ketjupyörästä nippari poikki etkä oo ihan varma jaosta - ois pitänyt käyttää halapahallin nippareiden sijaan niitä Kärkkäiseltä ostettuja Ois se muuten pysynyt mutta pyörä tuntuu niin älyttömän tiukalle mennä nokan päähän Uudet nordlockit pakosarjan pinnapultteihin on "jossain" ja ostinhan imusarjaankin uudet kuusiot kun pari muljaantu irrottaessa kun Eeliksen vanhan Fergun penkin alta löydetty pallopääkuusio oli sen verran kulunut
Sanoisin että +/- 2,5h eli 2:38h
Sanoisin että +/- 2,5h eli 2:38h
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Aikaa meni 4 tuntia 5 minuuttia.
Tässäkin kerrotusta ajasta puuttuu moottorin pesu, pohjamuovien irrottelut, pesut ja asennukset (niitä kun ei tässä autossa ole), koeajo ja lopputarkastus, kannen pesu, purku ja kasaus, työkalujen palauttaminen paikoilleen ym. Aikaa menee yllättävän paljon niissäkin.
Tämän päivän remontin on myöskin saanut tehdä täysin ilman ulkoisia häiriöitä, yksin kun on paikalla.
Aika lailla todellisten tuntien mukaan mennään tarjousten osalta kansiremonteissa, eipä niitä luultavasti tule tehtäväksi jos yrittää ujuttaa tuplat työtunnit asiakkaan maksettavaksi.Tää on kyllä aika paha topikki. "Miksi te laskutatte kahdeksasta tunnista, kun Tiileri vaihtaa sen kahdessa tunnissa?"
Tässäkin kerrotusta ajasta puuttuu moottorin pesu, pohjamuovien irrottelut, pesut ja asennukset (niitä kun ei tässä autossa ole), koeajo ja lopputarkastus, kannen pesu, purku ja kasaus, työkalujen palauttaminen paikoilleen ym. Aikaa menee yllättävän paljon niissäkin.
Tämän päivän remontin on myöskin saanut tehdä täysin ilman ulkoisia häiriöitä, yksin kun on paikalla.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kotona jälleen.
Tiiviste oli takanurkasta aika huonossa kunnossa.
Kyseinen auto on tällainen perusvalkoinen laitos sinisellä sisustalla, ASD ja kattoluukku löytyy kuten myös takaniskanojat.
Mersu on katsastettu tammikuulla eikä juuri ajettu sen jälkeen, eikös se silloin ole kunnossa ?
No tottakai:
Narinahelat oli täysin loppu, toinen alapallo puolen sentin päittäisvälyksellä ja taka-aurauksen säätötangon nuppi väljä.
Etujarrulevyjen paksuus on taatusti alle alamitan, en ehtinyt niitä tänään vaihtaa.
Jarrut kyllä pitävät hyvin eivätkä täristä.
Edit: etuiskarin yläpään kumi oli kahtena kappaleena kuskin puolella.
Laitoin uuden.
Tekniikkaa näyttää muuten pidetyn kunnossa; venttiilinostimet, ka-stefa, alipainepumppu, syyläri, hehkutulpat, laturi, keinu, iskari, rulla, kaikki jouset jne ... vaihdettu hiljattain.
Tiiviste oli takanurkasta aika huonossa kunnossa.
Kyseinen auto on tällainen perusvalkoinen laitos sinisellä sisustalla, ASD ja kattoluukku löytyy kuten myös takaniskanojat.
Mersu on katsastettu tammikuulla eikä juuri ajettu sen jälkeen, eikös se silloin ole kunnossa ?
No tottakai:
Narinahelat oli täysin loppu, toinen alapallo puolen sentin päittäisvälyksellä ja taka-aurauksen säätötangon nuppi väljä.
Etujarrulevyjen paksuus on taatusti alle alamitan, en ehtinyt niitä tänään vaihtaa.
Jarrut kyllä pitävät hyvin eivätkä täristä.
Edit: etuiskarin yläpään kumi oli kahtena kappaleena kuskin puolella.
Laitoin uuden.
Tekniikkaa näyttää muuten pidetyn kunnossa; venttiilinostimet, ka-stefa, alipainepumppu, syyläri, hehkutulpat, laturi, keinu, iskari, rulla, kaikki jouset jne ... vaihdettu hiljattain.
Viimeksi muokannut dealer, 26.3.2011 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No näiden myyntipuheiden jälkeen..........mitä mersu maksaa Kaippa auto on sentään automaattivaihteinen? alakerran laakerit kun vaihtaa, niin saattaa vielä päästä enemmän kuin satatuhatta.Mersu on katsastettu tammikuulla eikä juuri ajettu sen jälkeen, eikös se silloin ole kunnossa ?
No tottakai:
Narinahelat oli täysin loppu, toinen alapallo puolen sentin päittäisvälyksellä ja taka-aurauksen säätötangon nuppi väljä.
Etujarrulevyjen paksuus on taatusti alle alamitan, en ehtinyt niitä tänään vaihtaa.
Jarrut kyllä pitävät hyvin eivätkä täristä.
Tekniikkaa näyttää muuten pidetyn kunnossa; venttiilinostimet, ka-stefa, alipainepumppu, syyläri, hehkutulpat, laturi, keinu, iskari, rulla, kaikki jouset jne ... vaihdettu hiljattain.
Tuntiveloitukset lienevät sitten yleisesti kannentiivisteen vaihdon osalta 150 e/h. Topicki on hyvä. Pitääpä kaivaa esiin lappu, jossa on eritelty faijan kannentiivisteenvaihto muutaman vuoden takaa. Taisipa olla tunteja ainakin kolmin/nelinkertainen määrä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Juu varmaankin, mutta mitenkäs tässä dealerin tapauksessa kantta ei käytetty hiomossa? Pystyykö sen kannen kunnon näkemään niin tarkkaan paljaalla silmällä ja ilman paineistusta? Vai onko tuo dealerin oma auto, jossa voi kokeilla kepillä jäätä? Luulisi, että asiakkaan auton kansi käytetään koneistamossa tarkastuksessa. Muistaakseni kannen tarkastuksin oli aika arvokas faijan auton yhteydessä........mutta kaivetaan kuitti esiin, niin se selviää.laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee kaikkine moottorinpesuineen,kannesta irrotat pakosarjan pultit uusit ne,kuskaat kantta koneistukseen,koekäyttö,uusit kiristimiä,alipainepumppua ym samalla. välillä on hankaluuksia enemmänkin kun katkeilee pultteja ym kannensisään...
Myyntipuheet puhelimessa, tässä topikissa vaan jutustellaan autosta / autoista ... ja kaikesta muusta maan ja taivaan väliltäNo näiden myyntipuheiden jälkeen..........mitä mersu maksaa Wink
Voin kyllä myydäkin, juuri Sinulle erikoishinta ja vain tänään, soita 050-4105950.
Yksi ottaja kävi jo koeajollakin.
Ei todellakaan.Kaippa auto on sentään automaattivaihteinen?
Tällä mennään matka-ajossa satasen vauhtia alle 2500 kierroksella
Tosiaan oiskohan joskus vaihdettu kun ei saa öljynpaineita alle kahden kilon tyhjäkäynnillä vaikka miten yrittää kuumaksi polkea ?alakerran laakerit kun vaihtaa, niin saattaa vielä päästä enemmän kuin satatuhatta.
Kyllä.laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee
Emännän auto, se mittään näistä tajua ... no, olisin siltikin käyttänyt kannen oikaistavana jos olisi aikaa mutta meni käytännössä liian vaikeaksi.Juu varmaankin, mutta mitenkäs tässä dealerin tapauksessa kantta ei käytetty hiomossa? Pystyykö sen kannen kunnon näkemään niin tarkkaan paljaalla silmällä ja ilman paineistusta? Vai onko tuo dealerin oma auto, jossa voi kokeilla kepillä jäätä?
Korjaamo kun on kaukana ja remontti jakautuisi kahdelle päivälle, ei onnistu oikein millään.
Pakkohan tuo olisi ollut jättää levälleen jos kansi ei olisi ollut mitaten suora tai jos siinä olisi ollut syöpymiä.
Mitään kepilläjäätä-juttuja tässä ei tarvinnut tehdä.
Käytännössä aina.Luulisi, että asiakkaan auton kansi käytetään koneistamossa tarkastuksessa.
M*lukuimpien kannet koeponnistetaan ja oiotaan kahteen kolomeen kertaan
Oikaisu ja koeponnistus taitaa olla satasen toista yhteensä.Muistaakseni kannen tarkastuksin oli aika arvokas faijan auton yhteydessä........mutta kaivetaan kuitti esiin, niin se selviää.
Ootellaan mielenkiinnolla koostetta kardaanin isän auton remontin hinnoista
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Viimeviikolla tein kaks kansihommaa,toinel 230g toinen 300te . Kun hommissa on takuu,pakko oikoa kannet,ottaa venttiilien pitotesti,ohjurinkumit uusia ja tarvittaessa venttiilityö. Jos hukkaa nestettä eikä selvää ulosvuotoa/tiivistevikaa niin koeponnaria tarvitaan. N.25kansihommaa vuodessa mersuihin...
No ei tainnut mennä 8 tunnissa ??
Kiinnostaa noin uteliaisuudesta kauanko meni ja mitä ongelmia oli , no yleensä kyllä kannattaa kansi kyllä oikaista samalla...
Tuolla aiemmin on kerrottu että aikaa meni nelisen tuntia.Kiinnostaa noin uteliaisuudesta kauanko meni ja mitä ongelmia oli , no yleensä kyllä kannattaa kansi kyllä oikaista samalla...
Ongelmia ei ollut, sen verran töppäsin että 1-2-3 suutinputket jäi laittamatta paikalleen ajallaan ja huomasin vasta ilmanputsarikotelon ollessa kiinni.
Saahan ne imusarjan välistä kiristettyä mutta helpomminkin olisi voinut tehdä.
Yhden ruuvin jouduin irrottamaan uudestaan, tasonsäädön pumpun jalustan edestä katsoen vasemmanpuoleinen.
Sen alla kun on myös pumpun paineputken tuki jota en muistanut.
Ketjun ohjarin tapit oli ruostuneet sisältä ja aika nysvääminen oli kierretapin kanssa että pääsi vetämään niitä pois.
Juu en tiennyt, että auto oli dealerin, mutta tosiaan kirjoitukset siihen kyllä vahvasti viittasivat
faijan kasiremontti sisälsi muutakin, jotenka ei verrannollinen dealerin aikoihin, mutta tässä asia esitettynä:
Suuttimien tarkastus 20 e.
Kannen tarkastus 253 e. ja kansi oli ollut hiomon mielestä oikein hyvässä kunnossa (624 tkm. ajettuna)
Moniurahihna ja kiristinosat vaihdettu
Kaasuvaijeri
Öljyt vaihettu koneeseen
Monitoimiviiksi vaihdettu
Auto katsastettu
Kannentiivisteen vaihto
Hehkutulppien vaihto
16 tuntia työtä.
faijan kasiremontti sisälsi muutakin, jotenka ei verrannollinen dealerin aikoihin, mutta tässä asia esitettynä:
Suuttimien tarkastus 20 e.
Kannen tarkastus 253 e. ja kansi oli ollut hiomon mielestä oikein hyvässä kunnossa (624 tkm. ajettuna)
Moniurahihna ja kiristinosat vaihdettu
Kaasuvaijeri
Öljyt vaihettu koneeseen
Monitoimiviiksi vaihdettu
Auto katsastettu
Kannentiivisteen vaihto
Hehkutulppien vaihto
16 tuntia työtä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Niimpä, ja esim. siinä ku ne laaharin tapit on oikeen kunnolla jumissa......laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee kaikkine moottorinpesuineen,kannesta irrotat pakosarjan pultit uusit ne,kuskaat kantta koneistukseen,koekäyttö,uusit kiristimiä,alipainepumppua ym samalla. välillä on hankaluuksia enemmänkin kun katkeilee pultteja ym kannensisään...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi