*VEIKKAUS* Kauanko menee kannentiivisteen vaihdossa ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

3h 42min
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

4.04
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

1:57
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

8 ja puol tuntia
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

No hö... Pitääpäs tuumia. Sinä tietenki katkaset yhen pakosarjan pultin kun WD-40 oli jäänyt tyttären varmarimerssun kyytiin kun rasvailit illalla kitisevää takaluukun niveltä - eihän se sitä tosin auokaan ihimisten ilmoilla kun on se hevoskärry perässä :roll: Paikalliselta Shelliltä hätäpäissään ostettu hylsysatsi on niin löysä että siihen teipillä säädelty kuusio tippuu ketjun vierestä lohkoon, ihan niinkuin töissä sillä yhellä kesäharjoittelijalla :roll: Pukkien irrotus pitää kattoo Alfamerin kirjasta joka on hukassa, se on varmaankin varaosa-skodan kyydissä, ei kyllä hajuakaan miksi mutta siellä se taitaa olla :roll: Kasatessa menee ketjupyörästä nippari poikki etkä oo ihan varma jaosta - ois pitänyt käyttää halapahallin nippareiden sijaan niitä Kärkkäiseltä ostettuja :roll: Ois se muuten pysynyt mutta pyörä tuntuu niin älyttömän tiukalle mennä nokan päähän :roll: Uudet nordlockit pakosarjan pinnapultteihin on "jossain" ja ostinhan imusarjaankin uudet kuusiot kun pari muljaantu irrottaessa kun Eeliksen vanhan Fergun penkin alta löydetty pallopääkuusio oli sen verran kulunut :roll: :roll: :roll:

Sanoisin että +/- 2,5h eli 2:38h :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

3 ja puol tuntia
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä sitä istutaan tauolla :bere:

Kello 8.00:
Kuva
Kello 9.15:
Kuva

Tiivisteessä on selvä vika ja pultitkin sen näköiset ettei ole koskaan aiemmin tästä kantta irroteltu.

Jatkuu :arrow:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Pikkasen käy hienosti dealerilta homma, enhän ois ite vielä saanut juur muuta tohon aikaan aikaiseksi kun työkalut auton viereen ja parit mutterit auki :?
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Kyllä siinä se 3h.57min menee :idea:
Mersuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässäpä kahvin paikka, kone pyöritettävässä kunnossa ja pakosarja kiinni.
Kaksi ja puoli tuntia tehollista työaikaa kulunut, paljon on vielä niputtelua...
Kuva
Veikkausten osalta huomasin että voi ottaa huomioon vain ennen edellistä viestiäni tehdyt, muuten ei ole tasapuolista.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

KYL SE TIILERI ON KONE
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tossa se nyt käy ja ihan nätisti.
Kuva
Vielä puuttuu ilmanputsari, visko, siivet, kotelo ja muutamia kiinnikkeitä ym. eli aikaa menee jonkin verran.
Vaihdoin myös tasonsäädön pumpun stefan ja paluuletkun jossa meni myöhemmin kerrottava määrä minuutteja ... niitä ei lasketa loppuaikaan :D
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Tää on kyllä aika paha topikki. "Miksi te laskutatte kahdeksasta tunnista, kun Tiileri vaihtaa sen kahdessa tunnissa?" :whistle: :whistle: :whistle:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

jusamb kirjoitti:Tää on kyllä aika paha topikki. "Miksi te laskutatte kahdeksasta tunnista, kun Tiileri vaihtaa sen kahdessa tunnissa?" :whistle: :whistle: :whistle:
Ihan normaalikauraa.
Nuo tuntiveloitukset olisi joutanut monelta osin heittää romukoppaan jo aikaa sitten.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aikaa meni 4 tuntia 5 minuuttia.
Tää on kyllä aika paha topikki. "Miksi te laskutatte kahdeksasta tunnista, kun Tiileri vaihtaa sen kahdessa tunnissa?"
Aika lailla todellisten tuntien mukaan mennään tarjousten osalta kansiremonteissa, eipä niitä luultavasti tule tehtäväksi jos yrittää ujuttaa tuplat työtunnit asiakkaan maksettavaksi.

Tässäkin kerrotusta ajasta puuttuu moottorin pesu, pohjamuovien irrottelut, pesut ja asennukset (niitä kun ei tässä autossa ole), koeajo ja lopputarkastus, kannen pesu, purku ja kasaus, työkalujen palauttaminen paikoilleen ym. Aikaa menee yllättävän paljon niissäkin.

Tämän päivän remontin on myöskin saanut tehdä täysin ilman ulkoisia häiriöitä, yksin kun on paikalla.
Antti P
Viestit: 216
Liittynyt: 20.10.2010 18:24
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Antti P »

aaltojarvi kirjoitti:4.04
Aika lähelle :D
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Antti P kirjoitti:
aaltojarvi kirjoitti:4.04
Aika lähelle :D
:shock: Son Tiileri töpeksiny jossaki ton minuutin :idea: :lol:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Huomaa että on hieman kuumetta, kun en osaa lukeakaan enää... :oops:
Viimeksi muokannut Sami R, 26.3.2011 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kattos vaan, aaltojärvi on kiitettävän lähellä 8) ei kai oo kokemusta ?

Lykkääs yyveenä yhteystietoja jos haluat mesetarraa palkinnoksi.

Vaihdoin alapallon ja auraustangon ja ykkösen kumit etujousiin, nyt vielä suuntaus :idea: :arrow:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

On kokemusta, mulla meni irrotukseen tuo neljä tiimaa :lol: , siitä sitte ynnäilin... Tottakai haluan tarran :idea: 8) , ihan vaan siksi että voin lahjoittaa sen sitte arpajaispalkinnoksi yhdistykselle kun niitä taas kysellään. Että pirä tykönäs siksi aikaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kotona jälleen.
Tiiviste oli takanurkasta aika huonossa kunnossa.
Kuva

Kyseinen auto on tällainen perusvalkoinen laitos sinisellä sisustalla, ASD ja kattoluukku löytyy kuten myös takaniskanojat.
Kuva
Mersu on katsastettu tammikuulla eikä juuri ajettu sen jälkeen, eikös se silloin ole kunnossa ?
No tottakai:
Narinahelat oli täysin loppu, toinen alapallo puolen sentin päittäisvälyksellä ja taka-aurauksen säätötangon nuppi väljä.
Etujarrulevyjen paksuus on taatusti alle alamitan, en ehtinyt niitä tänään vaihtaa.
Jarrut kyllä pitävät hyvin eivätkä täristä.
Edit: etuiskarin yläpään kumi oli kahtena kappaleena kuskin puolella.
Laitoin uuden.

Tekniikkaa näyttää muuten pidetyn kunnossa; venttiilinostimet, ka-stefa, alipainepumppu, syyläri, hehkutulpat, laturi, keinu, iskari, rulla, kaikki jouset jne ... vaihdettu hiljattain.
Viimeksi muokannut dealer, 26.3.2011 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Mersu on katsastettu tammikuulla eikä juuri ajettu sen jälkeen, eikös se silloin ole kunnossa ?
No tottakai:
Narinahelat oli täysin loppu, toinen alapallo puolen sentin päittäisvälyksellä ja taka-aurauksen säätötangon nuppi väljä.
Etujarrulevyjen paksuus on taatusti alle alamitan, en ehtinyt niitä tänään vaihtaa.
Jarrut kyllä pitävät hyvin eivätkä täristä.

Tekniikkaa näyttää muuten pidetyn kunnossa; venttiilinostimet, ka-stefa, alipainepumppu, syyläri, hehkutulpat, laturi, keinu, iskari, rulla, kaikki jouset jne ... vaihdettu hiljattain.
No näiden myyntipuheiden jälkeen..........mitä mersu maksaa :wink: Kaippa auto on sentään automaattivaihteinen? alakerran laakerit kun vaihtaa, niin saattaa vielä päästä enemmän kuin satatuhatta.

Tuntiveloitukset lienevät sitten yleisesti kannentiivisteen vaihdon osalta 150 e/h. Topicki on hyvä. Pitääpä kaivaa esiin lappu, jossa on eritelty faijan kannentiivisteenvaihto muutaman vuoden takaa. Taisipa olla tunteja ainakin kolmin/nelinkertainen määrä.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noin 8tuntia menee kaikkine moottorinpesuineen,kannesta irrotat pakosarjan pultit uusit ne,kuskaat kantta koneistukseen,koekäyttö,uusit kiristimiä,alipainepumppua ym samalla. välillä on hankaluuksia enemmänkin kun katkeilee pultteja ym kannensisään...
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee kaikkine moottorinpesuineen,kannesta irrotat pakosarjan pultit uusit ne,kuskaat kantta koneistukseen,koekäyttö,uusit kiristimiä,alipainepumppua ym samalla. välillä on hankaluuksia enemmänkin kun katkeilee pultteja ym kannensisään...
Juu varmaankin, mutta mitenkäs tässä dealerin tapauksessa kantta ei käytetty hiomossa? Pystyykö sen kannen kunnon näkemään niin tarkkaan paljaalla silmällä ja ilman paineistusta? Vai onko tuo dealerin oma auto, jossa voi kokeilla kepillä jäätä? Luulisi, että asiakkaan auton kansi käytetään koneistamossa tarkastuksessa. Muistaakseni kannen tarkastuksin oli aika arvokas faijan auton yhteydessä........mutta kaivetaan kuitti esiin, niin se selviää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No näiden myyntipuheiden jälkeen..........mitä mersu maksaa Wink
Myyntipuheet puhelimessa, tässä topikissa vaan jutustellaan autosta / autoista ... ja kaikesta muusta maan ja taivaan väliltä :shock:
Voin kyllä myydäkin, juuri Sinulle erikoishinta ja vain tänään, soita 050-4105950.
Yksi ottaja kävi jo koeajollakin.
Kaippa auto on sentään automaattivaihteinen?
Ei todellakaan.
Tällä mennään matka-ajossa satasen vauhtia alle 2500 kierroksella 8)
alakerran laakerit kun vaihtaa, niin saattaa vielä päästä enemmän kuin satatuhatta.
Tosiaan :idea: oiskohan joskus vaihdettu kun ei saa öljynpaineita alle kahden kilon tyhjäkäynnillä vaikka miten yrittää kuumaksi polkea ?
laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee
Kyllä.
Juu varmaankin, mutta mitenkäs tässä dealerin tapauksessa kantta ei käytetty hiomossa? Pystyykö sen kannen kunnon näkemään niin tarkkaan paljaalla silmällä ja ilman paineistusta? Vai onko tuo dealerin oma auto, jossa voi kokeilla kepillä jäätä?
Emännän auto, se mittään näistä tajua :twisted: ... no, olisin siltikin käyttänyt kannen oikaistavana jos olisi aikaa mutta meni käytännössä liian vaikeaksi.
Korjaamo kun on kaukana ja remontti jakautuisi kahdelle päivälle, ei onnistu oikein millään.
Pakkohan tuo olisi ollut jättää levälleen jos kansi ei olisi ollut mitaten suora tai jos siinä olisi ollut syöpymiä.
Mitään kepilläjäätä-juttuja tässä ei tarvinnut tehdä.
Luulisi, että asiakkaan auton kansi käytetään koneistamossa tarkastuksessa.
Käytännössä aina.
M*lukuimpien kannet koeponnistetaan ja oiotaan kahteen kolomeen kertaan :twisted:
Muistaakseni kannen tarkastuksin oli aika arvokas faijan auton yhteydessä........mutta kaivetaan kuitti esiin, niin se selviää.
Oikaisu ja koeponnistus taitaa olla satasen toista yhteensä.

Ootellaan mielenkiinnolla koostetta kardaanin isän auton remontin hinnoista :idea:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Viimeviikolla tein kaks kansihommaa,toinel 230g toinen 300te . Kun hommissa on takuu,pakko oikoa kannet,ottaa venttiilien pitotesti,ohjurinkumit uusia ja tarvittaessa venttiilityö. Jos hukkaa nestettä eikä selvää ulosvuotoa/tiivistevikaa niin koeponnaria tarvitaan. N.25kansihommaa vuodessa mersuihin...
jankar
Viestit: 12
Liittynyt: 22.3.2011 20:30
Paikkakunta: Lempäälä

No ei tainnut mennä 8 tunnissa ??

Viesti Kirjoittaja jankar »

Kiinnostaa noin uteliaisuudesta kauanko meni ja mitä ongelmia oli , no yleensä kyllä kannattaa kansi kyllä oikaista samalla...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiinnostaa noin uteliaisuudesta kauanko meni ja mitä ongelmia oli , no yleensä kyllä kannattaa kansi kyllä oikaista samalla...
Tuolla aiemmin on kerrottu että aikaa meni nelisen tuntia.

Ongelmia ei ollut, sen verran töppäsin että 1-2-3 suutinputket jäi laittamatta paikalleen ajallaan ja huomasin vasta ilmanputsarikotelon ollessa kiinni.
Saahan ne imusarjan välistä kiristettyä mutta helpomminkin olisi voinut tehdä.

Yhden ruuvin jouduin irrottamaan uudestaan, tasonsäädön pumpun jalustan edestä katsoen vasemmanpuoleinen.
Sen alla kun on myös pumpun paineputken tuki jota en muistanut.

Ketjun ohjarin tapit oli ruostuneet sisältä ja aika nysvääminen oli kierretapin kanssa että pääsi vetämään niitä pois.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Juu en tiennyt, että auto oli dealerin, mutta tosiaan kirjoitukset siihen kyllä vahvasti viittasivat :wink:

faijan kasiremontti sisälsi muutakin, jotenka ei verrannollinen dealerin aikoihin, mutta tässä asia esitettynä:

Suuttimien tarkastus 20 e.
Kannen tarkastus 253 e. ja kansi oli ollut hiomon mielestä oikein hyvässä kunnossa (624 tkm. ajettuna)
Moniurahihna ja kiristinosat vaihdettu
Kaasuvaijeri
Öljyt vaihettu koneeseen
Monitoimiviiksi vaihdettu
Auto katsastettu
Kannentiivisteen vaihto
Hehkutulppien vaihto

16 tuntia työtä.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee kaikkine moottorinpesuineen,kannesta irrotat pakosarjan pultit uusit ne,kuskaat kantta koneistukseen,koekäyttö,uusit kiristimiä,alipainepumppua ym samalla. välillä on hankaluuksia enemmänkin kun katkeilee pultteja ym kannensisään...
Niimpä, ja esim. siinä ku ne laaharin tapit on oikeen kunnolla jumissa...... :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”