Uusi tulokas !!!!! (2.5-16 Cossu)
Uusi tulokas !!!!! (2.5-16 Cossu)
Juuh elikkä ostin tuossa viikonloppuna mersun Kyseessä on
190 E 2,5 16v (cossu?!) vuosi mallia -90 w201
Miten saan selville että onko tuo cossu? , kun olen kaivanut melkeen kaikki mese historia sivut mutta en oikeen ole saanut mitään vastausta?
Sen verran sain tietoo että 2,3 :sta on cossu insinööri rakentanut että en tiiä miten tuo 2,5 on ?! , Kaikki muu "nippeli tieto" kyseisestä mallisa olisi mukavaa.
190 E 2,5 16v (cossu?!) vuosi mallia -90 w201
Miten saan selville että onko tuo cossu? , kun olen kaivanut melkeen kaikki mese historia sivut mutta en oikeen ole saanut mitään vastausta?
Sen verran sain tietoo että 2,3 :sta on cossu insinööri rakentanut että en tiiä miten tuo 2,5 on ?! , Kaikki muu "nippeli tieto" kyseisestä mallisa olisi mukavaa.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Terve ja onnea autosta,
Varusteet ja myyjähaaran sunmuut saat selville kun tökkäät alustanumeron tonne
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Sieltä sitten vain copy/pastella tänne varustelistaa ja ihmetellään sitten porukalla mitäs siellä lukeekaan
-risto
Varusteet ja myyjähaaran sunmuut saat selville kun tökkäät alustanumeron tonne
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Sieltä sitten vain copy/pastella tänne varustelistaa ja ihmetellään sitten porukalla mitäs siellä lukeekaan
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Onnea uudelle autolle!
Noi 16-tappisella kannella olevat ovat tosiaan ns. Cossuja. Kansi on Cosworthin tekemä. 2.3-16 ja 2.5-16 ovat samoja motteja, 2.5:ssä pidempi isku ja pieniä eroavaisuuksia yläkerrassa. Cossuthan tunnistaa ventiillikopassa olevasta "2.X-16"-tekstistä.
Itselläni oli tuommonen ja hauskoja pelejähän nuo. Harmittavan harva vaan on enää nykyisin hyväkuntoisia.
Suosittelen heti jos auto on vakiokuntoinen vapaavirtaussuodinta ja avarampaa pakosarjaa ja putkistoa (ellei tarkoitus ole pitää alkuperäiskunnossaan), tuo huomattavan potkun lisää sinne yläkierroksille! Venttiilit kannattaa pitää säädöissään, noissahan ei ole hydraulisia venttiilinnostimia, vaan homma toimii palasäädöllä.
Pidähän autosta hyvä huoli, noi on harvinaista herkkua! Omastani luovuin nimenomaan syystä että olisi ollut liian paljon korjattavaa...
Noi 16-tappisella kannella olevat ovat tosiaan ns. Cossuja. Kansi on Cosworthin tekemä. 2.3-16 ja 2.5-16 ovat samoja motteja, 2.5:ssä pidempi isku ja pieniä eroavaisuuksia yläkerrassa. Cossuthan tunnistaa ventiillikopassa olevasta "2.X-16"-tekstistä.
Itselläni oli tuommonen ja hauskoja pelejähän nuo. Harmittavan harva vaan on enää nykyisin hyväkuntoisia.
Suosittelen heti jos auto on vakiokuntoinen vapaavirtaussuodinta ja avarampaa pakosarjaa ja putkistoa (ellei tarkoitus ole pitää alkuperäiskunnossaan), tuo huomattavan potkun lisää sinne yläkierroksille! Venttiilit kannattaa pitää säädöissään, noissahan ei ole hydraulisia venttiilinnostimia, vaan homma toimii palasäädöllä.
Pidähän autosta hyvä huoli, noi on harvinaista herkkua! Omastani luovuin nimenomaan syystä että olisi ollut liian paljon korjattavaa...
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Terve tulova.
Venttiilien säätöhän on aika m*lukku homma kun ei niitä säätöpaloja ole kellään kuitenkaan tallissa.. Melkeinpä pitää viedä liikkeeseen säädettäväksi. Kaverini tosin ratkaisi homman nerokkaasti, kävi lainaamassa huoltamolta saapin palasarjaa (samat palat kuin Escort CVH:ssa), sääti venttiilit kotona, ja maksoi niistä paloista mitä tarvitsi. Jonkunlaista tutunkauppaa tuo oli, en tiedä lainaako ne niitä paloja ihan tuntemattomille... Kannattaa kysyä.
Ai joo, mittaa nyt ensin ne venttiilien välykset ennen kuin alat säätöpaloja metsästämään.
Oikeat säätöarvot voinee kertoa esim Lucky-Dog tai Dealer.
Venttiilien säätöhän on aika m*lukku homma kun ei niitä säätöpaloja ole kellään kuitenkaan tallissa.. Melkeinpä pitää viedä liikkeeseen säädettäväksi. Kaverini tosin ratkaisi homman nerokkaasti, kävi lainaamassa huoltamolta saapin palasarjaa (samat palat kuin Escort CVH:ssa), sääti venttiilit kotona, ja maksoi niistä paloista mitä tarvitsi. Jonkunlaista tutunkauppaa tuo oli, en tiedä lainaako ne niitä paloja ihan tuntemattomille... Kannattaa kysyä.
Ai joo, mittaa nyt ensin ne venttiilien välykset ennen kuin alat säätöpaloja metsästämään.
Oikeat säätöarvot voinee kertoa esim Lucky-Dog tai Dealer.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Onko tuos vai sama pala, kuin saabissaSivonen kirjoitti:Venttiilien säätöhän on aika m*lukku homma kun ei niitä säätöpaloja ole kellään kuitenkaan tallissa.. Melkeinpä pitää viedä liikkeeseen säädettäväksi. Kaverini tosin ratkaisi homman nerokkaasti, kävi lainaamassa huoltamolta saapin palasarjaa (samat palat kuin Escort CVH:ssa), sääti venttiilit kotona, ja maksoi niistä paloista mitä tarvitsi. Jonkunlaista tutunkauppaa tuo oli, en tiedä lainaako ne niitä paloja ihan tuntemattomille... Kannattaa kysyä.
Samalla tavalla hain itsekin paloja paikalliselta huoltamolta joskus.
Taitaa muuten vielä jossain olla keko noita paloja jemmassa