12 venttiilisestä 24 venttiiliseksi?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

12 venttiilisestä 24 venttiiliseksi?

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Eli ihan alkuunsa anteeksi turha kuormitukseni, kansiasian ihmettelyä oli jo toisessa topicissa, mutta koitetaas tehdä uusi, jospa vaikka tää otsake sais tietäjät aktivoitumaan. Eli lyhyesti, w124 300E teki laupeuden viikonloppuna ja kone veti totaalisen jumiin. Tulppia irrotellessa yks tulppa paljastui hakkaantuneeksi ja sulaneeksi, eli se on saanut ilmeisesti kipiää :) Nyt kun vielä suurena epäilyksenä olis, että venttiili on poikennut ja on nyt vähän ahdistamassa männän päällä, niin kannelle olis tehtävä jotain. Alkoi kuitenkin nälkä kasvaa syödessä ja kuin taivaan lahjana olis läheisellä autopurkaamolla kolmesatasen mersun moniventtiilikone, josta saisi kannen. Tuli vain mieleen, että mahtaako siinä tulla vielä mutkia matkaan? Paikallinen varaosamyyjä/korjaaja meinas, että pitäis mennä ihan nokkaketjun vaihdolla heittämällä kiinni, mutta ei uskaltanut varmaksi sanoa. Onko kellään kokemusta moniventtiilikannen vaihtamisesta 12 venttiilisen tilalle? Tai muuta tietoa, josta olis apua? Kiitos jo valmiiksi :)
E: Toki tuokin kansi rempattaisiin joka tapauksessa, ettei tarvi heti purkaa, mikäli sopii :)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Ei mene 104:n kansi 103-koneeseen. Ite en ole kokeillut mutta Esson paarissa näin sanottiin varmana tietona.

Miksi et vaihda koko konetta? M104 laulaa kauniisti :)
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

liekkö 103:n männät minkälaiset että onko urat 4 venttiilille vai ainoastaan kahdelle per mäntä. ja tuskin vesi- ja öljytiehyetkään yksiin sopivat noiden välillä.
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tikku »

No voihan kerpeles :/ Eli niin hienolta kuulostanu suunnitelma ei ollutkaan niin hieno.. Sielä purkaamolla olis kyllä se koko kone myytävänä... Ehkä en.. Ehkä.. :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Juhanit kirjoitti:Miksi et vaihda koko konetta? M104 laulaa kauniisti :)
:halm: :rock:
Koko mosa vaihtoon vaan. Helepompaa se on ku alkaa ottamaan kansi irti. Kaikenlisäks jos sen kannen käyttää irti ni joutuu ostaa kaikki uudet tiiviste ym. hilut siihen ja ne on sen 500 euroo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Kahteen topicciin ristiin.. noh, täytyy kysyä täällä, että mitenköhän kaikki polttoainelaitteet, pakosarjat, imusarjat ym. meneekö ihan siis heittämällä tuo 24 venttiilinen? Siis m104? Puhuivat kyllä moniventtiilisenä tuosta moottorista jota kävin katsomassa, mutta kun en osannut siitä katsoa nopealla silmäyksellä edes sitä, onko se moniventtiilikone? Nyt kun katon m104 kuvaa, niin se näyttää jotenkin niin massiiviselta, että ei se kyllä tollanen ole? Kanteen oli stanssattu numero 24, että nähdessäni sen, uskoin sen moniventtiilikone jutun.. Mitähän tuo 24 sitten tarkoittaa, jos ei venttiilien määrää? Huvikseenko se on siihen kirjailtu :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mikään ei passaa. kaikki menee uusiks.

tÄs mun 24v kone
Kuva
ja tässä 12v kone linkki. ja tuo on siis aika tarkkaan 2x kapeampi ku 24v ja ilmanputsarit o erit.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Aivan, aivan.. Jottei ny mee puurot ja vellit sekasin, niin eiköhän me nyt vaan rempata tuo vanha kone kunnolla ja napsii vaikka katalysaattorit pois samaan syssykkään, niin saa edes vähän piristystä. Näytti olevan kohtuu tukkosetkin nuo pakosarjojen jälkeiset. Pianaikaa leviää tämä homma muuten käsiin ja 2 tuntia päivässä jos ehtii tehdä, niin tänä kesänä ei vielä 24 venttiilisellä ajeltaisi :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

viewtopic.php?t=19705

Tuossa 3,2l M104.992 satakolmosen tilalle, pari viikkoo kai tuossa pari tuntia illassa tupeksiessa meni ennenku kävi. Kaikki natsaa fyysisesti suoriltaan paikoilleen, pakoputketkin. Mahollisimman täydellisenä pakettina irti se kone purkuautosta niin ei pitäs olla ongelmaa. Sähköpuolenkin pitäs olla helpposelkosempi, kun 300-24 on vielä liki samanmoinen vajaaventtiilisen kanssa.

Huomioitavaa: Kammenanturin segmentit ei käyneet yksiin, piti hommata 320:n oma vetolevy. Vesipumput samannäköisiä, toki erilaisia. Ilmapumpun voi unohtaa, kun laittaa M103 viskopukin ja laturipukin. Viskopukin yksi pultinreikä oli eri kohassa, olokoon ku pysyy kolomellaki.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”