Eli ihan alkuunsa anteeksi turha kuormitukseni, kansiasian ihmettelyä oli jo toisessa topicissa, mutta koitetaas tehdä uusi, jospa vaikka tää otsake sais tietäjät aktivoitumaan. Eli lyhyesti, w124 300E teki laupeuden viikonloppuna ja kone veti totaalisen jumiin. Tulppia irrotellessa yks tulppa paljastui hakkaantuneeksi ja sulaneeksi, eli se on saanut ilmeisesti kipiää

Nyt kun vielä suurena epäilyksenä olis, että venttiili on poikennut ja on nyt vähän ahdistamassa männän päällä, niin kannelle olis tehtävä jotain. Alkoi kuitenkin nälkä kasvaa syödessä ja kuin taivaan lahjana olis läheisellä autopurkaamolla kolmesatasen mersun moniventtiilikone, josta saisi kannen. Tuli vain mieleen, että mahtaako siinä tulla vielä mutkia matkaan? Paikallinen varaosamyyjä/korjaaja meinas, että pitäis mennä ihan nokkaketjun vaihdolla heittämällä kiinni, mutta ei uskaltanut varmaksi sanoa. Onko kellään kokemusta moniventtiilikannen vaihtamisesta 12 venttiilisen tilalle? Tai muuta tietoa, josta olis apua? Kiitos jo valmiiksi

E: Toki tuokin kansi rempattaisiin joka tapauksessa, ettei tarvi heti purkaa, mikäli sopii
