Liekin "Ämmä-Bemari" eli BMW 518i E34 90´

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Pistin YV:tä. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tollaset vanteet mulla: Kuva :roll:

235/45/17 Kumit päällä, joilla nyt ajaa kuminpolttopaikalle... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

eseestie kirjoitti:Pistin YV:tä. :roll:
Vastattu. :D

Paljos Vensku_ nuilla seitentoistasilla on hintaa? Renkaat lienee ihan hiihtoliiton hyväksymää Silestone-merkkiä? :lol:

Joo kesällä Bimmerpartyssä suttaamaan aina yks rengas kerrallaan... :lol: En taida kehata. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No en tiiä. Yks myi uusia 399, mut eihä noista niin paljoa tarvi maksaa. :D

Euromasterit noi on eikä silestonet :naughty: :lol:

No "eturenkaissa" on ehkä jotain 2mm tai vähä päälle pintaa, takana on kyllä se 1,6mm pintaa mut sisäreunasta kudokset poikki. :shock: (hurjan läntällä ollu kumit vissii?)

Hitto ku en oikein tiiä minkälaiset noi ois ton kolmeysin alla... Pitäis kokeilla et tietäis käykö ne ees alla ja onko hyvännäköset omaan silmään ton alla... :tuumaus:

Pientä lakkavaurioo on noissa reunoissa, niinku kuvasta taitaa näkyäkin vähän.

Mut jos aatellaa, niin oisko jonku verran alle 200e ok hinta? :roll:

Ku tekis mieli oikein kunnon lippivanteita, mut ei ihan hirveetä tarjontaa oo inhimilises hintaluokassa... :(

Pitäis itekin kyl kesällä suunnata kalajoella vissii... :twisted:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Vensku_ kirjoitti:No en tiiä. Yks myi uusia 399, mut eihä noista niin paljoa tarvi maksaa. :D

Euromasterit noi on eikä silestonet :naughty: :lol:

No "eturenkaissa" on ehkä jotain 2mm tai vähä päälle pintaa, takana on kyllä se 1,6mm pintaa mut sisäreunasta kudokset poikki. :shock: (hurjan läntällä ollu kumit vissii?)

Hitto ku en oikein tiiä minkälaiset noi ois ton kolmeysin alla... Pitäis kokeilla et tietäis käykö ne ees alla ja onko hyvännäköset omaan silmään ton alla... :tuumaus:

Pientä lakkavaurioo on noissa reunoissa, niinku kuvasta taitaa näkyäkin vähän.

Mut jos aatellaa, niin oisko jonku verran alle 200e ok hinta? :roll:

Ku tekis mieli oikein kunnon lippivanteita, mut ei ihan hirveetä tarjontaa oo inhimilises hintaluokassa... :(

Pitäis itekin kyl kesällä suunnata kalajoella vissii... :twisted:
Pitää laittaa korvan taakse nuo vanteet. :) Lippivanteita hiukoisin itekkin mutta maksavat perkuleet niin paljon. Oon miettiny että jos nuille nyt allaoleville vanteille vääntäis jotku kesärenkaan tapaiset. Joutais kyllä nyppiä nuista nastarenkaista vaikka nastat pois. Kiillottais kehät kunnolla ja keskiöt mustiksi. Tai kullan värisiksi. Tai joku levoton shokkiväri... :lol:

Jos tuo Bemmu on mulla vielä kesällä niin tarkotus olis käyvä ainakin päiväseltään kahteleen vaikka kuminpoltot ja kiihyttelyitä siellä Kalajoella. Omalla ei tarvi osallistua kumpaankaan... :lol:
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Täytyy toivoo että ois jotkut ratapäivät tässä kouvolan lähettyvil heti keväällä, et sais noille kumeille annettuu viimisen tuomion. Dieselillä voi olla kyl vähä jännää yrittää, kuitenkin turboviivettä on jne.. :D (jos ihan driftaa meinas 8) )
Kiva vaan ku on 2 kierrosta kesärenkaita tohon, ja 2 ja 2 eri sarjoissa sellasia, jotka ei oo ihan suoraan sakoilla... :lol:

Suunnittelin et ois noi orkkis 16" pistäny talvivanteiks ja nää aezit kesäpyöriks tai toisinpäin :D Kivasti vaan maksaa tietysti tällänen pikku operaatio, ostaa kaks kierrosta renkaita... Ja ku ei mitää halppisrenkaita viittis ostaa, niil tappaa ittesä. :(
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Noniin se olis sitten Bemmussa leima 3/12 loppuun asti. :D Jo heti kolmannella yrityksellä heltisi leima. :lol: Auton ulkonäkö muuttui tännään sitten pikkusen vaisumpaan suuntaan sillä mölinäpönttö sai lähtöpassit ja nyt paikallaan orkkis putki. Tuli vuokraisännältä aamulla palautetta auton melusta niin piti sitten tehdä näin. Muuten sovussa asuttu niin en viitti meluavalla autolla ärsyttää. Oikiastaan mukavampi nyt ajaa. :D Ja mikäs se on ajellessa just leimatulla autolla. :lol:
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Meinasin just tossa et mitähän toi dieseli tekis jos siihen tekis ison röörin, alkaiskohan vihellys kuuluu läpi... :twisted:
Ainakin pitäis herkemmin turbo lähtä mukaa, ihan niinku nyt ei lähtis... :lol:

Noo, tietysti ku lueskelin tota uusinta Gti:tä, siin oli sama värkki ja 280 hummaa, 610nm... :kuume: Saatto pikkasen nostaa himoa ottaa vähä voimaa irti.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Liekki kirjoitti:Noniin se olis sitten Bemmussa leima 3/12 loppuun asti. :D Jo heti kolmannella yrityksellä heltisi leima. :lol: Auton ulkonäkö muuttui tännään sitten pikkusen vaisumpaan suuntaan sillä mölinäpönttö sai lähtöpassit ja nyt paikallaan orkkis putki. Tuli vuokraisännältä aamulla palautetta auton melusta niin piti sitten tehdä näin. Muuten sovussa asuttu niin en viitti meluavalla autolla ärsyttää. Oikiastaan mukavampi nyt ajaa. :D Ja mikäs se on ajellessa just leimatulla autolla. :lol:
Ittiäkin ärsyttää melko voimakkaasti, kun aamulla käynnistyy tuossa ikkunan alla semmone pakoputkiviritetty Mazdsrzrtsda. Ja sitä pittää vielä polokia jonku aikaa siinä pihassa kun on niin "komiat" äänet. Nukuppa siinä sitten :evil:

Eli hyvä päätös. :D
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Vensku_ kirjoitti:Meinasin just tossa et mitähän toi dieseli tekis jos siihen tekis ison röörin, alkaiskohan vihellys kuuluu läpi... :twisted:
Ainakin pitäis herkemmin turbo lähtä mukaa, ihan niinku nyt ei lähtis... :lol:
Nakkaat niillä VAIMENTIMILLA vaikka vesilintua ja laitat isompaa ränniä tilalle, voihan sinne loppuun sitten laittaa vapaammin virtaavan pöntön. :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kuunteleha jorkki ku eseestie puhuu asiaa... 8) :twisted: :lol:

-> putkisko kesällä rakennukseen. Ja sit ihmetellää mihin se matkustusmukavuus hävis? :shock: Täytyy kyl miettiä. :?

:whisper: kuuluko se mun mazdan pörinä sinne ouluun asti... :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Vensku_ kirjoitti:Meinasin just tossa et mitähän toi dieseli tekis jos siihen tekis ison röörin, alkaiskohan vihellys kuuluu läpi... :twisted:
Ainakin pitäis herkemmin turbo lähtä mukaa, ihan niinku nyt ei lähtis... :lol:

Noo, tietysti ku lueskelin tota uusinta Gti:tä, siin oli sama värkki ja 280 hummaa, 610nm... :kuume: Saatto pikkasen nostaa himoa ottaa vähä voimaa irti.
Joo kyllä se varmasti vaikuttais ja yks mikä vaikuttaa takuulla on vapaavirtausilmansuodatin. kaverilla oli 525TDS Bemmu niin alkoi älytön vihellys ja puhina ku vaihtoi suodattimen. Härskin kuuloinen kampe oli. Putki oli vakio mutta ei paljoa kyllä haitannu. :D

Ei siitä liian äänekästä kannata tehä. Kyllästyy vaan sitten siihen ainaiseen mölinään. Ei muutaku Bimmerpartyihin mennessä tiisselin äänet kohilleen. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

-jorkki- kirjoitti:
Liekki kirjoitti:Noniin se olis sitten Bemmussa leima 3/12 loppuun asti. :D Jo heti kolmannella yrityksellä heltisi leima. :lol: Auton ulkonäkö muuttui tännään sitten pikkusen vaisumpaan suuntaan sillä mölinäpönttö sai lähtöpassit ja nyt paikallaan orkkis putki. Tuli vuokraisännältä aamulla palautetta auton melusta niin piti sitten tehdä näin. Muuten sovussa asuttu niin en viitti meluavalla autolla ärsyttää. Oikiastaan mukavampi nyt ajaa. :D Ja mikäs se on ajellessa just leimatulla autolla. :lol:
Ittiäkin ärsyttää melko voimakkaasti, kun aamulla käynnistyy tuossa ikkunan alla semmone pakoputkiviritetty Mazdsrzrtsda. Ja sitä pittää vielä polokia jonku aikaa siinä pihassa kun on niin "komiat" äänet. Nukuppa siinä sitten :evil:

Eli hyvä päätös. :D
Joo kyllä tuo on mukavampi nyt. Ei tommosen mopon tarvi mölistä yhtään. :D Ja ei tosiaan viitti jollain auton metelillä pilata hyviä naapurisopuja. Kesällä sitten metelöin Jammulla jossa on suorat rosteriputket... :twisted:
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vensku_ kirjoitti:
kardaani kirjoitti:
Nii, ja muistaakseni noissa iS:sä ei oo tota remmiongelmaa? (Ees tossa M42. Mut onha se jo "eri kone"...)
Eikö IS:sissä ole ketju sentään...
Niinno eiks oo vähä sama asia? :D
No ei välttämättä ole sama asia. Siis kun on autoja joissa on remmit, mutta ei remmiongelmaa kuten 518 i -koneessa. On olemassa siis hyviä jakopäänhihnasysteemejä, joissa ei ole remmiongelmaa.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulla oottais uus Framin ilmasuodatin, mut toi on niin erikoisesti kasattu mokoma laite etten oo sitä vielä löytäny missä mokoma suodatin on, kuulema jossain kannen vieressä tms... :oops: Vv-suodin tuo kyl ei oo... Hmmm...
No, näillä keleillä tuntuis kivalta kun sais auton ees puhtaaks... :(

Ja ennen putkiremonttia pitäis ostaa uudet iskarit ja jouset, yks tarjous on mulla nyt 650e satsi... Tuntuu TOSI edukkaalta tohon autoon, mut silti pahalta. (tottunu sprintterin ja japsien osien hintatasoon..) :lol:

Mua himottais tällänen kokoonpano (takapuskuri (M:n), putkenpäät, vanteet...) kliks
Hmmm, toi takalippa ois hieno, ja vanteisiin, taakke etenkin, lippiä enempi...

Toisenkautta isolla jossilla, jos ton maalais taivaansiniseks? :D Niinku hyvä ystäväni edu laulaa... Mun mielestä ois hieno väri. :wink:

Nyt just vasta tajusin et toi on suomalainen bemu tuossa kuvassaki... :shock:
kardaani kirjoitti:No ei välttämättä ole sama asia. Siis kun on autoja joissa on remmit, mutta ei remmiongelmaa kuten 518 i -koneessa. On olemassa siis hyviä jakopäänhihnasysteemejä, joissa ei ole remmiongelmaa.
Tai kuten B5 moottori (ei bmw:n tekele ;) ).
Mutta remmiongelma on täysin poistunu ku ei oo koko kuminauhaa. :lol: Tossa mun edellisessä viestissä oli sitte se pilke silmäkulmassa, niinku mulla aina tuppaa olee, Isälläniki oli joskus, sitte tulin minä :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
bemmie
Viestit: 2
Liittynyt: 02.3.2011 21:47
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja bemmie »

Vensku_ kirjoitti:
kardaani kirjoitti:
Nii, ja muistaakseni noissa iS:sä ei oo tota remmiongelmaa? (Ees tossa M42. Mut onha se jo "eri kone"...)
Eikö IS:sissä ole ketju sentään...
Niinno eiks oo vähä sama asia? :D
No ei ole.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Bemarlla taitaa olla tasan kolme konetta missä nokka-akselia pyörittää remmi elikkä M20, M21, ja M40. Nämä on vanhat pikkukutoset, vanha 2,4 diesel ja sitten tämä 316, 318, 518 neloskone. Eipä noitten remmien kans mitään ongelmaa oo kun remmin vaihtaa oikein ja käyttää tuota lyhennettyä 40tkm:n vaihtoväliä. Tämä koskee siis tuota M40 moottoria, kutoskoneitten remminvaihtoväliä en muista :oops: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Haynesin korjausoppaassa sanotaan remmin vaihtoväliksi 60tkm mutta se kuulostaa jo melko hurjalta. :shock:
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Hö. Ooppeleiden hihnaongelmista on itketty kaikissa medioissa kun kestää niin vähän ja ihan 60 tkm välein joutuu vaihtamaan (mikä sinällään ei ole Opeliksiin temppu eikä mikään). Ihan kamala paksa, mistä semmoisia oikein tulee.

Niin sillä minä vaan, että miksei samaa itkua ole Bemareista kuulunut?
Oli mulle ihan ensimmäinen kerta kun kuulen, että pitää vaihtaa 40 tkm välein ja sittenkin jännittää.

On ne kuminauhavälitykset vaan eto vehkeitä :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

bemmie kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:
kardaani kirjoitti: Eikö IS:sissä ole ketju sentään...
Niinno eiks oo vähä sama asia? :D
No ei ole.
Ihanko yksinään tämän viestin takia piti rekisteröityy? :D

On kyllä jäykkää sakkia, kun tosta saa haloon aikaseks, vaikka siellä on hymiö perässä... :ei_tajuu:

:niinpaniin:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Joo aika hyvin keskittyny tämä topikki tohon remmiin ja sen kestävyyteen tai kestämättömyyteen... :D Noh eipä siinä, tuleepahan upattua sitten tämäkin siinä samalla ku tulee uutta kommenttia... :lol:

Perkules kun hiukois kovasti tästä linkistä löytyvät käännetyt peltivanteet. :D

http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1086151

Pitäs vaan jostain kehittää rahaa. Olis tossa kyllä joutilaana yhet 15 tuumaiset kesäalut huonoilla renkailla ja sitten olis sarja 15 tuumaisia kitkarenkaita. Kun vaan jaksais laittaa johonki myyntiin... :roll:
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
bemmie
Viestit: 2
Liittynyt: 02.3.2011 21:47
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja bemmie »

Vensku_ kirjoitti:
bemmie kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Niinno eiks oo vähä sama asia? :D
No ei ole.
Ihanko yksinään tämän viestin takia piti rekisteröityy? :D

On kyllä jäykkää sakkia, kun tosta saa haloon aikaseks, vaikka siellä on hymiö perässä... :ei_tajuu:

:niinpaniin:
Kyllä tänne on rekisteröidytty ihan vaan oppiakseen jotain mersuistakin :roll:

M40:ssä on tosiaan tuo 40tkm vaihtoväli ja sitä kannattaa noudattaa. iS:sän (m42) ketju kestää sen 200tkm ainakin, sitte saattaa siinä kieppeillä alkaa vähän "rallattaa", mutta se ei silti toimi, niinkuin remmi, joka voi tehdä täydellisen tuhon konehuoneessa jos pääsee katkeamaan.

Ihan asiallinen peli sulla kumminki :)
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Juuh, tuo M40tkm on tiedossa ollut pitkään, btcf:llä tullu kuitenkin kohta öö, 7 vuotta häiriköityä? :wink:

Sitähän tässä ajoin takaa, että kun on ketju, ei oo remmiongelmaa = "sama asia". :wink: Siitä vaan saatii HIRVEE haloo... :shock:

Kiitti, kyllä mä alan kohta takinkääntäjäksi, kokoajan kolinat, tutinat, vimplaamiset sun muut lisääntyy tuossa omassa nokilekassa, pitääkö tässä leiriä vaihtaa...? 8) (tai sit olla jännittäjä ja pysyy japseissa? :lol: )

Liekki, arvaa vaan kuinka himottais levitetyt pellit, sais kunnon huulen, niinku noissakin näyttää takavanteissa olevan. :twisted:

Kaverin vaniin kuitenkin taidettiin laittaa 3" huulta lisää, ne on aika hurjan näköset... :roll: 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Vensku_ kirjoitti:Juuh, tuo M40tkm on tiedossa ollut pitkään, btcf:llä tullu kuitenkin kohta öö, 7 vuotta häiriköityä? :wink:

Sitähän tässä ajoin takaa, että kun on ketju, ei oo remmiongelmaa = "sama asia". :wink: Siitä vaan saatii HIRVEE haloo... :shock:

Kiitti, kyllä mä alan kohta takinkääntäjäksi, kokoajan kolinat, tutinat, vimplaamiset sun muut lisääntyy tuossa omassa nokilekassa, pitääkö tässä leiriä vaihtaa...? 8) (tai sit olla jännittäjä ja pysyy japseissa? :lol: )

Liekki, arvaa vaan kuinka himottais levitetyt pellit, sais kunnon huulen, niinku noissakin näyttää takavanteissa olevan. :twisted:

Kaverin vaniin kuitenkin taidettiin laittaa 3" huulta lisää, ne on aika hurjan näköset... :roll: 8)
Jaa ootko samalla nimimerkillä siellä BTCF:n foorumillakin? Mää oon ollu siellä tällä samalla nickillä muutaman vuoden mutta en oo kauhiasti sinne kirjotellu ku ei siitä foorumista oikein saa mittään otetta... :roll:

Joo kyllä ne leviällä huulella varustetut peltivanteet olis melko racet. :D Niihin jenkkivehkeisiin mahtuu leviät vanteet alle. Johonki jenkkifarkkuunki taitaa mahtua taakse joku 10 tuumaa leviä vanne tosta vaan. :lol:

Jenkkiautosta tulikin mieleen että kävin tekeen tossa yks päivä lumityöt lintta-Oldsin päältä. Pitänee alkaa suunnitteleen senkin elvytystä tässä kohtapuolin. Siitäkin pitäs melkein tehä tänne oma topic jossain vaiheessa. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Liekki kirjoitti:
Johonki jenkkifarkkuunki taitaa mahtua taakse joku 10 tuumaa leviä vanne tosta vaan. :lol:
Se johtuu siitä, että alusta osineen mitoitusta myöten on jostain 60-luvun alusta, jonka jälkeen on koripeltejä siinä päällä levitetty moneen kertaan :lol:

Monessa jenkkivärkissä on todella kapea raideväli auton muuhun kokoon nähden :arrow: pyörät on alkujaan puolimetriä siellä lokasuojan sisällä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Uskaltautuiskos Liekki huomenna paikallismiittiin bimmeriä esittelemään?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Eldorado kirjoitti:Uskaltautuiskos Liekki huomenna paikallismiittiin bimmeriä esittelemään?
:shock: Bemaria esitteleen? Jaa niin se olis tosiaan se miittipäiväkin. No nyt oon hiihtolomalla että ei olis pitkä koulupäivä ainakaan. :lol: Pittääpi kahtoa että kehtaako tuolla sinne tulla. :D
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Unohtui sitten kokonaan se miittipäivä kun olin Hailuodossa kuvausreissulla. :shock: Nooh eipä siinä tainnu kovin suurta vahinkoa käyvä. :)

Muokattiin yks päivä kaverin kans Bemmun takavaloja eri järjestykseen. Nyt palaa ajovalot reunassa ja jarruvalot keskempänä. Vakiona just väärinpäin. Leveni auton ilme huomattavasti tommoisella pienellä muutoksella. Ihmeteltiin kaverin kans että miksei kukaan muu oo tehny Bemariin tommoista. Myös E30 Bemmuun oomma tehneet saman jutun joskus.

Tässäpä kehno pokkarilla otettu kuva perän ilmeestä. :D Pittää ottaa parempia kuvia paremmalla kameralla kunhan ehtii.

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Liekki
Viestit: 381
Liittynyt: 03.11.2010 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Liekki »

Onpa ollu hiljaista kuin hautuumaalla tämän topickin kans. :shock: No eipä kyllä oo tapahtunukkaan mittään mullistavaa. Mietin tossa että pitäsköhän se vaihtaa jo Bemmuun kesärenkaat alle eli suomeksi nyppiä nastat pois nuista talvirenkaista. :lol: Ei pääse hiki tulemaan siinä hommassa. Sen verran hyvin näyttää nastoja puuttuvan... :shock:

Tässä muuten se joskus lupaamani parempi kuva tosta takavalojen uudesta ilmeestä... :D

Kuva
Exät:

Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84

Muita romuja:

Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Liekki kirjoitti: Tässä muuten se joskus lupaamani parempi kuva tosta takavalojen uudesta ilmeestä... :D
Kerran tein vähän vastaavan tempun Volvon takavaloille siirtääkseni jarruvalot 5/21 W tuplapolttimoista paremmin erottuviksi parkeista erilleen. Maahantulokatsastuksessa katsuri tarkkana poikana huomasi, että takasumuvalot ja jarruvalot ovat vaihtaneet paikkaa eikä takavalon lasin hyväksyntämerkintä enää vastannut valojen toimintaa.

Perustelin syyn vaihdokseen ja kysyin, että palautetaanko langoitus tehtaan asetuksiin nyt vai heti, mutta perustelun kera valot kelpasivat sellaisenaan.

Takalasitarrasta täydet pisteet. Vähän vastaavanlaisen näin joskus Seittenneliskanttisen takalasissa :D
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”