Moottoripyörämiehet apua!
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Moottoripyörämiehet apua!
Pitää kokeilla saako täältä neuvoja yhtä hyvin moottoripyöräongelmiin, kuin on saanut mersun kanssa.
Pyörä on 125 TZR Yamaha. Mistä kannattaa etsiä varaosia ko. pyörään, kyseessä lähinnä mäntä, putki/koko sylinteri. Mitä putkitus maksaa, onko koko pytty kallis jne. Jos putkitetaan, missä on lähin paikka Kärsämäkeä ajatellen.
Itse olen täysin noviisi näissä moottoripyörä asioissa. Huuto netin ja motonetin olen kahlannut läpi, sieltä ei tärpännyt.
Pyörä on 125 TZR Yamaha. Mistä kannattaa etsiä varaosia ko. pyörään, kyseessä lähinnä mäntä, putki/koko sylinteri. Mitä putkitus maksaa, onko koko pytty kallis jne. Jos putkitetaan, missä on lähin paikka Kärsämäkeä ajatellen.
Itse olen täysin noviisi näissä moottoripyörä asioissa. Huuto netin ja motonetin olen kahlannut läpi, sieltä ei tärpännyt.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...
mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa
allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...
putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...
mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa
allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...
putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Ja Oulussa (vai onko tämä jo liian kaukana?) taitaa olla Yamahan edustus motormanilla
http://www.motorman.fi/
Sieltä varmaan voi osia kans kysellä. Huoltopuolikin heillä on jos ei ite halua rassata.
http://www.motorman.fi/
Sieltä varmaan voi osia kans kysellä. Huoltopuolikin heillä on jos ei ite halua rassata.
Pro-HVM
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
NicNac kirjoitti:Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...
mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa
allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...
putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...
Kossi höpöttää jostain kovakromiputkesta, pystyykö sen poraamaan?
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Re: Moottoripyörämiehet apua!
Itsellä oli kans tommonen TZR tais olla vm.92 tai jotain..jösse kirjoitti:
Pyörä on 125 TZR Yamaha.
Ei kannata seisottaa sitten pitkiä aikoja vesisateessa, polttoainetankin korkista valskaa kuitenkin hieman vettä tankkiin ja kun vesi kulkeutuu kaasariin ni ei oikein pyöri mopo kunnolla jos edes lähtee käyntiin..
nim.merk. yli 20 kertaa kaasuttimen irtiottaneena
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Ei pysty, ja taitaa kossi tosiaankin höpöttää. Tunturi Sportissa oli jossain vaiheessa kovakromipyttyä, ei minun tietääkseni uomahassa.jösse kirjoitti:NicNac kirjoitti:Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...
mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa
allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...
putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...
Kossi höpöttää jostain kovakromiputkesta, pystyykö sen poraamaan?
http://www.huolto-kaksikko.com/
tuonne mopot remonttiin. Tuo omistaja (j-p) on mun entinen työkaveri, lopetti hommat kun ei kerinny enää kahteen paikkaan yhtäaikaa.
Tuolla käyttävät mopoja huollossa pääkaupunkisetua myöten.
tuonne mopot remonttiin. Tuo omistaja (j-p) on mun entinen työkaveri, lopetti hommat kun ei kerinny enää kahteen paikkaan yhtäaikaa.
Tuolla käyttävät mopoja huollossa pääkaupunkisetua myöten.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
en tiedä,mutta yamaha dt/tzr:s on sama kone ja minä ainakin porautin aikoinaan omani...pariinkin otteeseen...kovaromi pyttyä ei pysty poraamaan...jösse kirjoitti:NicNac kirjoitti:Miksi se putkittaa pitää?dt:ssä ainakin oli ihan normi sylinteri?vai onko porausvara loppu...
mopo-sportista ainakin saa hyvin kaikenlaista osaa
allright on kans hyvä firma...mun muistaakseni kuitenkin yamahan edustus keskolla joten sieltä sitten sylinteri putket...moposportistakin mun muistaakseni löytyy sylinteri putkia...mutta kannattaa tutkia jos poraus varaa löytyy,putkittaminen kuitenkin on aika kallista...hyvä jos 250€ pärjää...
putkittaminen maksaa melkein samanverran kuin uusi sylinteri...taitaa männän verran olla eroa(kaveri osti uuden)...myös purkuosia löytyy kyllä kohtuu hintaan...vantaalla oli joku edullinen purkaamo mistä ite ostin aikoinaan osia...ja sieltä vois löytyä käytettyjä sylinteriä joissa porausvaraa...
Kossi höpöttää jostain kovakromiputkesta, pystyykö sen poraamaan?
mutta siis jos pytty on ehjä(ei naarmuja) ja on kovakromi niin mäntä/männänrenkaat vaihtoon...mun käsittääkseni ei oo kuitenkaan se kovakromi pytty...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
enpä itsekkään ole kuullut että TZR:ssä ois kovakromipytty...kaveri se kunnosti joskus itselleen tektsikan pitäs siltä kysyä mut ku ei oo numeroo piru..
Ite hommasin joskus osasia Iisalmen Urheiluliikkeeltä..
eikös se pyttyasia selviä jos rimpauttaa johonkin varaosaliikkeeseen?
Ite hommasin joskus osasia Iisalmen Urheiluliikkeeltä..
eikös se pyttyasia selviä jos rimpauttaa johonkin varaosaliikkeeseen?
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
pikaisen googlettamisen tuloksena oli että monta tzr ainakin porattu ja emc:ltä löytyi hifi mäntiä aina 1,5mm ylikokoon asti....eli ihan normi pytty on...poraus abaut 30€...
perus kiina mäntiä oli tessuun 2,00mm ylikokoon,mutta suositelen lämpimästi ostamaan PRO-X merkkisen männän...jos siis peruskoosta on alle 1,5mm tähän asti porattu...kovempaakin kovempien käyttö testien perusteella pro-x männät kestää huomattavsti paremmin kuin ne tarvike männät...toki onhan tuo prox:kin tarvike mutta kuiteskin...vähä kalliimpi,mutta paljon kestävämpi...
perus kiina mäntiä oli tessuun 2,00mm ylikokoon,mutta suositelen lämpimästi ostamaan PRO-X merkkisen männän...jos siis peruskoosta on alle 1,5mm tähän asti porattu...kovempaakin kovempien käyttö testien perusteella pro-x männät kestää huomattavsti paremmin kuin ne tarvike männät...toki onhan tuo prox:kin tarvike mutta kuiteskin...vähä kalliimpi,mutta paljon kestävämpi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Jep, aamun olen kooklettanut minäkin teidän vihjeittenne ja neuvojenne perusteella, ja niitten tietojen mukaan porata voi. Ja muutakin lisätietoa on löytynyt.NicNac kirjoitti:pikaisen googlettamisen tuloksena oli että monta tzr ainakin porattu ja emc:ltä löytyi hifi mäntiä aina 1,5mm ylikokoon asti....eli ihan normi pytty on...poraus abaut 30€...
perus kiina mäntiä oli tessuun 2,00mm ylikokoon,mutta suositelen lämpimästi ostamaan PRO-X merkkisen männän...jos siis peruskoosta on alle 1,5mm tähän asti porattu...kovempaakin kovempien käyttö testien perusteella pro-x männät kestää huomattavsti paremmin kuin ne tarvike männät...toki onhan tuo prox:kin tarvike mutta kuiteskin...vähä kalliimpi,mutta paljon kestävämpi...
Tuo kookletus tuntuu välillä aika turhauttavalta, vaikka kuinka "hyvät" hakusanat asettaisi. Joillakin sivuilla ei ole mitään kunnollista asiaan liittyvää ja toiset sivut herjaa notfoundia tai erroria.
Tuo suomi24 on kyllä todella masentava paikka, miksikähän sinne yleensä kukaan kirjoittaa? Jos joku asioita vähemmän tunteva kysyy neuvoja, niin kyllä siellä isketään heti vyön alle asiattomuuksilla.
Kiitokset teille neuvojille ja yleensäkin tämän foorumin käyttäjille. Täällä homma pelaa asiallisesti eikä tietämättömiä ja osaamattomia lyödä lyttyyn vaan kaikille jaetaan asiallisia neuvoja ja ohjeita. Tässä myös yksi syy minkä takia ensimmäiseksi tulee haettua apua näiltä sivuilta.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Ei muuta kun viet sen sylinterin ykaan autiolle niin ne kyllä hoonaa sen seuraavaan kokoon ja hommaa männän ja tiivisteet niin pääset kasaan...ja ajeleen.... mut tarkista kiertokangen laakeri ettei se ole viallinen ettei käy höpsisi ikävä kun menee siitä syystä paskaksi uusi mäntä ja porattu sylinteri...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
niin ja ihan näin varmuudeksi sanon että ensin sitten mäntä ja sitte vasta poraukseen...ei tietty koneistamo joka asiansa osaa edes poraa sitä pyttyä ilman mäntää...Ja edelleen OSTA se PRO-X:n mäntä...hinta tulee takaisin sitten myöhemmin...
itellä sellanen kokemus tarvike männistä että toiseen paloi reikä ja toisesta lähti sitä männänrengasta paikalla pitävä tappi painumaan sinne mäntään syvällä ja sitte se männän rengas lähti liikkeelle ja jyrsi kivan pyöristyksen pakoaukon kohdalle...nice...
itellä sellanen kokemus tarvike männistä että toiseen paloi reikä ja toisesta lähti sitä männänrengasta paikalla pitävä tappi painumaan sinne mäntään syvällä ja sitte se männän rengas lähti liikkeelle ja jyrsi kivan pyöristyksen pakoaukon kohdalle...nice...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Eipä ole ennen pikku mopoja porailtu...petska kirjoitti:Eiköhän asiansa osaavalta koneistamolta saa myös mäntiä tai siis ainakin autiolta on saanut... ja Pro-X:n mäntääkin on löytynyt....on vaan aikaa kun on pikku mopoja porailtu....
Pitää soittaa huomenna Autiolle ja pistää homma alulle. Pistetään se Pro-X:n mäntä, ettei käy kuin tälle entiselle
Jostakin syystä ylimmän männänrenkaan pää oli "heilunut" aikaansaaden mäntään kyseisen jäljen. Pytyssä oli pientä naarmua.
Kuka osaisi kertoa mistä moinen johtuu ettei tulisi uudestakin männästä samannäköistä .
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Olisko ajettu liian lujaa... jospa siinä oli liian painava mies selässäpetska kirjoitti:Se sylinteri jos ei ole mennyt etes paskaksi niin voipi pelkkä hoonaus ja uusi mäntä piisata... sillä on ajettu liian lujaa niin on mäntä saanut itteensä
Yksi syy jatkaa laihduttamista
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Tuossa on tosiaan syy, se kossi jolta pyörä ostettiin oli viime kesänä vaihtanut männän. Oma poika purki koneen, enkä ole ajatellut tuota männän asentoa. Rannut pytyssä on juuri pakoaukon kohdalla. Nuo männänrenkaitten tekemät jäljet sekä pytyssä, että männäsä sopivat juuri tuohon teoriaan.Kiitos, mietin jo tosissaan mistä tuo johtuu ja miten se eliminoidaan jatkossa.mun kirjoitti:Voisko olla mahollista että mäntä olis ollu paikalla väärinpäin, siis takapuoli edessä, jolloin männänrenkaan pää sattuu pakoaukkoon ja tekee tuhoja.
Ota mäntä myös mukaan kun meet Autiolle. Pojat osaa sanoa missä vika on ollut.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
No niin, nyt on kone kunnossa ja paikoillaan. Vein koko koneen Ylivieskaan Autiolle. Siellä se porattiin ja pistettiin uusi mäntä ja tiivisteet. Käskin vielä kasatakin, onpahan sitten ketä syyttää jos käy taas samallalailla.
Kone pistettiin eilen pyörään paikoilleen, muuten olisi kokeilukunnossa, mutta miten päin YPVS: vaijerit tulevat, onko tietoa. Kossi otti moottorin irti eikä tietenkään muistanut järjestystä ja toiset kossit kertoo kaikki erilailla vaijerien järjestyksen. Tuleeko ykkösvaijeri ykköseen, vai pitääkö vaijereiden mennä ristiin ykkönen kakkoseen ja kakkonen ykköseen.
Jos menee väärin, mitä vaurioita on tiedossa?
Kooklettaminen ei antanut tietoa, kaikista muista asioista on löytynyt satamäärin sivuja, tästä ei. Merkkihuollostakaan ei näin pyhänä pääse kyselemään.
Jos löytyis varma tieto, pääsisin kokeilemaan...
Kone pistettiin eilen pyörään paikoilleen, muuten olisi kokeilukunnossa, mutta miten päin YPVS: vaijerit tulevat, onko tietoa. Kossi otti moottorin irti eikä tietenkään muistanut järjestystä ja toiset kossit kertoo kaikki erilailla vaijerien järjestyksen. Tuleeko ykkösvaijeri ykköseen, vai pitääkö vaijereiden mennä ristiin ykkönen kakkoseen ja kakkonen ykköseen.
Jos menee väärin, mitä vaurioita on tiedossa?
Kooklettaminen ei antanut tietoa, kaikista muista asioista on löytynyt satamäärin sivuja, tästä ei. Merkkihuollostakaan ei näin pyhänä pääse kyselemään.
Jos löytyis varma tieto, pääsisin kokeilemaan...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Pikaisella haeskelulla löytyi tuommoista:
http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... =19131&hl=
(tiedä sitten, kun ei omaa kokemusta noista ole...)
http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ ... =19131&hl=
Eli tuon perusteella ykkönen menis ykköseen ja kakkonen kakkoseen...There are numbers cast onto both the Servo motor and the cable housing on the LH side of the cylinder. 1 goes to 1, and 2 goes to 2 easy as that!
When you have the cable cover off the side of the engine, turn on the ignition and wait for the servo to stop. Now you can set up the vavle.
Where the cables attach to the the valve bobbin is a tab with a hole in it, behind this is a hole in the casing. You need to adjust the cables until the two holes line up.
(tiedä sitten, kun ei omaa kokemusta noista ole...)
Pro-HVM