Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC
Harvoin saa olla luvallisesti "rinta rottingilla" kun suorittaa koeajon. Tämä Mersu antoi siihen oivan syyn. Oikeastaan hävetti lähteä ajamaan kun vaatetus ei ollut 80 luvulta auton iän mukaisesti
En muista milloin olen viimeksi ajanut 123:lla, joten koeajo oli siinäkin mielessä mielenkiintoinen. Kokonaisuus oli sellainen, että totean seuraavaa:
"Tämän Mersun kanssa saa kiireen unohtaa, eikä siihen ole tarvetta. Tällä autolla mennään arvokkaasti lipuen kohti auringonlaskua".
Kyllä 123 on vielä Mersu Varsinkin kun auton yleinen kunto on erinomainen.
En muista milloin olen viimeksi ajanut 123:lla, joten koeajo oli siinäkin mielessä mielenkiintoinen. Kokonaisuus oli sellainen, että totean seuraavaa:
"Tämän Mersun kanssa saa kiireen unohtaa, eikä siihen ole tarvetta. Tällä autolla mennään arvokkaasti lipuen kohti auringonlaskua".
Kyllä 123 on vielä Mersu Varsinkin kun auton yleinen kunto on erinomainen.
Ajelinpa toisen tankillisen rauhallisemmin eli matkanopeutena mittarissa noin 90, todellista lienee 85 paikkeilla.Eka tankkaus ja heti muistui mieleen (ainoa) syy siihen ettei 123 ole minulla jokapäiväisenä käyttöautona; 8,6 litraa sadalle.
Kilometrejä 585 ja litroja 41 eli keskikulutus 7,0.
Tätä kai se sitten tarkoittaa kun vanhat mersumiehet ovat kertoneet että "Meleko vähällä se meni jos maltto aijjaa sievästi..."
Huomattavan suuri on kyllä ero kulutuksessa, muuta syytä en keksi kuin vauhdin alentamisen.
Takasin tien tukkeeks
Ja koneen jengat.. eka käyttis 240TD (kv pommi ah) söi melkosesti öljyä kun kesärajotuksilla satasta ajelin (4v loota). Talvirajotuksilla ei sitten öljynsyöntikään ollut normaalia kummosempi. Eipä ole ite tullu vielä laskettua kulutusta tuolla 240TD:llä jossa on 5vaihteinen laatikko Mutta tuntus olevan mulla eka naftamersu joka menee alle kympin
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Ääni kierroksille täältäkin.
Lankussa parani lukemat puolisen litraa satkulla (mittarivirhe tietty huomioiden ) kun perävälitys harveni vakiosta nykyiseen noin 11%.
Toki 123:n tapauksessa ei voi tuota ilmanvastustakaan väheksyä, ilmanvastuskerroin lienee Zetorin tai Siljan terminaalin luokkaa.
Lankussa parani lukemat puolisen litraa satkulla (mittarivirhe tietty huomioiden ) kun perävälitys harveni vakiosta nykyiseen noin 11%.
Toki 123:n tapauksessa ei voi tuota ilmanvastustakaan väheksyä, ilmanvastuskerroin lienee Zetorin tai Siljan terminaalin luokkaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Kesäauto.
Mitäs jos vaihtasit sen upeakuntoiseen ja ruosteettomaan Skootaandealer kirjoitti:Ajellaan kesä jos ajellaan, myydään syksyllä pois.
Siihen mun vaimon virheettömään ja valkoiseen...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tiileri, kahteleppa jostain 80 luvun kuteet päälle ja ota oikein kunnon mainoskuva. Tuo metsätausta hävittää "ajan" mukavasti.
Toisaalta, voisi aatella tuommosen Mersun olevan parkissa siinä pihatien risteyksessä, missä sijaitsee komia maitolava. Auringon luodessa iltaan värejä, jotka pehmittää karskeimmankin karvanaaman. Unohtamatta tietenkään sitä ruutumekkosta kodin hengetärtä.
Näin aamutuimaan ennen lääkkeitten ottoa
Toisaalta, voisi aatella tuommosen Mersun olevan parkissa siinä pihatien risteyksessä, missä sijaitsee komia maitolava. Auringon luodessa iltaan värejä, jotka pehmittää karskeimmankin karvanaaman. Unohtamatta tietenkään sitä ruutumekkosta kodin hengetärtä.
Näin aamutuimaan ennen lääkkeitten ottoa
Kävelin tänään Cittarissa ja vilkasin aika kaukaa lehti hyllyä ja meinas tosiaan silmät pudota päästä, kun katoin, että yhen lehden kannessa komeilee Dealerin yykaakoo.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Tuosta harmituksen helpottamiseksi viewtopic.php?t=23842Jussi L. kirjoitti:Huoh, iskee ikävä taas 123:een, on se vaan aina niin Mersu isolla M:llä !!
Arvaappa Tiileri harmittaako ku meiltä myytiin se "kultainen" 123..?.
Komia on tuo Tiilerin W123.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Tuoooota, mitäs kaikkea STT turbosarjan mukana on aikoinaan tullut ja autoon asennettu / muutettu ?
- Imu-ja pakosarja turboineen, painekotelo joka lienee samalla jonkinlainen coolerin tapainen.
- Ilmansuodatinkotelo (joku Volvon malli ?)
- Öljypohja tai öljypohjaan porattu reikä ja hitsattu putki johon öljynpaluu.
- Öljynsuodattimen jalka
- Öljycooleri
- Pakoputkisto
- kaikki tarvittavat letkut tietysti
Onko pumppua ruuvattu, venttiileitä säädetty eri arvoon kuin alunperin, muuta ?
- Imu-ja pakosarja turboineen, painekotelo joka lienee samalla jonkinlainen coolerin tapainen.
- Ilmansuodatinkotelo (joku Volvon malli ?)
- Öljypohja tai öljypohjaan porattu reikä ja hitsattu putki johon öljynpaluu.
- Öljynsuodattimen jalka
- Öljycooleri
- Pakoputkisto
- kaikki tarvittavat letkut tietysti
Onko pumppua ruuvattu, venttiileitä säädetty eri arvoon kuin alunperin, muuta ?
Ei, paluu on öljypohjan kyljessä. Sen peltisen etu-alaosan.öljynpaluu tulisi öljytikkuun
OM616:een.Tuota meinaakko nyt OM61X vai OM60X-koneeseen
Hakusessa siis tieto siitä mitä muita muutoksia koneeseen on kenties tehty kuin listaamani osien asennus - toki kaikki muukin aihetta koskeva tieto ja keskustelu on toivottavaa