Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pappi kirjoitti:Tämmöselle kaapelille olisi tarvetta...
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/39 ... s-writeup/

Parista hifiliikkeestä kysynyt ja nostelevat vain käsiään. Ebaysta voisi tilata valmiin, mutta ei ole kokemusta aiheesta.
Omassa oli halvempi soitin paikallaan, ajalta ennen CD:n keksimistä,
mutta V70 ja uuden Blaupunktin väliin löytyi sovituskaapeli Biltemasta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itselläni on hyllyssä valmiina tuohon se din kotelo ja muunnosjohto, jolla Volvo liittimet vaihtuu ISO liittimiksi. Tässä tapauksessa tuota välijohtoa ei tarvitse kun pitäisi olla tuo DIN --> ISO.

Tänään löyty 15tkm ajetut kuormajouset taakse. Pistin ne tilaukseen ja vaihdan kun ehdin. Saapi tuota ryhtiä vähän suoremmaksi. :).
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tyhjensin kameran ja muutaman kuvan nakkasin tuonne.

Nyt olisi kyllä hyvä keli lähteä pesemään ja vähän puunaamaan, mutta... no katsotaan joku toinen kerta. :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pari viikkoa takana ja toinen tankkaus...

15.06.2011 355258km 57.68 litraa 79.54 euroa 1.379€/ltr 5.63ltr/100km

Ajotietokoneessa lukema 5,1ltr/100km. Ottaahan tuo jonkin verran kotiinpäin. :? Eikä ole juuri säästelty. Ajettu normaalilla jalalla sekalaista työmatka-ajoa. :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pöh... Varustelu jatkuu...
Tähän mennessä Volvoon hankittua.
* OBD kuittaaja, jolla voi nollata huoltovalon ja mahdollisen airbagin vikavalon palamisen?
* Kuormajouset taakse, odottaa asennusta.
* Ehjä lohkolämmittimen piuha puskurista vastukselle, odottaa asennusta.
* Korjauskäsikirja, ihan vain iltalukemista varten.
* 15" aluvanne sarja kesärenkain.

Mitenhän tämä päättyy... :?

Hondan vein aamulla maalamolle uudelleen laitettavaksi. Huomenna pois... Yön yli pihassa on Opel Astra wagon 1.6 -2001 mallia. Ihan käteenkäypänen auto.

:)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pappi kirjoitti: * Kuormajouset taakse, odottaa asennusta. :)
Kaverin kanssa istuttiin kahvipöydän ääreen ja kummallakin tekemisen puute... Käytiin sitten nosturilla vaihtamassa nuo takajouset. Ei tuo ihan mahoton ole ajaa noilla, vaikka takana on nivomatic iskunvaimentimet :?

Ryhtikin suoristui kun perä nousi noin 50mm ylöspäin. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oho, sitten etsimään ehjiä Nivomaticeja ?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tai sitten vaihtaa normaalit iskunvaimentimet jossain vaiheessa... Uudet Nivomaticit kun muistaakseni maksaa aika paljon. Ei tuo huono ollut ajaa entisilläkään jousillla, mutta jotenkin tykkään jämäkästä jousituksesta.

Siinä mielessä on ikävä S124:sta, siinä kun oli toimiva tasonsäätö :)

Toisaalta tuo perän nousu oli samaa luokkaa kuin taannoin mondeossa kun siihen vaihdettiin vastaavat kuormajouset kuin Volvoon. :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään oltiin lähössä hakemaan Honda kotiin. Vaan eipä mentykään.
Maalaamolta soittivat, että maalaus ei onnistunut vieläkään. Mitä lie edellisellä kerralla laittaneet oveen kun eilen maalattu pinta oli "kiehunut" irti yön aikana. Maalari totesi, että nyt he joutuvat hiomaan koko oven puhtaalle pellille ja tekemään kaiken aivan alusta. Siihen saakka on käytössä sijaisauto ilman kilometrirajoitusta omin polttoainein. Ei ollut oikein iloinen maalari kun soitti, mutta rakentavassa hengessä asiaa käytiin läpi.

:) Tuommoset hommat käy hyvin äkkiä "tilipussin" päälle yrittäjän näkökulmasta katsottuna.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kooste Citroen C5 2.0.HDI. 2002.
Mittarissa myyntihetkellä 357tkm.

Plussat:
* Jousituksen toiminta. Vaikka autoa moititaan monessa suhteessa "lullaksi" toimii tuo hydraulinen jousitus mainiosti. Töyssyt nielee omalla tavallaan ja peräkärryn kanssa auto pysyy suorassa.
* Ajo-ominaisuudet maantiellä. Hdi oli oikein letkeä matka-autona. Ajoin tuolla pääasiassa työmatkaa 110km päivä. Aika neutraali ominaisuuksiltaan.
* Varustelu vakiona.
* Korroosion kesto. Paitsi ne ovien kittisaumat.
* Taustapeilien koko.

Miinukset:
* Lämmityslaitteen toiminta. Jos Mondeo oli kylmä niin tämä se oli vasta pakastin. Harmittavaa kun jaloille ei saanut riittävästi lämpöä. En tiedä olisiko tilanne ollut toinen mikäli webasto olisi ollut toiminnassa. Toinen ärsyttävyys oli tuo ilmansuuntauksen toiminta.
* Tavaratila. Muuten oli ok, mutta "lippalakki" perä veroitti kontin kokoa melko paljon. Nostokorkeus ok, mutta peräkontin syvennys huononsi käytettävyyttä.
* Sadetunnistimen toiminta. Minulla tuo ei pelannut oikeastaan koskaan kunnolla. En tiedä olisiko tulos parantunut kuinka paljon uusilla pyyhkijän sulilla. Varsinaista kertapyyhkäisyä ei tuossa ollut, eikä "tihkukytkintä".
* Avaimen muoto ja sen helppo sekoittaminen radion käyttöviikseen. (pari kertaa meinasin kääntää tuolta viikseltä niskat nurin).
* Näkyvyys taakse peruuttaessa.


Kun näistä ominaisuuksista laskin summan yhteen tulin siihen tulokseen, että maksetaan pikkunen väliraha ja katsellaan omaan käyttöön passelimpi auto.

Jos edellinen Volvo S70 olisi ollut diesel niin tämä kokemus noin 15tkm matkalta / 8kk Citikan omistajana olisi jäänyt kokematta.

En moiti Sitikan sähköjä kun niiden kanssa minulla ei ollut mitään ongelmaa.

Ranskalaisen auton saa ostettua edullisesti käytettynä verrattuna moneen muuhun merkkiin. Ranskalaisen auton vaihtaminen on sitten oma taiteenlajinsa ja siitä taisin nyt saada pienen "oppikoulun".

Yhtä kokemusta rikkaampana :-)
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Jokaisen epäilijän pitää kokea samat tappiot :idea:

Toisilla se voi olla väyväy :lol:

Muistan sen Volvo-myyjän sanat kun Taksi-yrittäjä oli vaihtamassa 3v vanhaa Citikkaa uuteen Volvoon :roll: Citikalla ajettu vajaa 200tkm ja vaihtohyvitys uuteen Volvoon oli 8000,- :shock: Ja tästä on jo vuosia aikaa.
Volvo-myyjä soitti jobbarille ja kysy paljonko hän maksaa ks.autosta. Ja sen saman sai autoilija hyvitykseksi vaihturiinsa.
Siinä käy vaan niin että kun määräaika on 3v niin siinä ajassa pitää saada maksettua hankittu auto. Ja kun edellisestä hyvitys pieni ja väliraha suuri.. :roll:
Tästä johtuen Taksit ovat usein merkkiuskollisia ja näin myyjän hyvä pitää merkissä kiinni :idea:

Joten mitä tästä opit? -pysy "malmivaunussa" :!:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kimmo Koo kirjoitti:Joten mitä tästä opit? -pysy "malmivaunussa" :!:
Kiitos Kimmo. Kyllähän tuo on kotoisalta tuntunut. Jostain syystä Volvo lähtee myös vapaapäivinä liikenteeseen kun emäntä lähtee töihin. Mielenkiinnolla odotan paljonko tuohon alkaa kertymään kilometrejä. :D
No, ajoa varten ostettu. Hondalla voi kurvailla kakkosajot. :)

Toisaalta, nyt kun on kokemusta Citikasta niin voi sanoa oman mielipiteen kokemukseen perustuen... Eikä tuo "tappio" nyt niin älytön ollut. Piti vaan vähän laskea, paljonko on valmis maksamaan käytännöllisyydestä. :)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Pappi kirjoitti:Kyllähän tuo on kotoisalta tuntunut.
olen huomannut nyt saman asian itekkin parin päivän aikana kun olen tuolla 940 volvolla ajannut,mun makuun ei näköjään kanssa käy kuin muutamat merkit,kokeiltu on jo nyt ihan tarpeeksi monta kertaa :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään tuli matkahuollosta viesti, "teille on saapunut paketti". :D

Tuommoset tuli alle ruuvattua vesisateessa.

Kuva

Perusvanteet, joilla perus 195/65 15" kesärenkaat.

Kävin heittämässä koeajon ja ihan kelvollisen oloiset noin äkkiseltään. Renkaiden puolesta noilla ajanee ehkä ensi syksyyn. :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Renkaiden vaihdon myötä ajo-ominaisuudet paranivat melko paljon.
Katselin tuossa ajomääriä ja näyttää siltä, että tuolla on ajettu noin 100km per päivä. Tällä menolla päästäneen ihan passeliin vuosittaiseen ajosuoritukseen. Verolappuja ootellessa :roll:

Hondakin on nyt kotosalla. Maalaus näytti noin äkkiseltään katsottuna onnistuneen ihan OK. Jälki oli huomattavasti parempaa kuin ensimmäisellä kerralla. 8) Kuvat otan kunhan saan auton pestyä ja vahattua kunnolla.

Juhannuksen viettoon... :)
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Täälläkin innostuttiin Volvosta niin paljon että tarttis päivittää uudempaa,on se vaan kumma miten hyvä tuo volvo on ajaa,ja tähän asti meillä ollut halpaa ajoa/korjauskulut ym verrattuna vaikka viime kesäiseen väyryseen......ei voi olla kun papin kanssa samaa mieltä :wink: kummasti meilläkin kelpaa emännälle tuo ajopeliksi :lol: :lol: anteeksi off topic....mutta volvot vaan on niin hyviä :!: Juhannusta kaikkille :!:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Noo... Seuraava huolto sitten onkin vähän tyyriimpi tuossa "savukoneessa". Jakopään hilppeet on uusittava ja saadut tarjoukset vaihtelevat 550-800e, riippuen korjaamosta. Onneksi tässä on jo vaihtoväli 120tkm, eikä 90tkm kuten edellisissä diesel värkeissä.

Huvitti tänään... Käytiin kaupoilla ja kun läksin kotiin niin vierekkäin oli 3kpl v70 Volvoa.

Kyllähän se S80 olisi aika mukava, mutta harrastukset "vaatii" farkun. :?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pappi kirjoitti:Kyllähän se S80 olisi aika mukava, mutta harrastukset "vaatii" farkun. :?
Eikä tuota vaihtoa kannata muutenkaan mennä tekemään ihan kevytmielisesti, vaikka S80 ON mukava. Pehmeämpi, hiljaisempi, tasapainoisempi. Tosin suuntavakavuuden ja ohjaustuntuman kustannuksella.

Mutta S80 pudottaa arvoaan nopeammin kuin V70. Tämähän voi tosin käytetyn ostajalle olla myös etu?

S80 tavaratila ei tosiaan ole takavetoVolvojen tasolla. 740 tai 940 nielaisevat ainakin meidän perheen tavarat, S80 tarvii koko sakin mökkimatkalle (4) suksilaatikon.

Pattikylki-S80 on myös teknisesti uudempaa generaatiota kuin suorakylki-V70. Tämä ilmenee kotitallissa huoltajalle siten, että jumittuvan lampunpesurin korjaamista varten ei ajovalon irrotus riitä, vaan pitää poistaa koko puskuri. Parkkitutkan anturin vaihtoa varten taas puskuri pois. V70 kilpivalon kannan hajotessa tarjotaan koko kahvaa, ei sentään koko luukkua varaosaksi. S80 on sikäli "kehittyneempi" että samassa köntissä on myös sähkölukon mikrokytkin ja 2 euron kytkimen kilahtaessa pääsee sitten maalaamaan parin sadan euron hintaista mikrokytkimen, kilpivalot ja kahvan sisältämää kompleksia. Moottorin ylätuen puslaa ei enää vaihdeta ruuvipenkissä putkenpätkillä prässäten, vaan varaosana on koko kannake, noin nelinkertaiseen hintaan puslaan nähden.

Älä käsitä väärin, uutena taloon tullut vaimon S80 facelift on ollut huolellisimmin kokoon ruuvattu auto mitä meillä on nähty. Erityismaininta siitä, että koko alusta kesti tehtaan paketissa 140.000 km ennen ensimmäisten alatukivarren puslien vaihtoa.

Mutta sitten kun kilometrien myötä osien vaihto alkaa, paljastuu että S80 rakenne on optimoitu aiempia Volvoja enemmän tehtaan logistiikan ja kokoonpanon kannalta, kotikorjaajan tappioksi.

Eli mukavalla kyydillä ja aiempia malleja paremmalla kaarretasapainolla on hintansa.

Alun perin meidän auto ostettiin koska oma laskettiin työajojen vuoksi hieman edullisemmaksi kuin liisari. Sama auto menee nyt laskennallisesti jo kolmannen liisarin ajokautta, eikä vaihtoa ole näkyvissä. Kamala hinnanpudotus on kärsitty jo, nyt nautitaan meidän varusteilla ja väreillä uutena valitun huolellisesti hoidetun ja naispuolisen Volvo-harrastajan ajamasta käytetystä, joka ei häpeä ikäisiään yhtään. (MUOK: ei myöskään kuski :-) )

Mersu on kummitellut meillä lähellä ostoslistan kärkeä pitkään. Jo 740 GLE:n tilalle olisi tehnyt mieli W124 vaikka perus-200E koneella, mutta massi ei yltänyt hyppäämälläkään, kun jo tuo Volvo oli vähän suunniteltua kalliimpi malli. Tenavatähden olisi saanut samaan hintaan, mutta se ei taas tiloiltaan olisi meillä toiminut.

S80 ostettaessa oli kaupassa juuri ihan uusi W211, mutta vanhan verotuksen aikaan jo perus-200CDI olisi jäänyt noin 17.000 euroa S80 kalliimmaksi. Nyt kulutuksella korjatun verotuksen aikana ero E:n ja S80:n välillä on kutistunut alle 7 tonnin ja samalla S80 takapenkki on kutistunut minulle liian matalaksi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

740 GLE kirjoitti:. V70 kilpivalon kannan hajotessa tarjotaan koko kahvaa, ei sentään koko luukkua varaosaksi. .
Kiitos kattavasta katsauksesta S80 mallin ihanuuksiin :D
Edelliseen V70 vaihdoin nuo rekisterikilven valot. Oli oma hommansa askarrella uudet kannat edellisten sulaneiden tilalle, mutta pääsin mielestäni tuntipalkoille. Onneksi tarvikeliikkeessä oli vastaavat lasikantapolttimon kannat irtaallaan myynnissä. Nuo lasikanta polttimot pitäisi oikeastaan kieltää lailla :roll:

Näillä mennään nyt tovi ja katsellaan mitä mutkan takana on odottamassa. :D
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eipä kestä. Ei S80 pelätä tarvi, koska faceliftin jälkeiset ovat jo ihan toimivia autoja. 2000-luvun alkupuolen laadun notkahdus kaikissa etuvetoVolvoissa olikin aika onnetonta, kun joka huollossa vaihdettiin jotain osia alustaan ja silti aina seuraavaan huoltoon mennessä jollain nurkalla kolisi. Nykyistä S80 edeltänyt S60 oli juuri sellainen helistin. Jos tuon mallista S60/V70/S80 olisin ostamassa, niin pienipeilinen facelift-malli olisi ehdoton vaatimukseni.

Suorakylkisen S70/V70 ja leveäharteisen pattikylki-60/70/80 sarjojen välissä on sen verran sukupolvenvaihdosta, että vaikka uudemmatkin mallit ovat aika pitkälle kotikonstein hoidettavissa, niin vanhaan verrattuna aika moni paikka on hieman työläämpi ja hieman kalliimpi.

Mukavat kyydit se silti antaa vaikka takapenkillä istuisi aikusiakin. Eikä rehellisellä historialla oleva ole mikään rakennussarja vaikka vuosia ja kilometrejä olisi takana.

Sitten kun tallilla alkaa tapahtua, tahtoo vain aikaa tärvääntyä eri malliin kuin 740 kanssa, tai edes vanhan V70:n. Ja vaihdettava osakokonaisuus on usein suurempi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään anoppilassa aikani kuluksi ompelin yhden ratkenneen ompeleen uusiksi. Ei löytyny sopivaa karhunlankaa, mutta punottua talvisiimaa (7kg) sattui appiukolla olemaan. Värikin passasi melko hyvin tuohon Volvon "tekonahkaan". Katsotaan nyt onnistuiko.

Mennessä aattelin, että liekkö Ari66 lähtenyt vaunun kanssa liikenteeseen kun edellä meni asuntovaunu 100+ nopeutta. Pukkasin sitten eelle ja kas, omakotitalon kokoista vaunua kiskottiin Hiacella... Liekköhän hiukkasen piristetty tms.

Ennen kotíinlähtöä tuli vähän pölyjä huuhdeltua ja eipä ehditty kovin pitkään ajaa kun aloitti sateen. Se siitä puhtaasta autosta.
Kuva

:?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eilen muisti Trafi kirjeellä... :cry:

Vuoden verolappu, jossa mukana 2:lla kaavalla laskutettua käyttövoimaveroa näytti summaksi 660€. Volvon kokonaispaino on 2020kg. Jottain vajaa satasen enemmän on tässä verot vrt C5, jossa verot laskutettiin co2 päästöjen mukaan.

Nyt aamupuurolle :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aamupuuron jälkeen tuli mms viesti kaverilta. Ollaan vaihdettu muutama maili liittyen välikaapeliin, jolla tuo audiojärjestelmän 6pin Din pistoke muutetaan RCA kaapeliksi. Oli käynyt aamulla hakemassa tarvikkeet ja kasannut minulle sopivan kaapelin.

RTV huolto olisi ottanut vastaavasta kaapelista noin 30€, mutta kaveri tuumasi tarvikkeisiin menneen noin 3€. Totesin kaverille, että eihän tuo kaapeli kallis ollut, mutta minulle se tulee maksamaan kun polttelee soitin kauppaan lähtö.

Noh, katsellaan ja tuumaillaan. Pitänee tuosta kaverille maksaa oikea hinta kun eihän tuo työkään ilmaista ole :)
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tämähän on jo kehitystä, että Pappi on päässyt Gyllis-clubiin. Nyt vielä vähän ponnistelua niin pääsee eroon tuosta ja saa oikean auton (MB) alle :fu:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä V70 on mulle viides Volvo vuoden 2006 jälkeen. Onhan noita Mersujakin pihassa käynyt, mutta jotenkin vaan taas kerran valinta osui Volvoon.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että "ei voi kolalla vaatia jos on lusikalla annettu" :lol:
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

Pappi kirjoitti:Tämä V70 on mulle viides Volvo vuoden 2006 jälkeen. Onhan noita Mersujakin pihassa käynyt, mutta jotenkin vaan taas kerran valinta osui Volvoon.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että "ei voi kolalla vaatia jos on lusikalla annettu" :lol:
Itse olen selvinnyt vähillä ajoilla ja kovalla korjauttamisella kahdella "totutusajetulla" (n. 180 tkm/kpl) Volvolla (940) viimeiset yli 12v. (n. 157 tkm). Olisin varmaan selvinnyt yhdelläkin, mutta kun aiemmassa ei ollut ilmastointia, piti hankkia tuo nykyinen keväällä -05. Nyt sen mittarissa on n. 265 tkm, jota määrää pikkuhiljaa yritän kasvatella :acavallo: .
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Olisi mukava lukea enemmänkin juttua tästä sun 940 Volvosta. Laitahan oma topicci pystyyn ja jos saat kuvia niin aina parempi. Kuitenkin sinulla on nuo autot olleet jonkin aikaa :D
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

Pappi kirjoitti:Olisi mukava lukea enemmänkin juttua tästä sun 940 Volvosta. Laitahan oma topicci pystyyn ja jos saat kuvia niin aina parempi. Kuitenkin sinulla on nuo autot olleet jonkin aikaa :D
Varhaisvanhusta nämä tieto- yms. tekniset jutut ujostuttaa :oops: , en ole ihan varma riittääkö kompetenssi topikin tekemiseen. Mitä kuvaamiseen tulee, niin Volle on pesty viimeksi huhtikuussa (volvoilijan käsikirjasta: Volvo on pestävä kerran vuodessa, riippumatta siitä, onko Volvo likainen vai puhdas), eli kuka sitä nyt likaista autoa kuvaa. Eikä taida tuolla filmikameralla otettu kuva tänne tarttuakaan.
Syy siihen, että pyörin autosivuilla (lue: Mercedes ja Volvo) on Pauligin kahvipakettien autokuvat 50-luvulla, silloin tauti iski :D .
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

petrereesa kirjoitti:kuka sitä nyt likaista autoa kuvaa...
Takaveto-Volvohan onkin siitä erikoinen tapaus, että se on perheenjäsen.

Meidänkin pojilta jos kysyy, eivät edes muista aikaa ennen 740 GLE:tä.

Mitenpä muistaisi, kun nuoremman ajaessa kuski on 6 vuotta nuorempi kuin vanhempien häämatkalta matkamuistoksi ostettu Volvo.

"Timantit ovat ikuisia, mutta me halusimme jotain käytännöllisempää"
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

740 GLE kirjoitti:"Timantit ovat ikuisia, mutta me halusimme jotain käytännöllisempää"
:D :D :D :D :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”