Jäykähkö ohjaus
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Jäykähkö ohjaus
Mistä johtuu tenavan raskas ohjaus ? Tehostimesta, simpukasta, läskirenkaista............? Mistä kannattaa aloittaa ? Öljyt ja suodatinko ensin tehostimeen ?
Ajattelin kyllä nostaa etupään ylös, ja pyöritellä kokeeksi renkaat ilmassa.
Apusimpukan korjaussarja vaihdettu keväällä.
Ohjausiskari täysin veltto, mutta eihän se vaikuta noin.
Ei siis palauta rattia suoraan, vaan jää kulkemaan siihen suuntaan, mihin viimeksi kääntänyt.
Ajattelin kyllä nostaa etupään ylös, ja pyöritellä kokeeksi renkaat ilmassa.
Apusimpukan korjaussarja vaihdettu keväällä.
Ohjausiskari täysin veltto, mutta eihän se vaikuta noin.
Ei siis palauta rattia suoraan, vaan jää kulkemaan siihen suuntaan, mihin viimeksi kääntänyt.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Jaa'a, mulla teki kerran lankun kans saman kun apusimpukka oli liian kiriällä.
Tuntuma oli vähän samanlainen ku ladassa jossa ei oo tehostinta ollenkaan
H
Tuntuma oli vähän samanlainen ku ladassa jossa ei oo tehostinta ollenkaan
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
No voihan
Nytkö ne reilu kuukausi sitten vaihdetut halppispallot on jo entiset.
Ihmettelin niitä, kun niissä ei ollut edes asennus suuntaa. Liikkuivat siis joka suuntaan yhtä paljon. Olisin vaihtanu toisenlaisiin, mutta kun auto piti saada tuosta pihalta liikahtamaan, eikä paikallisesa ollut silloin muunlaisia.
Eihän ne ole hinnan kiroissa paremmatkaa, mutta se vaihtotyö on raastavaa noilla työkaluilla.
Mitenhän tuon parhaiten varmistais, että tahmeus johtuu juuri sieltä.
Yritänpä tässä vielä helpompaa konstia ehdottaa:
Onkos tosiaan mahdollista, että kiristin apusimpukan korjaussarjan vaihdon yhteydessä liian tiukkaan. Vanha oli kyllä muistaakseni myös tiukassa avattaessa.
Nytkö ne reilu kuukausi sitten vaihdetut halppispallot on jo entiset.
Ihmettelin niitä, kun niissä ei ollut edes asennus suuntaa. Liikkuivat siis joka suuntaan yhtä paljon. Olisin vaihtanu toisenlaisiin, mutta kun auto piti saada tuosta pihalta liikahtamaan, eikä paikallisesa ollut silloin muunlaisia.
Eihän ne ole hinnan kiroissa paremmatkaa, mutta se vaihtotyö on raastavaa noilla työkaluilla.
Mitenhän tuon parhaiten varmistais, että tahmeus johtuu juuri sieltä.
Yritänpä tässä vielä helpompaa konstia ehdottaa:
Onkos tosiaan mahdollista, että kiristin apusimpukan korjaussarjan vaihdon yhteydessä liian tiukkaan. Vanha oli kyllä muistaakseni myös tiukassa avattaessa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2608
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
On mahdollista, joskin epätodennäköistä. Alapallot saa äänen täältäkin. Millai simpukka, ei liene käpälöity hiljan? Se kun menee kans piukkaan jos kiristelee liikaa.650000tuttavuus kirjoitti:No voihan
Nytkö ne reilu kuukausi sitten vaihdetut halppispallot on jo entiset.
Ihmettelin niitä, kun niissä ei ollut edes asennus suuntaa. Liikkuivat siis joka suuntaan yhtä paljon. Olisin vaihtanu toisenlaisiin, mutta kun auto piti saada tuosta pihalta liikahtamaan, eikä paikallisesa ollut silloin muunlaisia.
Eihän ne ole hinnan kiroissa paremmatkaa, mutta se vaihtotyö on raastavaa noilla työkaluilla.
Mitenhän tuon parhaiten varmistais, että tahmeus johtuu juuri sieltä.
Yritänpä tässä vielä helpompaa konstia ehdottaa:
Onkos tosiaan mahdollista, että kiristin apusimpukan korjaussarjan vaihdon yhteydessä liian tiukkaan. Vanha oli kyllä muistaakseni myös tiukassa avattaessa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Eilen käytin keulan ylhäällä.
Rasvasin Beretan aseöljyllä (ei kehtaa Remareihin laittaa) alapallonivelet ja löysäsin hiukan apusimpukan pulttia.
Puolelta toiselle vetristelemällä ohjaus kepeni hiukan, muttei vieläkään palauta kunnolla.
Tänään vaihdoin vielä ohj.tehostimen öljyt ja suodattimen.
Seuraava vaihe uusiin palloniveliin on narinahelan pitkitys(korjaus)konsti;
injektioneulalla suojakumin läpi voiteluainetta. Ja sitten viimeiseksi vasta vaihto.
Niin, äsken vielä tarkistin etusten ilmanpaineetkin. Oli tasaisesti 2,5 kg molemmissa.
Rasvasin Beretan aseöljyllä (ei kehtaa Remareihin laittaa) alapallonivelet ja löysäsin hiukan apusimpukan pulttia.
Puolelta toiselle vetristelemällä ohjaus kepeni hiukan, muttei vieläkään palauta kunnolla.
Tänään vaihdoin vielä ohj.tehostimen öljyt ja suodattimen.
Seuraava vaihe uusiin palloniveliin on narinahelan pitkitys(korjaus)konsti;
injektioneulalla suojakumin läpi voiteluainetta. Ja sitten viimeiseksi vasta vaihto.
Niin, äsken vielä tarkistin etusten ilmanpaineetkin. Oli tasaisesti 2,5 kg molemmissa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
narinahelat on auton takapäässä alatukivarsien uloimmat puslat, eikä niissä ole suojakumia kerroit aikaisemmin että kyse on jäykästä ohjauksesta, nyt sanoit että ohjaus ei palauta kunnolla.. jos se ei palauta kunnolla niin raidetangonpäät seuraavaks listalla, myös kallistuksenvakaajan kumit kannattaa tsekata
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Siellä takapäässähän minä satalankusta pistinkin neulan läpi, ja öljyä sisään.Roobert kirjoitti:narinahelat on auton takapäässä alatukivarsien uloimmat puslat, eikä niissä ole suojakumia kerroit aikaisemmin että kyse on jäykästä ohjauksesta, nyt sanoit että ohjaus ei palauta kunnolla.. jos se ei palauta kunnolla niin raidetangonpäät seuraavaks listalla, myös kallistuksenvakaajan kumit kannattaa tsekata
Tällä konstilla siirsin vaihtotyön pakkasilta lämpimämmille keleille.
Kyllä minun narinaheloissa on ollu pienet kumisuojat, vieläpä molemmin puolin. Olisin laittanu kuvan, mutta se yksi vara hela ei ollutkaan nyt peräkontissa.
Ohjaus on sen verran jäykähkö (raskas), ettei se palauta, kuten tuolla eka viestissä kerroin.
" mesemies83
Lähetetty: 24.6.2011 10:32 Viestin aihe:
mites onko säädöt kohdillaan raidetangoissa "
Kyllä on. Keväällä käytetty nelipistesuuntauksessa. Silloin tarkastettiin ensin, mitä pitää vaihtaa ennen suuntausta, mm ne alapallonivelet, joita pidän edelleen syyllisinä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38