S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikös se olis helepoin ja varmin mittoa siten että: Lukitaan laturin pyörä ja hihna sille lukkopihillä. Lukitaan myös idleripyörä ja tehdään siihen ylös merkki. Kiepastaan remmi pumpun kautta idlerille ja tehdään hihnaan vastaava merkki. Vedetään hihna suoraan laturilta idlerille ja tehdään taas hihnaan vastamerkki. Mitataan merkkien väli remmillä ja vähennetään se hihnaan painetusta merkinnästä = oikea pituus. Hihnan ei tarvitse kierrellä mitatessa muilla pyörillä, vain tuo väli muuttuu. Teräksinen rullamitta on huono ja kulmikas taipumaan ja eri paksuinen kuin moniurahihna, tehnee jo pienen mittavirheen sekin. :idea:

Mulla ei oo tuommosen koneen puolikkaassa pumppua eikä muitakaan siihen liittyviä osia, vain vikakoodi jää kummittelemaan. Kone on tosin teinissä, eikä (ainakaan) siinä ole edes moottorin vikavaloa joka koodista voisi syttyä. :)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

JeremyH kirjoitti:
mcee kirjoitti:Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella..
En mä mistään mitään tiiä, mutta ainakin jenkkipuolella, "oikeaoppinen" tapa on juuri niin kuin Mika teki, eli sitä turbaania ei jätetä sinne roikkumaan, vaan otetaan se lattialle lepäämään. Jos se roikkuu lootan akselilla niin sieltä menee tiiviste ovaaliksi, niin että saattaa kestää jopa pari tuhatta kilsaa, muttei enempää. (öljyt asfaltille laatikosta, tiedät varmaan seuraukset)

Mika: Tuo öljypohja Kuva kai se reikä edes on korjattu?

Niin no, hyvähän se on täältä huudella :oops:
Missähän mallissa tuommonen on tärkeetä että otetaan se turbiini sieltä kokonaan pois :?: Mulla lepäs W203 tuo turbiini tuolla akselilla vaihteiston holvissa kuukauden kun auto oli telakalla ja kaikki on kunnossa. Kysyin asiaa vielä automaattikorjaamosta ja sanoi että siellä sen on turvallinen ja hyvä paikka olla, ei se siellä mitään kuulemma rasita, se akseli on kiinni sieltä toisesta päästä :idea:
Mersuja
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito :D
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

touhottaja kirjoitti:tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito :D
Taitaa helteet jo vaikuttaa jossakin päin Suomea :lol:

mutta jos kyse on tuosta turbiinijutusta niin stefat eikä muutkaan siellä olevat osat eivät hajoa tai vaurioidu siitä että turbiini lepää vaihteiston tunnelissa tuon akselin varassa vaikka sen kuukauden päivät :wink:
Mersuja
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mcee kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito :D
Taitaa helteet jo vaikuttaa jossakin päin Suomea :lol:

mutta jos kyse on tuosta turbiinijutusta niin stefat eikä muutkaan siellä olevat osat eivät hajoa tai vaurioidu siitä että turbiini lepää vaihteiston tunnelissa tuon akselin varassa vaikka sen kuukauden päivät :wink:
kyllä mää tarkotin sitä ilimapumppua enkä mittään turbiinia :idea:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Loput osat haalattu talliin. Oisko jo iltasella kannet kiinni. :twisted:

Mitäs muuten ootte mieltä kannattaako ihan varmuuden maksimoimiseksi liimata kannentiivisteet VHT copper gasketilla?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mika.T kirjoitti:Loput osat haalattu talliin. Oisko jo iltasella kannet kiinni. :twisted:

Mitäs muuten ootte mieltä kannattaako ihan varmuuden maksimoimiseksi liimata kannentiivisteet VHT copper gasketilla?
Empä usko että liima tuo mitään valtavaa hyötyä kun tuossa ei sen ahtopaineen tai kovan puristuksen kans niin pelata.... :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu ei tullu laitettua mitään liimoja. Kylläpä nuo massatiivisteet on ennenkin pitäneet ilman kikkailua.

Kone alkaa olla nipussa :P

ekana tiivistepinnat puhtaiksi ja eikun kantta niskaan.

Kuva

Molemmat jo hollilla..

Nokka-akselit paikoilleen... Kiva homma saaha pysymään neljä nokkaa oikeassa kohtaa että pysyy jako kohallaan :D

Kuva

Sitten jakopään naamataulut paikoilleen.

Kuva

Ja ohos.. Venttiilikopat... Alkaa näyttää jo ihan moottorilta...

Kuva
Kuva

Termarikotelot, Tulpanjohot ja jakajat sun muuta koneen keulille

Kuva

Ja se perkeleen imusarja. Tämän irrotus ja asennus alkaa jo käyttää. Meni ilman ärräpäitä paikoilleen. :lol:

Kennojakin haalattu keulalle.

Kuva
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

melekonen savotta tossa kasailu hommassa :roll:
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Toivottavasti ei vuoda mistään... :roll: Kyl ainaki mua v**uttas jos jostain mahdollisimman hankalasta paikasta vuotaa ja joutus purkaan kaikki uudestaan... :lol: Pakko nostaa hattua, olis jääny iteltä tekemättä... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

oh hele.. jätkä on rakennellu. :) hieno homma! 8)
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

It's alive :!: :!: :!:

Jokunen kymmenen kilometriä koeajoa takana. Hienosti pellaa. :wink:

Eikä stna naputtele :D
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Eikä jääny kassillinen pienosia :roll:

Onnittelut onnistuneesta operaatiosta :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mitä nyt kourallinen pultteja. :roll:

Vähän hämää kun osa tuli tuon toisen alakerran mukana. :D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mika.T kirjoitti:
Vähän hämää kun osa tuli tuon toisen alakerran mukana. :D
Niinhän ne aina on jostain toisesta koneesta :ope: :lol: :lol:

Hieno homma kun naputtelut loppu 8)
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Onnea, lienee voittaja fiilis.. 8)
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

On kyllä maallikon seuraamana ihan :shock: :shock: projekti. Miten ne toiset osaa tuommoisia :shock: :shock:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nooh, kyl se kohta jostain porsii.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

120km takana ja vielä pellaa. :lol:

Kone tuntuu vanhaan verraten pirteämmältä alakierroksilla. heti lähetään ku tyhjäkäynniltä pikkasen painaa kaasua.

Samoin 100-105kmh:ssa vaivannut pakoresonanssi loistaa poissaolollaan. Muutenkin tuossa vauhdissa ei tällä kokoonpanolla kuulu sisään minkäänlaisia kone/pakoääniä.
Vanha mourusi juuri tuossa 105kmh:ssa jotenkin kummasti.

ASR vikailmoa pukkasi muutaman kerran kunnes tuli ahaa elämys että viimeksi kun vanhaan koneeseen jakoketjua vaihdoin niin sekin teki samaa rempan jälkeen...
Korjaantui kun laittoi kaasuvivustoon yhden jousen paikoilleen.

Sama jousi oli nyttenkin unohtunut pois. :lol:
Ei palauttanut vivustoa täysin tyhjäkäynti asentoon.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Varmasti on messevä peli nyt. Tätä sun remppatopikkia on ollut mukava seurata ja vielä mukavampi on nyt, kun remontti tuntuu onnistuneen. Keep on trucking! :pumppu:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onneks on itellä patametallilohko vaikka sama kansi. :D Pari kertaa on senkin lätsän saanut käyttää pöyvällä.

Moni ois tuon paalannu tai riiselöiny ellei olis kokonaista konetta saapusalla, jos sillonkaan sais paikolleen. Hyvä tarina sitkeydestä ja siitä mitä saa tallissakin aikaan ilman merkkiliikkeen ryöstöä. Vaan nytpä tietää ite kukin mitä tuolla kuussatasen sisällä majastelee ja mikä niitä palikoita harmittaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Easy Rider kirjoitti:Onneks on itellä patametallilohko vaikka sama kansi. :D Pari kertaa on senkin lätsän saanut käyttää pöyvällä.

Moni ois tuon paalannu tai riiselöiny ellei olis kokonaista konetta saapusalla, jos sillonkaan sais paikolleen. Hyvä tarina sitkeydestä ja siitä mitä saa tallissakin aikaan ilman merkkiliikkeen ryöstöä. Vaan nytpä tietää ite kukin mitä tuolla kuussatasen sisällä majastelee ja mikä niitä palikoita harmittaa.
Aamen.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: S600 M120 Koneremppa. Moottori kasattu ja ajossa...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ohos.. piti otsikkoa muokata niin kopsasin koko rimpsun...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kompleksisuuden puolesta ehdottaisin Mikalle seuraavaksi projektiksi avaruussukkulaa, tuskin mikään autotehtaan tuotos tarjoaa enää haastetta tuon V12 möhkön jälkeen :lol:

Juu, kyllä tämä topikki on pitäny lukia tarkkaan aina kun on päivityksiä tullu, kiitosta Mikalle tuotannosta :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Hienoa!
Ei muutaku kovvaa :kuski:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Mika.T kirjoitti:Samoin 100-105kmh:ssa vaivannut pakoresonanssi loistaa poissaolollaan. Muutenkin tuossa vauhdissa ei tällä kokoonpanolla kuulu sisään minkäänlaisia kone/pakoääniä.
Vanha mourusi juuri tuossa 105kmh:ssa jotenkin kummasti.
Millaiselle tuo pakoresonanssi kuullosti noin virtuaalisesti kuvailtuna?

Omassa möhkössä (500SE -91) on outo lievä sivuääni n.2000 kierroksen kohdalla.
Ääni on ikäänkuin hitaasti pyörivän laakerin hienoista jurinaa, jonka taajuus on noin yksi sekunti.
Tämä sivuääni kuuluu vain lämpimällä koneella.
Ääni kuuluu vain ohjaamoon ajettaessa veto päällä. Kun kaasua himmaa, ääni häviää.

Pyöränlaakerit ei ole vialla, kardaanin kannatinlaakeri seuraava silmäilykohde.
Tuli vain mieleen, ettei mitään vakavampaa olisi... :whistle:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Haikara kirjoitti:Omassa möhkössä (500SE -91) on outo lievä sivuääni n.2000 kierroksen kohdalla.
Mulla oli pakoputken ja kartaanin välissä oleva lämpösuoja löysällä ja aiheutti vähän tuon tapaista pärinää :lol:



PS. Ompas kylymä siellä pohjoisessa :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ajelin tänään kontuurin kautta.

Leima tuli että pätkähti. Tai nykysten vaan uus rekisteriote.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Meselle pitäisi saada :hatunnostohymiö:. Fiksumpi älysi antaa periksi. :D

Tilasitko ne kansiriiveet pelikaanilta vai jostain muualta? Näytti olevan aika edukkaasti myös M104:ään Elringiä ja Reinziä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”