
Mulla ei oo tuommosen koneen puolikkaassa pumppua eikä muitakaan siihen liittyviä osia, vain vikakoodi jää kummittelemaan. Kone on tosin teinissä, eikä (ainakaan) siinä ole edes moottorin vikavaloa joka koodista voisi syttyä.

Missähän mallissa tuommonen on tärkeetä että otetaan se turbiini sieltä kokonaan poisJeremyH kirjoitti:En mä mistään mitään tiiä, mutta ainakin jenkkipuolella, "oikeaoppinen" tapa on juuri niin kuin Mika teki, eli sitä turbaania ei jätetä sinne roikkumaan, vaan otetaan se lattialle lepäämään. Jos se roikkuu lootan akselilla niin sieltä menee tiiviste ovaaliksi, niin että saattaa kestää jopa pari tuhatta kilsaa, muttei enempää. (öljyt asfaltille laatikosta, tiedät varmaan seuraukset)mcee kirjoitti:Laita asentaessa se turbiini varovasti sinne vaihteiston pohjaan saakka ettei se pääse liikoja heilahtelemaan, se olis kannattanu jättää irtiottaessa jo sinne. Asentaessa paikoilleen se ei saa olla moottorin päässä kiinni, on vaara vaihteiston öljypumpun rikkoutumiseen jos asiaa ei oikein huomioimalla huomioi, se ei saa paljon kolahdella..
Mika: Tuo öljypohjakai se reikä edes on korjattu?
Niin no, hyvähän se on täältä huudella
Taitaa helteet jo vaikuttaa jossakin päin Suomeatouhottaja kirjoitti:tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito
kyllä mää tarkotin sitä ilimapumppua enkä mittään turbiiniamcee kirjoitti:Taitaa helteet jo vaikuttaa jossakin päin Suomeatouhottaja kirjoitti:tehe siihen elimen siirto taikka sitten elimen röntgen kuvaus ja todettuun vika kohteeseen kunnon hoito![]()
mutta jos kyse on tuosta turbiinijutusta niin stefat eikä muutkaan siellä olevat osat eivät hajoa tai vaurioidu siitä että turbiini lepää vaihteiston tunnelissa tuon akselin varassa vaikka sen kuukauden päivät
Empä usko että liima tuo mitään valtavaa hyötyä kun tuossa ei sen ahtopaineen tai kovan puristuksen kans niin pelata....Mika.T kirjoitti:Loput osat haalattu talliin. Oisko jo iltasella kannet kiinni.![]()
Mitäs muuten ootte mieltä kannattaako ihan varmuuden maksimoimiseksi liimata kannentiivisteet VHT copper gasketilla?
Aamen.Easy Rider kirjoitti:Onneks on itellä patametallilohko vaikka sama kansi.Pari kertaa on senkin lätsän saanut käyttää pöyvällä.
Moni ois tuon paalannu tai riiselöiny ellei olis kokonaista konetta saapusalla, jos sillonkaan sais paikolleen. Hyvä tarina sitkeydestä ja siitä mitä saa tallissakin aikaan ilman merkkiliikkeen ryöstöä. Vaan nytpä tietää ite kukin mitä tuolla kuussatasen sisällä majastelee ja mikä niitä palikoita harmittaa.
Millaiselle tuo pakoresonanssi kuullosti noin virtuaalisesti kuvailtuna?Mika.T kirjoitti:Samoin 100-105kmh:ssa vaivannut pakoresonanssi loistaa poissaolollaan. Muutenkin tuossa vauhdissa ei tällä kokoonpanolla kuulu sisään minkäänlaisia kone/pakoääniä.
Vanha mourusi juuri tuossa 105kmh:ssa jotenkin kummasti.