S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Käytin tänään tulpat pois.
jok ikinen oli ihan vitivaloinen.
Milläs tästä saahan seoksia rikkaammalle? Tuntuu kyllä että käy aika laihalla kun noita tulppia katseli. Eikä kulutuskaan kyllä ole tällaiselle koneelle järin suuri. Alle 14l/100km mennyt nyt tämä alku kun ajettu sievästi konetta vähän sisäänajaen.
Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.
Tulppien mallia en nyt muista. KL:stä tilasin niin kai ne sieltä on oikeat antaneet.
Kontoorilla oli päästöt mallikkaasti kohallaan.
EDIT: Niijja menovetenä 98
jok ikinen oli ihan vitivaloinen.
Milläs tästä saahan seoksia rikkaammalle? Tuntuu kyllä että käy aika laihalla kun noita tulppia katseli. Eikä kulutuskaan kyllä ole tällaiselle koneelle järin suuri. Alle 14l/100km mennyt nyt tämä alku kun ajettu sievästi konetta vähän sisäänajaen.
Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.
Tulppien mallia en nyt muista. KL:stä tilasin niin kai ne sieltä on oikeat antaneet.
Kontoorilla oli päästöt mallikkaasti kohallaan.
EDIT: Niijja menovetenä 98
Itse ainakin olen törmännyt siihen että Bosch tarjoaa M104 koneeseen väärää tulppaa ja tarvikeliike ihan täysin väärää, koskapa euroopassa ei saa siihen alkuperäistä mallia (brasilialaista boschia saa jenkkilästä alkuperäisenä mallina ). Itse kannattaa se tulpan malli selvittää ja tarkistaa että sai oikeat. M120 sitten outo itselle.Mika.T kirjoitti:Käytin tänään tulpat pois.
jok ikinen oli ihan vitivaloinen.
Milläs tästä saahan seoksia rikkaammalle? Tuntuu kyllä että käy aika laihalla kun noita tulppia katseli. Eikä kulutuskaan kyllä ole tällaiselle koneelle järin suuri. Alle 14l/100km mennyt nyt tämä alku kun ajettu sievästi konetta vähän sisäänajaen.
Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.
Tulppien mallia en nyt muista. KL:stä tilasin niin kai ne sieltä on oikeat antaneet.
Kontoorilla oli päästöt mallikkaasti kohallaan.
EDIT: Niijja menovetenä 98
Tämä näin muulle yleisölle, sinähän et juuri simppeleissä asioissa neuvoja tarvi
Eikös nykyään tulpan väri ole aika huono indikaattori vanhempiin aikoihin nähden... Onkos siellä myllyssä ennen katteja lambdaa? Pääseekö sen arvoja ryöstämään välistä rinnankytkemällä. Vois jottain selvitä.
Nyt mennään taas ulkoa muistamalla, mutta nuo kat-potikat on varmaan samannäköiset, kuin ne W124:n polttoaineen valinta potikat? Mutta juoksevalla numeroinnilla?Mika.T kirjoitti:Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.
Jos näin on, niin älä turhaan kääntele. Ovat kyllä säätöön tarkoitettuja, mutta korjaavat vain pätkimistä jne ongelmaa (joku numero korjasi, jos käy huonosti kylmänä, toinen jos kävi huonosti kierroksilla lämpöisenä jne.)
Mutta tämä nojautuen tuohon 500E:n, joten ihan varmuutta ei nyt (taas) ole.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
En ole laskenut... Kuitenkin lähempänä sataa tuntia kuin viittäkymmentä. Uskomaton homma kaikenkaikkiaan.Pappi kirjoitti:Laskitko muuten tunteja. Siitä kun laskee jonkun korjaamon tuntihinnalla savotan nippuun niin taisit päästä tuntipalkoille
Korjaamolla teetettynä pelkkä työn osuus ois lähellä viittätonnia
Kohta alkaa olla 1000km remontista. Jospa uudet öljyt ja suodatin sisään.
Minkäslaisella jännitetasolla LH-Jetronicin polttoainesuuttimet toimii?
Tullu semmonen oire parikertaa että jää kaks pyttyä pelistä pois. kipuna tulee mutta mykkänä olevissa sylintereissä ei edes tulpat kastu. Eli viittaa vähän siihen että ko. suuttimet ei saa aina signaalia. Mielessä kävi että laittasin ledit suuttimien rinnalle vilkuttelemaan niin näkee seuraavan kerran pätkiessään mahollisen signaalin puutteen...
Samoin myös se viittaa polttoaine pulaan että ko. pätkiminen saattaa alkaa ihan tasasessa ajossa tai sitten kiihdytyksissä. Samoin pätkiminen saattaa kadota ykskaks ajotilanteesta riippumatta.
Tänään ronkin koneen päälle menevän johtosarjan isoa kampaliitintä. Sen jälkeen ei ole oireillu kertaakaan.
Liittimessä on juuri mm. suuttimien johdot.
Tullu semmonen oire parikertaa että jää kaks pyttyä pelistä pois. kipuna tulee mutta mykkänä olevissa sylintereissä ei edes tulpat kastu. Eli viittaa vähän siihen että ko. suuttimet ei saa aina signaalia. Mielessä kävi että laittasin ledit suuttimien rinnalle vilkuttelemaan niin näkee seuraavan kerran pätkiessään mahollisen signaalin puutteen...
Samoin myös se viittaa polttoaine pulaan että ko. pätkiminen saattaa alkaa ihan tasasessa ajossa tai sitten kiihdytyksissä. Samoin pätkiminen saattaa kadota ykskaks ajotilanteesta riippumatta.
Tänään ronkin koneen päälle menevän johtosarjan isoa kampaliitintä. Sen jälkeen ei ole oireillu kertaakaan.
Liittimessä on juuri mm. suuttimien johdot.
Saahan sieltä. Olikos siinä e85:ssa nyt sitten tuota etanolia se 85%...
No mutta möhkö pellaa ja kilometrejä kertyy... 2500 kasassa 14.7l/100km keskikulutuksella.
Tarkotuksella ajellu nyt paljon niin näkee että tuo mosa varmasti pelaa.
Ja tuntuuhan tuo pellaavan. Ei ole neste/öljynpinnatkaan vajunnu yhtään.
No mutta möhkö pellaa ja kilometrejä kertyy... 2500 kasassa 14.7l/100km keskikulutuksella.
Tarkotuksella ajellu nyt paljon niin näkee että tuo mosa varmasti pelaa.
Ja tuntuuhan tuo pellaavan. Ei ole neste/öljynpinnatkaan vajunnu yhtään.
Käynti oire palasi perkeles
Tuossa tutkiskelin niin 6. sylinterin suutin menee mykäksi siinä vaiheessa kun käyntihärö alkaa. eli se ei saa enää virtaa toimiakseen.
Tökin ledit suuttimien liittimiin ja pistin pirssin tulille. Kaikki vilkku tasaseen tahtiin kunnes käyntihärö alkaa ja yks "pimenee"
Vaihdoin jo ruiskupoksitkin ristiin mutta tekee edelleen samaa. Suuttimen piuhankin mittasin poksilta suuttimen johtoliittimelle. 0.6ohmia. Tuntus olevan ehjä.
Alko vaan sateleen vettä niin en kerenny kokeilla reilun kuorman kanssa että katkeaako piuhasta yhteys kuormitettaessa.
Kipuna tulee kokoajan. Tulpan hattua kun raottaa niin johan salamoi.
Tuossa tutkiskelin niin 6. sylinterin suutin menee mykäksi siinä vaiheessa kun käyntihärö alkaa. eli se ei saa enää virtaa toimiakseen.
Tökin ledit suuttimien liittimiin ja pistin pirssin tulille. Kaikki vilkku tasaseen tahtiin kunnes käyntihärö alkaa ja yks "pimenee"
Vaihdoin jo ruiskupoksitkin ristiin mutta tekee edelleen samaa. Suuttimen piuhankin mittasin poksilta suuttimen johtoliittimelle. 0.6ohmia. Tuntus olevan ehjä.
Alko vaan sateleen vettä niin en kerenny kokeilla reilun kuorman kanssa että katkeaako piuhasta yhteys kuormitettaessa.
Kipuna tulee kokoajan. Tulpan hattua kun raottaa niin johan salamoi.
en kerenny tänään perehtyä möhköön ollenkaan...
Mutta onkos täällä tai kellään tiedossa possin LH-Jetronicki osaajaa/tietäjää?
Onkohan noissa ruiskupokseissa suutinlähdöissä suojaukset esim oikosululle tai ylikuormalle...
Pitänee mitata vielä kaikkien muidenkin suuttimien resistanssi. Tuo pimenevä kamari näytti 14.7ohmia.
Tuli vaan mieleen että jos se on liian alhainen niin älyääkö poksi katkaista suuttimen signaalin suojatakseen itseään
Nimittäin tuota pelkääjän puolta ohjaava poksi lämpeää enemmän kuin toinen...
Mutta onkos täällä tai kellään tiedossa possin LH-Jetronicki osaajaa/tietäjää?
Onkohan noissa ruiskupokseissa suutinlähdöissä suojaukset esim oikosululle tai ylikuormalle...
Pitänee mitata vielä kaikkien muidenkin suuttimien resistanssi. Tuo pimenevä kamari näytti 14.7ohmia.
Tuli vaan mieleen että jos se on liian alhainen niin älyääkö poksi katkaista suuttimen signaalin suojatakseen itseään
Nimittäin tuota pelkääjän puolta ohjaava poksi lämpeää enemmän kuin toinen...
Kaksi samalla numerolla olevaa boxia? Identtiset? Liittimissä ainakin erinäköisesti piuhoja... Voikohan kokeilla boxeja ristiin?
Täällä tai naapurisivustolla oli linkki tai peräti topikki päätekivien mittaamisesta. Tais olla c36 boxi kyseessä. Haulla ei löydy kun ei saa hakea kolmikirjaimisia... Voi olla että sekin meni pittitaivaaseen silloin kun foorumin ecu paloi.
Se että pelaisi hetken viittaisi että päätekivi kuumenee ja sitten hiljenee. Auttaako kylmäspräy asiaan?
Täällä tai naapurisivustolla oli linkki tai peräti topikki päätekivien mittaamisesta. Tais olla c36 boxi kyseessä. Haulla ei löydy kun ei saa hakea kolmikirjaimisia... Voi olla että sekin meni pittitaivaaseen silloin kun foorumin ecu paloi.
Se että pelaisi hetken viittaisi että päätekivi kuumenee ja sitten hiljenee. Auttaako kylmäspräy asiaan?
ootko tullut ajatelleeksi jotta ecut ja suuttimet olis ehjiä?
tämähän uskoakseni on sellainen systeemi jotta kuopiessaan vähentää ensin suuttimien kautta sylintereitä pois pelistä jos se ei auta niin kaasuläppäkin menee pienemmälle
olisko niin jotta sen kuutos pytyn ecun liittimeen tulee jostain sellainen virhe tieto jotta vähän ruopisi
tämähän uskoakseni on sellainen systeemi jotta kuopiessaan vähentää ensin suuttimien kautta sylintereitä pois pelistä jos se ei auta niin kaasuläppäkin menee pienemmälle
olisko niin jotta sen kuutos pytyn ecun liittimeen tulee jostain sellainen virhe tieto jotta vähän ruopisi