S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu rispektiä. :halm: Mika menee vaikka läpi harmaan M120:n. 8) :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Roisto kirjoitti:
Tilasitko ne kansiriiveet pelikaanilta vai jostain muualta? Näytti olevan aika edukkaasti myös M104:ään Elringiä ja Reinziä.

t.
Risto
KL-varaosista tilasin. Mercedes original teile. 8)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Paljoko saa lorauttaa öljyä tuon padan pohjalle ennen ku laittaa tulelle, ettei pala eväät pohjaan? Entäpä sitten lientä porisemaan?

Eli nestetilavuudet kiinnostas.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Öljytilavuus 10l
Jäähdytysneste tilavuus 23l.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10710
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jotenkin tuntuu, että Mika tekee mitä haluaa ja muut mitä osaa... :) .

Upea projekti. Laskitko muuten tunteja. Siitä kun laskee jonkun korjaamon tuntihinnalla savotan nippuun niin taisit päästä tuntipalkoille :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käytin tänään tulpat pois.

jok ikinen oli ihan vitivaloinen. :shock:

Milläs tästä saahan seoksia rikkaammalle? Tuntuu kyllä että käy aika laihalla kun noita tulppia katseli. Eikä kulutuskaan kyllä ole tällaiselle koneelle järin suuri. Alle 14l/100km mennyt nyt tämä alku kun ajettu sievästi konetta vähän sisäänajaen.

Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.

Tulppien mallia en nyt muista. KL:stä tilasin niin kai ne sieltä on oikeat antaneet. :roll:

Kontoorilla oli päästöt mallikkaasti kohallaan.

EDIT: Niijja menovetenä 98
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:Käytin tänään tulpat pois.

jok ikinen oli ihan vitivaloinen. :shock:

Milläs tästä saahan seoksia rikkaammalle? Tuntuu kyllä että käy aika laihalla kun noita tulppia katseli. Eikä kulutuskaan kyllä ole tällaiselle koneelle järin suuri. Alle 14l/100km mennyt nyt tämä alku kun ajettu sievästi konetta vähän sisäänajaen.

Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.

Tulppien mallia en nyt muista. KL:stä tilasin niin kai ne sieltä on oikeat antaneet. :roll:

Kontoorilla oli päästöt mallikkaasti kohallaan.

EDIT: Niijja menovetenä 98
Itse ainakin olen törmännyt siihen että Bosch tarjoaa M104 koneeseen väärää tulppaa ja tarvikeliike ihan täysin väärää, koskapa euroopassa ei saa siihen alkuperäistä mallia (brasilialaista boschia saa jenkkilästä alkuperäisenä mallina ;) ). Itse kannattaa se tulpan malli selvittää ja tarkistaa että sai oikeat. M120 sitten outo itselle.

Tämä näin muulle yleisölle, sinähän et juuri simppeleissä asioissa neuvoja tarvi ;)

Eikös nykyään tulpan väri ole aika huono indikaattori vanhempiin aikoihin nähden... Onkos siellä myllyssä ennen katteja lambdaa? Pääseekö sen arvoja ryöstämään välistä rinnankytkemällä. Vois jottain selvitä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan siellä lambaadat molemmin puolin ennen katteja.

Lambda-arvo oli leimalla muistaakseni 1.04

Nääh. Anti olla. Hyvin pellaa ja pörisee.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:Konehuoneessa on kaksi sinetöityä "KAT" potentiometriä Liekkö ne vaikuttaa seoksiin.
Nyt mennään taas ulkoa muistamalla, mutta nuo kat-potikat on varmaan samannäköiset, kuin ne W124:n polttoaineen valinta potikat? Mutta juoksevalla numeroinnilla?

Jos näin on, niin älä turhaan kääntele. Ovat kyllä säätöön tarkoitettuja, mutta korjaavat vain pätkimistä jne ongelmaa (joku numero korjasi, jos käy huonosti kylmänä, toinen jos kävi huonosti kierroksilla lämpöisenä jne.)

Mutta tämä nojautuen tuohon 500E:n, joten ihan varmuutta ei nyt (taas) ole.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu tosiaan ovat samanlaisia potikoita kuten esim 124ssa ne EZL/KAT jne potikat.

Numerointi 1-7 ja ovat nyt ykkös-asennossa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pappi kirjoitti:Laskitko muuten tunteja. Siitä kun laskee jonkun korjaamon tuntihinnalla savotan nippuun niin taisit päästä tuntipalkoille :D
En ole laskenut... Kuitenkin lähempänä sataa tuntia kuin viittäkymmentä. Uskomaton homma kaikenkaikkiaan.
Korjaamolla teetettynä pelkkä työn osuus ois lähellä viittätonnia :shock:

Kohta alkaa olla 1000km remontista. Jospa uudet öljyt ja suodatin sisään.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

:halm:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HEP!

Linjat kuumaksi.

Tarvisin ohjaustehostimen pumpun pikaisesti :idea:
Pelkät kuoretkin riittääpi.

Ainoa paikka jota ei ole itte laittanu niin perkele kierteet pyöritetty solomuun :evil:
Kusee tasonsäädön öljyt banjopultista kartanolle.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pumppu löyty.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vähän tämänhetken kesäluukkia kun sattu kamera käteen. :lol:

Kuva

Ruohonjuuri tasolta.

Kuva

Paskanenki se on ku mikäki...
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Mutta on sillä hyä uhitella :lol:
No Merc at the moment
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

pp d kirjoitti:Mutta on sillä hyä uhitella :lol:
Ja jos tulee pohojammaalle nii paikalliset kyllä tunnistaa ulkopaikkakuntalaiseksi.

Täällä pitääs olla UHO :lol:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Minkäslaisella jännitetasolla LH-Jetronicin polttoainesuuttimet toimii?

Tullu semmonen oire parikertaa että jää kaks pyttyä pelistä pois. kipuna tulee mutta mykkänä olevissa sylintereissä ei edes tulpat kastu. Eli viittaa vähän siihen että ko. suuttimet ei saa aina signaalia. Mielessä kävi että laittasin ledit suuttimien rinnalle vilkuttelemaan niin näkee seuraavan kerran pätkiessään mahollisen signaalin puutteen...

Samoin myös se viittaa polttoaine pulaan että ko. pätkiminen saattaa alkaa ihan tasasessa ajossa tai sitten kiihdytyksissä. Samoin pätkiminen saattaa kadota ykskaks ajotilanteesta riippumatta.

Tänään ronkin koneen päälle menevän johtosarjan isoa kampaliitintä. Sen jälkeen ei ole oireillu kertaakaan.
Liittimessä on juuri mm. suuttimien johdot.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Komento takasin.

Käyntihäröt sun muut epämääräset tyhjäkäynti vapinat katosi täysin kun kippasin tankkiin paikalliselta huoltikselta 80l 98:sia.
Lähtee ihan erimalliin käyntiinkin taas :lol:

Mitä lie rapaa (muka 98:sia) tuli viimeksi Torniossa st1:ltä tankattua. :shock:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

eikös siitä heti rajan takaa saisi vähän vahvempaakin viinaa? :lol:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Saahan sieltä. Olikos siinä e85:ssa nyt sitten tuota etanolia se 85%...

No mutta möhkö pellaa ja kilometrejä kertyy... 2500 kasassa 14.7l/100km keskikulutuksella.

Tarkotuksella ajellu nyt paljon niin näkee että tuo mosa varmasti pelaa.
Ja tuntuuhan tuo pellaavan. Ei ole neste/öljynpinnatkaan vajunnu yhtään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käynti oire palasi perkeles :evil:

Tuossa tutkiskelin niin 6. sylinterin suutin menee mykäksi siinä vaiheessa kun käyntihärö alkaa. :shock: eli se ei saa enää virtaa toimiakseen.

Tökin ledit suuttimien liittimiin ja pistin pirssin tulille. Kaikki vilkku tasaseen tahtiin kunnes käyntihärö alkaa ja yks "pimenee"

Vaihdoin jo ruiskupoksitkin ristiin mutta tekee edelleen samaa. Suuttimen piuhankin mittasin poksilta suuttimen johtoliittimelle. 0.6ohmia. Tuntus olevan ehjä.
Alko vaan sateleen vettä niin en kerenny kokeilla reilun kuorman kanssa että katkeaako piuhasta yhteys kuormitettaessa.

Kipuna tulee kokoajan. Tulpan hattua kun raottaa niin johan salamoi. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

en kerenny tänään perehtyä möhköön ollenkaan...

Mutta onkos täällä tai kellään tiedossa possin LH-Jetronicki osaajaa/tietäjää?

Onkohan noissa ruiskupokseissa suutinlähdöissä suojaukset esim oikosululle tai ylikuormalle... :?:

Pitänee mitata vielä kaikkien muidenkin suuttimien resistanssi. Tuo pimenevä kamari näytti 14.7ohmia.
Tuli vaan mieleen että jos se on liian alhainen niin älyääkö poksi katkaista suuttimen signaalin suojatakseen itseään :roll:
Nimittäin tuota pelkääjän puolta ohjaava poksi lämpeää enemmän kuin toinen...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään kerkesin kokeilla kuormittaa tuota suuttimen piuhaa. Toimii. Siinä ei ole vika.

Se on poksi joka sen kutossuuttimen signaalin katkaisee... mutta miksi :shock:

Voisko nokka-akselin tai vauhtipyörän asentoanturit temppuilla noin...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva

Kuva

"Testipenkkiä" tuloillaan...
Kuva

Viteon pätkää mistä juuri erottaa että vasemmanpuoleinen saa signaalin hetken aikaa käynnistyksestä. Vasen kutosen piuha ja oikeanpuoleinen on vitospytystä.

Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kaksi samalla numerolla olevaa boxia? Identtiset? Liittimissä ainakin erinäköisesti piuhoja... Voikohan kokeilla boxeja ristiin?

Täällä tai naapurisivustolla oli linkki tai peräti topikki päätekivien mittaamisesta. Tais olla c36 boxi kyseessä. Haulla ei löydy kun ei saa hakea kolmikirjaimisia... Voi olla että sekin meni pittitaivaaseen silloin kun foorumin ecu paloi.

Se että pelaisi hetken viittaisi että päätekivi kuumenee ja sitten hiljenee. Auttaako kylmäspräy asiaan?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ootko tullut ajatelleeksi jotta ecut ja suuttimet olis ehjiä?
tämähän uskoakseni on sellainen systeemi jotta kuopiessaan vähentää ensin suuttimien kautta sylintereitä pois pelistä jos se ei auta niin kaasuläppäkin menee pienemmälle
olisko niin jotta sen kuutos pytyn ecun liittimeen tulee jostain sellainen virhe tieto jotta vähän ruopisi :D
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

AK47 kirjoitti:Kaksi samalla numerolla olevaa boxia? Identtiset? Liittimissä ainakin erinäköisesti piuhoja... Voikohan kokeilla boxeja ristiin?
niitähän on jo kokeiltu
liittimissä on eroa vain siitä syystä että vain toiselta poksilta kerätään tietoja esim. ajotietokoneelle ym.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ilmeisesti tuossa poksi maadoittaa suuttimet aukaistakseen, mittaileppas tuleeko jatkuva jännite muille suuttimille ja sitten katsele että tuleeko sille kutosen suuttimelle. Virta syötetään varmaankin suoraan sulakerasialta jos näin on.
Tähdellisen parantola
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Tuossa kuva mitä AK47 ilmeisesti tarkoitti.

http://syaken-yasan.up.seesaa.net/image/igni07.JPG
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”