Kinroad > Yiying > Chica > Jonway

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Kinroad > Yiying > Chica > Jonway

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kertokaapa mikä on tämä osa?
Kuva

Siihen tulee letku tuolta moottorin etupäästä
Kuva

Murikassa on kaksi pakusumman letkun lähtöä ja yksi ohuemman, näyttää joltain alipainevetoiselta venttiililtä, mutta nykyisellään siihen ei tule kuin tuo yksi paksu letku koneelta.

Moottorin käydessä avoimesta letkun päästä tuntuu pienoinen alipaine, eli huohotin sen ei ainakaan luulisi olevan :nocando:
Viimeksi muokannut jovihava, 28.7.2015 8:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
tomppaa
Viestit: 56
Liittynyt: 27.12.2007 11:33
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja tomppaa »

Mistä se tulee?Mun kiinanmönkkärissä ainakin tuli pakoputken alkukäyrästä jokin letku etupäähän samantapaiseen osaan,vissiin jonkinlainen pakokaasun kierrätys/puhdistusjärjestelmä.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jooh, se lienee ameriikkalainen saastelaite, eli puhdasta ilmaa pakokaasun mukaan ni saadaan päästöt putken päästä mitaten sopiviksi.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jotenkin tuo pakoputkeen liittyy, annoinpa olla sen ihtellään, toistaiseksi :?

Piti alkaa tuot perkaamaan kun ei skjootteri lähtenyt enää käyntiin, itse asiassa virrat katosi kokonaan. Aloin treisaamaan vikalähdettä, ensiksi törmäsin palaneeseen 15A sulakkeeseen. Luonnollisesti vaihdoin sulakkeen, mutta niinhän se paloi uudestaan :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Ei muutaku isompaa sulaketta tai ehtimään mahollista oikosulkua :)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kaverin skootterissa samanmoinen systeemi työnsi osan pakokaasuista runkopalkin sisään :D Olihan siitä ainakin naurua kun savua tuli sekä putkesta että runkopalkin sisästä :D

Sähköviat on mukavia tutkia jos on aikaa ja ei ole tarvetta saada menopeliä heti liikkeelle. Sähköviat eivät ole mukavia jos ne ilmenee sateisessa lokakuun yössä keskellä ei mitään oireina se että moposta häviää etu-ja takavalot :D

Palaako sulake heti kun kääntää virrat päälle? Yksi otollinen vikapaikka voisi olla takavalon johdot...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Multivirin avatarta kahtoessa tulee mieleen että jos tuo rekkari olisi omassa autossa niin nimeksi heilahtaisi heti Kozilla :idea:
vikapaikka voisi olla takavalon johdot...
Palataanpa tähän aiheeseen myöhemmin :P Ens kerralla kysyn suoraan Multiviriltä jos skootteriin iskee sähköhäikkää :wink:

sata kirjoitti:Ei muutaku isompaa sulaketta tai ehtimään mahollista oikosulkua :)
Savun puuttuessa vaihdamme suuremman sulakkeen :lol: Eli loogisesti toimien ohitin sulakkeen ajatusella että eipähän vikaa pääse tutkimaan jossei vikapaikkaa saada esille :twisted:

Sulake tupsahti käynnistysyrityksessä, ja skootteri ei siis edelleenkään tartannut joten kohdistin huomioni (virheellisesti) käynnistinlaitteen ympärystään. Irroittelin kuskin jakkarana toimivan muovisen vessanpytyn ja löysin solenoidin. Testasin että kun solenoidin navat yhdistää niin tartti pyörähtää joten itse tartissa ei ole vikaa. Purin sivukatteen että pääsin käsiksi solenoidin ohjauspiuhoihin ja mittasin että solenoidille ei tule ohjausta, mutta kun sille kytkee sähköt suoraan akusta niin sekin toimii :roll:

Sitten etuvalo/tankohässäkkä auki että pääsee tutkimaan starttinapin sähkönsaantia, napille ei tule sähköä kun vetää takajarrun kahvasta, mutta etujarrun kahvasta vetäen sinne tulle noin viitisen volttia :?

Kuva

Sitten mittomaan että tuleeko jarruvalokytkimille sähkö, ja sinnehän tulee ihan täysi akkujännite, mutta eteenpäin ei oikein lähde jenkua :roll: Myös liittimet kuumenee julmetusti kun jarrukahvaa pitää vedettynä :shock:

Piuhat irti ja mittarilla tsekkaus, takajarruvalokytkin on rikki mutta etujarrun kytkin on kunnossa noin ohmimääräisesti. Mutta jarruvalokytkimeltä tarttinapille menevä linja on oikosessa maahan :? Tarttinapilta solenoidille menevä linja vaikuttaisi olevan ok ja kytkeytyvän sinne minne pitääkin :) Otin etukatteenkin auki ja tutkiskelin johtosarjoja, havaitsin että jarruvalokytkimen ja tarttinapin välisestä linjasta lähtee yksi johto jonnekin kauemmas jöhtosarjassa, eikä yhtään tullut mieleen että minne se menee. Noh, muutenkin oli aika lopettaa silta illalta, ajattelin että jätän oikosulkumysteerin ja mystisen piuhan tutkimisen seuraavaan aamuun. Mutta vieläkin ihmettelin että minnehän ihmeeseen voi mennä jarruvalokytkimeltä piuha joka ei mene tarttinapille :P Että sitä osaa olla joskus tyhymä :ttu:

Uskotteko että minulle välähti vasta seuraavana aamuna että minnehän voisi jarruvalokytkimeltä mennä johto :evil: Niin, olisikohan vaikka jarruvalolle :idea: :kuningasajatus: Tunsinpa ihteni neroksi :happy:

Siispä seuraavaksi fokus takavalohässäkkään, eli takakatteet oli seuraava purkasun kohde. Takavalon lasin sain poise ja irrotin polttimon, polttimon perässä sieltä tuli lampunkanta murusina :shock: Olisikohan tässä ongelmaan selitystä :idea:
Kuva

Lisää katteiden purkua ja takavalosysteemi kouraan, sen kun irrotti johtosarjasta niin jo vain alkoi skootteri tarttailla :D

Laitoshan oli jo tässä vaiheessa aika päreinä
Kuva

Myös takajarruvalokytkin piti purkaa
Kuva

Kävin kyselemässä liikkeistä uutta takavalosysttemiä, olisi saanut tilaustavarana hintaan 40 Eur, eli kallista ja kauan :( Siispä kävin motonetistä ostamassa tuohon sopivan ledipolttimon ja sille tarvikekannan, liimailin ledipolttimon valopohjaan alkuperäisen kannan paikalle ja kytkin sen kiinni tarvikekannalla :) Hyvä tuli 8)

Myös jarruvalokytkimen (jonka olin siis itse pilannut sulakkeen ohituksella) purin ja entrasin toimintakuntoon :)

Parisen tuntia meni härvelin niputtamisessa, mutta nyt taas pelaa 8)
Kuva
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Hehe, aika veitikka tuommosella ajelee. Ajaessa ryhti pitää olla kuin kiinalaisella koulutytöllä, eikä etukeno kuin ruusperillä :)

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

laatua kiinasta :D
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Poljin käynnistyksen pelut on poistettu näköjään. Menee tietysti jumiin kun polkaisee :)
Star
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juu, on variaattorikotelo ja käynnistinratas hajalla, eli ollaan pelkän sähköstartin varassa :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Mullon noita kaks purettuna. Jottain on vielä jäljellä jos ilmenee kiinalaisempia tarpeita ku takavalopoltin. Ja hinnat on varmasti sulovileeniä :D .

No tottakai Porissa, missäs sitte?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Oisko ehjää variaattorikoteloa, ja jalkakäynnistinhiluja? Takakeskikatetta?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

jovihava kirjoitti:Oisko ehjää variaattorikoteloa, ja jalkakäynnistinhiluja? Takakeskikatetta?
Löytynee kaikki, tosin tuo kate on joko sininen tai punanen, en muista kummassa se on paikoillaan. Noi kicksihilut on aika surkeita alkujaan ja tuppaavat vielä jumittelemaan käyttämättömyyttään.

Kattelen matskuja vielä tänään :idea: .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Variaattorin koppa on ehjä ja siisti (toki likainen) sekä rattaat on kunnossa ja liikkuu melko notkeesti, mutta yhtään kicksipoljinta en löytäny :oops: .

Molemmissa romuissa oli takakate paikoillaan, punainen oli parempi.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Poljinpa mulla on ja ehejä :idea:

Nuothan kyllä kelpaisi, neuvotellaanpa hintaa tässä kunhan ehitään :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nii hintaa :oops: . Minähän jo valmiiksi neuvottelin sen sillai että postin kautta kymppi ja meseransportilla ilman :shock: . Saa tingata jos löytää tingattavaa :wink: :lol: . Postikulut ei liene ku kasi puoli, mut minä ajelen ne sinne rehvakkaasti rintterillä 8) .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvin hinnoteltu! tuo kiksin akseli uutena maksoi lähes tuplat! eli kotiin toimitettuna 20e ;)

Tossa mopossa on kaksi "alipaine" hässäkkää. toinen on bensahana, ja toinen on nimenomaan se pakokaasun kierrätys. Ittel ei oo pakokaasukierrätystä joten tuo mokkula uupuu. Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.

btw mun kinkissä on 72cc sylinteri ja malossin voimansiirto. Ei o tarttenu sen jälkee miettiä että jaksaakoha tää mäenpäälle ollenkaan. Huippunopeus pysyy kuitenkin ranteen asennon takia mopotasolla. suljetuissa olosuhteissa kulkua on n 85kmh.

http://www.youtube.com/watch?v=ghtkeoTeeOc
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Aaltojärvellä tosiaan hinta kohillaan :shock: Miepä nakkelen tuossa YV:tä jahka kopeuvun :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Sergey kirjoitti:Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.
...tai sitten liruttaa talven aikana täyden tankin pihalle kaasarin kautta...ai mistäkö tiedän...

Mulla olis tommonen kiinanihme myynnissä jos joku ristikseen haluaa :) sähköstartti ja töötti ei toimi, muuten ok.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Itsekin olen menossa tänään hakemaan Kinroadin kaupunnista. Jos vaan aikataulut sopii vastapuolen kanssa..

Kinroad XT

Ei oo hinnan kiroissa enää, kun vaihdellaan Acerin miniläppäriin ja muutama kymppi rahaa :D Sitähän ei kukaan tiedä, tekeekö mitään. Pihamopoksi olisi tarkoitus tuo jättää, joten kilpi joutaa konttorille.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Terveisiä P.R.C:stä mopoja. :lol: Onneksi ei oo kalliita. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Easy Rider kirjoitti:Terveisiä P.R.C:stä mopoja. :lol: Onneksi ei oo kalliita. :D
Halpojahan nämä on, mutta mitenkä noilla sitten pääsee?
Juttuja oon lukenut, että osa kestää hyvin ja suurinosa ei.. nuorisollahan nämä ei kestä alkuunkaan :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tämä kait on paras mopo mitä mulla on ikinä ollut ;)

Paria sähköhäiriötä ja itserikottuja paikkoja lukuunottamatta ei ole ollut varsin valittamista, hyvä päristin, työmatkoja ajellu hullun virne naamalla :happy:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nonnih, kevät 8)

Mites minä alan tuohon hommaamaan ryhtiä :?: Nämä Oulun seudun julmetutu vastamäet hyydyttää vauhin työmatkalla alle kolomenkympin :kuningasajatus:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Vaihda vähän räyhäkkäämpään

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9oSu43j- ... re=related[/youtube]
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

jovihava kirjoitti:Nonnih, kevät 8)

Mites minä alan tuohon hommaamaan ryhtiä :?: Nämä Oulun seudun julmetutu vastamäet hyydyttää vauhin työmatkalla alle kolomenkympin :kuningasajatus:
mulla ois sitkeempi kymco myynnissä :whistle:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

aaltojarvi kirjoitti:Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.
ite riisunu jokikisen kuristuksen ja viritellytkin..kulkee sen 90km/h napista :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mistäpä tuota tuommosta on kuristeltu?

Ykkösvariaattorilla ei ainakaan ole mitään rajoitinta, enkä kyllä kaasaristakaan älynnyt :nocando: Ja nelitaakivehkeessä ei kait mitään pakorajoittimia oikein saata olla, ja kakkosvariaattorillakaan ei ole mitään nopeusanturia :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”