Kinroad > Yiying > Chica > Jonway
Kinroad > Yiying > Chica > Jonway
Kertokaapa mikä on tämä osa?
Siihen tulee letku tuolta moottorin etupäästä
Murikassa on kaksi pakusumman letkun lähtöä ja yksi ohuemman, näyttää joltain alipainevetoiselta venttiililtä, mutta nykyisellään siihen ei tule kuin tuo yksi paksu letku koneelta.
Moottorin käydessä avoimesta letkun päästä tuntuu pienoinen alipaine, eli huohotin sen ei ainakaan luulisi olevan
Siihen tulee letku tuolta moottorin etupäästä
Murikassa on kaksi pakusumman letkun lähtöä ja yksi ohuemman, näyttää joltain alipainevetoiselta venttiililtä, mutta nykyisellään siihen ei tule kuin tuo yksi paksu letku koneelta.
Moottorin käydessä avoimesta letkun päästä tuntuu pienoinen alipaine, eli huohotin sen ei ainakaan luulisi olevan
Viimeksi muokannut jovihava, 28.7.2015 8:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Jotenkin tuo pakoputkeen liittyy, annoinpa olla sen ihtellään, toistaiseksi
Piti alkaa tuot perkaamaan kun ei skjootteri lähtenyt enää käyntiin, itse asiassa virrat katosi kokonaan. Aloin treisaamaan vikalähdettä, ensiksi törmäsin palaneeseen 15A sulakkeeseen. Luonnollisesti vaihdoin sulakkeen, mutta niinhän se paloi uudestaan
Piti alkaa tuot perkaamaan kun ei skjootteri lähtenyt enää käyntiin, itse asiassa virrat katosi kokonaan. Aloin treisaamaan vikalähdettä, ensiksi törmäsin palaneeseen 15A sulakkeeseen. Luonnollisesti vaihdoin sulakkeen, mutta niinhän se paloi uudestaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kaverin skootterissa samanmoinen systeemi työnsi osan pakokaasuista runkopalkin sisään Olihan siitä ainakin naurua kun savua tuli sekä putkesta että runkopalkin sisästä
Sähköviat on mukavia tutkia jos on aikaa ja ei ole tarvetta saada menopeliä heti liikkeelle. Sähköviat eivät ole mukavia jos ne ilmenee sateisessa lokakuun yössä keskellä ei mitään oireina se että moposta häviää etu-ja takavalot
Palaako sulake heti kun kääntää virrat päälle? Yksi otollinen vikapaikka voisi olla takavalon johdot...
Sähköviat on mukavia tutkia jos on aikaa ja ei ole tarvetta saada menopeliä heti liikkeelle. Sähköviat eivät ole mukavia jos ne ilmenee sateisessa lokakuun yössä keskellä ei mitään oireina se että moposta häviää etu-ja takavalot
Palaako sulake heti kun kääntää virrat päälle? Yksi otollinen vikapaikka voisi olla takavalon johdot...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Multivirin avatarta kahtoessa tulee mieleen että jos tuo rekkari olisi omassa autossa niin nimeksi heilahtaisi heti Kozilla
Sulake tupsahti käynnistysyrityksessä, ja skootteri ei siis edelleenkään tartannut joten kohdistin huomioni (virheellisesti) käynnistinlaitteen ympärystään. Irroittelin kuskin jakkarana toimivan muovisen vessanpytyn ja löysin solenoidin. Testasin että kun solenoidin navat yhdistää niin tartti pyörähtää joten itse tartissa ei ole vikaa. Purin sivukatteen että pääsin käsiksi solenoidin ohjauspiuhoihin ja mittasin että solenoidille ei tule ohjausta, mutta kun sille kytkee sähköt suoraan akusta niin sekin toimii
Sitten etuvalo/tankohässäkkä auki että pääsee tutkimaan starttinapin sähkönsaantia, napille ei tule sähköä kun vetää takajarrun kahvasta, mutta etujarrun kahvasta vetäen sinne tulle noin viitisen volttia
Sitten mittomaan että tuleeko jarruvalokytkimille sähkö, ja sinnehän tulee ihan täysi akkujännite, mutta eteenpäin ei oikein lähde jenkua Myös liittimet kuumenee julmetusti kun jarrukahvaa pitää vedettynä
Piuhat irti ja mittarilla tsekkaus, takajarruvalokytkin on rikki mutta etujarrun kytkin on kunnossa noin ohmimääräisesti. Mutta jarruvalokytkimeltä tarttinapille menevä linja on oikosessa maahan Tarttinapilta solenoidille menevä linja vaikuttaisi olevan ok ja kytkeytyvän sinne minne pitääkin Otin etukatteenkin auki ja tutkiskelin johtosarjoja, havaitsin että jarruvalokytkimen ja tarttinapin välisestä linjasta lähtee yksi johto jonnekin kauemmas jöhtosarjassa, eikä yhtään tullut mieleen että minne se menee. Noh, muutenkin oli aika lopettaa silta illalta, ajattelin että jätän oikosulkumysteerin ja mystisen piuhan tutkimisen seuraavaan aamuun. Mutta vieläkin ihmettelin että minnehän ihmeeseen voi mennä jarruvalokytkimeltä piuha joka ei mene tarttinapille Että sitä osaa olla joskus tyhymä
Uskotteko että minulle välähti vasta seuraavana aamuna että minnehän voisi jarruvalokytkimeltä mennä johto Niin, olisikohan vaikka jarruvalolle Tunsinpa ihteni neroksi
Siispä seuraavaksi fokus takavalohässäkkään, eli takakatteet oli seuraava purkasun kohde. Takavalon lasin sain poise ja irrotin polttimon, polttimon perässä sieltä tuli lampunkanta murusina Olisikohan tässä ongelmaan selitystä
Lisää katteiden purkua ja takavalosysteemi kouraan, sen kun irrotti johtosarjasta niin jo vain alkoi skootteri tarttailla
Laitoshan oli jo tässä vaiheessa aika päreinä
Myös takajarruvalokytkin piti purkaa
Kävin kyselemässä liikkeistä uutta takavalosysttemiä, olisi saanut tilaustavarana hintaan 40 Eur, eli kallista ja kauan Siispä kävin motonetistä ostamassa tuohon sopivan ledipolttimon ja sille tarvikekannan, liimailin ledipolttimon valopohjaan alkuperäisen kannan paikalle ja kytkin sen kiinni tarvikekannalla Hyvä tuli
Myös jarruvalokytkimen (jonka olin siis itse pilannut sulakkeen ohituksella) purin ja entrasin toimintakuntoon
Parisen tuntia meni härvelin niputtamisessa, mutta nyt taas pelaa
Palataanpa tähän aiheeseen myöhemmin Ens kerralla kysyn suoraan Multiviriltä jos skootteriin iskee sähköhäikkäävikapaikka voisi olla takavalon johdot...
Savun puuttuessa vaihdamme suuremman sulakkeen Eli loogisesti toimien ohitin sulakkeen ajatusella että eipähän vikaa pääse tutkimaan jossei vikapaikkaa saada esillesata kirjoitti:Ei muutaku isompaa sulaketta tai ehtimään mahollista oikosulkua
Sulake tupsahti käynnistysyrityksessä, ja skootteri ei siis edelleenkään tartannut joten kohdistin huomioni (virheellisesti) käynnistinlaitteen ympärystään. Irroittelin kuskin jakkarana toimivan muovisen vessanpytyn ja löysin solenoidin. Testasin että kun solenoidin navat yhdistää niin tartti pyörähtää joten itse tartissa ei ole vikaa. Purin sivukatteen että pääsin käsiksi solenoidin ohjauspiuhoihin ja mittasin että solenoidille ei tule ohjausta, mutta kun sille kytkee sähköt suoraan akusta niin sekin toimii
Sitten etuvalo/tankohässäkkä auki että pääsee tutkimaan starttinapin sähkönsaantia, napille ei tule sähköä kun vetää takajarrun kahvasta, mutta etujarrun kahvasta vetäen sinne tulle noin viitisen volttia
Sitten mittomaan että tuleeko jarruvalokytkimille sähkö, ja sinnehän tulee ihan täysi akkujännite, mutta eteenpäin ei oikein lähde jenkua Myös liittimet kuumenee julmetusti kun jarrukahvaa pitää vedettynä
Piuhat irti ja mittarilla tsekkaus, takajarruvalokytkin on rikki mutta etujarrun kytkin on kunnossa noin ohmimääräisesti. Mutta jarruvalokytkimeltä tarttinapille menevä linja on oikosessa maahan Tarttinapilta solenoidille menevä linja vaikuttaisi olevan ok ja kytkeytyvän sinne minne pitääkin Otin etukatteenkin auki ja tutkiskelin johtosarjoja, havaitsin että jarruvalokytkimen ja tarttinapin välisestä linjasta lähtee yksi johto jonnekin kauemmas jöhtosarjassa, eikä yhtään tullut mieleen että minne se menee. Noh, muutenkin oli aika lopettaa silta illalta, ajattelin että jätän oikosulkumysteerin ja mystisen piuhan tutkimisen seuraavaan aamuun. Mutta vieläkin ihmettelin että minnehän ihmeeseen voi mennä jarruvalokytkimeltä piuha joka ei mene tarttinapille Että sitä osaa olla joskus tyhymä
Uskotteko että minulle välähti vasta seuraavana aamuna että minnehän voisi jarruvalokytkimeltä mennä johto Niin, olisikohan vaikka jarruvalolle Tunsinpa ihteni neroksi
Siispä seuraavaksi fokus takavalohässäkkään, eli takakatteet oli seuraava purkasun kohde. Takavalon lasin sain poise ja irrotin polttimon, polttimon perässä sieltä tuli lampunkanta murusina Olisikohan tässä ongelmaan selitystä
Lisää katteiden purkua ja takavalosysteemi kouraan, sen kun irrotti johtosarjasta niin jo vain alkoi skootteri tarttailla
Laitoshan oli jo tässä vaiheessa aika päreinä
Myös takajarruvalokytkin piti purkaa
Kävin kyselemässä liikkeistä uutta takavalosysttemiä, olisi saanut tilaustavarana hintaan 40 Eur, eli kallista ja kauan Siispä kävin motonetistä ostamassa tuohon sopivan ledipolttimon ja sille tarvikekannan, liimailin ledipolttimon valopohjaan alkuperäisen kannan paikalle ja kytkin sen kiinni tarvikekannalla Hyvä tuli
Myös jarruvalokytkimen (jonka olin siis itse pilannut sulakkeen ohituksella) purin ja entrasin toimintakuntoon
Parisen tuntia meni härvelin niputtamisessa, mutta nyt taas pelaa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Löytynee kaikki, tosin tuo kate on joko sininen tai punanen, en muista kummassa se on paikoillaan. Noi kicksihilut on aika surkeita alkujaan ja tuppaavat vielä jumittelemaan käyttämättömyyttään.jovihava kirjoitti:Oisko ehjää variaattorikoteloa, ja jalkakäynnistinhiluja? Takakeskikatetta?
Kattelen matskuja vielä tänään .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Nii hintaa . Minähän jo valmiiksi neuvottelin sen sillai että postin kautta kymppi ja meseransportilla ilman . Saa tingata jos löytää tingattavaa . Postikulut ei liene ku kasi puoli, mut minä ajelen ne sinne rehvakkaasti rintterillä .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
hyvin hinnoteltu! tuo kiksin akseli uutena maksoi lähes tuplat! eli kotiin toimitettuna 20e
Tossa mopossa on kaksi "alipaine" hässäkkää. toinen on bensahana, ja toinen on nimenomaan se pakokaasun kierrätys. Ittel ei oo pakokaasukierrätystä joten tuo mokkula uupuu. Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.
btw mun kinkissä on 72cc sylinteri ja malossin voimansiirto. Ei o tarttenu sen jälkee miettiä että jaksaakoha tää mäenpäälle ollenkaan. Huippunopeus pysyy kuitenkin ranteen asennon takia mopotasolla. suljetuissa olosuhteissa kulkua on n 85kmh.
http://www.youtube.com/watch?v=ghtkeoTeeOc
Tossa mopossa on kaksi "alipaine" hässäkkää. toinen on bensahana, ja toinen on nimenomaan se pakokaasun kierrätys. Ittel ei oo pakokaasukierrätystä joten tuo mokkula uupuu. Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.
btw mun kinkissä on 72cc sylinteri ja malossin voimansiirto. Ei o tarttenu sen jälkee miettiä että jaksaakoha tää mäenpäälle ollenkaan. Huippunopeus pysyy kuitenkin ranteen asennon takia mopotasolla. suljetuissa olosuhteissa kulkua on n 85kmh.
http://www.youtube.com/watch?v=ghtkeoTeeOc
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
...tai sitten liruttaa talven aikana täyden tankin pihalle kaasarin kautta...ai mistäkö tiedän...Sergey kirjoitti:Kuvassa takana näkyy alipainetoiminen bensahana joka sekin kenkkuilee usein, ts. kalvot puhkeutuu ja menoveden tulo loppuu. tai saattaa sitä tulla liruna mutta ei tuu tarpeeks ja esim toimii vain tyhjäkäynnillä.
Mulla olis tommonen kiinanihme myynnissä jos joku ristikseen haluaa sähköstartti ja töötti ei toimi, muuten ok.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Itsekin olen menossa tänään hakemaan Kinroadin kaupunnista. Jos vaan aikataulut sopii vastapuolen kanssa..
Kinroad XT
Ei oo hinnan kiroissa enää, kun vaihdellaan Acerin miniläppäriin ja muutama kymppi rahaa Sitähän ei kukaan tiedä, tekeekö mitään. Pihamopoksi olisi tarkoitus tuo jättää, joten kilpi joutaa konttorille.
Kinroad XT
Ei oo hinnan kiroissa enää, kun vaihdellaan Acerin miniläppäriin ja muutama kymppi rahaa Sitähän ei kukaan tiedä, tekeekö mitään. Pihamopoksi olisi tarkoitus tuo jättää, joten kilpi joutaa konttorille.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vaihda vähän räyhäkkäämpään
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9oSu43j- ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9oSu43j- ... re=related[/youtube]
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
ite riisunu jokikisen kuristuksen ja viritellytkin..kulkee sen 90km/h napistaaaltojarvi kirjoitti:Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi