Syöttöpumppu

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Syöttöpumppu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Piti rueta kysymään että onko nuista 7mm tapeilla olevista pumpuista yleensä otettu se rajoitin ruuvi pois kaasuvivusta että sais enempi liikerataa? Mulla kun ei taho ajossa ottaa kun tasan 5000rpm kierroksia eikä savuakaan tuu vaikka ulkonen syötönsäätö on tapissa asti :roll:
C250TDT -98
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eiköös sitä kannata ainaki koittaa aukasta.. ja paljo :wink: itelläni ei ainakaan oo mynäläisessä koskaan ollutkaan moista ruuvia vivuissa mut kiljuu se puolellakin kaasulla jo täydet kierrokset :shock: mut mustan savun tuleminen ja kulkeminen on aikas vaisua jos kaasu ei mee kunnolla pohjaan.

jso se pumppu on kovin uusi niin itellä ainakin tuntui että ei aluksi kulkenu eikä savuttanu mut jotain 500km jälkeen alkoi pölähtelemään ja kulkemaan eri tavalla ja tuo sopi minulle koska konekkin oli juuri kasattu joten sisäänajo ei ollu pahasta 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Niin sehän on vaan semmonen että sen saa pois..puhun siitä mikä on siellä pumpun takana mihinkä se vipu vastaa kun kääntää :D Jännä kun ei ahtojakaan saa kun 1.3bar vaikka bleediventtiili täysin auki..pitäskö siitä sitten vetäviä nostaa :shock:
C250TDT -98
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyt on ainaskin yks vikamahdollisuus hoksattu,oli nimittäin siirtopumpulle menevä letku melkeimpä kaksinkerroin läjässä :roll: vähän vaikutti asiaan mutta tulikin siitä mieleen oisko siirtopumppu voinu ottaa itteensä kun tullu kuitenkin jonku aikaa ajeltua tuo letku läjässä :?: :idea:
C250TDT -98
Avatar
Juse
Viestit: 133
Liittynyt: 18.10.2010 11:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Juse »

Kyllä se mulla ainaki ajossaki sen 7000 jenkas.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Niin mullakin ennen mutta nytten ei ennään..vähän niinku hiljalleen tullu tuo vika :( oisko se siirtopumppu sitte ottanu kipeetä tai jotakin :shock: se varmaan on ihan plug&play homma vaihtaa?

Niin ja vaikuttaako siinä se nykimisenesto morkula ? pitääkö siihen tulla virtaa vai ei että ei rajota syöttöä?
C250TDT -98
Kuningassorvari
Viestit: 36
Liittynyt: 20.10.2010 17:47
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Katoppa viimeinen kaasu tanko se mikä menee syöttöpumppuun. Jos siinä on säätö alkanu luistamaan ja kaasu ei tämän takia mene pohjaan. Itselläni oli tämmöinen vika.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kaasun pitäisi mennä pumpun päästä pohjaan tässä tapauksessa. Jokin muu siellä tökkii.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

joo kyllä kaasu menee pumpun päästä ihan pohjaan..kaikki polttoainelinjat on putsattu ja suodattimet vaihdettu mutta ei :(
C250TDT -98
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyt alkaa olla jo neuvot kalliit..kaikki mahdollinen on käyty läpi mutta ei se ota toimiakseen :cry: Muuten kyllä toimii ihan normaalisti mutta tehoa ei oo vaikka ulkosesta syötönsäädöstä on kaikki pelissä..savua tulee vähän ennenkun ahdin herää mutta sitten ei mitään. Ahtimena mulla on schwitzerin s200 54/58 siivillä. Painetta ei saa kun 1.2bar nuilla syötöilla :roll: Mistäkä nyt kiikastaa? Onko kellään käyny vastaavaa..ja 5000rpm jälkeen hyytyy ihan kokonaan...

Yks vika paikka mulla tuli vielä mieleen elikkäs paluukierron säätöventtiili? eikös sen kuulu säätää siirtopumpulta tuleva paine syöttöpumpulle sopivaksi? mietin vaan että jos ois jumittunu täysin auki... :idea:
C250TDT -98
johani
Viestit: 15
Liittynyt: 23.2.2011 4:48

Viesti Kirjoittaja johani »

Vaikkei ylläolevaan keskusteluun liity mutta syöttöpumppuun kuitenki. paljonko 3 litran vaparista (109hp) on mahollista saada irti vaparina 7mm elementeillä, ja vetäviä kierroksia mahollisimman korkialle, onko pakosarja/imusarja paljolto rajottava tekijä vaparissa ? (jostain luin että 170hp pelkillä pumpun muutoksilla, onko pötyä?) taikka sitte ihan vapari alakerralla paljonko uskaltaa turbotetulla pitää tehoja hyvällä imu/pakosarjalla, isolla välijäähyllä että voi vielä ikiliikkujaksi kutsua ? 200hp ?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minkälainen morkooli orsii sulla on ? jos on se mersun alkuperäinen niin se on syynä.

Paluun venttiiliin en oikein usko, koska sen kyllä pitäisi aiheuttaa jotain muitakin oireita siinä kohtaa kun syöttävä paine tipahtaa nollaan. Ellei mitään keksi niin miltei vielä kerran pumppupenkkiin ja tsekkaus mistä on kyse.

johani: 109.5 hp on vastaus :lol:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei ole morkoolia orsiin pumpussa olleskaan. Vaparin pumpusta tehty.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Joo tosiaan rupeshan se paremmin hönkimään..oli sitä nykimiseneston morkulasta tipahtanu se tappi poikittain siihen väliin :D ja vetäviä nostin samalla ylemmäs..
C250TDT -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”