Raskas kalusto
Volvo siirtyi tehokilpailun kärkeen 750hv FH16:lla
http://www.volvotrucks.com/trucks/finla ... ubID=11569
http://www.volvotrucks.com/trucks/finla ... ubID=11569
tuo volvon repäsy oli kyllä odotettavissa,scanian 730:en jälkeen.
Voisin melkein lyödä vedon että mersullakin on jo isolohko valmiina..
Voisin melkein lyödä vedon että mersullakin on jo isolohko valmiina..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Tulevan Actroksen isoimmaksi moottoriksi on odotettavissa Detroit Diesel-sukuinen 15,6-litrainen R6:Cee220 kirjoitti: Voisin melkein lyödä vedon että mersullakin on jo isolohko valmiina..
Den Leistungsbereich zwischen 235 kW (320 PS) und 294 kW (400 PS) wird später ein 10,7 l großer Reihensechszylinder (OM 470) abdecken. Die beiden größeren Motoren werden die Bezeichnungen OM 472 (14,8 l) und OM 473 (15,6 l) tragen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Actros_2
Johtotähti tuskin kuitenkaan taistelee tuollakaan koneella aivan tehokilpailun terävimmässä kärjessä.
Kautta vuosien olen kummastellu noiden "maskihevosten" 20-jaolla nousevia lukujaLaaksonen kirjoitti:Volvo siirtyi tehokilpailun kärkeen 750hv FH16:lla
http://www.volvotrucks.com/trucks/finla ... ubID=11569
Onko Kaanjan tai Mersun vastine 770 tai 780 ensivuonna Polttonesteiden kallistuessa tehokilpailu asiakkaista vaan jatkuu ja mitä ylemmäs mennään, sen vähemmän on asiakkaita joille niitä saa myytyä
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
asiasta kuen mitään tiedä niin kukas on suurin valmistaja? mielikuva vuosikymmenen takaa on jäänyt että ykkösenä daimler ag ja kakkosena volvo ab? miten nuo kiinalaiset yms. aasian halvat on nykyään sijoittuneena? vuonna 1999 kun ajelin 10 luokan volvoa niin tuli luettua alan lehtiäkin. silloin top10 listalla ei ollut yhtään linglongia. taisi toyota olla ainoa joka oli ko. listalla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Työmaalla olen nähnyt nuo kaikki kolme vierekkäin huollintafirman pihalla odottamassa venättäälle vientiä. Kaikki olivat vielä samanlaisia puolipitkiä ja puolikorkeita, Totke oli punanen ja Raitlaineri ja Mersu olivat valkosia.Garcia kirjoitti:Reitlainerista tuliki mieleen, että jännä ku jenkeissä näkyy olevan samaa pakua kolmella eri nimellä ja maskilla: MB Sprinter, Dodge Sprinter ja Freightliner Sprinter. CDI-kone on kahdessa jälkimmäisessä nimellä CRD.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Sisun ottaessa käyttöönsä Mersun poistuvan Actroksen hytin, on Kamaz päättänyt hyödyntää niin ikään uuden Actroksen myötä poistuvan Axorin hyttiä:
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1445
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1445
Jaa missäs tuo muorin pikkuserkun auto kurvailee, koskenkorvalla vai? Kun ei oo näkyny pitkään aikaan..190dee kirjoitti:On muuten tuo eläintekuljetuskin kovaa touhua nykypäivänä aikas lailla paljon sikoja mahtuu muuten tuon kyyttiin kerralla.
[ulr]http://www.kvlkuljetus.com/uploads/IMG_0887.JPG[/url]
Käy meillä työmaalla huollos tuo yhdistelmä tasaisin väliajoin.
Tuo on kyllä kiva ilmestys. Ja Vasikassa muistaakseni kummatkin akselit kääntyviä, tai siis ohjattavia, kaukosäätimellä... Ja en tiiä saako ne menemään automaattisestikin sitte jotenkin? Ja puolikkaassakin taitaa yks tai kaks akselia kääntyä?
Tuo Kamaz... On tää ihmeellistä
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Nurmossa käy atrialla kääntymäs aika usein, seinäjoella on huoltopaikka. Kait ne vähän ympäri suomea tuolla ajeleeVensku_ kirjoitti:
Jaa missäs tuo muorin pikkuserkun auto kurvailee, koskenkorvalla vai? Kun ei oo näkyny pitkään aikaan..
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Brasilian markkinoille uusi nokkamalli Mersulta, Atron:Laaksonen kirjoitti:Brasiliassa valmistetaan nokkamallista Mersua, Linha Tradicionalia:
http://www.mercedes-benz.com.br/modeloD ... produto=27
jollainen on myös Suomessa kilpakuormurina:
http://www.trt-akiteini.com/uutiset.html?10
Moottorina 4.25-ltr R4 177hv - 12-ltr. R6 340hv.
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1449
Noissa teholuokissa ei taida olla se myynti ihan ykkösjuttu vaan julkisuus ja mainosarvo. Suurin tili tulee pikku luokista, mutta kyllähän tommonen volvo jonka lipassa lukee 730hv jää muistiin jossain määrin paremmin kuin joku 460hv naftapihi säästöpossu.Kimmo Koo kirjoitti: Kautta vuosien olen kummastellu noiden "maskihevosten" 20-jaolla nousevia lukuja
Onko Kaanjan tai Mersun vastine 770 tai 780 ensivuonna Polttonesteiden kallistuessa tehokilpailu asiakkaista vaan jatkuu ja mitä ylemmäs mennään, sen vähemmän on asiakkaita joille niitä saa myytyä
Paikallisen sora-autoilijan muutama vuosi takaperin laittaman E18 630 Sisu on jäänyt elävästi mieleen. Vaikkei siinä mitään muuta eroa päällepäin ollutkaan kuin laatta keulassa verrattuna saman ringin 400hv Cummins malleihin. ihan perus harmaa, mutta isolla padalla ja sitä sitten taivasteltiin porukalla.
Koskahan tulloo eka tuhat heppanen?
Nii no tietysti kun Atrialle vie naskeja.190dee kirjoitti:Nurmossa käy atrialla kääntymäs aika usein, seinäjoella on huoltopaikka. Kait ne vähän ympäri suomea tuolla ajelee
Jännä juttu että siellä huoltavat, kun päämaja on täällä Kouvolassa.
Tuossa Atronissa VÄHÄ kaukana noi puhaltimen säätimet?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
TässäVäsynyt Mies kirjoitti:Kyllähän se on Daimleri yhäkin isoin, kaikkine Raitlainereineen. Sitte taitaa tulla Volkswagen, sillä kun on nykyjään oman merkin lisäksi MAN ja Scania. Sitte en ossoo sanoo kuka kolmantena tulis.
kuorma-autovalmistajien suuruusjärjestys, Damler #1
Huhujen mukaan scanialla olis jo pari kappaletta protoja ajossa joista on otettu se 1000hp mutt eivät olis vielä tulossa myyntiversioiden nokilleJuhaK kirjoitti:Noissa teholuokissa ei taida olla se myynti ihan ykkösjuttu vaan julkisuus ja mainosarvo. Suurin tili tulee pikku luokista, mutta kyllähän tommonen volvo jonka lipassa lukee 730hv jää muistiin jossain määrin paremmin kuin joku 460hv naftapihi säästöpossu.Kimmo Koo kirjoitti: Kautta vuosien olen kummastellu noiden "maskihevosten" 20-jaolla nousevia lukuja
Onko Kaanjan tai Mersun vastine 770 tai 780 ensivuonna Polttonesteiden kallistuessa tehokilpailu asiakkaista vaan jatkuu ja mitä ylemmäs mennään, sen vähemmän on asiakkaita joille niitä saa myytyä
Paikallisen sora-autoilijan muutama vuosi takaperin laittaman E18 630 Sisu on jäänyt elävästi mieleen. Vaikkei siinä mitään muuta eroa päällepäin ollutkaan kuin laatta keulassa verrattuna saman ringin 400hv Cummins malleihin. ihan perus harmaa, mutta isolla padalla ja sitä sitten taivasteltiin porukalla.
Koskahan tulloo eka tuhat heppanen?
Tämmösen näin eilen:
Kuka arvaa mikä laite on kyseessä? Saattaa olla helppokin.
Kuka arvaa mikä laite on kyseessä? Saattaa olla helppokin.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Scaniahan tuo, vuosimallia en valitettavasti tiedä (saan kyllä selville). Rungon päällä on ollut milloin mitäkin, auto on ollut rakennusliikkeen käytössä.
Pistetääs lisäkuvia:
Scanian moottori:
Scania kuulemma entisöidään.
Pistetääs lisäkuvia:
Scanian moottori:
Scania kuulemma entisöidään.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Nämä vanhat scaniat jotenkin vaan miellyttää oma silmää.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
No ainakaan rungon ei pitäis olla väsähtäny ku ei ole ollu rekka veturi niinko monet on, ja nuilla 6 tonnin laittehilla mitkä on vaihtolavarungossa ni ei runkoa kieroks saa...jollei vedä konttia tai painavaa lavaa liki sivuttain päälle.
Sen huomaa siittä ettei oo nuppina ollu ku 1 kahva puuttuu rattiakelilta, tulee vilkkuviiksen alle ja on pikkasen käyrä ylöspäin ja paksumpi ku nuo viiksitikut, tuollasessa hytissä tullu jokunen tunti vietettyä nii jäte ku nuppi hommissaki...nii ja lumen ajossa, mukavia muistoja tulee mieleen nuista kuvista
Sen huomaa siittä ettei oo nuppina ollu ku 1 kahva puuttuu rattiakelilta, tulee vilkkuviiksen alle ja on pikkasen käyrä ylöspäin ja paksumpi ku nuo viiksitikut, tuollasessa hytissä tullu jokunen tunti vietettyä nii jäte ku nuppi hommissaki...nii ja lumen ajossa, mukavia muistoja tulee mieleen nuista kuvista
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tuo puretaan tuhannen pi**un päreiksi kuulemma ja runkoakin meinataan korjata. Rungossa on sanomista. Käyn ottamassa jossain vaiheessa kuvia kun ajelehdin Ylöjärvellä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Mersulla sittenkin uusi Axor kehitteillä:Laaksonen kirjoitti:Sisun ottaessa käyttöönsä Mersun poistuvan Actroksen hytin, on Kamaz päättänyt hyödyntää niin ikään uuden Actroksen myötä poistuvan Axorin hyttiä:
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1445
http://www.trucksplanet.com/index.php?id=405
Sisu Polar mallisto täydentyy tienhoitoautolla, malliston ensimmäiset vientikaupat on tehty
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 44=4145648
-Teidenhoito ei pitäisi siis olla kalustosta kiinni, eri asia on, onko Destian meininki muuttunut TVH:n ajoista ja mihinkä suuntaan
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 44=4145648
-Teidenhoito ei pitäisi siis olla kalustosta kiinni, eri asia on, onko Destian meininki muuttunut TVH:n ajoista ja mihinkä suuntaan