Kompuran asennus 300 SD turbo d koneeseen
Kompuran asennus 300 SD turbo d koneeseen
Yks tuttu kovin väitti,että kyseiseen koneeseen ei voi laittaa ilmastointikompuraa koska ei tahdo pysyä paikallaan. Onko jollain kokemuksia/niksejä
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Siis TÄH?????
Ai ei pysy paikallaan
Jos se siellä asianmukaisella tavalla kiinni on niin totta h-vetissä se pysyy paikoillaan ihan niinkuin muissakin autoissa...
Sanoppas tuon legendan kertoneelle kaverille, että harkitsee alan vaihtoa esim. satusetä puolelle
Voihan se olla, että alumiini korvakot murtuu esim. 500tkm ajon jälkeen, mutta se nyt on täysin normaali homma... Tahtoohan ne tehostajan pumpun korvakotkin murtua...
Ai ei pysy paikallaan
Jos se siellä asianmukaisella tavalla kiinni on niin totta h-vetissä se pysyy paikoillaan ihan niinkuin muissakin autoissa...
Sanoppas tuon legendan kertoneelle kaverille, että harkitsee alan vaihtoa esim. satusetä puolelle
Voihan se olla, että alumiini korvakot murtuu esim. 500tkm ajon jälkeen, mutta se nyt on täysin normaali homma... Tahtoohan ne tehostajan pumpun korvakotkin murtua...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tervehdys,pwirman kirjoitti:Ei ole korinvaitho vaan koneenvaihto
Katsoin autosi rekisterinumeron perusteella, ihan aken perustiedot tekstiviestillä. Rekisterinumeronhan sain tuolta toisesta topickista kuvien perusteella.
Tiedoiksi tuli:
Mercedes-Benz 4DSedan 5-300 D-Automatic_123D/2800
Moottorin tilavuus 3.00
Käyttöönotto 00.00.1978.
Eli autosi on korinvaihtoauto, kanta-autona vm.-78 123:n
Älä hätäile, ei tässä mitään pahaa ole, varmasti vaihtoon liittyvät hommat ovat tehty hyvin joten ei tämä mikään huono asia ole.
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Eikä vaikuta kompuran paikoillaan pysymiseen, eli pysyy se vaikka papereissa auto onkin w123Malm kirjoitti: Älä hätäile, ei tässä mitään pahaa ole, varmasti vaihtoon liittyvät hommat ovat tehty hyvin joten ei tämä mikään huono asia ole.
-risto
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Korinvaihdon ja koneenvaihdon ero on aika suuri. Tosin tuossa ässässä korinvaihto ei välttämättä ole niin huono asia kuin annetaan ymmärtää. 500:een ässään pitää nimittäin dieselöinnin yhteydessä vaihtaa moottori, vaihteisto, perä ja mittaristo. Teki homman siis kummin tahansa, mennään aina siihen 50% tuntumaan. Siitä ei oikeastaan kannata murehtia, sillä noita prosentteja ei nykyään taida kukaan jaksaa valvoa.
Syy kompressorin kiinnipysymättömyyteen taitaa löytyä siitä, ettei bensakoneessa olevassa kompressorissa ole dieseliin sopivaa kiinnitystä. Kompressorissa pitäisi olla dieselin kiinnikkeet. Sitten kyllä pysyy. Omassa dieselöinnissä jäi samalla tavalla kompura kiinnittämättä. Siinä on nimittäin oma vaivansa ja laiskuus on noissa hommissa mahtava voima.
Syy kompressorin kiinnipysymättömyyteen taitaa löytyä siitä, ettei bensakoneessa olevassa kompressorissa ole dieseliin sopivaa kiinnitystä. Kompressorissa pitäisi olla dieselin kiinnikkeet. Sitten kyllä pysyy. Omassa dieselöinnissä jäi samalla tavalla kompura kiinnittämättä. Siinä on nimittäin oma vaivansa ja laiskuus on noissa hommissa mahtava voima.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99