Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Volvoon tuli eilen ensimmäinen 10tkm täyteen. Ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus oli 5,5ltr/100km, mutta allekirjoituksen takaa löytyy totuus.
Voisi oikeastaan laittaa sulakkeen paikoilleen tuonne lisälämmittimelle. Huoltokirjan mukaan lämmitintä on korjattu kertaalleen ja edellinen omistaja meinasi sen jopa toimivan. Toimiiko kesän jälkeen... Tuossa taitaa olla se surullisen kuuluisa Ardic ilman kello-ohjausta.
Nyt on mondeota pikkusen ikävä... Siinä kun oli eberi kellolla
Eipä nuo kelit nyt vielä niin kylmät ole, etteikö tuossa tarkenisi. Kovilla pakkasilla vaan kestää lämmetä vähän pidempään ilman lisälämmitintä.
Honda käy ja kukkuu... Bensaa kun muistaa säännöllisesti hakea niin matka maistuu.
Voisi oikeastaan laittaa sulakkeen paikoilleen tuonne lisälämmittimelle. Huoltokirjan mukaan lämmitintä on korjattu kertaalleen ja edellinen omistaja meinasi sen jopa toimivan. Toimiiko kesän jälkeen... Tuossa taitaa olla se surullisen kuuluisa Ardic ilman kello-ohjausta.
Nyt on mondeota pikkusen ikävä... Siinä kun oli eberi kellolla
Eipä nuo kelit nyt vielä niin kylmät ole, etteikö tuossa tarkenisi. Kovilla pakkasilla vaan kestää lämmetä vähän pidempään ilman lisälämmitintä.
Honda käy ja kukkuu... Bensaa kun muistaa säännöllisesti hakea niin matka maistuu.
Tankkaustiedot sen vahvistaa... Automaattilaatikolla varustettu vastaava Volvo vei sen 1 - 1.5ltr enemmän soppaa kuin manuaali. Tilannetta ei helpottanut yhtään tehdastekoinen "boksi", jolla tehoksi luvattiin 170hp.
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=29636
Jostain kun tuommoset Columbat löytäisi kesävanteiksi
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=29636
Jostain kun tuommoset Columbat löytäisi kesävanteiksi
Onhan tuossa tullut katseltua vaikka mitä ja löysin tänään itseni ajelemasta autoliikkeiden vaihtolaaneja läpi Iisalmessa Sikäli turhaa, että nykyinen auto täyttää tarpeet hyvin ja monessa muussakin mielessä mieluisa... Turhaa myös siksi, että Iisalmessa ei ole yhtään autokauppaa jossa pääsisi "reiluille kaupoille".
Liekkö tämä jatkuva tolskaaminen opettanut jotain kaupanteosta. En tiedä.
Onneksi en käynyt sillä e39 bemarilla koeajolla.
Liekkö tämä jatkuva tolskaaminen opettanut jotain kaupanteosta. En tiedä.
Onneksi en käynyt sillä e39 bemarilla koeajolla.
itseasiassa 406 on kokeilematta omistamisen suhteen. Koeajettu on ja hakkaa mennen tullen monet "premiumluokan" autot.
Semmonen 406 HDI "sähkönsinisenä" menisi oikein mukavasti.
Vaikka ei voi kieltää sitäkään, että 607:at on myös mielessä pyörineet. Jopa Rouvakin on lämmennyt ajatukselle tuollaisesta 607 leijona kuninkaasta.
Romu... Eikös sulla ollut nyt semmonen 406. Kokemuksia ja kuvia omaan topicciin kiitos
Semmonen 406 HDI "sähkönsinisenä" menisi oikein mukavasti.
Vaikka ei voi kieltää sitäkään, että 607:at on myös mielessä pyörineet. Jopa Rouvakin on lämmennyt ajatukselle tuollaisesta 607 leijona kuninkaasta.
Romu... Eikös sulla ollut nyt semmonen 406. Kokemuksia ja kuvia omaan topicciin kiitos
Pakkaset ovat tulleet ja tutustutaan pikku hiljaa Volvon talviominaisuuksiin.
Koska kyseessä on "Suomi Volvo", varustelistalle on ruksittu polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Yllätys ei liene se, että kyseinen kapine on Ardic. Yleensä nuo on annettu muhia kaikessa rauhassa itsensä hautaan, mutta tässä minun autossa näytti asia olevan toisin.
Lämmitin on kytketty nähtävästi niin, että tietyssä lämpötilassa se aloittaa toimintansa automaattisesti. Tänä aamuna tein sitten myytinmurtaja tyyppisen testin "Toimiiko Ardic kesän jälkeen". Kävin pistämässä auton käyntiin 10min ennen töihin lähtöä. Vasemmasta etukulmasta kuului heti käynnistyksen yhteydessä napsuminen... En viittinyt jäädä odottelemaan nouseeko savut vai mitä vaan kävin vielä sisällä mutkan. Lähtöhetken koittaessa tyrkkäsin käden Ardicin pakoputken luo ja kas... "käy lämmin henkäys talvisäässä". Se toimii sittenkin
Tulos. 10min joutokäynnin jälkeen lämpömittari oli noussut 2 viivaa ja 2.5km ajon jälkeen kabiiniin tuli miellyttävästi lämmintä moottorin ollessa ns normaalilämpöinen.
Aika näyttää kuinka kauan tuo toimii... Kun heittää toimimasta niin katsotaan sitten sen sisuksiin. Ainoa selkeä miinus tuossa on tuo automatiikka. Tekisi mieli ohjata katkaisijalla lämmittimen käynnistymistä. Pelkän 5km kauppareissun takia tuota ei toinna käynnistellä. Parempi vaihtoehto olisi viikkokello, mutta sen saaminen tuohon voi olla työmaana turhan työläs.
Talvirenkaat oli jotku "Eskimo Icet". Pittää nyt kahtoa saapiko tässä lähteä rengaskaupoille. Pintaa ja nastoja on, mutta mitään kokemusta minulla ei ole eskimosta renkaana. Jäätelönä kyllä.
Meinasin jo tuon myyntiin laittaa, mutta ehkä sittenkin katselen tämän talven . . .
Koska kyseessä on "Suomi Volvo", varustelistalle on ruksittu polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Yllätys ei liene se, että kyseinen kapine on Ardic. Yleensä nuo on annettu muhia kaikessa rauhassa itsensä hautaan, mutta tässä minun autossa näytti asia olevan toisin.
Lämmitin on kytketty nähtävästi niin, että tietyssä lämpötilassa se aloittaa toimintansa automaattisesti. Tänä aamuna tein sitten myytinmurtaja tyyppisen testin "Toimiiko Ardic kesän jälkeen". Kävin pistämässä auton käyntiin 10min ennen töihin lähtöä. Vasemmasta etukulmasta kuului heti käynnistyksen yhteydessä napsuminen... En viittinyt jäädä odottelemaan nouseeko savut vai mitä vaan kävin vielä sisällä mutkan. Lähtöhetken koittaessa tyrkkäsin käden Ardicin pakoputken luo ja kas... "käy lämmin henkäys talvisäässä". Se toimii sittenkin
Tulos. 10min joutokäynnin jälkeen lämpömittari oli noussut 2 viivaa ja 2.5km ajon jälkeen kabiiniin tuli miellyttävästi lämmintä moottorin ollessa ns normaalilämpöinen.
Aika näyttää kuinka kauan tuo toimii... Kun heittää toimimasta niin katsotaan sitten sen sisuksiin. Ainoa selkeä miinus tuossa on tuo automatiikka. Tekisi mieli ohjata katkaisijalla lämmittimen käynnistymistä. Pelkän 5km kauppareissun takia tuota ei toinna käynnistellä. Parempi vaihtoehto olisi viikkokello, mutta sen saaminen tuohon voi olla työmaana turhan työläs.
Talvirenkaat oli jotku "Eskimo Icet". Pittää nyt kahtoa saapiko tässä lähteä rengaskaupoille. Pintaa ja nastoja on, mutta mitään kokemusta minulla ei ole eskimosta renkaana. Jäätelönä kyllä.
Meinasin jo tuon myyntiin laittaa, mutta ehkä sittenkin katselen tämän talven . . .
nuo eskimot toimi ainakin xantia sitikassa yllättävän hyvin mutta enpä osaa sanoa että miten mahtaa pelittää ruotsalaisen laatuauton alla itellä ainakin on jäänyt hampaan koloon kaikki halppis renkaat,liian huonoja kokemuksia niistä...renkaat on halpa henkivakuutus kun ajattelee oikein tosisaan
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Sava Eskimo Ice = yllättävän äänekäs rengas 80km/h vauhdissa. Aika näyttää, miten käyttäytyy lumella.
Oulusta saapui lähetys pihaan saakka viime viikonloppuna
"Hurrilook" rulettaa. 3 x bosch 225 (100w halogeneilla). Asennus etupuskurin läpi etupalkkiin ja ylätuet maskin alta myös palkkiin kiinni. Sanoisinko, että näillä tulee nähdyksi ja näkee...
Valoissa ei ole merkittynä REF lukemaa, joten selitellään sitten kun sellainen tilanne tulee
Oulusta saapui lähetys pihaan saakka viime viikonloppuna
"Hurrilook" rulettaa. 3 x bosch 225 (100w halogeneilla). Asennus etupuskurin läpi etupalkkiin ja ylätuet maskin alta myös palkkiin kiinni. Sanoisinko, että näillä tulee nähdyksi ja näkee...
Valoissa ei ole merkittynä REF lukemaa, joten selitellään sitten kun sellainen tilanne tulee
Kolmea valoa ei mikään pelasta Suomessa sallituksi, koska täällä saadaan lakiin samaa sukupuolta olevien avioliitotkin ennen kuin jotain niin pervoa kuin pariton määrä kaukovalojaPappi kirjoitti:Valoissa ei ole merkittynä REF lukemaa, joten selitellään sitten kun sellainen tilanne tulee
Tuo ihmisjärjelle käsittämätön vaatimus jäi vielä referenssilukurajan kasvattamisen jälkeenkin. Kahdelle liikenneministerille ehdin siitä jo kirjelmöidä tasaiseen tahtiin selittäen miksi hehkulankapolttimoin toteutettujen ajovalojen referenssiluvun mittausdirektiivi nelivaloille on kirjoitettu väärin. (no siksi, että kaukovalojen valotehoa kuvaava ref. luku mitataan nelivalojärjestelmästä lähi- ja kaukovalot palaen valokuvion keskeltä lähivalon kanssa yhdessä tuotetusta valomaksimista. Tuo vetää halogeeninelivalot ihan eri kastiin halogeeniparivalojen kanssa ja xenonit moninkertaisen valovoimansa kanssa menevät kokonaan "filament bulb" direktiivin ohi, kun hehkulankaa ei ole)
VRCF:ssa juuri siteerasinkin useampaan kertaan toistunutta vaimon S80 katsastusta:
Inssi: "sulla on liikaa valoja!"
Minä: "ei, vaan liian vähän"
Inssi: "???"
Minä: "Jos asennan vaihtokytkimen taakse S80 pienten kaukovalojen tilalle toisen parin isoja Bosch Touring 190 kaukovaloja, niin onkohan valoa enemmän vai vähemmän kuin nyt?"
Inssi: "noo, eiköhän siinä valot paranisi vielä nykyisestäänkin?"
Minä: "paljonkon sellaisen valopatterin referenssiluku olisi?"
Inssi: "4 * 17.5 = 70"
Minä: "olisiko se laillinen?"
Inssi: "olisi toki"
Minä: "kuten sanottu, valoja on liian vähän, mutta riittäisikö tuo yksi lisävalopari tämän kerran?"
Inssi: "olkoon, kyllä se mittausdirektiivi tosiaan on vähän pielessä"
Nyt kun raja on nostettu 75 -> 100, menee heittämällä.
Kapea-alaiset 225:t kannattaa asentaa sinun autosi tapaan 3 - 4 kpl hieman viuhkaksi suunnattuna, kun kaksi jättää vähän epäkäytännöllisen kapean valokeila. Sen vuoksi juuri yllämainittuun S80:n vaihtui Rallye 225 parin tilalle Touringit 100 metriä lyhemmästä valaistusmatkasta huolimatta.
Mutta kolmesta valosta ei saa Suomessa laillista muuten kuin vaihtamalla liikenneministerin sellaiseen joka osaa edes kuitata lukeneensa saamansa perustellut ehdotukset
Suomessa valomääräykset ovat tosin sen verran huonosti kirjoitettuja, että lain vaatimusten turvallisemmalle puolelle pääseminen on pääsääntöisesti meriitti.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vaimon S80 160.000 km huolto n. 8-vuotiaaseen autoon maksoi yli 1400 €. Pääsi niin vähällä, kun vaihdoin moottorin ylemmän kannakepuslan ja takajarrulevyt, palat ja käsijarrukengät tuon lisäksi itse.petrereesa kirjoitti: Itselläni syyshuolto ja katsastus teki yli 650,- (940).
Tuntuu se hullulta, että parin tonnin auton huollot ja korjaukset tekee vuositasolla 1000 - 2000,-.
Vielä hullummalta tuntuisi elämä uuden auton kanssa, jos pitää paikkansa, että arvonalenema on jopa 5000,- vuodessa.
Minusta tuo on hirveä hinta ehjän auton rutiinihuollosta. Mutta kun kone on väärin päin ja vaihdelaatikko täynnä puolukkamehua, niin tuommoinen siitä isoimmasta huollosta sitten tulee.
Vaikka harva uuden ostaja niin tekeekin, uuden auton iso hinnanalennus on mahdollista hävittää kohinaan ajamalla sillä uudella autolla saman tien vähintään 10 vuotta.
Jännää muuten, että S80 facelift uutena ostettaessa myös W211 oli vasta markkinoille tullut uusi malli ja myös siihen tutustuttiin "tositarkoituksella". Silloin oli kyse uutena ostetun toistakymmentä vuotta hyvin palvelleen 740 GLE:n rinnalle hankitun täysin väärän uuden auton vaihdosta meidän perheelle sopivampaan kun lapset kasvoivat "heti" ulos S60 takapenkiltä. Mercedes E200 CDI olisi ollut 17.000 € kalliimpi kuin S80 ja lisäksi 2.5 vuotiaan S60 vaihtohyvitys Veholla oli yli 2000 € huonompi kuin Volvoon, Audiin tai Saabiin vaihtaen, joiden kaikkien arviot olivat parin sadan sisällä toisistaan.
Molemmat ovat sen jälkeen uusiutuneet kerran, kulutuserojen myötä hintaero on pudonnut alle puoleen syksystä 2003, eikä uuden S80 takapenkille mahdu istumaan kun pää vastaa kattoon. Jos nyt olisi aika vaihtaa S80 uuteen, ei ostoslistalla olisi yhtään Volvoa.
Mutta miksi ihmeessä vaihtaa meidän varusteilla, materiaaleilla ja väreillä valmistettua ihan uutena ruostesuojattua ja uudesta alkaen täysin huollettua ja huolellisen (ABC-kortillisen) naisen käytössä ollutta 8-vuotiasta autoa, jonka hurja hinnanpudotus on tapahtunut jo? Aivan sama mihin vaihtaa, samasta hintaluokasta ei löydy kuin huonompia.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Uskon että kirjelmöintisi tarkoitus on oikea ja hyvä. Minulla oli ainakin vaikeuksia ymmärtää tuota ylläolevaa kirjoitusta. Jotain aavistusta on mutta en ole varma.740 GLE kirjoitti: Tuo ihmisjärjelle käsittämätön vaatimus jäi vielä referenssilukurajan kasvattamisen jälkeenkin. Kahdelle liikenneministerille ehdin siitä jo kirjelmöidä tasaiseen tahtiin selittäen miksi hehkulankapolttimoin toteutettujen ajovalojen referenssiluvun mittausdirektiivi nelivaloille on kirjoitettu väärin. (no siksi, että kaukovalojen valotehoa kuvaava ref. luku mitataan nelivalojärjestelmästä lähi- ja kaukovalot palaen valokuvion keskeltä lähivalon kanssa yhdessä tuotetusta valomaksimista. Tuo vetää halogeeninelivalot ihan eri kastiin halogeeniparivalojen kanssa ja xenonit moninkertaisen valovoimansa kanssa menevät kokonaan "filament bulb" direktiivin ohi, kun hehkulankaa ei ole)
täytyy muistaa että meillä Suomessa on tällä hetkellä liikenneministerinä entinen Siwan kassa ja kun tuota asiaa en ymmärtänyt esimerkiksi minä, niin olen melko varma että se on mennyt ohi liikenneministeriltä, jos edelliseltäkin. Kannattaa siis yrittää kirjoittaa asia yksinkertaisesti ja helposti ymmärrettävästi, niin että asian detaljeja tuntematon pystyy ymmärtämään että mistä on kysymys ja tekemään oikeat johtopäätökset.
Tänään nuo valot oli tarpeen kun vesisateessa ajoin hirvimetälle. Oli ilo ajaa kun näkee.
Eihän nuo vakiovalotkaan huonot ole mutta kyllä nuo tuo lisää leveyttä ja pituutta. Hyllyssä olisi hondaan boschin sataysikymppiset. Mietin niitä ensin volvoon mutta kun tuli mahdollisuus näihin isompiin niin aattelin kokeilla.
Lailliseksi nuo saa kun ottaa keskeltä yhden pois. Tällöin referenssiluku ei mene yli sadan ja valoja on parillinen määrä. Kysyin katsastusmieheltä kun siihen tuli mahdollisuus. Kuulemma tuommoset valopatterit saa konttorilla niskan jäykistymään
Seiskanelikymppi on oikeessa valokeilan suhteen. Nuo on asennettu viuhkaan...
Eihän nuo vakiovalotkaan huonot ole mutta kyllä nuo tuo lisää leveyttä ja pituutta. Hyllyssä olisi hondaan boschin sataysikymppiset. Mietin niitä ensin volvoon mutta kun tuli mahdollisuus näihin isompiin niin aattelin kokeilla.
Lailliseksi nuo saa kun ottaa keskeltä yhden pois. Tällöin referenssiluku ei mene yli sadan ja valoja on parillinen määrä. Kysyin katsastusmieheltä kun siihen tuli mahdollisuus. Kuulemma tuommoset valopatterit saa konttorilla niskan jäykistymään
Seiskanelikymppi on oikeessa valokeilan suhteen. Nuo on asennettu viuhkaan...
Ylläoleva tiivistelmäni tosiaan avautuu vain jo ennestään asiaa tutkineelle. Asia kieltämättä kärsii lyhennelmästä. Mutta ministerille tein esityksen photoshopattujen kuvien kera ja spämmäsin sen saman tien muutamille muillekin, lähinnä liikennevaliokunnan jäsenelle ja oman alueeni kansanedustajalle.Meissenkeri kirjoitti:Uskon että kirjelmöintisi tarkoitus on oikea ja hyvä. Minulla oli ainakin vaikeuksia ymmärtää tuota ylläolevaa kirjoitusta. Jotain aavistusta on mutta en ole varma.
Otin kuvan S80:sta, jossa on kaksi lisävaloa, kuvat sekä vaihtoehtoisin kaukovaloin että lisävaloin. Ja sitten photoshoppia kehiin ja joka kuvalle selitys.
Ensimmäisessä vaiheessa S80 keula neljän suuren lisäkaukovalon kera ja auton omissa kaukovaloissa vain parkit päällä, siis vaihtokytkimellä vaihtoehtoiset kaukovalot = laillinen.
Seuraava kuva muuten sama, mutta yksi lisävalo pois = laiton, koska vaikka neljä valoa saa olla, ei kolmea samanlaista sallita.
Seuraava kuva oli auton omat kaukovalot + 2 lisävaloa = laiton, koska S80:n minikokoisten kaukovalojen valovoimaa kuvaava referenssiluku on peräti 30, johtuen S80:n hyvistä lähivaloista.
Kyllä tuo kuvallisena esityksenä aika selkeä oli omasta mielestäni. Perustelin myös (direktiivin linkittäen) että virhe on siinä, että nelivalojen kaukovalot mitataan lähivalojen kanssa. Suomen lain vika on taas siinä, ettei paritonta määrää valoja sallita vaikka muut määräykset toteutuisivatkin.
Korjaus tehtiin vähän eri tavoin kuin olin kuvitellut, kun ref-lukujen maksimimäärä nostettiin takaisin sataan (mutta paritonta määrää ei sallita vieläkään).
Yllättävää oli, että järkevintä palautetta ehdotuksiin on tullut Anu Vehviläiseltä, joka tuntui reagoivan ehdotuksiin ja Susi-Pulliaiselta, joka ei ollut juuri liikenneasioista kiinnostunut, mutta vastasi ja antoi hyviä linkkejä eteenpäin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Valoasiahan on jo vanha juttu, lopetin vääntämisen kun refefenssilukuraja korjattiin sen verran ylös ettei osu enää omaan nilkkaan.Meissenkeri kirjoitti:täytyy muistaa että meillä Suomessa on tällä hetkellä liikenneministerinä entinen Siwan kassa
Ministerin taustan perusteella olinkin kuvitellut hänen olevan valmiin keskustelemaan hänen hallinnonalaansa liittyvistä kommenteista.
Ehkä tämän vuoksi olinkin hieman pettynyt minkään vastineen puutteesta, kun kysyin siitä, kuinka paljon liikenneonnettomuuksia aiheuttavat 0.2 - 0.5 välillä olevat rattijuopot ja kuinka paljon selvästi yli 0.5 olevat. Minä tiedän vastauksen, mutta halusin hänen hakevan tiedon minua luotettavammasta lähteestä.
Sen lisäksi kysyin, mitä tapahtuu poliisipartion saadessa kiinni yli nollan puhaltavan epäillyn, eikä tarkkuusalkometriä ole saatavilla. Tiedän tämänkin, vaimoni ottaa näitä verikokeita sairaalassa ja ne otetaan poliisin valvonnassa, joten heti kun viisari värähtää, rysä jää siihen.
Ja lopuksi ihmettelin, miksi rajallisia valvontaresursseja pitää ottaa suuren ongelman valvonnasta pois ja suunnata ne pienemmän ongelman valvontaan.
Lopuksi ehdotin, että jos ihan oikeasti liikenneturvallisuus kiinnostaa, kannattaisi lisätä poliiseja valvomaan edes nykyistä promillerajaa.
Mustaan aukkoon hävisi se johdattelu. Saa nähdä sanooko näitä samoja asioita kukaan sellainen, jota kovin äkisti hallintoalamaisten yläpuolelle kivunneen ministerin on pakko kuunnella?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Hinta on varmasti yksi asia, miksi nuo on suosittuja. Lightforcet taitaa maksaa 3x sen mitä tuommonen 225:nen.
Vaan tuleehan noillekin hintaa. Taannoin ostin 200D:hen uudet tuommoset. Tarvikkeineen meni rapiat 150€ kun tehtiin asennus kunnolla.
Volvon keulaan oli helppo tehdä asennus kun johdot, rele ja katkaisin oli jo valmiina. Olisin varmaan asentanut nuo hyllyssä olevat 190.set jos olisi auton mukana tullut Volvon oma asennusrauta, josta muistona nuo kolot puskurin päällä.
Vaan tuleehan noillekin hintaa. Taannoin ostin 200D:hen uudet tuommoset. Tarvikkeineen meni rapiat 150€ kun tehtiin asennus kunnolla.
Volvon keulaan oli helppo tehdä asennus kun johdot, rele ja katkaisin oli jo valmiina. Olisin varmaan asentanut nuo hyllyssä olevat 190.set jos olisi auton mukana tullut Volvon oma asennusrauta, josta muistona nuo kolot puskurin päällä.
Eilen pesin Hondan. Kovavaha, joka kesällä levitettiin koneellisesti on pysynyt hyvin ja pesu on heleppoa kuin heinän teko poutasäällä... Aamulla oli vähän jäätyneen näkönen auto.
Tänään kävin pesemässä Volvon. Aamulla ootettavissa jäinen auto.
Jos nyt pitäisi vähän pakkasia niin pysyisivät puhtaana.
Tänään kävin pesemässä Volvon. Aamulla ootettavissa jäinen auto.
Jos nyt pitäisi vähän pakkasia niin pysyisivät puhtaana.
Molemmat autot jälleen pesun tarpeessa...
Volvon "Service" valo syttyi jokin aika sitten muistuttamaan öljynvaihdon ajankohtaisuudesta.
Samalla kun kävin hakemassa "Pappilan Cattiin" huolto-osat niin käytin Volvon öljynvaihdossa. Suodatin, työt ja öljyt (BP Visco 5000) 78€. Kiitos. Öljyä meni joku pikkusen päälle 6ltr. Vaihtotyön osuus 9€.
Sitten miettimään Service valon nollausta: (Tässä auttoi Google).
1. sytytys pois (virrat pois)
2. paina ja pidä trippimittarin nollausnappi pohjassa
3. nollausnapin ollessa edelleen pohjassa, käännä virrat päälle (ei konetta käyntiin)
4. HUOLTO muistutinvalo alkaa vilkkumaan 10 sek päästä.
5. "vapauta" trippimittarin nollausnappi 4 sek kuluessa.
6. kojelauta "tuottaa" äänen, kun nollaus on valmis ja HUOLTO muistutinvalo sammuu
7. Jos trippimittarin nollausnappia EI ole "vapautettu" 4 sek sisään, HUOLTO muistutinvalo EI nollaudu, mutta lopettaa kuitenkin vilkkumisen.
Vanhemmissa Volvoissa onnistui vain testerillä.
Nyt sitten voi taas ajella 15tkm, mikä tuossa on ohjeellinen huoltoväli.
Volvon "Service" valo syttyi jokin aika sitten muistuttamaan öljynvaihdon ajankohtaisuudesta.
Samalla kun kävin hakemassa "Pappilan Cattiin" huolto-osat niin käytin Volvon öljynvaihdossa. Suodatin, työt ja öljyt (BP Visco 5000) 78€. Kiitos. Öljyä meni joku pikkusen päälle 6ltr. Vaihtotyön osuus 9€.
Sitten miettimään Service valon nollausta: (Tässä auttoi Google).
1. sytytys pois (virrat pois)
2. paina ja pidä trippimittarin nollausnappi pohjassa
3. nollausnapin ollessa edelleen pohjassa, käännä virrat päälle (ei konetta käyntiin)
4. HUOLTO muistutinvalo alkaa vilkkumaan 10 sek päästä.
5. "vapauta" trippimittarin nollausnappi 4 sek kuluessa.
6. kojelauta "tuottaa" äänen, kun nollaus on valmis ja HUOLTO muistutinvalo sammuu
7. Jos trippimittarin nollausnappia EI ole "vapautettu" 4 sek sisään, HUOLTO muistutinvalo EI nollaudu, mutta lopettaa kuitenkin vilkkumisen.
Vanhemmissa Volvoissa onnistui vain testerillä.
Nyt sitten voi taas ajella 15tkm, mikä tuossa on ohjeellinen huoltoväli.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tuo vastaavanlainen nollausmenetelmä toimii jopa -07 V70sessä. Todella jännä, että eivät ole aikaisemmin liittänyt tuota pelkästään testerillä tehtäväksi toimenpiteeksi.
Ainakin -95 vuosimallin 10-venttiilisessä 850sessä onnistuu vikavalon nollaus konepellin alta "manuaalisesti" auton omalla diagnostiikkatyökalulla.
Ainakin -95 vuosimallin 10-venttiilisessä 850sessä onnistuu vikavalon nollaus konepellin alta "manuaalisesti" auton omalla diagnostiikkatyökalulla.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04