Shadculan W123 240d -85 *käytiin katsastamassa*
-
- 123-neito
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08.8.2011 14:52
Siltä se vähän näyttääkin ettei ihan hirveästi ole tarvinnut osia ainakaan ulkoisesti vaihdella.
Tuossa öljyjä vaihdellessa huomattiin että ainakin öljynsuodatinkotelon kansi oli pultattu mallia momenttiin kiinni, eli sai aika apinan raivolla vääntää että lähti mutterit auki
Öljynvaihdon jälkeisessä testikäynnissä tosin alkoi ohjaustehostimen remmi vinkumaan. Tais olla kostea yö kun vähän vinkuu, on siellä viellä ainakin muutama säie jäljellä ettei tartte vielä hihnaa vaihtaa
Tuossa öljyjä vaihdellessa huomattiin että ainakin öljynsuodatinkotelon kansi oli pultattu mallia momenttiin kiinni, eli sai aika apinan raivolla vääntää että lähti mutterit auki
Öljynvaihdon jälkeisessä testikäynnissä tosin alkoi ohjaustehostimen remmi vinkumaan. Tais olla kostea yö kun vähän vinkuu, on siellä viellä ainakin muutama säie jäljellä ettei tartte vielä hihnaa vaihtaa
-
- 123-neito
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08.8.2011 14:52
Käytiin saunalta hakemassa sinne unohtuneet korut ja räpsittiin pari "taiteellista" kuvaa lissää
Isot kuvat täällä
Isot kuvat täällä
-
- 123-neito
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08.8.2011 14:52
Hähä, kävin tänään koittamassa, tavallaan vahingossa, merseedeksen offi-kelpoisuuden ( Oli kerrottu että sinne on tehty ihan tie ... no eipä ollut ko heinä kaajettu.. ja pakko oli senmatkaa ajella et pääsi kohdalle jossa edes yrittää käännöstä ) hyvinhän se meni kynnöspellolla muuten mutta kääntyessä takapyörät tipahti kynnösuraan mohmohmoh, vähä tarvi vetoapua ja sitte kyllä matka jatkui takasi aswalttitiälle varsin luikkaasti :D
Merseedeksen melkein maasto-ominaisuuksia päästiin jälleen testaamaan. Tälläkertaa ihan oikealla savipohjaisella hiekkatiellä, vieläpä melko paljon liikennöidyllä semmosella. Oli joku astetta viksumpi kaveri päättänyt lanata tätä savipohjaista tietä, sieltä täältä ja tuolta, ei edes koko matkalta. Eikä ollut edes ajanut hiekkaa lanatuille kohdille, ihan kylmästi vaan rapsinut menemään. Ja tottakai sadepäivänä. Oli melkolailla slipovits ajella, kyllä se lukkoperätönkin 240d menee poikittain
Sen näköiset oli kyljetkin, nämä siis noin 8km ajon jälkeen:
Pikainen huuhtelu ja matka jatkui asvaltoituja menoväyliä pitkin.
Tosiaan ropausmiittissä tuli vaihdettua molemmat takajouset ja -iskarit. Ketutti kun perä laahaa maata. Eikä ihmekään, toisesta jousesta oli katkennut lähes yksi kieppi, toisesta puolitoista Korvaavat jouset tuli siis mätänetistä mallia he**etin HeavyDuty, lanka oli yli peukalon paksuista. Iskareiksi saatiin paikallisesta varaosaputkasta aidot Monroet.
Kartaanin tukilaakeria ei tarttenutkaan vaihtaa. Tarkkasilmäinen tallin isäntä bongasi että kartaanin kiinnityspultti oli vain kierroksen löysällä Halpa remppa kerrankin.
Näillä mennään. Jatkossa taas jotain uutta.
Sen näköiset oli kyljetkin, nämä siis noin 8km ajon jälkeen:
Pikainen huuhtelu ja matka jatkui asvaltoituja menoväyliä pitkin.
Tosiaan ropausmiittissä tuli vaihdettua molemmat takajouset ja -iskarit. Ketutti kun perä laahaa maata. Eikä ihmekään, toisesta jousesta oli katkennut lähes yksi kieppi, toisesta puolitoista Korvaavat jouset tuli siis mätänetistä mallia he**etin HeavyDuty, lanka oli yli peukalon paksuista. Iskareiksi saatiin paikallisesta varaosaputkasta aidot Monroet.
Kartaanin tukilaakeria ei tarttenutkaan vaihtaa. Tarkkasilmäinen tallin isäntä bongasi että kartaanin kiinnityspultti oli vain kierroksen löysällä Halpa remppa kerrankin.
Näillä mennään. Jatkossa taas jotain uutta.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Pidetään mielessä. Tuskin on luopumassa kun justiinsa vasta visioi noiden maalaamistaSavolaene69 kirjoitti:mulla muuten on samanlaiset alupallot
jos meinoot aluista luopua niin vois vaikka kiinnostaa kun omassa on kaks vannetta vääntyny, ainakin edellisen omistajan kertomana...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Noni. Ny se sit hajos. Paikallisen Nesteen pihassa ei enää kääntyny virta-avain starttiasentoon. Eli kääntyy kyllä nätisti hehkulle asti, muttei hehkulta eteenpäin. Pikapuhelu Teppo21:lle paljasti että ilmeisesti virtalukonpohja kaputt
Jos jollakulla on 240D -85 sopivaa virtalukonpohjaa myydä Orimattila/Lahti lähiseuduilla, taikka on tulossa rassausmiittiin Järvenpäähän lauantaina niin ilmoitelkaa pikimmiten. YV taikka nollanelinolla 569 38 3yheksän.
Seuraavaksi aletaan tutkimaan miten virtalukon pohja irroitetaan tuommoisesta vanhuksesta Jos ei huomenna löydy pohjaa mistään likimain niin tarttenee kikkailla MacGyver viritelmä ja tehä nappistartti toistaiseksi
Jos jollakulla on 240D -85 sopivaa virtalukonpohjaa myydä Orimattila/Lahti lähiseuduilla, taikka on tulossa rassausmiittiin Järvenpäähän lauantaina niin ilmoitelkaa pikimmiten. YV taikka nollanelinolla 569 38 3yheksän.
Seuraavaksi aletaan tutkimaan miten virtalukon pohja irroitetaan tuommoisesta vanhuksesta Jos ei huomenna löydy pohjaa mistään likimain niin tarttenee kikkailla MacGyver viritelmä ja tehä nappistartti toistaiseksi
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Niin, siis pikadiagnoosi puhelimitse
Nimimerkillä "ikinä 123:n virtalukon sielunelämää tutkinut"
Voihan siellä kait olla lukkorunkokin jumissa
Kertokaas joku joka asiasta jotain tietääkin
Nimimerkillä "ikinä 123:n virtalukon sielunelämää tutkinut"
Voihan siellä kait olla lukkorunkokin jumissa
Kertokaas joku joka asiasta jotain tietääkin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Noo, se selvinnee huomenna kun aletaan purkamaan Eikai se sylinteri voi olla kun se kuitenkin kääntyy täysin vaivattomasti hehkulle asti... Eikä se nyt niin iso homma ole vaihtaa sitä sylinteriä samalla kun se on irti muutenkin tuon rojektin aikana ilmeisesti
KL-varaosista löytyis listalta ainakin pohjaa ja sylinteriä, eri asia onko hyllyssä ja kuinka piakkoin sais käsiin asti. Jos kävis hyvä tuuri ja lähialueen joltain varaosaliikkeeltä löytyis hyllystä...
KL-varaosista löytyis listalta ainakin pohjaa ja sylinteriä, eri asia onko hyllyssä ja kuinka piakkoin sais käsiin asti. Jos kävis hyvä tuuri ja lähialueen joltain varaosaliikkeeltä löytyis hyllystä...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Oisko tästä linkistä apuja mulla ainaki lähti liki samanlailla se koko höskä irtki ja netistä löysin ohjeet....en vaan niitä tähän hätään enää löytäny.
http://autorepair.about.com/library/ima ... 8a-lib.htm
http://autorepair.about.com/library/ima ... 8a-lib.htm
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Saattaa ollakki. Nuo kumit on muutenki aivan sakkorajoilla ja alla on kolmea erilaista kumia Ei ne kyllä ajaessa täristä. Vaikka yhdessä takavanteessa onkin lommo. Kumeissa en ole huomannut ennen mitään, voipi olla kuvassakin häiriö.potox kirjoitti:hmmm.. kovasti näyttäis olevan joku painauma tossa apparin etupyörässä
ettei ois kudosvamma
vai olenko jo paksumpien lasien tarpeessa
Ei tuosta hirviästi ole apua, tuo on W124 sylinterin irrotusohje. Yhdet ohjeet löysinkin W123:lle, joka on muuten aikalailla samanlaista, mutta on vain yksi reikä ja se musta sylinteri lukkopatruunan ympärillä lähtee kiertämällä irti. Samoin löyty jotkut "tuhoa ja vaihda" ohjeet koko lukkohärdellille rattiputkesta irroittamiseen, mutta siihen tuskin tarttee ryhtyä kun avain kerta liikkuukinpupetti kirjoitti:Oisko tästä linkistä apuja mulla ainaki lähti liki samanlailla se koko höskä irtki ja netistä löysin ohjeet....en vaan niitä tähän hätään enää löytäny.
http://autorepair.about.com/library/ima ... 8a-lib.htm
Haynesin tai alfamerin pura- ja kasaa - kirja löytyy myös hallusta. Tosin se on tallilla mutta ei ole iso ongelma hakia. Ja mitä nuita nettiohjeita katselin niin ei pitäis olla kovin mahdoton homma itse virtalukon pohjan vaihto. Alamuovit irti, lukkosylinteri irti, mittaristo irti, jokin liittimen suojalevy liu'uttaa irti, kolme pientä ruuvia irti (jotka ilmeisesti lähtee irti paketti paikoillaankin jos omaa viisniveliset sormet ja fakiirin taidot) ja pohja on kädessä. Ehkä. Hope so
Ongelma siis tällähetkellä on löytää itse varaosa. KL-varaosista semmoisen tosiaan saisi listan mukaan, mutta kuinka nopeasti on eri asia Se selvinnee huomenna.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Nyt ei kerkiä ohjeita kirjottelemaan kun pitää mennä kohta nukkumaan, kumpaakin on tullu vaihdeltua takavuosina. Ohjeita varmaankin joku laittaa tai löydätte jostain. Jotain osiakin on muuten ehkä varastossa aiheeseen liittyen.
Virtalukon pohjaa en heti syyttäisi kun avain ei käänny. Lukkopatruuna on mun mielestä siinä tapauksessa käyttöiän päässä. Se kannattaa heti vaihtaa kun temppuilua esiintyy ja avain vielä jotenkin kääntyy niin et jää auton kanssa tien päälle. Mutta samalla kun työhön ryhtyy vaihtaa toki helposti molemmat. Akku on hyvä irroittaa ennen hommailua.
Patruunoja saa tarvikkeena, uudet avaimet tulee mukana. Veholta saa sarjanumeron kanssa auton omille avaimille tehdyn patruunan. Veho on hieman kalliimpi mutta eipähän avaimien määrä kasva. Makuasioita kumman valitsee. Patruunan vaihtoon työkaluksi on riittänyt taivutettu klemmari (isompaa mallia) tai kellosepän pieni talttapäämeisseli. Lähtee helposti irti jos avain vielä kääntyy jotenkuten.
Kun vaihtaa pohjaa niin mittaristo olisi syytä ensin irroitaa jotta näkee kunnolla mitä on tekemässä. Pohjan päässä oleva johtosarjan liitin lähtee irti vain kun virtalukko on tietyssä asennossa. Jos yritätte väärässä asennossa repiä liitintä irti niin pohja tai liitin hajoaa! Liittimen irroitus ei lopulta vaadi niin paljon voimaa kun se on oikeassa asennossa. Sitten pitää vielä toivoa ettei joku toope ole jo rikkonut ko. liitintä aikaisemmin. Mun autossa oli niin tehty ja koko liitin levisi käsiin.
Virtalukon pohjaa en heti syyttäisi kun avain ei käänny. Lukkopatruuna on mun mielestä siinä tapauksessa käyttöiän päässä. Se kannattaa heti vaihtaa kun temppuilua esiintyy ja avain vielä jotenkin kääntyy niin et jää auton kanssa tien päälle. Mutta samalla kun työhön ryhtyy vaihtaa toki helposti molemmat. Akku on hyvä irroittaa ennen hommailua.
Patruunoja saa tarvikkeena, uudet avaimet tulee mukana. Veholta saa sarjanumeron kanssa auton omille avaimille tehdyn patruunan. Veho on hieman kalliimpi mutta eipähän avaimien määrä kasva. Makuasioita kumman valitsee. Patruunan vaihtoon työkaluksi on riittänyt taivutettu klemmari (isompaa mallia) tai kellosepän pieni talttapäämeisseli. Lähtee helposti irti jos avain vielä kääntyy jotenkuten.
Kun vaihtaa pohjaa niin mittaristo olisi syytä ensin irroitaa jotta näkee kunnolla mitä on tekemässä. Pohjan päässä oleva johtosarjan liitin lähtee irti vain kun virtalukko on tietyssä asennossa. Jos yritätte väärässä asennossa repiä liitintä irti niin pohja tai liitin hajoaa! Liittimen irroitus ei lopulta vaadi niin paljon voimaa kun se on oikeassa asennossa. Sitten pitää vielä toivoa ettei joku toope ole jo rikkonut ko. liitintä aikaisemmin. Mun autossa oli niin tehty ja koko liitin levisi käsiin.
Sulle mää meinasin soittaa het ku tää tapahtu, mut kello oli jo sen verti ettei viittiny häiritä... Soitan huomennaKipsu kirjoitti:Nyt ei kerkiä ohjeita kirjottelemaan kun pitää mennä kohta nukkumaan, kumpaakin on tullu vaihdeltua takavuosina. Ohjeita varmaankin joku laittaa tai löydätte jostain. Jotain osiakin on muuten ehkä varastossa aiheeseen liittyen.
Virtalukon pohjaa en heti syyttäisi kun avain ei käänny. Lukkopatruuna on mun mielestä siinä tapauksessa käyttöiän päässä. Se kannattaa heti vaihtaa kun temppuilua esiintyy ja avain vielä jotenkin kääntyy niin et jää auton kanssa tien päälle. Mutta samalla kun työhön ryhtyy vaihtaa toki helposti molemmat. Akku on hyvä irroittaa ennen hommailua.
Patruunoja saa tarvikkeena, uudet avaimet tulee mukana. Veholta saa sarjanumeron kanssa auton omille avaimille tehdyn patruunan. Veho on hieman kalliimpi mutta eipähän avaimien määrä kasva. Makuasioita kumman valitsee. Patruunan vaihtoon työkaluksi on riittänyt taivutettu klemmari (isompaa mallia) tai kellosepän pieni talttapäämeisseli. Lähtee helposti irti jos avain vielä kääntyy jotenkuten.
Kun vaihtaa pohjaa niin mittaristo olisi syytä ensin irroitaa jotta näkee kunnolla mitä on tekemässä. Pohjan päässä oleva johtosarjan liitin lähtee irti vain kun virtalukko on tietyssä asennossa. Jos yritätte väärässä asennossa repiä liitintä irti niin pohja tai liitin hajoaa! Liittimen irroitus ei lopulta vaadi niin paljon voimaa kun se on oikeassa asennossa. Sitten pitää vielä toivoa ettei joku toope ole jo rikkonut ko. liitintä aikaisemmin. Mun autossa oli niin tehty ja koko liitin levisi käsiin.
Noita sun ohjeita löyty jo naapurifoorumin puolelta ja niiden perusteella meinasin lähteä purkamaan huomenna virtalukon suuntimaa kappaleiksi. Ite homma on aika pitkälti selvä kiitos googlella löydettyjen ohjeiden. Mutta nyt jos kokeneempi sanoo että se saattais olla pelkkä pesä niin minähän mettästän semmosen ensimmäisenä ja kokeilen sillä. Toki jos sulta sattuis pohja löytymään varastosta niin saattaisipa sekin kiinnostaa
Soittelen huomenna niin kahttellaan.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
-79 W123 300D:n kokonainen virtalukko löytyisi, muistaakseni jopa pohjan kanssa...
Vaan auttaisko tämä (tosin W124 ohje tämäkin) http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... on_irrotus
Vaan auttaisko tämä (tosin W124 ohje tämäkin) http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... on_irrotus
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Osat on tilattu KL-varaosista, saapunee maanantaiksi Lahteen. Päätettiin ottaa uudet kun kerta löytyy niin kestänee taas hetkenaikaa.eseestie kirjoitti:-79 W123 300D:n kokonainen virtalukko löytyisi, muistaakseni jopa pohjan kanssa...
Vaan auttaisko tämä (tosin W124 ohje tämäkin) http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... on_irrotus
Noita irrotusohjeita olen katsellut ja löysin tämmöisen ohjeen http://www.dieselgiant.com/repairignitionlock.htm ja tuota soveltamalla tuskin tarttee mitään rikkoa kun avain kääntyy. Itseasiassa lukkosylinteri on jo tuossa pöydällä vieressä Kädessä ollessa tuo sylinteri kyllä kääntyy ihan laidasta laitaan...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Kettu kuittaa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kiitos kuitenkin Mulle olis kelvannu nuo käytetytkin mutta emäntä ny tahto uutta kun kerta on tarjolla niin mennään sillä.eseestie kirjoitti:Kettu kuittaa.
Jos menee virtalukon pohjan vaihtamiseksi niin täytyypä muistaa vaihtaa mittariston polttimot samalla. Niistä taitaa ainakin toinen taustavalo olla pimiä ja toinen himmeä...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Uusi on aina uusi.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Herrrrmo menee tuon virtalukon kanssa
Eli lukkoputkipaketti on irroitettu rattiputkesta. Koko hässäkkä roikkuu enää tasan virtalukon pohjan liittimen varassa. Ja se samperin liitin ei lähde ei sitten millään irti
Viittiskö joku ystävällinen ja kykeneväinen vaikka ottaa kuvan paketista liitin irroitettuna niin että näkis myös avainsylinterin puolelta missä hemmetin asennossa se avainpohja tarttee olla että lähtee liitin irti?
On nyt koko päivä pyöritelty avainta ja pohjaa ja vaikka mitä eikä liitin lähde ei sitten millään. Pari milliä liitintä saa ulospäin lukkoputkesta mutta siihen tyssää. Ei viittis hajottaa sitä liitintä...
Eli lukkoputkipaketti on irroitettu rattiputkesta. Koko hässäkkä roikkuu enää tasan virtalukon pohjan liittimen varassa. Ja se samperin liitin ei lähde ei sitten millään irti
Viittiskö joku ystävällinen ja kykeneväinen vaikka ottaa kuvan paketista liitin irroitettuna niin että näkis myös avainsylinterin puolelta missä hemmetin asennossa se avainpohja tarttee olla että lähtee liitin irti?
On nyt koko päivä pyöritelty avainta ja pohjaa ja vaikka mitä eikä liitin lähde ei sitten millään. Pari milliä liitintä saa ulospäin lukkoputkesta mutta siihen tyssää. Ei viittis hajottaa sitä liitintä...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Moi, kokeilin sillä mun lukkopaketilla joka on kellarissa. Purkaantuu toisesta viivasta. Eka viiva on se missä avaimet saa pois ja rattilukko menee päälle, toinen on ekan jälkeen.
Lukon ympärillä oleva holkki lähtee silloin auki ja sen liittimenkin pitäisi irrota ihan sormivoimalla. Ellei ole hirttänny kiinni tai jotain on rikki. Tässä kuvia aiheesta:
Lähtötilanne
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/1.jpg
Avain käännetty toiseen viivaan, messinkinaula työnnetty loveen
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/2.jpg
Lukon holkki pyörii ja sen pystyy irrottamaa yhdessä tai erikseen lukon kanssa, avain tosin voi estää holkin irroituksen erikseen
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/5.jpg
Lukko irroitettu
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/6.jpg
Liittimen pitäis lähteä irti vetämällä kun avain on samassa asennossa
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/3.jpg
Lähikuvaa virtalukon pohjasta kun liitin on irti
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/4.jpg
Kaikki kamat levällään, lopetus
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/7.jpg
Lukon ympärillä oleva holkki lähtee silloin auki ja sen liittimenkin pitäisi irrota ihan sormivoimalla. Ellei ole hirttänny kiinni tai jotain on rikki. Tässä kuvia aiheesta:
Lähtötilanne
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/1.jpg
Avain käännetty toiseen viivaan, messinkinaula työnnetty loveen
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/2.jpg
Lukon holkki pyörii ja sen pystyy irrottamaa yhdessä tai erikseen lukon kanssa, avain tosin voi estää holkin irroituksen erikseen
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/5.jpg
Lukko irroitettu
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/6.jpg
Liittimen pitäis lähteä irti vetämällä kun avain on samassa asennossa
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/3.jpg
Lähikuvaa virtalukon pohjasta kun liitin on irti
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/4.jpg
Kaikki kamat levällään, lopetus
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/7.jpg
No tiedä sitten, meillon vaan ihan erilainen tuo uus pohja verrattuna mitä näkyy tossa sun kuvissa. Napojakin on eri määrä.
Eli uus pohja näyttää tältä:
Napoja on siis kahdeksan, tasaisin välein ympäri koko pohjan. Ja tuo pohjan keskitappi ei ole tuommoinen T-mallinen, vaan tuommoinen suora pyöreähkö tappi Ja tappi on yhtä muovia tuon pohjamuovin kanssa eli ei pyöri mihinkään suuntaan.
Osa on ostettu marmoritiskiltä Mega-Autosta Lahdesta rekisteritunnuksella.
Se on sitten taas eri asia minkämoinen pohja ja minkämoinen liitin autossa on, niitä ei ole vielä saatu irti toisistaan...
Mutta kiitos kuvista ja varmistuksesta avaimen asennosta. Pitää jatkaa yrittämistä ja toivoa että liitin lähtee irti joku kaunis päivä. Mielummin ennemmin kuin myöhemmin
Eli uus pohja näyttää tältä:
Napoja on siis kahdeksan, tasaisin välein ympäri koko pohjan. Ja tuo pohjan keskitappi ei ole tuommoinen T-mallinen, vaan tuommoinen suora pyöreähkö tappi Ja tappi on yhtä muovia tuon pohjamuovin kanssa eli ei pyöri mihinkään suuntaan.
Osa on ostettu marmoritiskiltä Mega-Autosta Lahdesta rekisteritunnuksella.
Se on sitten taas eri asia minkämoinen pohja ja minkämoinen liitin autossa on, niitä ei ole vielä saatu irti toisistaan...
Mutta kiitos kuvista ja varmistuksesta avaimen asennosta. Pitää jatkaa yrittämistä ja toivoa että liitin lähtee irti joku kaunis päivä. Mielummin ennemmin kuin myöhemmin
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Nohni. Lähti se liitin irti kerpele. Ja arvata saattaa, paskanahan siellä oli, muttei pohja vaan ite koko lukkoakseli
Eli se sisimmäinen akseli joka pyörii avainta käännettäessä, se akseli on murtunut paskaksi justiinsa sähköpohjan kohdilta, siitä missä akselissa on hammastukset ja liittyy sähköpohjan akseliin.
Lukkoakseli, alipainesammutin jne
Akselin pää jonka pitäis liittyä sähköpohjaan
Vielä likempää
Ja toisesta suunnasta
Sähköpohjan pääty johon akseli liittyy
Ongelmana siis se että tuo akseli ei nyt pyöritä sähköpohjan akselia mihinkään suuntaan. Selittää senkin miksei liitin lähtenyt irti, se T-lukitus kun ei liiku tietenkään jos ei sähköpohjan akselikaan liiku. Joutu varovasti vähän avartamaan liitintä että sai rukarilla tökittyä liittimen sisältä sen T-lukituksen oikeaan asentoon
Eli nyt sitten metsästämään jostain tuo koko lukkohärdelli Anyone? Esseestie? Pliis?
Eli se sisimmäinen akseli joka pyörii avainta käännettäessä, se akseli on murtunut paskaksi justiinsa sähköpohjan kohdilta, siitä missä akselissa on hammastukset ja liittyy sähköpohjan akseliin.
Lukkoakseli, alipainesammutin jne
Akselin pää jonka pitäis liittyä sähköpohjaan
Vielä likempää
Ja toisesta suunnasta
Sähköpohjan pääty johon akseli liittyy
Ongelmana siis se että tuo akseli ei nyt pyöritä sähköpohjan akselia mihinkään suuntaan. Selittää senkin miksei liitin lähtenyt irti, se T-lukitus kun ei liiku tietenkään jos ei sähköpohjan akselikaan liiku. Joutu varovasti vähän avartamaan liitintä että sai rukarilla tökittyä liittimen sisältä sen T-lukituksen oikeaan asentoon
Eli nyt sitten metsästämään jostain tuo koko lukkohärdelli Anyone? Esseestie? Pliis?
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Tämän näköinen vekotin:
Mitään numeroita tuosta en erota mistään Mutta siis dieselmallin eli tuo alipainesammutin pitää olla, avainhehkullinen ja -startillinen malli. Sähköpohjan tämän näköinen:
Sitä en tiedä onko noissa sen kummempia mallieroja tai vuosimallieroja muutakuin tuo avainhehku. Mutta siis vuosimallia -85 eli -84 valmistettu vekotin ja 240D moottori.
Tuo koko putkihässäkkä hakusessa ja todennäköisesti tuo sähköpohja myös. Lukkosylintereitä on kaksin kappalein joista toinen pakkauusi joten sitä ei tarvita...
Mitään numeroita tuosta en erota mistään Mutta siis dieselmallin eli tuo alipainesammutin pitää olla, avainhehkullinen ja -startillinen malli. Sähköpohjan tämän näköinen:
Sitä en tiedä onko noissa sen kummempia mallieroja tai vuosimallieroja muutakuin tuo avainhehku. Mutta siis vuosimallia -85 eli -84 valmistettu vekotin ja 240D moottori.
Tuo koko putkihässäkkä hakusessa ja todennäköisesti tuo sähköpohja myös. Lukkosylintereitä on kaksin kappalein joista toinen pakkauusi joten sitä ei tarvita...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Jos ei boogieman:lta löydy, niin katotaan sen jälkeen...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
No jopas on erikoinen vika, tommosesta en vielä ole kuullut. Ja marmoritiskin pohjaa olisin veikannu vääräksi kans mitä se onkin.
Jos en aivan väärin muista niin kerran näin yhden bensamallin vastaavan osan jossa oli vain tuo ap.venttiili peitetty jollain pellin palalla. Tarkottais sitä että voitte siirtää bensamallin lukkoon ap.venttiilin vanhasta lukosta jos mun muisti ei ihan pahasti pätki.
Jos en aivan väärin muista niin kerran näin yhden bensamallin vastaavan osan jossa oli vain tuo ap.venttiili peitetty jollain pellin palalla. Tarkottais sitä että voitte siirtää bensamallin lukkoon ap.venttiilin vanhasta lukosta jos mun muisti ei ihan pahasti pätki.
Noniin, jatketaas tänne tarinaa välillä
Eli virtalukon runko päädyttiin loppujenlopuksi tilaamaan hotarin kautta germaaniasta. Halvaksi ei tullut, mutta onpahan uusi ja kestävä. Virtalukon pohja oli ehjä kun vain kaivoi edellisen rungon jättämät tapit hahloista irti Nyt on pelannut taas moitteetta.
Kiitos kaikille ohjeista ja neuvoista ja avuista.
Tänään sitten otettiin härkää sarvista ja tarjottiin Luihu katsurin silmän alle. Tiedettiin ettei siellä mitään vakavaa voi olla kun ei ajossa tunnu mitään ja tekniikka on ainakin kunnossa. Ruosteitakaan ei pohjassa suuremmin ole.
Katsuri olikin vanhoja mersumiehiä. Katseli rekkaria hetken tiskillä ja avaimia, tokaisi ettei olekaan aikoihin päässyt 123:lla ajamaan Emäntä kommentoi vaan että nauti nyt sitten kun kerta pääset ajamaan.
Varttia myöhemmin katsuri tuli takaisin virne naamallaan. Peljättiin jo pahinta, nivelissä kun saattoi jotain pientä olla ja apusimpukassa ainakin vähän löysää vielä. Olisiko vielä löytänyt sen yhden ruostereiän konehuoneesta. Taikka se kuskin turvavyö kun on vähän rispaantunut eikä kelaudu kunnolla. Mitä kaikkea se olisikaan löytänyt.
-Tjoo, oikean puoleinen rekisterikilven valo ei toimi. Korjauskehoitus siitä.
-Joo? Sitten?
-No tuokaa vuoden päästä uudestaan, on se sen verti komia että mielellään näkisi uudestaan.
Eli leima tuli. Kerralla. Yhdellä korjauskehoituksella. Mitään etukäteen korjaamatta On se ihme peli. Kiitos vaan Dealerille kun tämän helmen meille myi
Eli virtalukon runko päädyttiin loppujenlopuksi tilaamaan hotarin kautta germaaniasta. Halvaksi ei tullut, mutta onpahan uusi ja kestävä. Virtalukon pohja oli ehjä kun vain kaivoi edellisen rungon jättämät tapit hahloista irti Nyt on pelannut taas moitteetta.
Kiitos kaikille ohjeista ja neuvoista ja avuista.
Tänään sitten otettiin härkää sarvista ja tarjottiin Luihu katsurin silmän alle. Tiedettiin ettei siellä mitään vakavaa voi olla kun ei ajossa tunnu mitään ja tekniikka on ainakin kunnossa. Ruosteitakaan ei pohjassa suuremmin ole.
Katsuri olikin vanhoja mersumiehiä. Katseli rekkaria hetken tiskillä ja avaimia, tokaisi ettei olekaan aikoihin päässyt 123:lla ajamaan Emäntä kommentoi vaan että nauti nyt sitten kun kerta pääset ajamaan.
Varttia myöhemmin katsuri tuli takaisin virne naamallaan. Peljättiin jo pahinta, nivelissä kun saattoi jotain pientä olla ja apusimpukassa ainakin vähän löysää vielä. Olisiko vielä löytänyt sen yhden ruostereiän konehuoneesta. Taikka se kuskin turvavyö kun on vähän rispaantunut eikä kelaudu kunnolla. Mitä kaikkea se olisikaan löytänyt.
-Tjoo, oikean puoleinen rekisterikilven valo ei toimi. Korjauskehoitus siitä.
-Joo? Sitten?
-No tuokaa vuoden päästä uudestaan, on se sen verti komia että mielellään näkisi uudestaan.
Eli leima tuli. Kerralla. Yhdellä korjauskehoituksella. Mitään etukäteen korjaamatta On se ihme peli. Kiitos vaan Dealerille kun tämän helmen meille myi
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->