Shadculan W123 240d -85 *käytiin katsastamassa*

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29266
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jututin muuten tämän entistä omistajaa, kertoi että isompia remontteja ei ole tarvinnut tehdä mutta hyvin on huollettu ja auto palvellut nöyrästi pitkään.
Oli vaihtunut S203 cdi:hin.
-shadcula-
123-neito
Viestit: 15
Liittynyt: 08.8.2011 14:52

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Siltä se vähän näyttääkin ettei ihan hirveästi ole tarvinnut osia ainakaan ulkoisesti vaihdella.
Tuossa öljyjä vaihdellessa huomattiin että ainakin öljynsuodatinkotelon kansi oli pultattu mallia momenttiin kiinni, eli sai aika apinan raivolla vääntää että lähti mutterit auki :)
Öljynvaihdon jälkeisessä testikäynnissä tosin alkoi ohjaustehostimen remmi vinkumaan. Tais olla kostea yö kun vähän vinkuu, on siellä viellä ainakin muutama säie jäljellä ettei tartte vielä hihnaa vaihtaa :P
-shadcula-
123-neito
Viestit: 15
Liittynyt: 08.8.2011 14:52

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Käytiin saunalta hakemassa sinne unohtuneet korut ja räpsittiin pari "taiteellista" kuvaa lissää

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Isot kuvat täällä
-shadcula-
123-neito
Viestit: 15
Liittynyt: 08.8.2011 14:52

Viesti Kirjoittaja -shadcula- »

Hähä, kävin tänään koittamassa, tavallaan vahingossa, merseedeksen offi-kelpoisuuden :D ( Oli kerrottu että sinne on tehty ihan tie ... no eipä ollut ko heinä kaajettu.. ja pakko oli senmatkaa ajella et pääsi kohdalle jossa edes yrittää käännöstä ) hyvinhän se meni kynnöspellolla muuten mutta kääntyessä takapyörät tipahti kynnösuraan :D mohmohmoh, vähä tarvi vetoapua ja sitte kyllä matka jatkui takasi aswalttitiälle varsin luikkaasti :D:D
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Merseedeksen melkein maasto-ominaisuuksia päästiin jälleen testaamaan. Tälläkertaa ihan oikealla savipohjaisella hiekkatiellä, vieläpä melko paljon liikennöidyllä semmosella. Oli joku astetta viksumpi kaveri päättänyt lanata tätä savipohjaista tietä, sieltä täältä ja tuolta, ei edes koko matkalta. Eikä ollut edes ajanut hiekkaa lanatuille kohdille, ihan kylmästi vaan rapsinut menemään. Ja tottakai sadepäivänä. Oli melkolailla slipovits ajella, kyllä se lukkoperätönkin 240d menee poikittain :lol:

Sen näköiset oli kyljetkin, nämä siis noin 8km ajon jälkeen:
Kuva

Kuva

Kuva

Pikainen huuhtelu ja matka jatkui asvaltoituja menoväyliä pitkin.

Tosiaan ropausmiittissä tuli vaihdettua molemmat takajouset ja -iskarit. Ketutti kun perä laahaa maata. Eikä ihmekään, toisesta jousesta oli katkennut lähes yksi kieppi, toisesta puolitoista :) Korvaavat jouset tuli siis mätänetistä mallia he**etin HeavyDuty, lanka oli yli peukalon paksuista. Iskareiksi saatiin paikallisesta varaosaputkasta aidot Monroet.
Kartaanin tukilaakeria ei tarttenutkaan vaihtaa. Tarkkasilmäinen tallin isäntä bongasi että kartaanin kiinnityspultti oli vain kierroksen löysällä :roll: Halpa remppa kerrankin.

Näillä mennään. Jatkossa taas jotain uutta.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

mulla muuten on samanlaiset alupallot :)

jos meinoot aluista luopua niin vois vaikka kiinnostaa kun omassa on kaks vannetta vääntyny, ainakin edellisen omistajan kertomana...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Savolaene69 kirjoitti:mulla muuten on samanlaiset alupallot :)

jos meinoot aluista luopua niin vois vaikka kiinnostaa kun omassa on kaks vannetta vääntyny, ainakin edellisen omistajan kertomana...
Pidetään mielessä. Tuskin on luopumassa kun justiinsa vasta visioi noiden maalaamista :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Noni. Ny se sit hajos. Paikallisen Nesteen pihassa ei enää kääntyny virta-avain starttiasentoon. Eli kääntyy kyllä nätisti hehkulle asti, muttei hehkulta eteenpäin. Pikapuhelu Teppo21:lle paljasti että ilmeisesti virtalukonpohja kaputt :evil:

Jos jollakulla on 240D -85 sopivaa virtalukonpohjaa myydä Orimattila/Lahti lähiseuduilla, taikka on tulossa rassausmiittiin Järvenpäähän lauantaina niin ilmoitelkaa pikimmiten. YV taikka nollanelinolla 569 38 3yheksän.

Seuraavaksi aletaan tutkimaan miten virtalukon pohja irroitetaan tuommoisesta vanhuksesta :roll: Jos ei huomenna löydy pohjaa mistään likimain niin tarttenee kikkailla MacGyver viritelmä ja tehä nappistartti toistaiseksi :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin, siis pikadiagnoosi puhelimitse :oops:

Nimimerkillä "ikinä 123:n virtalukon sielunelämää tutkinut"

Voihan siellä kait olla lukkorunkokin jumissa :roll:

Kertokaas joku joka asiasta jotain tietääkin :amis_selittaa:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Noo, se selvinnee huomenna kun aletaan purkamaan :) Eikai se sylinteri voi olla kun se kuitenkin kääntyy täysin vaivattomasti hehkulle asti... Eikä se nyt niin iso homma ole vaihtaa sitä sylinteriä samalla kun se on irti muutenkin tuon rojektin aikana ilmeisesti :)

KL-varaosista löytyis listalta ainakin pohjaa ja sylinteriä, eri asia onko hyllyssä ja kuinka piakkoin sais käsiin asti. Jos kävis hyvä tuuri ja lähialueen joltain varaosaliikkeeltä löytyis hyllystä...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

hmmm.. kovasti näyttäis olevan joku painauma tossa apparin etupyörässä :shock:
ettei ois kudosvamma :evil:
vai olenko jo paksumpien lasien tarpeessa :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Oisko tästä linkistä apuja :?: :?: mulla ainaki lähti liki samanlailla se koko höskä irtki ja netistä löysin ohjeet....en vaan niitä tähän hätään enää löytäny.
http://autorepair.about.com/library/ima ... 8a-lib.htm
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

potox kirjoitti:hmmm.. kovasti näyttäis olevan joku painauma tossa apparin etupyörässä :shock:
ettei ois kudosvamma :evil:
vai olenko jo paksumpien lasien tarpeessa :roll:
Saattaa ollakki. Nuo kumit on muutenki aivan sakkorajoilla ja alla on kolmea erilaista kumia :roll: Ei ne kyllä ajaessa täristä. Vaikka yhdessä takavanteessa onkin lommo. Kumeissa en ole huomannut ennen mitään, voipi olla kuvassakin häiriö.
pupetti kirjoitti:Oisko tästä linkistä apuja :?: :?: mulla ainaki lähti liki samanlailla se koko höskä irtki ja netistä löysin ohjeet....en vaan niitä tähän hätään enää löytäny.
http://autorepair.about.com/library/ima ... 8a-lib.htm
Ei tuosta hirviästi ole apua, tuo on W124 sylinterin irrotusohje. Yhdet ohjeet löysinkin W123:lle, joka on muuten aikalailla samanlaista, mutta on vain yksi reikä ja se musta sylinteri lukkopatruunan ympärillä lähtee kiertämällä irti. Samoin löyty jotkut "tuhoa ja vaihda" ohjeet koko lukkohärdellille rattiputkesta irroittamiseen, mutta siihen tuskin tarttee ryhtyä kun avain kerta liikkuukin :)
Haynesin tai alfamerin pura- ja kasaa - kirja löytyy myös hallusta. Tosin se on tallilla mutta ei ole iso ongelma hakia. Ja mitä nuita nettiohjeita katselin niin ei pitäis olla kovin mahdoton homma itse virtalukon pohjan vaihto. Alamuovit irti, lukkosylinteri irti, mittaristo irti, jokin liittimen suojalevy liu'uttaa irti, kolme pientä ruuvia irti (jotka ilmeisesti lähtee irti paketti paikoillaankin jos omaa viisniveliset sormet ja fakiirin taidot) ja pohja on kädessä. Ehkä. Hope so :lol:

Ongelma siis tällähetkellä on löytää itse varaosa. KL-varaosista semmoisen tosiaan saisi listan mukaan, mutta kuinka nopeasti on eri asia :? Se selvinnee huomenna.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Nyt ei kerkiä ohjeita kirjottelemaan kun pitää mennä kohta nukkumaan, kumpaakin on tullu vaihdeltua takavuosina. Ohjeita varmaankin joku laittaa tai löydätte jostain. Jotain osiakin on muuten ehkä varastossa aiheeseen liittyen.

Virtalukon pohjaa en heti syyttäisi kun avain ei käänny. Lukkopatruuna on mun mielestä siinä tapauksessa käyttöiän päässä. Se kannattaa heti vaihtaa kun temppuilua esiintyy ja avain vielä jotenkin kääntyy niin et jää auton kanssa tien päälle. Mutta samalla kun työhön ryhtyy vaihtaa toki helposti molemmat. Akku on hyvä irroittaa ennen hommailua.

Patruunoja saa tarvikkeena, uudet avaimet tulee mukana. Veholta saa sarjanumeron kanssa auton omille avaimille tehdyn patruunan. Veho on hieman kalliimpi mutta eipähän avaimien määrä kasva. Makuasioita kumman valitsee. Patruunan vaihtoon työkaluksi on riittänyt taivutettu klemmari (isompaa mallia) tai kellosepän pieni talttapäämeisseli. Lähtee helposti irti jos avain vielä kääntyy jotenkuten.

Kun vaihtaa pohjaa niin mittaristo olisi syytä ensin irroitaa jotta näkee kunnolla mitä on tekemässä. Pohjan päässä oleva johtosarjan liitin lähtee irti vain kun virtalukko on tietyssä asennossa. Jos yritätte väärässä asennossa repiä liitintä irti niin pohja tai liitin hajoaa! Liittimen irroitus ei lopulta vaadi niin paljon voimaa kun se on oikeassa asennossa. Sitten pitää vielä toivoa ettei joku toope ole jo rikkonut ko. liitintä aikaisemmin. Mun autossa oli niin tehty ja koko liitin levisi käsiin.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Kipsu kirjoitti:Nyt ei kerkiä ohjeita kirjottelemaan kun pitää mennä kohta nukkumaan, kumpaakin on tullu vaihdeltua takavuosina. Ohjeita varmaankin joku laittaa tai löydätte jostain. Jotain osiakin on muuten ehkä varastossa aiheeseen liittyen.

Virtalukon pohjaa en heti syyttäisi kun avain ei käänny. Lukkopatruuna on mun mielestä siinä tapauksessa käyttöiän päässä. Se kannattaa heti vaihtaa kun temppuilua esiintyy ja avain vielä jotenkin kääntyy niin et jää auton kanssa tien päälle. Mutta samalla kun työhön ryhtyy vaihtaa toki helposti molemmat. Akku on hyvä irroittaa ennen hommailua.

Patruunoja saa tarvikkeena, uudet avaimet tulee mukana. Veholta saa sarjanumeron kanssa auton omille avaimille tehdyn patruunan. Veho on hieman kalliimpi mutta eipähän avaimien määrä kasva. Makuasioita kumman valitsee. Patruunan vaihtoon työkaluksi on riittänyt taivutettu klemmari (isompaa mallia) tai kellosepän pieni talttapäämeisseli. Lähtee helposti irti jos avain vielä kääntyy jotenkuten.

Kun vaihtaa pohjaa niin mittaristo olisi syytä ensin irroitaa jotta näkee kunnolla mitä on tekemässä. Pohjan päässä oleva johtosarjan liitin lähtee irti vain kun virtalukko on tietyssä asennossa. Jos yritätte väärässä asennossa repiä liitintä irti niin pohja tai liitin hajoaa! Liittimen irroitus ei lopulta vaadi niin paljon voimaa kun se on oikeassa asennossa. Sitten pitää vielä toivoa ettei joku toope ole jo rikkonut ko. liitintä aikaisemmin. Mun autossa oli niin tehty ja koko liitin levisi käsiin.
Sulle mää meinasin soittaa het ku tää tapahtu, mut kello oli jo sen verti ettei viittiny häiritä... Soitan huomenna :lol:

Noita sun ohjeita löyty jo naapurifoorumin puolelta ja niiden perusteella meinasin lähteä purkamaan huomenna virtalukon suuntimaa kappaleiksi. Ite homma on aika pitkälti selvä kiitos googlella löydettyjen ohjeiden. Mutta nyt jos kokeneempi sanoo että se saattais olla pelkkä pesä niin minähän mettästän semmosen ensimmäisenä ja kokeilen sillä. Toki jos sulta sattuis pohja löytymään varastosta niin saattaisipa sekin kiinnostaa :)

Soittelen huomenna niin kahttellaan.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

-79 W123 300D:n kokonainen virtalukko löytyisi, muistaakseni jopa pohjan kanssa... :roll:

Vaan auttaisko tämä (tosin W124 ohje tämäkin) :arrow: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... on_irrotus :?:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

eseestie kirjoitti:-79 W123 300D:n kokonainen virtalukko löytyisi, muistaakseni jopa pohjan kanssa... :roll:

Vaan auttaisko tämä (tosin W124 ohje tämäkin) :arrow: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... on_irrotus :?:
Osat on tilattu KL-varaosista, saapunee maanantaiksi Lahteen. Päätettiin ottaa uudet kun kerta löytyy niin kestänee taas hetkenaikaa.

Noita irrotusohjeita olen katsellut ja löysin tämmöisen ohjeen http://www.dieselgiant.com/repairignitionlock.htm ja tuota soveltamalla tuskin tarttee mitään rikkoa kun avain kääntyy. Itseasiassa lukkosylinteri on jo tuossa pöydällä vieressä :) Kädessä ollessa tuo sylinteri kyllä kääntyy ihan laidasta laitaan...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Kettu kuittaa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

eseestie kirjoitti:Kettu kuittaa.
Kiitos kuitenkin :) Mulle olis kelvannu nuo käytetytkin mutta emäntä ny tahto uutta kun kerta on tarjolla niin mennään sillä.

Jos menee virtalukon pohjan vaihtamiseksi niin täytyypä muistaa vaihtaa mittariston polttimot samalla. Niistä taitaa ainakin toinen taustavalo olla pimiä ja toinen himmeä...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Uusi on aina uusi. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Herrrrmo menee tuon virtalukon kanssa :x
Eli lukkoputkipaketti on irroitettu rattiputkesta. Koko hässäkkä roikkuu enää tasan virtalukon pohjan liittimen varassa. Ja se samperin liitin ei lähde ei sitten millään irti :x

Viittiskö joku ystävällinen ja kykeneväinen vaikka ottaa kuvan paketista liitin irroitettuna niin että näkis myös avainsylinterin puolelta missä hemmetin asennossa se avainpohja tarttee olla että lähtee liitin irti?

On nyt koko päivä pyöritelty avainta ja pohjaa ja vaikka mitä eikä liitin lähde ei sitten millään. Pari milliä liitintä saa ulospäin lukkoputkesta mutta siihen tyssää. Ei viittis hajottaa sitä liitintä...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mersun virtalukko yleensä purkaantuu osiin avaimen ollessa 1-asennossa... :wink: En tiiä sit yykaakoosta... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Moi, kokeilin sillä mun lukkopaketilla joka on kellarissa. Purkaantuu toisesta viivasta. Eka viiva on se missä avaimet saa pois ja rattilukko menee päälle, toinen on ekan jälkeen.

Lukon ympärillä oleva holkki lähtee silloin auki ja sen liittimenkin pitäisi irrota ihan sormivoimalla. Ellei ole hirttänny kiinni tai jotain on rikki. Tässä kuvia aiheesta:

Lähtötilanne
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/1.jpg

Avain käännetty toiseen viivaan, messinkinaula työnnetty loveen
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/2.jpg

Lukon holkki pyörii ja sen pystyy irrottamaa yhdessä tai erikseen lukon kanssa, avain tosin voi estää holkin irroituksen erikseen
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/5.jpg

Lukko irroitettu
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/6.jpg

Liittimen pitäis lähteä irti vetämällä kun avain on samassa asennossa
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/3.jpg

Lähikuvaa virtalukon pohjasta kun liitin on irti
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/4.jpg

Kaikki kamat levällään, lopetus
http://i119.photobucket.com/albums/o122 ... ukko/7.jpg
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No tiedä sitten, meillon vaan ihan erilainen tuo uus pohja verrattuna mitä näkyy tossa sun kuvissa. Napojakin on eri määrä.

Eli uus pohja näyttää tältä:

Kuva

Napoja on siis kahdeksan, tasaisin välein ympäri koko pohjan. Ja tuo pohjan keskitappi ei ole tuommoinen T-mallinen, vaan tuommoinen suora pyöreähkö tappi :shock: Ja tappi on yhtä muovia tuon pohjamuovin kanssa eli ei pyöri mihinkään suuntaan.

Kuva

Osa on ostettu marmoritiskiltä Mega-Autosta Lahdesta rekisteritunnuksella.

Se on sitten taas eri asia minkämoinen pohja ja minkämoinen liitin autossa on, niitä ei ole vielä saatu irti toisistaan...

Mutta kiitos kuvista ja varmistuksesta avaimen asennosta. Pitää jatkaa yrittämistä ja toivoa että liitin lähtee irti joku kaunis päivä. Mielummin ennemmin kuin myöhemmin :?
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Nohni. Lähti se liitin irti kerpele. Ja arvata saattaa, paskanahan siellä oli, muttei pohja vaan ite koko lukkoakseli :evil:

Eli se sisimmäinen akseli joka pyörii avainta käännettäessä, se akseli on murtunut paskaksi justiinsa sähköpohjan kohdilta, siitä missä akselissa on hammastukset ja liittyy sähköpohjan akseliin.

Lukkoakseli, alipainesammutin jne
Kuva

Akselin pää jonka pitäis liittyä sähköpohjaan :evil:
Kuva

Vielä likempää
Kuva

Ja toisesta suunnasta
Kuva

Sähköpohjan pääty johon akseli liittyy
Kuva

Ongelmana siis se että tuo akseli ei nyt pyöritä sähköpohjan akselia mihinkään suuntaan. Selittää senkin miksei liitin lähtenyt irti, se T-lukitus kun ei liiku tietenkään jos ei sähköpohjan akselikaan liiku. Joutu varovasti vähän avartamaan liitintä että sai rukarilla tökittyä liittimen sisältä sen T-lukituksen oikeaan asentoon :cry:

Eli nyt sitten metsästämään jostain tuo koko lukkohärdelli :evil: Anyone? Esseestie? Pliis? :wink:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Minkänäkösestä osasta on kyse? Jotain rattiputken/virtalukon osia on hyllyssä.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Tämän näköinen vekotin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mitään numeroita tuosta en erota mistään :? Mutta siis dieselmallin eli tuo alipainesammutin pitää olla, avainhehkullinen ja -startillinen malli. Sähköpohjan tämän näköinen:

Kuva

Sitä en tiedä onko noissa sen kummempia mallieroja tai vuosimallieroja muutakuin tuo avainhehku. Mutta siis vuosimallia -85 eli -84 valmistettu vekotin ja 240D moottori.

Tuo koko putkihässäkkä hakusessa ja todennäköisesti tuo sähköpohja myös. Lukkosylintereitä on kaksin kappalein joista toinen pakkauusi joten sitä ei tarvita...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jos ei boogieman:lta löydy, niin katotaan sen jälkeen... :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

No jopas on erikoinen vika, tommosesta en vielä ole kuullut. Ja marmoritiskin pohjaa olisin veikannu vääräksi kans mitä se onkin.

Jos en aivan väärin muista niin kerran näin yhden bensamallin vastaavan osan jossa oli vain tuo ap.venttiili peitetty jollain pellin palalla. Tarkottais sitä että voitte siirtää bensamallin lukkoon ap.venttiilin vanhasta lukosta jos mun muisti ei ihan pahasti pätki.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Noniin, jatketaas tänne tarinaa välillä :)

Eli virtalukon runko päädyttiin loppujenlopuksi tilaamaan hotarin kautta germaaniasta. Halvaksi ei tullut, mutta onpahan uusi ja kestävä. Virtalukon pohja oli ehjä kun vain kaivoi edellisen rungon jättämät tapit hahloista irti :) Nyt on pelannut taas moitteetta.
Kiitos kaikille ohjeista ja neuvoista ja avuista.

Tänään sitten otettiin härkää sarvista ja tarjottiin Luihu katsurin silmän alle. Tiedettiin ettei siellä mitään vakavaa voi olla kun ei ajossa tunnu mitään ja tekniikka on ainakin kunnossa. Ruosteitakaan ei pohjassa suuremmin ole.
Katsuri olikin vanhoja mersumiehiä. Katseli rekkaria hetken tiskillä ja avaimia, tokaisi ettei olekaan aikoihin päässyt 123:lla ajamaan :D Emäntä kommentoi vaan että nauti nyt sitten kun kerta pääset ajamaan.

Varttia myöhemmin katsuri tuli takaisin virne naamallaan. Peljättiin jo pahinta, nivelissä kun saattoi jotain pientä olla ja apusimpukassa ainakin vähän löysää vielä. Olisiko vielä löytänyt sen yhden ruostereiän konehuoneesta. Taikka se kuskin turvavyö kun on vähän rispaantunut eikä kelaudu kunnolla. Mitä kaikkea se olisikaan löytänyt.
-Tjoo, oikean puoleinen rekisterikilven valo ei toimi. Korjauskehoitus siitä.
-Joo? Sitten?
-No tuokaa vuoden päästä uudestaan, on se sen verti komia että mielellään näkisi uudestaan.
:shock:

Eli leima tuli. Kerralla. Yhdellä korjauskehoituksella. Mitään etukäteen korjaamatta :lol: On se ihme peli. Kiitos vaan Dealerille kun tämän helmen meille myi :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”