Auto sammuu ensimmäisellä käynnistyksellä
Auto sammuu ensimmäisellä käynnistyksellä
Vika ilmeni heti, kun lämpötilat alkoivat laskea lähelle 0 Celsiusta. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä vaihteenvalitsimen ollessa pakilla tai D:llä, auto sammuu. Toisella käynnistyksellä hetki kaasua ja ongelma on poissa. Voisiko kyseessä olla laatikon venttiilin tukos tai jms?
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Auto sammuu ensimmäisellä käynnistyksellä
Jos auto se mikä on alla niinTerjama75 kirjoitti:Vika ilmeni heti, kun lämpötilat alkoivat laskea lähelle 0 Celsiusta. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä vaihteenvalitsimen ollessa pakilla tai D:llä, auto sammuu. Toisella käynnistyksellä hetki kaasua ja ongelma on poissa. Voisiko kyseessä olla laatikon venttiilin tukos tai jms?
Todenäköisin syy,
Ilmaa polttoaine putkistossa(orinkulat)
seuravan suutimien "palupuolen" vuoto
kumpikin alkaa vaivaaman tyypilisesti kun kelit kylmenee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Auto sammuu ensimmäisellä käynnistyksellä
Edellinen auto oli myös toi w203 ja siinä juuri nuo mainitsemasi vikakohdat. Auto ei vaan silloin käynnistynyt ollenkaan. Kaikki suuttimet menivät vaihtoon ja koko polttoainen putkisto uusittiin.CDI203 kirjoitti:Jos auto se mikä on alla niinTerjama75 kirjoitti:Vika ilmeni heti, kun lämpötilat alkoivat laskea lähelle 0 Celsiusta. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä vaihteenvalitsimen ollessa pakilla tai D:llä, auto sammuu. Toisella käynnistyksellä hetki kaasua ja ongelma on poissa. Voisiko kyseessä olla laatikon venttiilin tukos tai jms?
Todenäköisin syy,
Ilmaa polttoaine putkistossa(orinkulat)
seuravan suutimien "palupuolen" vuoto
kumpikin alkaa vaivaaman tyypilisesti kun kelit kylmenee
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Auto sammuu ensimmäisellä käynnistyksellä
Eli siinä oli jo pahaempanaTerjama75 kirjoitti:Edellinen auto oli myös toi w203 ja siinä juuri nuo mainitsemasi vikakohdat. Auto ei vaan silloin käynnistynyt ollenkaan. Kaikki suuttimet menivät vaihtoon ja koko polttoainen putkisto uusittiin.CDI203 kirjoitti:Jos auto se mikä on alla niinTerjama75 kirjoitti:Vika ilmeni heti, kun lämpötilat alkoivat laskea lähelle 0 Celsiusta. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä vaihteenvalitsimen ollessa pakilla tai D:llä, auto sammuu. Toisella käynnistyksellä hetki kaasua ja ongelma on poissa. Voisiko kyseessä olla laatikon venttiilin tukos tai jms?
Todenäköisin syy,
Ilmaa polttoaine putkistossa(orinkulat)
seuravan suutimien "palupuolen" vuoto
kumpikin alkaa vaivaaman tyypilisesti kun kelit kylmenee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kesälomat lusittu ja hieman koontia. Auto siis sammuu alle 0 asteen kelillä vaihteen ollessa päällä. Vikaa ei ilmene, jos annan auton käydä noin viisi-kymmenen sekuntia.
Vika siis edelleen olemassa. KYB venttiili vaihdettiin ja luonnollisesti uudet öljyt sisään (ilman pesua) -> ei vaikutusta.
Kaksi suutinta vuotaa mutta käsittääkseni vaikuttaa auton käynnistymiseen viileillä keleillä, ei mainittuun ongelmakohtaan.
Tapio89:n kanssa pähkäilty ja ilmoilla kaksi mahdollista vikaa: venttiillikoneisto tai turbiini. Kaverillani ilmeni sama ongelma, kun hänelle vaihdetiin laatikko öljyt (ilman pesua), joten voisiko ongelma johtua myös paskaisesta askista?
Pahoittelen ääneen ajattelua ja omaa asiantuntemuksen puutetta
Vika siis edelleen olemassa. KYB venttiili vaihdettiin ja luonnollisesti uudet öljyt sisään (ilman pesua) -> ei vaikutusta.
Kaksi suutinta vuotaa mutta käsittääkseni vaikuttaa auton käynnistymiseen viileillä keleillä, ei mainittuun ongelmakohtaan.
Tapio89:n kanssa pähkäilty ja ilmoilla kaksi mahdollista vikaa: venttiillikoneisto tai turbiini. Kaverillani ilmeni sama ongelma, kun hänelle vaihdetiin laatikko öljyt (ilman pesua), joten voisiko ongelma johtua myös paskaisesta askista?
Pahoittelen ääneen ajattelua ja omaa asiantuntemuksen puutetta
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
Tuota vaivaa on esiintynyt autoissa joilla on ajettu 200-300 tkm samoilla öljyillä .
Yleensä vaiva ilmenee kun laatikkoöljyt vaihdetaan ensimmäisen kerran --> lika ilmeisesti lähtee kiertoon
Mites kovaa sun autos kulkee d päällä ilman kaasua?
Kannattaa kokeilla laatikon opettamista kunnolla, sisältäen siis turbiinilukon opettamisen jne...
Yleensä vaiva ilmenee kun laatikkoöljyt vaihdetaan ensimmäisen kerran --> lika ilmeisesti lähtee kiertoon
Mites kovaa sun autos kulkee d päällä ilman kaasua?
Kannattaa kokeilla laatikon opettamista kunnolla, sisältäen siis turbiinilukon opettamisen jne...
10km/h ilman kaasua. Tuo laatikon ja turbiinilukon opettaminen on ulkona minun osaamisalueeltajolle kirjoitti:Tuota vaivaa on esiintynyt autoissa joilla on ajettu 200-300 tkm samoilla öljyillä .
Yleensä vaiva ilmenee kun laatikkoöljyt vaihdetaan ensimmäisen kerran --> lika ilmeisesti lähtee kiertoon
Mites kovaa sun autos kulkee d päällä ilman kaasua?
Kannattaa kokeilla laatikon opettamista kunnolla, sisältäen siis turbiinilukon opettamisen jne...
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja ilmeisesti kunnolla tehtynä aika mone muunkinTerjama75 kirjoitti:10km/h ilman kaasua. Tuo laatikon ja turbiinilukon opettaminen on ulkona minun osaamisalueeltajolle kirjoitti:Tuota vaivaa on esiintynyt autoissa joilla on ajettu 200-300 tkm samoilla öljyillä .
Yleensä vaiva ilmenee kun laatikkoöljyt vaihdetaan ensimmäisen kerran --> lika ilmeisesti lähtee kiertoon
Mites kovaa sun autos kulkee d päällä ilman kaasua?
Kannattaa kokeilla laatikon opettamista kunnolla, sisältäen siis turbiinilukon opettamisen jne...
(niitä sitten udeeleen opetellut...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä