Pikainen tyhmä kysymys hihnasta/Laturista
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Pikainen tyhmä kysymys hihnasta/Laturista
Millä moniurahihna kiristetään -91 200eessä. Ei oo vielä kerenny niin tarkkaan tutkimaan, ja pitäis huomena alkaa laturiremonttiin. Kannattaako uusia osat vai koko laturi?? Ilmeisesti tuossa on boschin 70 Ampeerin laturi paikallaan.
Hihna on mukavasti automaatti kiristeinen. tuon laturin kanssa minä yleensä teen niin että vaihdan koko laturin ja sitten ajan kans korjailen vanhan jos se on aito Bosch. Tietysti jos aikaa on eikä usko tarvitsevansa varalaturia niin kannattaa korjata vanha. Nämä ovat vain mielipide juttuja
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
Sekö lopetti vain latauksen? Kannattaa kokeilla jos elpyy pelkällä jännitteensäädin paketin uusimisella,siinä paketissahan on hiiletkin. Jos paikallaan olevat hiilet on kuluneet melko loppuun niin kannattaa vielä vaihtaa. Mutta jos hiiliä pitkästi jäljellä niin tarkoittaa sitä että kollektorit laturin puolelta kuluneet... Sitten ei kannata pelkällä hiilien vaihdolla mennä vaan vaatii kollektorien vaihdon. Melkeimpä laturikorjaamon hommia..Omasta mielestä orkkis Bosch kannattaa korjata jos vaihtoehtona merkittömät halppis laturit. Itsellä meni niitä 4 vuodessa 2 rikki, diodit kai kärysivät. Bosssin vaihtolaturi ei taas ole mitenkään erikoisen halpa...
Voihan olla että paikallaan olevassa muutakin vikaa kuin hiilet, mutta niitä ensin kokeilisin vaihtaa.
Voihan olla että paikallaan olevassa muutakin vikaa kuin hiilet, mutta niitä ensin kokeilisin vaihtaa.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Vaihdoin jännitteensäädin paketin mutta lataus on jotain 13 voltin luokkaa. Häätynee hakea tarvikelaturi ja remontoida tuo boschilainen kuntoon. Ja sehän on selvä että nuo nuo tarvikelaturit ei kestä ku hetken.AM kirjoitti:Sekö lopetti vain latauksen? Kannattaa kokeilla jos elpyy pelkällä jännitteensäädin paketin uusimisella,siinä paketissahan on hiiletkin. Jos paikallaan olevat hiilet on kuluneet melko loppuun niin kannattaa vielä vaihtaa. Mutta jos hiiliä pitkästi jäljellä niin tarkoittaa sitä että kollektorit laturin puolelta kuluneet... Sitten ei kannata pelkällä hiilien vaihdolla mennä vaan vaatii kollektorien vaihdon. Melkeimpä laturikorjaamon hommia..Omasta mielestä orkkis Bosch kannattaa korjata jos vaihtoehtona merkittömät halppis laturit. Itsellä meni niitä 4 vuodessa 2 rikki, diodit kai kärysivät. Bosssin vaihtolaturi ei taas ole mitenkään erikoisen halpa...
Voihan olla että paikallaan olevassa muutakin vikaa kuin hiilet, mutta niitä ensin kokeilisin vaihtaa.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Niin sen minäki hoksin ettei tuo niin automaattinen ole kuin dieselissä, mutta vähän aikaa ku pällisteli niin sevis tuo systeemi.Roisto kirjoitti:Terve,
Siis jos se on M102, niin ei ole ihan "automaattinen". Pitää enste löysätä vähän sitä isoa pulttia, joka menee kiristimen läpi ja sitten pyöritellä hihna löysäksi siitä tehostimen pumpun likeltä löytyvästä holkkimutterista.
t.
Risto