S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mika.T kirjoitti:Onko kellään varmaa tietoa miten moottoriohjaus reagoi jos nykäsee lambdan johdot irti?
Meneekö jollain perusasetuksilla tms vai tä.
Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä.
Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.
Niijja tietääkö joku käyttääkö moottoriohjaus heti kylmänä ilmamäärämittarin antamaa signaalia hyväkseen?
Mul on yks tollanen tos pihal.. Jos -91 moottorist noi merkit kelpaa ni voin jossaa vaihees ku on joutoaikaa ni kattoo sulle et näkyyk siel metallisii pallukoita..
Arvaillaan ja harhaan johdetaan.Mika.T kirjoitti:Roisto kirjoitti: Samaa puoltaa myös se että kylmänä tämäkin käy kunnolla vaikka kaikki on kiinni. Ja lämmetessä kakominen alkaakin kuin napista painamalla ykskaks.
Oliko siis niin, että tuolta ei tule mitään vikakoodeja ulos? Tai siis onko niitä luettu?
Tuossa on melko samanlainen (kait/ehkä..) kaasuläppä, kuin 8-koneisessa ja kun tuo anturi otetaan irti, niin silloin tippuu "sähköinen" kaasuläppä pois. Tuon jälkeen vastaa kaasuun viiveellä, eli tuossa alussa on jonkun aikaa sellainen ilmapallon painamisefekti, mutta mitään ei tapahdu? Onko näin?
Ja menee ihan ok, kunhan saa liikkeelle, mutta terävin/viimeisin teho jää puuttumaan (tätä ei helpolla huomaa, tuota tehoreserviä on kuitenkin ihan riittävästi.)
Kukaan ei oikein ole osannut valaista minua lopullisesti muutamista asioista, mutta näissä 8-koneissa alkaa viat joko heti kylmänä tai sitten sillä hetkellä, kun lämpöä tulee koneeseen viisarin yli 80astetta. Mikä taika sitten missään piilee on jäänyt arvoitukseksi.
No mutta, jos mennään spekuloinnilla että ei ole vikakoodeja luettu, niin noilla oireilla kääntäisin katseen myös ilmamäärämittariin. Irto-osana moisen löytäminen voi olla haastavaa, verrattuna näihin 8-koneisiin, joissa samat ilmamäärämittarit melko monessa eri koneessa.
Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Tuossa muutama valmis merkki jokaiseen väliin missä tuli harhaanjohtamista
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Merkit käy myös -91:stä560sec kirjoitti:
Mul on yks tollanen tos pihal.. Jos -91 moottorist noi merkit kelpaa ni voin jossaa vaihees ku on joutoaikaa ni kattoo sulle et näkyyk siel metallisii pallukoita..
Tai tarkista jos viitsit että millä asteluvulla se metallipallero näkyy 1.asentoanturin rei'än keskellä.
Ei ole päästy sellaisen koneen ääreen jolla saisi vikakoodit ulos.pt kirjoitti:
Oliko siis niin, että tuolta ei tule mitään vikakoodeja ulos? Tai siis onko niitä luettu?
Leditestin tein mutta oli vilkkukoodit V8 koneelle niin eihän ne paikkaansa pidä.
Näytti sytytyshäiriötä 8. sylinteriin.
Jotenki tuo vaikuttaa myös kaasuun mutta ei ole viivettä/tyhjää kaasussa.pt kirjoitti:Tuossa on melko samanlainen (kait/ehkä..) kaasuläppä, kuin 8-koneisessa ja kun tuo anturi otetaan irti, niin silloin tippuu "sähköinen" kaasuläppä pois. Tuon jälkeen vastaa kaasuun viiveellä, eli tuossa alussa on jonkun aikaa sellainen ilmapallon painamisefekti, mutta mitään ei tapahdu? Onko näin?
Tässähän menee vivusto toiselle läpälle joka vivuston avittamana avautuu noin 50% jos ei saa sähköä. Oikein toimiessaan liikkuu täysin sähkön ohjaamana. Toinen läppä on täysin sähköinen ilman vivustoja.
Tässä on rajana melko tarkasti 75c. Mittarista katsoen.pt kirjoitti:Kukaan ei oikein ole osannut valaista minua lopullisesti muutamista asioista, mutta näissä 8-koneissa alkaa viat joko heti kylmänä tai sitten sillä hetkellä, kun lämpöä tulee koneeseen viisarin yli 80astetta. Mikä taika sitten missään piilee on jäänyt arvoitukseksi.
Sen alla vetää ja toimii hienosti. Ja naps, kuin napista painaen katkaisee yhden suuttimen pois pelistä. Aivan sama onko vauhtia 40kmh vai 140kmh. Koneen lämmetessä katkeaa yhden kammarin meno.
Olen kokellut ottaa imm johdot irti. Katkoo samallalailla 6. suuttimen ohjausta.pt kirjoitti:No mutta, jos mennään spekuloinnilla että ei ole vikakoodeja luettu, niin noilla oireilla kääntäisin katseen myös ilmamäärämittariin. Irto-osana moisen löytäminen voi olla haastavaa, verrattuna näihin 8-koneisiin, joissa samat ilmamäärämittarit melko monessa eri koneessa.
Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Tosin voisi kokeilla putsata nuo imm:t
Testeriin tuo pitäs saaha. Ei tuosta oikein enää muuta irti saa.
[quote="Mika.T"]
Merkit käy myös -91:stä
Tai tarkista jos viitsit että millä asteluvulla se metallipallero näkyy 1.asentoanturin rei'än keskellä.
[quote="pt"]
Pääseek niihin merkkeihin näkemää mitenkää muuten ku purkamal koko keulan? koitin äsken käyä kurkkimas mut sinne vähä huonost näytti näkevän..
siis sinne kampuran päähän..
Merkit käy myös -91:stä
Tai tarkista jos viitsit että millä asteluvulla se metallipallero näkyy 1.asentoanturin rei'än keskellä.
[quote="pt"]
Pääseek niihin merkkeihin näkemää mitenkää muuten ku purkamal koko keulan? koitin äsken käyä kurkkimas mut sinne vähä huonost näytti näkevän..
siis sinne kampuran päähän..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Miä en p#%#¤%e nää niit merkkei tuol purkamatta ainakii tot hihnaa pois eestä.. mut miä ne sulle tuolt kaivan vaik pitäs purkaa puol keulaa pois eestä.. sen verran pitää kuitenkii miestä auttaa ku on varaa ajaa tollasel autol.. saati sit viel tehä siihen noinkii iso "huolto"..
mul ei ainakaa perse eikä hermo kestäis tollast hommaa alkaa tekemää.
mul ei ainakaa perse eikä hermo kestäis tollast hommaa alkaa tekemää.
Jos joku kertoo, että Carsoft:lla näkee riittävästi tietoa tuosta koneesta, niin minä voin kyllä laittaa tulemaan kannettavan koneen Carsoft:lla varustettuna sinne.
Kone on vain ja ainoastaan tuolla hallilla vikakoodin lukuun omissa autoissa, joten joutaa viikon-parin tai mitä sitten ottaa turneelle "pohjoiseen." (läppäristä näyttöhalki, joten irtonäytön vaatii..)
Star:n se kurko olisi, mutta..
Kone on vain ja ainoastaan tuolla hallilla vikakoodin lukuun omissa autoissa, joten joutaa viikon-parin tai mitä sitten ottaa turneelle "pohjoiseen." (läppäristä näyttöhalki, joten irtonäytön vaatii..)
Star:n se kurko olisi, mutta..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
No ei näy.Mika.T kirjoitti:
Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä.
Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.
40ast JYKK niin sillon on 1. nokka-anturin reiän kohdalla se magneettitäplä.
Nyt kun joku vielä tietäs onko se oikein.
EDIT:
Anturin kärjen ja magneettitäplän väli mitattu 1.2mm
Onko liian iso? tosin ei tuota lähemmäs saa oikeen millään.
Muutama suttukuva johtoliittimistä jne...
Tässä toinen lämpöantureiden liittimistä.
Eka rautasahalla liittimen kuori halki.
Vähän meisselillä kammeten naps ja kops. Johan aukes.
Uutta johtoa liittimiin
No ja liimamassalla liitin liimaukseen uusilla karvoilla
Nokka-akselin sähkömagneetin liitin
Ja uudet johdot.
Tässä johtosarjan toinen pää. Uudet johdot pitää tinailla tuonne kiinni.
Aika romukoppa tavaraa tuo johtosarja. Vuosi sitten ei ollut mitään vikaa sarjassa.
Tässä toinen lämpöantureiden liittimistä.
Eka rautasahalla liittimen kuori halki.
Vähän meisselillä kammeten naps ja kops. Johan aukes.
Uutta johtoa liittimiin
No ja liimamassalla liitin liimaukseen uusilla karvoilla
Nokka-akselin sähkömagneetin liitin
Ja uudet johdot.
Tässä johtosarjan toinen pää. Uudet johdot pitää tinailla tuonne kiinni.
Aika romukoppa tavaraa tuo johtosarja. Vuosi sitten ei ollut mitään vikaa sarjassa.
Jos vain joskus muistan, niin voin katsoa oliko mittausarvoja "arkistossa."Tabuli kirjoitti:Löytyisköhän tälle "jostain" mitään tarkempaa osoitetta?pt kirjoitti: Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Ei enää muistikuvaa tuosta omasta ilmamäärämittarin vaihdosta, että oliko ihan pelkkä vikakoodi jonka antoi, mutta muistikuva vain olisi, että tuolle olisi silloin ollut ihan arvotkin (carsoft/Autodata?)
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Jatkoimpa tänään tuota johtosarjan rassaamista.
Alkaa olla jo kaikki koneen etupäässä paikoillaan...
Tämmönen ois vielä selvitettävänä
No ja rips raps piuhat poikki...
Aika souvvi aukoa tuo liitin. Ei aivan ehjänä lähteny
Tämmösiä pittää hommata 25kpl.
Jahas.. Jospa jatkais tekemällä suuttimille uudet johdot.
Alkaa olla jo kaikki koneen etupäässä paikoillaan...
Tämmönen ois vielä selvitettävänä
No ja rips raps piuhat poikki...
Aika souvvi aukoa tuo liitin. Ei aivan ehjänä lähteny
Tämmösiä pittää hommata 25kpl.
Jahas.. Jospa jatkais tekemällä suuttimille uudet johdot.