S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vaihetaan Mika ässiä, maksat mulle 6-7 tonnia väliä eikä ole käynti vikoja, tottelee kaasua sillon kun pitääkin eikä pooaa kaasua painaessa missään vaiheessa :D mää korjaan sen maalimankartalta lopullisti :klapi:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

En jaksa laavata taaksepäin. Vaihoikko nää jakoketjun? Entä muut laahustelijat? Oisko toisen kannen nokka-anturin siknaalin ajotus ecun mieleen epäuskonnollinen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaihoin.

Nokka-anterot on molemmat samalla nokka-akselilla ja "lukevat" samaa kovametalli nastaa.
En oikein usko että vai toinen olisi väärällä ajoituksella. :shock:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Voisi päätellä, että kun anturi lämpenee alkaa se antamaan väärää signaalia. Onko mittausta tehty vian ollessa päällä?
Magneettien vuo ainakin heikkenee kun niiden lämpötila kasvaa. Lämpeneekö toinen anturi jostain syytä enemmän kuin toinen?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:Onko kellään varmaa tietoa miten moottoriohjaus reagoi jos nykäsee lambdan johdot irti?

Meneekö jollain perusasetuksilla tms vai tä.

Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä. :shock:
Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.

Niijja tietääkö joku käyttääkö moottoriohjaus heti kylmänä ilmamäärämittarin antamaa signaalia hyväkseen?

Mul on yks tollanen tos pihal.. :D Jos -91 moottorist noi merkit kelpaa ni voin jossaa vaihees ku on joutoaikaa ni kattoo sulle et näkyyk siel metallisii pallukoita.. :lol:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:
Roisto kirjoitti: Samaa puoltaa myös se että kylmänä tämäkin käy kunnolla vaikka kaikki on kiinni. Ja lämmetessä kakominen alkaakin kuin napista painamalla ykskaks.
Arvaillaan ja harhaan johdetaan.

Oliko siis niin, että tuolta ei tule mitään vikakoodeja ulos? Tai siis onko niitä luettu?

Tuossa on melko samanlainen (kait/ehkä..) kaasuläppä, kuin 8-koneisessa ja kun tuo anturi otetaan irti, niin silloin tippuu "sähköinen" kaasuläppä pois. Tuon jälkeen vastaa kaasuun viiveellä, eli tuossa alussa on jonkun aikaa sellainen ilmapallon painamisefekti, mutta mitään ei tapahdu? Onko näin?

Ja menee ihan ok, kunhan saa liikkeelle, mutta terävin/viimeisin teho jää puuttumaan (tätä ei helpolla huomaa, tuota tehoreserviä on kuitenkin ihan riittävästi.)

Kukaan ei oikein ole osannut valaista minua lopullisesti muutamista asioista, mutta näissä 8-koneissa alkaa viat joko heti kylmänä tai sitten sillä hetkellä, kun lämpöä tulee koneeseen viisarin yli 80astetta. Mikä taika sitten missään piilee on jäänyt arvoitukseksi.

No mutta, jos mennään spekuloinnilla että ei ole vikakoodeja luettu, niin noilla oireilla kääntäisin katseen myös ilmamäärämittariin. Irto-osana moisen löytäminen voi olla haastavaa, verrattuna näihin 8-koneisiin, joissa samat ilmamäärämittarit melko monessa eri koneessa.

Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.

Tuossa muutama valmis merkki jokaiseen väliin missä tuli harhaanjohtamista :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

560sec kirjoitti:

Mul on yks tollanen tos pihal.. :D Jos -91 moottorist noi merkit kelpaa ni voin jossaa vaihees ku on joutoaikaa ni kattoo sulle et näkyyk siel metallisii pallukoita.. :lol:
Merkit käy myös -91:stä
Tai tarkista jos viitsit että millä asteluvulla se metallipallero näkyy 1.asentoanturin rei'än keskellä.
pt kirjoitti:

Oliko siis niin, että tuolta ei tule mitään vikakoodeja ulos? Tai siis onko niitä luettu?
Ei ole päästy sellaisen koneen ääreen jolla saisi vikakoodit ulos.
Leditestin tein mutta oli vilkkukoodit V8 koneelle niin eihän ne paikkaansa pidä.
Näytti sytytyshäiriötä 8. sylinteriin.
pt kirjoitti:Tuossa on melko samanlainen (kait/ehkä..) kaasuläppä, kuin 8-koneisessa ja kun tuo anturi otetaan irti, niin silloin tippuu "sähköinen" kaasuläppä pois. Tuon jälkeen vastaa kaasuun viiveellä, eli tuossa alussa on jonkun aikaa sellainen ilmapallon painamisefekti, mutta mitään ei tapahdu? Onko näin?
Jotenki tuo vaikuttaa myös kaasuun mutta ei ole viivettä/tyhjää kaasussa.
Tässähän menee vivusto toiselle läpälle joka vivuston avittamana avautuu noin 50% jos ei saa sähköä. Oikein toimiessaan liikkuu täysin sähkön ohjaamana. Toinen läppä on täysin sähköinen ilman vivustoja.
pt kirjoitti:Kukaan ei oikein ole osannut valaista minua lopullisesti muutamista asioista, mutta näissä 8-koneissa alkaa viat joko heti kylmänä tai sitten sillä hetkellä, kun lämpöä tulee koneeseen viisarin yli 80astetta. Mikä taika sitten missään piilee on jäänyt arvoitukseksi.
Tässä on rajana melko tarkasti 75c. Mittarista katsoen.
Sen alla vetää ja toimii hienosti. Ja naps, kuin napista painaen katkaisee yhden suuttimen pois pelistä. Aivan sama onko vauhtia 40kmh vai 140kmh. Koneen lämmetessä katkeaa yhden kammarin meno.
pt kirjoitti:No mutta, jos mennään spekuloinnilla että ei ole vikakoodeja luettu, niin noilla oireilla kääntäisin katseen myös ilmamäärämittariin. Irto-osana moisen löytäminen voi olla haastavaa, verrattuna näihin 8-koneisiin, joissa samat ilmamäärämittarit melko monessa eri koneessa.

Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Olen kokellut ottaa imm johdot irti. Katkoo samallalailla 6. suuttimen ohjausta.
Tosin voisi kokeilla putsata nuo imm:t
Testeriin tuo pitäs saaha. Ei tuosta oikein enää muuta irti saa.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

[quote="Mika.T"]

Merkit käy myös -91:stä
Tai tarkista jos viitsit että millä asteluvulla se metallipallero näkyy 1.asentoanturin rei'än keskellä.

[quote="pt"]


Pääseek niihin merkkeihin näkemää mitenkää muuten ku purkamal koko keulan? koitin äsken käyä kurkkimas mut sinne vähä huonost näytti näkevän.. :tuumaus:
siis sinne kampuran päähän.. :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Tuossa punasen ympyrän kohdalla on kampiakselilla merkki jakopään kopassa.
Ahdasta siellä kyllä on.
Taisipa olla niin että sitä ei oikein pääse pyörittään kuin altapäin. :?
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Joo siis ei sitä pyörittää pysty ku alakautta mut pahast pelkään ettei noit merkkejä taida nähä jos ei ota jäähdytintä pois.. mut täytyy tutkia huomenna lisää.. :)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko sellanen homma mittään Mika jos ajasit sen ässän sellaseen paikkaan missä olis tarvittavat mitta laitteet joka näyttäs suoralta käjeltä mikä anturi taikka "rele" olis viallinen taikka säätöö vailla :roll:
olisko tää ihan mahoton ajatus :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Työt haittaa harrastuksia. Ei täältä tuppukylästä mitään löydy. Joutuu lähteen kaapuntiin saakka töitten jlk ja sillon ei taho keretä mihinkään.

Meinaakko etten ole pähkäillyt että koska kerkeäis?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, kyllä varmaankin olet miettinyt sitä, mutta miten olis rokuli päivä, tulis kumminki pisemmän päälle halavemmaks kun uusia taas kone :wink: ja sitä paitti matkailu kuulemma avartaa ja voithan samalla reisulla käyvä vaikka naisissa :lippu:
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Miä en p#%#¤%e nää niit merkkei tuol purkamatta ainakii tot hihnaa pois eestä.. :D mut miä ne sulle tuolt kaivan vaik pitäs purkaa puol keulaa pois eestä.. :lol: sen verran pitää kuitenkii miestä auttaa ku on varaa ajaa tollasel autol.. saati sit viel tehä siihen noinkii iso "huolto".. :wink:

mul ei ainakaa perse eikä hermo kestäis tollast hommaa alkaa tekemää. :shock:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jos joku kertoo, että Carsoft:lla näkee riittävästi tietoa tuosta koneesta, niin minä voin kyllä laittaa tulemaan kannettavan koneen Carsoft:lla varustettuna sinne.

Kone on vain ja ainoastaan tuolla hallilla vikakoodin lukuun omissa autoissa, joten joutaa viikon-parin tai mitä sitten ottaa turneelle "pohjoiseen." (läppäristä näyttöhalki, joten irtonäytön vaatii..)

Star:n se kurko olisi, mutta..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Carsofti on mulla itselläkin mutta ei ole sille konetta.
Enkä tosin ole päässyt sillä yhdenkään auton moottoripokseihin käsiksi. tuskimpa siis möhkönkään.

Pitää nyt tuon meneillään olevan OM604+ Bosch rivipumpun risteytys projektin jälkeen ajella ässä talliin ja alkaa värkkäämään tuota.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

jokos 600:nen on päässy talliin? :roll:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ee

Kaikenlaista kailotin rojektia iski päälle.

220D pellaa hienosti rivipumpulla.
Soppaa vois säätää lissää :D
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

jaaa eikös se savuta tarpeeksi? mulla on siihen hommattuna nytte erilainen kaasuvaijjeri.. :roll: pittää samalla vissiin käyttää pumpun päätyä sitten auki ko joutuu tuon uuden vaijjerin laittaan kumminki. 8)
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei tuo savua yhtään.
Se vaijeri häätyy kyllä vaihtaa meleko työläs ajjaa kylänopeuksia kun tuo kaasu takertelee ja siten liikkuu pykälittäin.
Tulee sellaisia 200D nytkytyksiä ihan tasasessa vauhdissa. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No niin nyt on taas möhkö haalattu tallin uumeniin.

Jospa sitä käyttän TAAS imusarjan ja venakopan auki. Pakko tarkistaa tuo nokkien ajoitus. ei saa muuten mielenrauhaa tuosta käyntihäröstä. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mitäs sitten?

Nokat on kohallaan.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kokeilisin ilman putkistoa kyllä sinne jängälle senverran ääntä mahtuu :D
vikahan ei voi enää muualla olla
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mika.T kirjoitti:
Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä. :shock:
Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.
No ei näy.
40ast JYKK niin sillon on 1. nokka-anturin reiän kohdalla se magneettitäplä.
Nyt kun joku vielä tietäs onko se oikein. :lol:

EDIT:
Anturin kärjen ja magneettitäplän väli mitattu 1.2mm
Onko liian iso? tosin ei tuota lähemmäs saa oikeen millään.
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

pt kirjoitti: Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Löytyisköhän tälle "jostain" mitään tarkempaa osoitetta? :D
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Tämmöstä tällä hetkellä...
Elikkäs uutta johtosarjaa.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

:shock: Tohon jäis kyl multa tekemättä johtosarja... Tai no, samanlainen homma se on tehdä muihinki moottoreihin... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Muutama suttukuva johtoliittimistä jne...


Tässä toinen lämpöantureiden liittimistä.
Eka rautasahalla liittimen kuori halki.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän meisselillä kammeten naps ja kops. Johan aukes.

Kuva

Uutta johtoa liittimiin

Kuva

No ja liimamassalla liitin liimaukseen uusilla karvoilla

Kuva

Nokka-akselin sähkömagneetin liitin

Kuva

Ja uudet johdot.

Kuva

Tässä johtosarjan toinen pää. Uudet johdot pitää tinailla tuonne kiinni.

Aika romukoppa tavaraa tuo johtosarja. Vuosi sitten ei ollut mitään vikaa sarjassa. :shock:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tabuli kirjoitti:
pt kirjoitti: Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Löytyisköhän tälle "jostain" mitään tarkempaa osoitetta? :D
Jos vain joskus muistan, niin voin katsoa oliko mittausarvoja "arkistossa."

Ei enää muistikuvaa tuosta omasta ilmamäärämittarin vaihdosta, että oliko ihan pelkkä vikakoodi jonka antoi, mutta muistikuva vain olisi, että tuolle olisi silloin ollut ihan arvotkin (carsoft/Autodata?)
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jatkoimpa tänään tuota johtosarjan rassaamista.

Kuva

Alkaa olla jo kaikki koneen etupäässä paikoillaan...

Kuva

Kuva

Tämmönen ois vielä selvitettävänä

Kuva

No ja rips raps piuhat poikki...

Kuva

Kuva

Aika souvvi aukoa tuo liitin. Ei aivan ehjänä lähteny :lol:

Kuva

Tämmösiä pittää hommata 25kpl.

Kuva

Kuva

Jahas.. Jospa jatkais tekemällä suuttimille uudet johdot. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”