nyt SE on pihassa!... ja pihassa pysyykin.. ei pysyny myyty!

Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

pikkuhiljaa homma etenee, määräjakaja jo irti seukiks imu ja pakosarjat..
kyllä se siitä..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

Kuva

tuo lienee oikea? mutta mites nuo momentit?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

24 Tighten cylinder head bolts in the sequence of the tightening diagram as follows:

1st stage with 30 Nm .
2nd stage with 60 Nm .
3rd stage after 10 minutes settling break with cold engine individually loosen cylinder head bolts slightly and retorque with 60 Nm .
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

eli kuuteenkymppiin ja sitte vähä löysätään ja taas kuuteenkymppiin? ei mitään kuuteen kymppiin ja sitte 90astetta?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

lowmans kirjoitti:eli kuuteenkymppiin ja sitte vähä löysätään ja taas kuuteenkymppiin? ei mitään kuuteen kymppiin ja sitte 90astetta?
Joo ja ei ;)
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

mahtaa olla tuoki että ku vaan vetää tarpeeks tiukkaan niin hyä tullee ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

pakosarja irti.. hitaasti mutta varmasti.. :hang:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

laitetaas tänne muutama kuva vähän niinku talteen jos sattuu koneet hajoaan ja tietenki toisten töllötettäviks kuvathan on aina kivoja :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
sori jos tuli liikaa ja joillain tökkii :oops:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

vika paikallistettu..
Kuva
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

wtf missä se mäntä on tai sen osat :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

:shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

se joko on unohtunu sinne laittaa tahi öljypohjasta saapi kaapia hilut :)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Onko tuota konetta käytetty, jos niin, miten siellä on noin vähän jälkiä? Luulisi kiertokangen tekevän pahaa jälkeä kun itekseen heiluu.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

no huh huh! Kun oisi tienny niin ei varmaan ois tullu ostettua. Tahi sitte myytyä tuota lankkua :(

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

niitä jäläkiä kattelin ittekki, mutta ei tuo veivi kyllä ihan naputtamalla siellä kule :roll:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

se näyttää kyllä livenä pahemmalta ku tuossa kuvassa.. en tiiä kauanko on ollu pois mutta ite ajelin sillä varmaan tuhannen kilsaa ennenkö se sano sopimuksen irti
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, sulla tuli sitten koneen osto siihen :roll: tuota ei kyllä kannata enää korjata (kallis)
eseestiellähän olis ajamaton 380.nen lootineen, eikä ole tyyris :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

juu koneen ostoksi menee pitää alkaa tosissaan kyseleen ja kartottaan mistä sen edukkaasti sais..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Viissatku kone. :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla oli joskus M104 kolomisatanen moottori purussa, josta ykkösen toinen imuventtiili oli katkettuaan hakannut männän kahta puolta lohkosta läpi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Empä ole ennen nähnyt koko männän karanneen. :shock:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

jos tätä projektia nyt veis noin ajatuksen tasolla eteenpäin niin mitä tuon koneen irrotuksessa olis otettava huomioon?
mahtuuko laatikkoineen tulemaan vai onko edes helpompi irrottaa laatikko rovin ulkopuolella?
en ole tuollaista automaattilootaa irrottanu ennen onko siinä jotain huomioitavaa?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lowmans kirjoitti:jos tätä projektia nyt veis noin ajatuksen tasolla eteenpäin niin mitä tuon koneen irrotuksessa olis otettava huomioon?
mahtuuko laatikkoineen tulemaan vai onko edes helpompi irrottaa laatikko rovin ulkopuolella?
en ole tuollaista automaattilootaa irrottanu ennen onko siinä jotain huomioitavaa?
tulee lootineen pois, ei mitään ongelmaa, muistat vaan irrottaa askin kupeesta johdot ja letkut :arrow: ilimastointia ei välttämättä tartte tyhjentää jos maltat irrotella kompuran pois koneen kylestä ja merkata koneen johdot ja alipaine letkut :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

touhottaja kirjoitti:
lowmans kirjoitti:jos tätä projektia nyt veis noin ajatuksen tasolla eteenpäin niin mitä tuon koneen irrotuksessa olis otettava huomioon?
mahtuuko laatikkoineen tulemaan vai onko edes helpompi irrottaa laatikko rovin ulkopuolella?
en ole tuollaista automaattilootaa irrottanu ennen onko siinä jotain huomioitavaa?
tulee lootineen pois, ei mitään ongelmaa, muistat vaan irrottaa askin kupeesta johdot ja letkut :arrow: ilimastointia ei välttämättä tartte tyhjentää jos maltat irrotella kompuran pois koneen kylestä ja merkata koneen johdot ja alipaine letkut :wink:
syyläriä ei ilmeisesti siis tarvi irrottaa, mites tuo tuuletin se kai pitää ainakin ottaa pois että mahtuu vai kannattaisko repiä koko vesipumppu pois?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lowmans kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
lowmans kirjoitti:jos tätä projektia nyt veis noin ajatuksen tasolla eteenpäin niin mitä tuon koneen irrotuksessa olis otettava huomioon?
mahtuuko laatikkoineen tulemaan vai onko edes helpompi irrottaa laatikko rovin ulkopuolella?
en ole tuollaista automaattilootaa irrottanu ennen onko siinä jotain huomioitavaa?
tulee lootineen pois, ei mitään ongelmaa, muistat vaan irrottaa askin kupeesta johdot ja letkut :arrow: ilimastointia ei välttämättä tartte tyhjentää jos maltat irrotella kompuran pois koneen kylestä ja merkata koneen johdot ja alipaine letkut :wink:
syyläriä ei ilmeisesti siis tarvi irrottaa, mites tuo tuuletin se kai pitää ainakin ottaa pois että mahtuu vai kannattaisko repiä koko vesipumppu pois?
ota jäähdytin pois mutta ilimastoinni lauhutinta ei tartte irrottaa, niin ja tietysti kannattas otta tuulettajan rupeli pois :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tämäpä lähti muiden kiusaksi :)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Jos lowmans ei tykkää pahhaa niin jatkan tähän samaan topikkiin tuosta rikkinäisestä mosasta?

Pikaisesti katsottuna, männän helmaa näkyy hiukan sylinterissä, loput palat ilmeisesti öljypohjassa?
Kyseisen sylinterin "seinässä" iso reikä vesitilaan..naarmujen ja kolojen lisäksi.
Pakoventtiilistä puuttuu lautanen, kyseisen sylinterin palotila(kannessa) saanut kipeää :lol:

Kuvia myöhemmin ja lisää tarinaa kun saa joskus mosan pöydälle.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Kone vaihtoon ja ajoon. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ruikku kirjoitti:Jos lowmans ei tykkää pahhaa niin jatkan tähän samaan topikkiin tuosta rikkinäisestä mosasta?

Pikaisesti katsottuna, männän helmaa näkyy hiukan sylinterissä, loput palat ilmeisesti öljypohjassa?
Kyseisen sylinterin "seinässä" iso reikä vesitilaan..naarmujen ja kolojen lisäksi.
Pakoventtiilistä puuttuu lautanen, kyseisen sylinterin palotila(kannessa) saanut kipeää :lol:

Kuvia myöhemmin ja lisää tarinaa kun saa joskus mosan pöydälle.
Anna tulla vaan mielenkiinnolla seuraan. :)
Pystyykö tuota muuten putkittaan?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Tätäkin räävitty aina kun keretty. Kone/laatikko nostoa vaille valmis pois autosta. Taidan nakata suoraan secin koneen ja lootan, rontti 80tkm vähemmän ajettu tekniikka. Lootakin prikulleen samoilla spekseillä.

Tasonsäätöpumpun joutui siirtään, ilmapumpun jätän pois. Jatketaan.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”