Kakkosauton etsintää noin 1000-1500e (Ex Volvo 460-topic)
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Saab on aina ollut kohtuuhintainen, korkealaatuinen, erinomainen talviauto ja erinomaisin (jos ei peräti parhain) ajo-ominaisuuksin varustettu henkilöauto Suomen oloihin.
Miinuksena vain:
-joissain yksilöissä korkeahko kulutus (joskaan lämpö ei ilmaiseksi tule)
-asuntovaunun vedossa onneton, joskin etuvetoisten parhaasta päästä
Plussat:
-paljon
Lopullinen arvosana:
Highly Recommended
Miinuksena vain:
-joissain yksilöissä korkeahko kulutus (joskaan lämpö ei ilmaiseksi tule)
-asuntovaunun vedossa onneton, joskin etuvetoisten parhaasta päästä
Plussat:
-paljon
Lopullinen arvosana:
Highly Recommended
Eli saapas pähkinänkuoressa:
Saab 900
Ennen syksyä 1988 valmistetuissa turbo-malleissa eivät turbot kestä. Uudemmat turbot ovat nestejäähdytteisiä ja kestävät paremmin.
Moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuotoja esiintyy yleisesti. Moottori vuotaa venttiilikopan, sylinterikannen ja kampiakselin tiivisteistä. Vaihdelaatikko vuotaa siirtäjän tiivisteistä.
Lataussäädinvikoja. Tämä ilmenee siitä, että latausvalo palaa moottorin käydessä.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovikoja. Avain ei kierry lukossa.
Jäähdytinvuotoja.
Vaihteisto on Saabin heikko kohta. Vaihteiston synkronointi on kulunut. Vaihteiston laakerivikoja. Testaa koeajolla, ettei ajettaessa kolmosella, nelosella tai vitosella kuulu vaihteistosta viallisen laakerin jauhava ääni. Vaihteistoviat alkavat ilmetä 130 000 ajokilometrin jälkeen.
Vetopyörästön laakerivikoja.
Kytkin luistaa eli se on loppuunkulunut.
Vetonivelien suojuskumit ovat rikki.
Jarruvikoja, palat kuluvat nopeasti. Takajarrusylinterit jumittuvat.
Väljää etutukivarsien alapallonivelissä.
Ohjaustehostin vuotaa ja voi lopahtaa 150 000 ajokilometrin jälkeen.
Hammastangon suojakumit saattavat olla rikki.
Ohjauksessa tuntuva ravistus saattaa viitata sisempien vetonivelien kuluneisuuteen.
Taka-akselin pitkittäistuen helat ovat väljät.
Iskunvaimentimien kumihelat ovat väljät.
Lämmityslaitteen säätöventtiili vuotaa.
Mittarivalot reistailevat.
Kaasutinmalleissa esiintyy liian korkeita CO-arvoja.
Ruostuminen alkaa ovien alareunoista.
-Viimeinen kyllä viittaa väyryseen
Saab 900
Ennen syksyä 1988 valmistetuissa turbo-malleissa eivät turbot kestä. Uudemmat turbot ovat nestejäähdytteisiä ja kestävät paremmin.
Moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuotoja esiintyy yleisesti. Moottori vuotaa venttiilikopan, sylinterikannen ja kampiakselin tiivisteistä. Vaihdelaatikko vuotaa siirtäjän tiivisteistä.
Lataussäädinvikoja. Tämä ilmenee siitä, että latausvalo palaa moottorin käydessä.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovikoja. Avain ei kierry lukossa.
Jäähdytinvuotoja.
Vaihteisto on Saabin heikko kohta. Vaihteiston synkronointi on kulunut. Vaihteiston laakerivikoja. Testaa koeajolla, ettei ajettaessa kolmosella, nelosella tai vitosella kuulu vaihteistosta viallisen laakerin jauhava ääni. Vaihteistoviat alkavat ilmetä 130 000 ajokilometrin jälkeen.
Vetopyörästön laakerivikoja.
Kytkin luistaa eli se on loppuunkulunut.
Vetonivelien suojuskumit ovat rikki.
Jarruvikoja, palat kuluvat nopeasti. Takajarrusylinterit jumittuvat.
Väljää etutukivarsien alapallonivelissä.
Ohjaustehostin vuotaa ja voi lopahtaa 150 000 ajokilometrin jälkeen.
Hammastangon suojakumit saattavat olla rikki.
Ohjauksessa tuntuva ravistus saattaa viitata sisempien vetonivelien kuluneisuuteen.
Taka-akselin pitkittäistuen helat ovat väljät.
Iskunvaimentimien kumihelat ovat väljät.
Lämmityslaitteen säätöventtiili vuotaa.
Mittarivalot reistailevat.
Kaasutinmalleissa esiintyy liian korkeita CO-arvoja.
Ruostuminen alkaa ovien alareunoista.
-Viimeinen kyllä viittaa väyryseen

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
En todellakaan ole mikääs Saappifani, mutta noi tyyppivikalistat on yleensä aivan naurettavia. Ei niistä omaa autoaan tunnista.
Eikö joka autossa saata olla kytkin kulunut, vetareiden kumit huonossa hapessa, renkaatkin saattavat olla tässä mallissa lopussa ja bensatankkikin saattaa olla tyhjä jos autolla on ajettu paljon tankkauksen jälkeen?
Nämä listat ovat lähes joka merkillä oikein keksimällä keksittyjä. Vain osa listalta edustaa ns. tyyppivikoja.
Eikö joka autossa saata olla kytkin kulunut, vetareiden kumit huonossa hapessa, renkaatkin saattavat olla tässä mallissa lopussa ja bensatankkikin saattaa olla tyhjä jos autolla on ajettu paljon tankkauksen jälkeen?
Nämä listat ovat lähes joka merkillä oikein keksimällä keksittyjä. Vain osa listalta edustaa ns. tyyppivikoja.
Mercedes-Benz E-sarja
Moottorin, vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa.
Nokka-akselivaurioita 2,3 litran moottorissa.
Dieselmalleissa ruiskutuspumppuvikoja.
Käynnistysmoottorivikoja.
Laturivikoja.
Moottorinohjausjärjestelmän häiriö.
Ajonestolaitteen vikoja.
Virtalukkovikoja.
Maadoituskaapelin kontaktivikoja.
Automaattivaihteiston vikoja.
Käsijarru tehoton ja puoltaa.
Jarrupalat ovat kuluneet.
Polttoainemittarivikoja.
Ilmastointilaitteen vuotoja.
Keskuslukituksen kaukosäätimen vikoja.
Eturenkaat kuluvat epätasaisesti.
Juu, ylipäätään vähän ympäripyöreitä mutta rivien välistä löytyy aina jotain tuttujakin ominaisuuksia.
Moottorin, vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa.
Nokka-akselivaurioita 2,3 litran moottorissa.
Dieselmalleissa ruiskutuspumppuvikoja.
Käynnistysmoottorivikoja.
Laturivikoja.
Moottorinohjausjärjestelmän häiriö.
Ajonestolaitteen vikoja.
Virtalukkovikoja.
Maadoituskaapelin kontaktivikoja.
Automaattivaihteiston vikoja.
Käsijarru tehoton ja puoltaa.
Jarrupalat ovat kuluneet.
Polttoainemittarivikoja.
Ilmastointilaitteen vuotoja.
Keskuslukituksen kaukosäätimen vikoja.
Eturenkaat kuluvat epätasaisesti.
Juu, ylipäätään vähän ympäripyöreitä mutta rivien välistä löytyy aina jotain tuttujakin ominaisuuksia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ja kaupan päälle saa kunnon karvahattusedän imagon + pääsee ajamaan niin rumalla autolla että jäis multa tekemättä.Ari66 kirjoitti:Saab on aina ollut kohtuuhintainen, korkealaatuinen, erinomainen talviauto ja erinomaisin (jos ei peräti parhain) ajo-ominaisuuksin varustettu henkilöauto Suomen oloihin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P kirjoitti:Ja kaupan päälle saa kunnon karvahattusedän imagon + pääsee ajamaan niin rumalla autolla että jäis multa tekemättä.Ari66 kirjoitti:Saab on aina ollut kohtuuhintainen, korkealaatuinen, erinomainen talviauto ja erinomaisin (jos ei peräti parhain) ajo-ominaisuuksin varustettu henkilöauto Suomen oloihin.


(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
(saabin)kauneus on katsojan silmissä eli makusa kullakinBoss kirjoitti:Aku P kirjoitti:Ja kaupan päälle saa kunnon karvahattusedän imagon + pääsee ajamaan niin rumalla autolla että jäis multa tekemättä.Ari66 kirjoitti:Saab on aina ollut kohtuuhintainen, korkealaatuinen, erinomainen talviauto ja erinomaisin (jos ei peräti parhain) ajo-ominaisuuksin varustettu henkilöauto Suomen oloihin.
![]()

Niinhän se on ja tuskin tuon hintaluokan autossa kannattaa niinkään alkaa keskittyä siihen kosmeettiseen puoleen vaan pelkästään toimivuuteen.daerok kirjoitti:(saabin)kauneus on katsojan silmissä eli makusa kullakinBoss kirjoitti:Aku P kirjoitti: Ja kaupan päälle saa kunnon karvahattusedän imagon + pääsee ajamaan niin rumalla autolla että jäis multa tekemättä.
![]()
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
No ilmeisesti näin tosiaan on.Boss kirjoitti: Niinhän se on ja tuskin tuon hintaluokan autossa kannattaa niinkään alkaa keskittyä siihen kosmeettiseen puoleen vaan pelkästään toimivuuteen.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei kai autoa ulkonäön mukaan osteta?
(tai no... siksiköhän minäkin välttelen 124 -korimallia....)
Omat kokemukseni Saabista ovat olleet erinomaisia (2 kpl).
Ainoastaan 900i:tä vaivasi runsaanpuoleinen kulutus, jota ei kuriin saatu toistuvista yrityksistä huolimatta.
99 kaasarikoneella kulutti maltilliset 8,1-8,2 l/100 km.
Jos ei vedettävää olisi, niin ehkä ko. merkki olisi alla pidempäänkin ollut.
Varsinkin talvella ehdoton peli ja matka-ajossa erittäin mukava kunnollisine penkkeineen.
(tai no... siksiköhän minäkin välttelen 124 -korimallia....)

Omat kokemukseni Saabista ovat olleet erinomaisia (2 kpl).
Ainoastaan 900i:tä vaivasi runsaanpuoleinen kulutus, jota ei kuriin saatu toistuvista yrityksistä huolimatta.
99 kaasarikoneella kulutti maltilliset 8,1-8,2 l/100 km.
Jos ei vedettävää olisi, niin ehkä ko. merkki olisi alla pidempäänkin ollut.
Varsinkin talvella ehdoton peli ja matka-ajossa erittäin mukava kunnollisine penkkeineen.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Voi olla, voi olla, mutta silti se ajatus edes saappaan kyytiin istumisesta saa aikaan saman reaktion kuin että joku esittäisi notta "katsotaanpa Se on siinä -ohjelmaa nonstoppina".Ari66 kirjoitti: Jos ei vedettävää olisi, niin ehkä ko. merkki olisi alla pidempäänkin ollut.
Varsinkin talvella ehdoton peli ja matka-ajossa erittäin mukava kunnollisine penkkeineen.
Pakenee meikäläinenkin pokat kaulassa joistain tilanteista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Arto N kirjoitti:Tervetuloa Meselle lufsen. Näinhän se menee. Mersukuskit ja varsinkin väyrysmiehet on vaan kateellisia toisten turposaapeista, siitä tämä parjaaminen..
Arto, nyt ymmärsit minua väärin. Puoliksi keksityt vikalistat koskee muitakin kuin Saappia. Minä enkä usko, että kovin moni mersukuski on kateellinen Saapista, koska jos he olisivat, olisivat he jo vaihtaneet halvempaan ja parempaan

T: MB 320 124 Coupe 3.2l
kyllä niitä vähä ruosteisiakin primuja on, lähipiirissä pyörivistä primeroista 1/3 on taistellut urheasti lahoa vastaanHarju kirjoitti:voipihan olla ettei se mikkään riima oo mutta hinta/laatu suhe kohallaan.dealer kirjoitti:Minä tiiän, Harju, kun on Primerasta kyse; pohja on läpilaho takaosasta.
tiiän kyllä että sieltä ne rimerat tuuppaa ruostuu, mutta ei kait tuo aivan kauhee voi olla kun on tammikuussa leimattu.
no viikonlopuna viisastuu kun näkkee auton

niin yleensä pakkaa olla.
muuten primu on tosi hyvä

Re: Kakkosauton etsintää noin 1000-1500e (Ex Volvo 460-topic
Mulla ois Audi 100 -85. Kuulostaa varmaan tietämättömästä huonolta, mutta itse euto on hyvä. Hintaa 800€ = liian vähän kuntoon nähden.daerok kirjoitti:No,kun ei 316 Bemaria,niin minkälainen sittä?Elikkä eokolle aato.Nuo pikku volovot näyttäs olevan aika etullisia..tietääkö porukat 460:sen volvon hyvistä ja huonoista puolista. oesko järkee?Auton pitäs olla vaatimattomasti kaunis,luotettava,ei altis ruostumiselle,mahtavat ajo-ominaisuudet,pieni huollon tarve,pienet vakuutusmaksut,hyvän värinen,hyvät renkaat,katsastettu vuosiksi eteenpäin ym. Niin hinta pyöris siinä tonnin paekkeilla.Mersu tieten oes hyvä vaihtoehto,mutta ei taho tonneroisella löytyy oekeen hyvvää.
Hyvin paljon uutta kulutusosaa ja muuta osaa mm. syyläri, etupään nivelet ja alatukivarret, takajarrut (kokonaan), etujarrut (palat), tuulilasi, en jaksa luettella kaikkea netissä. Ei ruostu ja kulkee paremmin suoraan kuin monet uudet autot.
Kulutus 7,5l (kesällä 90km/h, talvella kaupungissa 13-14l).
Viimeksi muokannut Hyvärinen, 02.1.2011 22:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
KYSYMYS ON AUDI 100:stalufsen kirjoitti:Netistä löytyy kuvia. Korimalli on P5, vm. 65-67. Omani on maalausprojektissa, joten siitä ei kuvia kannata lähetellä/ottaa.
Morjens vaan lufsen,niin varmaan olet lukenutkin eli etsin autoa lähinnä vaimoni käyttöön.Elikkä joudun kyselemään vähän tyhmiä:auton väri,maalipinnan kunto,rengastilanne,milloin auto katsastettu,varusteet ym.Jos auto on hyvä...saattaisi kiinnostaa ...laita yv:tä tai vastaa tänne
PS.joku kuvakin olisi kova sana ja autohan on bensiini,tehostajan kunto??
Viimeksi muokannut daerok, 30.3.2006 22:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos tuo audi on 2,0 tai 2,2 viitoskoneella, niin nehän on melkeen ikiliikkujia.
Ajavat niillä melkosia kilometrimääriä, melein yhtä paljon kuin M103:lla
Ajavat niillä melkosia kilometrimääriä, melein yhtä paljon kuin M103:lla

---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Niin tosiaan, kopsasin hesarin vikasarjasta noi. Joku on laatinu 5 min hienot listat. Olisi oikeestaan riittäny yksi lista ja sitten liittäny sen jokaiseen automalliin. Jarrupalat kuluneet, renkaat kuluneet, lasinpyyhkijäsulat kuluneet, penkit kuluneet, bensaa tai löpöä kulunut, ruostuu edestä takaa keskeltä tai päältä, polttimoita palanut, sytytystulppia kulunut, öljyä kulunut, suodattimia kulunut, lasinpesuneste -kulunutdealer kirjoitti:Onhan se aika outoa että jarrupalat kuluvat.
Kuuleppas "lufsen", tuosta allekirjoituksesi Ford V6:sta pitäisi ehdottomasti saada kuvia ja juttua tänne forumille.

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Väri on helmiäisvalkoinen, maalipinta hyvä paitsi konepelin etuosassa paikkamaalausta ja matalia lommoja. Vänkärinpuolen takalokaria on paikkamaalattu. Auto ei ole virheetön mutta asiallisen näköinen.daerok kirjoitti:KYSYMYS ON AUDI 100:stalufsen kirjoitti:Netistä löytyy kuvia. Korimalli on P5, vm. 65-67. Omani on maalausprojektissa, joten siitä ei kuvia kannata lähetellä/ottaa.
Morjens vaan lufsen,niin varmaan olet lukenutkin eli etsin autoa lähinnä vaimoni käyttöön.Elikkä joudun kyselemään vähän tyhmiä:auton väri,maalipinnan kunto,rengastilanne,milloin auto katsastettu,varusteet ym.Jos auto on hyvä...saattaisi kiinnostaa ...laita yv:tä tai vastaa tänne
PS.joku kuvakin olisi kova sana ja autohan on bensiini,tehostajan kunto??
Alla todella hyvät Nokian Hakkapeliitta 2et, kesäALUvanteilla ei ole kumeja (orkkis-alut)
Auto on katsastettu 12/2005 ja sen jälkeen sillä ei ole ajettu kuin noin 100km. Pohjan ruostesuojaus tehty kesällä 2005.
Varusteet: moottori 5syl 2.0i (KP), teknisesti loistava, 5vaihd., vetokoukku, muuta en nyt muista. Radionkin saa kaupan päälle jos haluaa. Tehostajaan vaihoin yhden O-renkaan muinoin ja sen jälkeen öljyn kulutus loppui kokonaan. Tehostaja on siis täysin timmi.
Soittele jos kiinnostaa, auto on tänään eka kertaa myynnissä lehdessä ja uskon, että se menee tuolla hinta/laatusuhteella helposti kaupaksi. Laitan puh.numeron yv:nä.
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
no mutta.. tuolla hinnalla saa tosiaan perheeseen toisen 124 mersun.. olis tuttu peli ja kyllä se vaimo sen oppii ruutuun ajamaan.. turvallinen valinta
eikä toi 2.0l bensa niin paljoo vie.. ettei sillä kaupassa varaa olis käydä.
ajatteles nyt .. naapurit kateelliseksi..

eikä toi 2.0l bensa niin paljoo vie.. ettei sillä kaupassa varaa olis käydä.
ajatteles nyt .. naapurit kateelliseksi..

Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983