S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Pitikö tulla starilla kattomaan joku ilta että minkälaista dataa näyttää? :wink:
Tähdellisen parantola
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tapio89 kirjoitti:Pitikö tulla starilla kattomaan joku ilta että minkälaista dataa näyttää? :wink:
eihän se Mika pyyvä, meet vaan sinne sillon ku se on paikalla ja sulla on viä lyhyt natkaki :wink:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ens viikollakin ois haaparannassa käynti niin samalallahan tuota kävis ihmettelemässä. :)
Tähdellisen parantola
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hestekkejä odotellessa :whistle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Pave
Viestit: 18
Liittynyt: 06.11.2010 0:10
Paikkakunta: Laihia

Aina oppii uutta :)

Viesti Kirjoittaja Pave »

Mika.T kirjoitti:120km takana ja vielä pellaa. :lol:

ASR vikailmoa pukkasi muutaman kerran kunnes tuli ahaa elämys että viimeksi kun vanhaan koneeseen jakoketjua vaihdoin niin sekin teki samaa rempan jälkeen...
Korjaantui kun laittoi kaasuvivustoon yhden jousen paikoilleen.

Sama jousi oli nyttenkin unohtunut pois. :lol:
Ei palauttanut vivustoa täysin tyhjäkäynti asentoon.
Kiitos Mika vinkistä :)
Oon ihmetelly ku ässän ottanu liikenteeseen Suomessa käydessä ni alkuun ASR syttyy ku kaasun nostaa risteykseen tullessa ja homma alkaa pelittää ku kaasua vähän rumppaa.. taitaa olla jousi huonossa hapessa :roll:

Teit melko homman ton moottorin päällä olevan johtosarjan kans :shock:
Ite laiskuuttani ostin aikonaan orkkiksen ja makso 750 ekee, joten sait kyllä hyvän tunti palkan tuolla hommalla, tosin ed kyl tiedä kauanko sulla sen kans meni :)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Aina oppii uutta :)

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pave kirjoitti:Teit melko homman ton moottorin päällä olevan johtosarjan kans :shock:
Ite laiskuuttani ostin aikonaan orkkiksen ja makso 750 ekee, joten sait kyllä hyvän tunti palkan tuolla hommalla, tosin ed kyl tiedä kauanko sulla sen kans meni :)
Tuohan on jopa "edullisen" kuuloinen, koska puolimoottorienkin johtosarjojen tapauksissa on puhuttu tonnin hintaluokasta. Tuossahan on kuitenkin aikalailla kaikki tuplana.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tapion kanssa meän häätyy tehhä reffit johonki :shock:

Tuo johtosarja tuli maksamaan kaikenkaikkiaan noin 30e
Omalle työlle ei harrastepelissä lasketa tunteja. Eikä siinä nyt loppujenlopuksi kauaa edes mennyt.
Pave kirjoitti:
Kiitos Mika vinkistä :)
Oon ihmetelly ku ässän ottanu liikenteeseen Suomessa käydessä ni alkuun ASR syttyy ku kaasun nostaa risteykseen tullessa ja homma alkaa pelittää ku kaasua vähän rumppaa.. taitaa olla jousi huonossa hapessa :roll:
Joko kuskinpuolen kaasuläpän takaa pystyssä oleva jousi puuttuu tahi itse kaasupolkimen varressa oleva nappula rikki/ kaasuvaijerin säädöt pielessä.
Siellä on nimittäin vaijerille säätö siellä kojelaudan allakin jolla säädetään se polkimen varressa olevan nappulan toiminta kohdalleen. :lol:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuosta ei paljon harrastus syvene.

Olen itse pysytellyt erossa noista V12-moottoreista, vaikka aina
välillä mieli teki ostaa SL600. Vaan ei minulla ole aikaa eikä sitkeyttä
korjailla sen enempää sähkövikoja kuin mekaanisiakaan vikoja. SL500
jo tuntui vievän liikaa aikaa, vaikkei siinä ollut juuri mitään laittoa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Välillä vähän toisenlaistakin rassailua.
Sisustan kuivattelua a'la DeSoto

Kuva

Kuva

Kuva

Pienimuotonen monsuunisade oli tuolla sisällä autossa kun ajelin talliin lämpimään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:pumppu:











































Rönttä muuten pelaa...
:kuningasajatus:
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Vai pelaa...Mouluskosken kiekkoa vastaan :roll:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

mikäs sitä sitten lopen ahisti? :roll: :roll: :roll:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Nyt on varmaan melko tyhjä olo, vähän ku Gustafsonin Veikalla, kun ekan kerran vallotti Mount Everestin. Mistä sie nyt enää elämääs haasteita haet? :roll:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Vaihtanu nättiautossa sen arvokkaimman brändin tuotteeseen!!! :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väsynyt Mies kirjoitti: Mistä sie nyt enää elämääs haasteita haet? :roll:
Sanoppa se.
Tämäkin vaati staarin jotta pääsi vian jäljille...

Näistä tuloksista päättelemällä pääsee jäljille. :lol:

Kuva

Kuva

Sen verran vinkkiä että 4, 6, ja 11. sylintereitä verraten muihin voi jotain päätellä.

EZ1 =cyl 1-6
Kuva


EZ2 =cyl7-12 cyl5. =11.
Kuva
Viimeksi muokannut Mika.T, 17.12.2011 0:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

ne on nää nykyautot :pappa:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

No joo.... Sytytysjännite on tosiaan suurempi niissä, kuin muissa, mutta kun en tiedä oikein mitä tämä jännite tässä tapauksessa tarkoittaa, niin en oikein voi muuta, kuin todeta mittaustiedon.......
Ilmeisesti sytytysjärjestelmän syvemmällä tuntemuksella tuo tieto päästi vian alkulähteille. Onneksi olkoon.
Jännityksellä odottelemme diagnoosia :shock:
Ei haittaa, jos sytytysjärjestelmää hieman valotat :roll:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tulpan kärkiväli liian iso :?: :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

teppo21 kirjoitti:Tulpan kärkiväli liian iso :?: :lol:
Hajulla ollaan :wink:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4386
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Oisko tulpan johdot/hatut vastustaneet virran kulkua?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oliskos pikkasen syöny miestä jos tuo mun veikkaus olisi osunu kohalleen :?: :lol:

Vaan niinku tuolta toiselta voorumilta luin niin selitys oli täysin järkeenkäypä ja sinällään ihan pähkäiltävissä, vaan ei kellee tullu mieleen...

Sinänsä kyllä hyvä systeemi, pitäisi vaan olla jonkunnäköinen diaknostiikka ohjekirja että hokaisi syyt ja seuraukset :shock:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti:Oisko tulpan johdot/hatut vastustaneet virran kulkua?
Jep.

Johtoja Pee askana.
Sytkäpoksin ohjaaman puolan ensiöpuolen jännite nousee kuvien mukaan kun ei toisiopuolella ole normaalia kuormitusta.
(esim, tulppa sökö tai johto rikki/irti)

Ruiskupoksi katkasee polttoaineen syötön säästääkseen katteja/sylintereitä.

Eniten tässä nyt hämäsi se että moottori kävi kylmänä ihan normaalisti. Samoin nokka-anturit irti.

Noissa tilanteissa poksien äly ei tutki nakutusta tahi sytkän toimintaa ennen kuin moottorin lämmöt nousee yli +70c

Vasta moottorin lämpeämisen jälkeen tulee staarin näytöllekkin nuo nakutusanturien mahdolliset sytkän myöhäistämiset ja sytytysjännitteet näkyville.

Kylmänä ei näytä sytytysjännitteitä.
Kuva

Nakutusanturien säätämä sytkä. Pyöreää nollaa kaikki = ei nakutusta.
Kuva

Tuon sytytysjännitteen saa pomppaamaan taivaisiin myös niin että nykäsee käydessä tulpanjohdon irti.
Nousi muistaakseni yli 80V kun kokeilin.

Hetken kun pitää tulpanjohtoa irti niin katkeaa myös polttoainesuuttimen signaali, joka näkyy myös staarin näytöllä ruiskuosiossa. (cylinder cut-off)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mahtaakohan tuo suuttimen stumpaaminen sytytysjännitteen noustessa liikaa olla jonkinlainen yleispätevä protocolla muissakin Mersun bensamoottoreissa, jotka ovat kohilleen samaa ikäluokkaa? Meinaan vaan, että nyt, kun funtsaan, niin tuo kyllä pätisi myös niihin mun edellisen S202 sytytysongelmiin. Siinäkin tippui yksi pytty pois pelistä lämpimänä ja kylmänä toimi ihan OK, mutta hankkuiduin autosta eroon, ennen kuin asiaa tutkittiin sen enempää.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Fiksuja vehkeitä.. oikeestaan vähän liian fiksuja. :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väsynyt Mies kirjoitti:Mahtaakohan tuo suuttimen stumpaaminen sytytysjännitteen noustessa liikaa olla jonkinlainen yleispätevä protocolla muissakin Mersun bensamoottoreissa
Todennäköisesti on.
Ihan järkeenkäyvä systeemi joka suojaa sylintereitä bensahuuhtelulta (ei voitelua)
Ja katteja sulamiselta.

Ei vaan osannu kuvitella että tällainen systeemi on käytössä. Mutta nyt kun tietää niin ihan hyvä viritelmä :lol:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

No joo... On kyllä fixu systeemi... Ja hyvä tietää.

Onko auton hinta noussut :?:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:D No hyvä että vihdoin pelaa. On se miestä jo koetellutkin.
BMW E31 V12
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Olipa hyvä et nyt selvis tuoki... :lol: Nyt saa taas cruisailla rauhallisin mielin (ainaki vähän aikaa)... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

ONNEA!

Muutaman tovin olisi varmasti saanut arvailuja jatkaa -ilman staria, eikä olisi varmaankaan oikeaan kukaan ikinä osunut :D
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Reilu 100km kävin ajelemassa.
Hyvin pelaa.

Saa nähä kauanko :roll:

Talvirenkaita vois mettästää jostain.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”