S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Aina oppii uutta :)
Kiitos Mika vinkistäMika.T kirjoitti:120km takana ja vielä pellaa.
ASR vikailmoa pukkasi muutaman kerran kunnes tuli ahaa elämys että viimeksi kun vanhaan koneeseen jakoketjua vaihdoin niin sekin teki samaa rempan jälkeen...
Korjaantui kun laittoi kaasuvivustoon yhden jousen paikoilleen.
Sama jousi oli nyttenkin unohtunut pois.
Ei palauttanut vivustoa täysin tyhjäkäynti asentoon.
Oon ihmetelly ku ässän ottanu liikenteeseen Suomessa käydessä ni alkuun ASR syttyy ku kaasun nostaa risteykseen tullessa ja homma alkaa pelittää ku kaasua vähän rumppaa.. taitaa olla jousi huonossa hapessa
Teit melko homman ton moottorin päällä olevan johtosarjan kans
Ite laiskuuttani ostin aikonaan orkkiksen ja makso 750 ekee, joten sait kyllä hyvän tunti palkan tuolla hommalla, tosin ed kyl tiedä kauanko sulla sen kans meni
Re: Aina oppii uutta :)
Tuohan on jopa "edullisen" kuuloinen, koska puolimoottorienkin johtosarjojen tapauksissa on puhuttu tonnin hintaluokasta. Tuossahan on kuitenkin aikalailla kaikki tuplana.Pave kirjoitti:Teit melko homman ton moottorin päällä olevan johtosarjan kans
Ite laiskuuttani ostin aikonaan orkkiksen ja makso 750 ekee, joten sait kyllä hyvän tunti palkan tuolla hommalla, tosin ed kyl tiedä kauanko sulla sen kans meni
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tapion kanssa meän häätyy tehhä reffit johonki
Tuo johtosarja tuli maksamaan kaikenkaikkiaan noin 30e
Omalle työlle ei harrastepelissä lasketa tunteja. Eikä siinä nyt loppujenlopuksi kauaa edes mennyt.
Siellä on nimittäin vaijerille säätö siellä kojelaudan allakin jolla säädetään se polkimen varressa olevan nappulan toiminta kohdalleen.
Tuo johtosarja tuli maksamaan kaikenkaikkiaan noin 30e
Omalle työlle ei harrastepelissä lasketa tunteja. Eikä siinä nyt loppujenlopuksi kauaa edes mennyt.
Joko kuskinpuolen kaasuläpän takaa pystyssä oleva jousi puuttuu tahi itse kaasupolkimen varressa oleva nappula rikki/ kaasuvaijerin säädöt pielessä.Pave kirjoitti:
Kiitos Mika vinkistä
Oon ihmetelly ku ässän ottanu liikenteeseen Suomessa käydessä ni alkuun ASR syttyy ku kaasun nostaa risteykseen tullessa ja homma alkaa pelittää ku kaasua vähän rumppaa.. taitaa olla jousi huonossa hapessa
Siellä on nimittäin vaijerille säätö siellä kojelaudan allakin jolla säädetään se polkimen varressa olevan nappulan toiminta kohdalleen.
Tuosta ei paljon harrastus syvene.
Olen itse pysytellyt erossa noista V12-moottoreista, vaikka aina
välillä mieli teki ostaa SL600. Vaan ei minulla ole aikaa eikä sitkeyttä
korjailla sen enempää sähkövikoja kuin mekaanisiakaan vikoja. SL500
jo tuntui vievän liikaa aikaa, vaikkei siinä ollut juuri mitään laittoa.
Olen itse pysytellyt erossa noista V12-moottoreista, vaikka aina
välillä mieli teki ostaa SL600. Vaan ei minulla ole aikaa eikä sitkeyttä
korjailla sen enempää sähkövikoja kuin mekaanisiakaan vikoja. SL500
jo tuntui vievän liikaa aikaa, vaikkei siinä ollut juuri mitään laittoa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sanoppa se.Väsynyt Mies kirjoitti: Mistä sie nyt enää elämääs haasteita haet?
Tämäkin vaati staarin jotta pääsi vian jäljille...
Näistä tuloksista päättelemällä pääsee jäljille.
Sen verran vinkkiä että 4, 6, ja 11. sylintereitä verraten muihin voi jotain päätellä.
EZ1 =cyl 1-6
EZ2 =cyl7-12 cyl5. =11.
Viimeksi muokannut Mika.T, 17.12.2011 0:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No joo.... Sytytysjännite on tosiaan suurempi niissä, kuin muissa, mutta kun en tiedä oikein mitä tämä jännite tässä tapauksessa tarkoittaa, niin en oikein voi muuta, kuin todeta mittaustiedon.......
Ilmeisesti sytytysjärjestelmän syvemmällä tuntemuksella tuo tieto päästi vian alkulähteille. Onneksi olkoon.
Jännityksellä odottelemme diagnoosia
Ei haittaa, jos sytytysjärjestelmää hieman valotat
Ilmeisesti sytytysjärjestelmän syvemmällä tuntemuksella tuo tieto päästi vian alkulähteille. Onneksi olkoon.
Jännityksellä odottelemme diagnoosia
Ei haittaa, jos sytytysjärjestelmää hieman valotat
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Oliskos pikkasen syöny miestä jos tuo mun veikkaus olisi osunu kohalleen
Vaan niinku tuolta toiselta voorumilta luin niin selitys oli täysin järkeenkäypä ja sinällään ihan pähkäiltävissä, vaan ei kellee tullu mieleen...
Sinänsä kyllä hyvä systeemi, pitäisi vaan olla jonkunnäköinen diaknostiikka ohjekirja että hokaisi syyt ja seuraukset
Vaan niinku tuolta toiselta voorumilta luin niin selitys oli täysin järkeenkäypä ja sinällään ihan pähkäiltävissä, vaan ei kellee tullu mieleen...
Sinänsä kyllä hyvä systeemi, pitäisi vaan olla jonkunnäköinen diaknostiikka ohjekirja että hokaisi syyt ja seuraukset
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jep.kilander kirjoitti:Oisko tulpan johdot/hatut vastustaneet virran kulkua?
Johtoja Pee askana.
Sytkäpoksin ohjaaman puolan ensiöpuolen jännite nousee kuvien mukaan kun ei toisiopuolella ole normaalia kuormitusta.
(esim, tulppa sökö tai johto rikki/irti)
Ruiskupoksi katkasee polttoaineen syötön säästääkseen katteja/sylintereitä.
Eniten tässä nyt hämäsi se että moottori kävi kylmänä ihan normaalisti. Samoin nokka-anturit irti.
Noissa tilanteissa poksien äly ei tutki nakutusta tahi sytkän toimintaa ennen kuin moottorin lämmöt nousee yli +70c
Vasta moottorin lämpeämisen jälkeen tulee staarin näytöllekkin nuo nakutusanturien mahdolliset sytkän myöhäistämiset ja sytytysjännitteet näkyville.
Kylmänä ei näytä sytytysjännitteitä.
Nakutusanturien säätämä sytkä. Pyöreää nollaa kaikki = ei nakutusta.
Tuon sytytysjännitteen saa pomppaamaan taivaisiin myös niin että nykäsee käydessä tulpanjohdon irti.
Nousi muistaakseni yli 80V kun kokeilin.
Hetken kun pitää tulpanjohtoa irti niin katkeaa myös polttoainesuuttimen signaali, joka näkyy myös staarin näytöllä ruiskuosiossa. (cylinder cut-off)
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mahtaakohan tuo suuttimen stumpaaminen sytytysjännitteen noustessa liikaa olla jonkinlainen yleispätevä protocolla muissakin Mersun bensamoottoreissa, jotka ovat kohilleen samaa ikäluokkaa? Meinaan vaan, että nyt, kun funtsaan, niin tuo kyllä pätisi myös niihin mun edellisen S202 sytytysongelmiin. Siinäkin tippui yksi pytty pois pelistä lämpimänä ja kylmänä toimi ihan OK, mutta hankkuiduin autosta eroon, ennen kuin asiaa tutkittiin sen enempää.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Todennäköisesti on.Väsynyt Mies kirjoitti:Mahtaakohan tuo suuttimen stumpaaminen sytytysjännitteen noustessa liikaa olla jonkinlainen yleispätevä protocolla muissakin Mersun bensamoottoreissa
Ihan järkeenkäyvä systeemi joka suojaa sylintereitä bensahuuhtelulta (ei voitelua)
Ja katteja sulamiselta.
Ei vaan osannu kuvitella että tällainen systeemi on käytössä. Mutta nyt kun tietää niin ihan hyvä viritelmä