Aikeissa ostaa 230 TE automaatti vm. 1992
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Aikeissa ostaa 230 TE automaatti vm. 1992
Mitä pitää tarkastaa ostotilanteessa tuommosesta tomatti 230 te keksinnöstä?
vuodelta 92 ja 367tkm ajettu...
todella hyvä kuntonen...
tyyppivikoja? muuta huomioitavaa....
Tuntuu etttä ei nuo MitsuBishit ole minun juttu niin siirrytään toivon mukaan - takas mersukantaan...
vuodelta 92 ja 367tkm ajettu...
todella hyvä kuntonen...
tyyppivikoja? muuta huomioitavaa....
Tuntuu etttä ei nuo MitsuBishit ole minun juttu niin siirrytään toivon mukaan - takas mersukantaan...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
osta mielummin vuotta uudempi 220. Parempi,modernimpi, vähäruokaisempi ja tehokaampi M111 moottori.
Kuten sanottua, niin ne käyntiongelmat on yleisiä M102, M103 ja esi-M104 moottoreissa. Kylmästartti on pakko kokeilla, minä en harkitsis jos auto on myyntitilaisuudessa edes käden lämpöinen ellei auto ole absoluuttisen priimakuntoinen. Jos vähääkään on käyntihäikkää jne ni sillo siellä o vikaa joko sytytysjärjestelmässä tai vielä pahempaa, ruiskussa.
Vähääkään ontuu, unohda se ellet ole ti-miehiä ja tykkäät vaikeista vioista.
Kuten sanottua, niin ne käyntiongelmat on yleisiä M102, M103 ja esi-M104 moottoreissa. Kylmästartti on pakko kokeilla, minä en harkitsis jos auto on myyntitilaisuudessa edes käden lämpöinen ellei auto ole absoluuttisen priimakuntoinen. Jos vähääkään on käyntihäikkää jne ni sillo siellä o vikaa joko sytytysjärjestelmässä tai vielä pahempaa, ruiskussa.
Vähääkään ontuu, unohda se ellet ole ti-miehiä ja tykkäät vaikeista vioista.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
noh, toimii kuin sveitsiläinen kello...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/4446483
tuo se sitten tarttu mukaan
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/4446483
tuo se sitten tarttu mukaan
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Toiminut tähän asti todella hyvin, mitä itse olen sen 500km ajellutkin...
Tomaatti vaihtaa nätisti, ei ole sitä kuminauhamaisuutta...
Yön seisseenäkin nätisti pyörimään ilman mitään ylimääräsyyksiä...
Tomaatti vaihtaa nätisti, ei ole sitä kuminauhamaisuutta...
Yön seisseenäkin nätisti pyörimään ilman mitään ylimääräsyyksiä...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
MUISTAPPA sitten talvisin kun lähdet pihasta peruuttaen, niin se ei ole suositeltavaa. Menee lootasta pakin joku ventiili rikki. Eli aamulla lähtö pihasta aina keula menosuuntaan ja peruuttelu aina illalla lämpimällä moottorilla!
niin ja tosiaan komia peli... Minä vaihtaisin nuo sivu ja etuvilkut vakiomallisiksi, eli porkkanaksi
niin ja tosiaan komia peli... Minä vaihtaisin nuo sivu ja etuvilkut vakiomallisiksi, eli porkkanaksi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Onneksi tätä EI tarvitse kaikkien tehdä.Sergey kirjoitti:Minä vaihtaisin nuo sivu ja etuvilkut vakiomallisiksi, eli porkkanaksi
Ei mitään porkkanoita!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Porkkana friikeille viewtopic.php?t=33598 Tuolla olette omienne joukossa.onre kirjoitti:Jos niitten vilkkujen on tarkoitus olla kirkkaat, ne on sitä jo tehtaan jäljiltä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Ehei, kyllä sen pitäis olla niinpäin että tuuning-teroille oma topikki.eseestie kirjoitti: Porkkana friikeille viewtopic.php?t=33598 Tuolla olette omienne joukossa.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Tässä lähiseudulla on ollut kaksi automaatti 230 farkkua tutuilla, niiden perusteella oma mainintani.hmm, mulla pirusti enempi varusteita ja silti menee seka ajossa 9.5l , samalla koneella oleva farkku siis...
Itsehän istuisin pihalla sirottelemassa tuhkaa päälleni jo tuosta 9,5 kulutuksesta
wiimax.fi
Minulla vei jo sedani lähemmäs 15 seka-ajossa Tarkkaan en ehtinyt mittaamaan, mutta kuitenkin enemmän kuin manuaali 300TE...Siinäkin keskikulutus 12,5. Matkassa se 230E meni yllättävänkin pienellä mutta pätkäajossa kulutus aika lähelle kaksinkertaistui.
Oli myös samalla ainoa auto jossa ei KE jetti temppuillut Tai no kaasulinkuille tein pientä remonttia kun ei osunut siihen "kaasupois" katkaisijaan. Vähävikaisuuteen oli luultavasti syynä se ettei ollut talossa kuin puolisen vuotta. Seuraavalla omistajalla siitä kylläkin sitten jo katosi kipinä
Oli myös samalla ainoa auto jossa ei KE jetti temppuillut Tai no kaasulinkuille tein pientä remonttia kun ei osunut siihen "kaasupois" katkaisijaan. Vähävikaisuuteen oli luultavasti syynä se ettei ollut talossa kuin puolisen vuotta. Seuraavalla omistajalla siitä kylläkin sitten jo katosi kipinä
no onpas isoja kulutuksia teillä ollut, ite en oo vielä kertaakaan saanut yli 10.5 l menemään. Aina on alle 10l ollut !
Auto on siis s124 230te, automaatti,ilmastointi ja vakkari (joita myös käytetään).
Viime talvella oli s124 220 tomaatillla joka vei samanverran.
Dealer, olen kateellinen että joku pystyy ajamaan muilla kuin näillä vanhoilla mersun rotkoilla ! kelpais itellekki joku 4-5l kuluttava bensa tai diesel , ei vaan pysty vaihtamaan etuvetoiseen keppihämmennettävään
Auto on siis s124 230te, automaatti,ilmastointi ja vakkari (joita myös käytetään).
Viime talvella oli s124 220 tomaatillla joka vei samanverran.
Dealer, olen kateellinen että joku pystyy ajamaan muilla kuin näillä vanhoilla mersun rotkoilla ! kelpais itellekki joku 4-5l kuluttava bensa tai diesel , ei vaan pysty vaihtamaan etuvetoiseen keppihämmennettävään
samaa minäkin taivastelen..epk kirjoitti:no onpas isoja kulutuksia teillä ollut, ite en oo vielä kertaakaan saanut yli 10.5 l menemään. Aina on alle 10l ollut !
Auto on siis s124 230te, automaatti,ilmastointi ja vakkari (joita myös käytetään).
Viime talvella oli s124 220 tomaatillla joka vei samanverran.
Dealer, olen kateellinen että joku pystyy ajamaan muilla kuin näillä vanhoilla mersun rotkoilla ! kelpais itellekki joku 4-5l kuluttava bensa tai diesel , ei vaan pysty vaihtamaan etuvetoiseen keppihämmennettävään
nimim. 230e eikä kertaakaan yli 10l/100km
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Takavalot irti, pakkivalot teipillä peittoon, punaista maalia (värjättyä lakkaa) päälle, teipit irti, kirkasta lakkaa päälle, antaa kuivua, takaisin kiinni.Sergey kirjoitti:no hölmöltä se näyttää kun edessä on kirkkaat ja takana porkkanat. jokotai mutta ei sekaisin.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
No tuo oman kulutus oli kuitenki ajoa kehä I:llä ruuhka-aikaan niin pitäsin sitä ihan kohtuullisena. Nykynen 290tdt vie samalla ajolla reilun 7 l/100km..
ja tuolla lankulla oli ajettu kuitenki n. 380 tkm..
ja tuolla lankulla oli ajettu kuitenki n. 380 tkm..
S211 E200 CDI -09
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Joo, onhan se tyyppivika (vai liekö se nimeltään jo ominaisuus??) noissa ke-jetillä varustetuissa että jos ei toimi niin ei toimi, ja sen korjaamiseen menevillä rahoilla ostaa jo huomattavasti uudemmankin vehkeen. Eihän siinä siis mittään jos toimii moitteetta, kait sillä siedettäviin kulutuslukuihin pääsee. Mutta vikamahdollisuuksia löytyy turhan paljon ja harva niistä on halpaa korjata, saati edes edullista..
Jos ei sitte heivaa sitä ke-jettiä ja vaihda tilalle vaikkapa MS:ää..
Jos ei sitte heivaa sitä ke-jettiä ja vaihda tilalle vaikkapa MS:ää..
nii kaikki tomaatti 201 ja 124. Mutta koskee lähinnä autoja joissa on 400tkm mittarissa tai yli... Eli turha haaveilla nauriksista.Kempakko kirjoitti:Nii, ja ilmeisesti kaikki tomaattimersut pitää peruuttaa pihalle, ettei pakilla piä lähtee?Onko näin? Pitänee perkele ostaa Tojota ettei oo niin tarkkaa parkkipaikasta. On tää hommaa...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Se linttaklubiin kuulunut w123 230t mersu tosin on jo myyty, mutta riittää kai se että pysyn hengessä mukana ??dealer kirjoitti:Ei porkkanavilkkuja voi oikein linttaklubilaiselle suositellakaan
Löytys muuten w123:seen tummentamaton takaklasi ja kirrkaat etuvilkut...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
kylläpä on sitkeessä että olis jotenkin erikoisen huono, kestämätön tai kallis korjata tuon ikäiset bensakoneet
Jos tuommoinen pitää säätönsä sen kummempia korjaamatta ~300-400tkm ajan niin onko se sitten täysin susi jotenkin tuntuu että kun ei osata huoltaa ja etsiä sitä vikaa -> täysi paska. Onhan se siinä nyt enempi mahdollisia vika kohteita mitä dieselissä mutta että huono , ei ei
Jos tuommoinen pitää säätönsä sen kummempia korjaamatta ~300-400tkm ajan niin onko se sitten täysin susi jotenkin tuntuu että kun ei osata huoltaa ja etsiä sitä vikaa -> täysi paska. Onhan se siinä nyt enempi mahdollisia vika kohteita mitä dieselissä mutta että huono , ei ei