Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
varmaan joo... entinen omistaja on halunnut ihastella tuota "voimanpesää" lähes päivittäin... Konehuoneen likaisuudesta päätellen tuota ei ole liikoo auottu. Vaan ei oo ennee likanen, samalla kun pesin ensimmäisen kerran auton liuottimella sai konehuonekin saman käsittelyn. Vielä pitäisi muovit ruiskutella silikonilla tms.
Tottapuhuen tuo vaijeri on varmaan revitty poikki tuon lukituksen väärän säädön vuoksi. Konepelti kun lukittuu tuossa kahella lukolla, jotka avataan yhdellä vaijerilla. Vivussa tuntee selvästi kun ensin aukeaa toinen ja sitten toinen, jos aukeaa...
Onneksi on pihassa yksi aito merkkiliikkeen huoltama yksilö. Voipi ällistellä sen pellin alle, että miten tämä nyt on ja miten tuon kuuluisi olla.
Jatkuu....
Tottapuhuen tuo vaijeri on varmaan revitty poikki tuon lukituksen väärän säädön vuoksi. Konepelti kun lukittuu tuossa kahella lukolla, jotka avataan yhdellä vaijerilla. Vivussa tuntee selvästi kun ensin aukeaa toinen ja sitten toinen, jos aukeaa...
Onneksi on pihassa yksi aito merkkiliikkeen huoltama yksilö. Voipi ällistellä sen pellin alle, että miten tämä nyt on ja miten tuon kuuluisi olla.
Jatkuu....
Auttaskoha tuo säätämine ku mulla juonittelee pakkasella toinen lukko, joutuu lyömää kannen kiinni että rappaukset varisee että menee lukkoo.Pappi kirjoitti:
Tottapuhuen tuo vaijeri on varmaan revitty poikki tuon lukituksen väärän säädön vuoksi. Konepelti kun lukittuu tuossa kahella lukolla, jotka avataan yhdellä vaijerilla. Vivussa tuntee selvästi kun ensin aukeaa toinen ja sitten toinen, jos aukeaa...
.
Lussa puolella jos on keli nii no problemo, pelaa ku kassakaapi ovi
Mistä pappi löys ohjeen säätöön ?
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Lukon runko on 3:lla 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Alimmainen pultti on vähän tympeessä paikassa, mutta sopivalla jatkolla sinne yltää.
Minullahan tuo ei auennut toiselta puolen, joten lukkoa piti laskea muutama milli. Sulla voisi toimia toisinpäin, eli nostat sen puolen lukkoa ylös joka juonittelee. Vaikka voisi olettaa pelivaraa olevan niin säätö on millimetrien tarkkaa työtä, vaikka "traktoria" säädetäänkin. Samalla voi vaateroida konepellin suoraan linjaan etulokasuojien kanssa.
Kuvassa on vain 2 pulttia korkeuden säätöön, mutta omassa oli 3.
Minullahan tuo ei auennut toiselta puolen, joten lukkoa piti laskea muutama milli. Sulla voisi toimia toisinpäin, eli nostat sen puolen lukkoa ylös joka juonittelee. Vaikka voisi olettaa pelivaraa olevan niin säätö on millimetrien tarkkaa työtä, vaikka "traktoria" säädetäänkin. Samalla voi vaateroida konepellin suoraan linjaan etulokasuojien kanssa.
Kuvassa on vain 2 pulttia korkeuden säätöön, mutta omassa oli 3.
Dänks hyvä kuva, pittääpä illalla pimiässä perehtyä ku pääse töistä.
Tahtoo käyä itelle kipiää ku joutuu paukuttaa ni kovi lujaa kiinni, tosin ei tuota ussei tarvi kyllä aukua että sen puolee haittaa iha hirviästi.
Eikä näytä kyllä pakkastakaa tuleva ni senkää puolesta ei rasita.
Tahtoo käyä itelle kipiää ku joutuu paukuttaa ni kovi lujaa kiinni, tosin ei tuota ussei tarvi kyllä aukua että sen puolee haittaa iha hirviästi.
Eikä näytä kyllä pakkastakaa tuleva ni senkää puolesta ei rasita.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
CRC:tä itekki ruuttasin sinne, ei vaan ole ollu pakkasia sen jäläkee nii tiiä oliko siitä mitää apuja.
Mitehä nuo ulukopuole peilit on aukastavissa ilima särkemistä, pitäs selevittää miksi kuski puolella lämmitys ei pelitä.
Mitehä nuo ulukopuole peilit on aukastavissa ilima särkemistä, pitäs selevittää miksi kuski puolella lämmitys ei pelitä.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Huoltovälin nollaus moottorinohjaus MSA 15.7 ---> testerillä, vol-fcr ohjelmalla tai sitten siihen tarkoitetulla boksilla. Tässä tapauksessa Trisco DIY Reset Tool for Volvo Model no: IOR-404 Koivusen tuotekoodi askille on: 290-A1-404. Hinta noin 40€. Tuli taannoin ostettua tuommonen laatikkoon ja todettua, että ei toimi vuosimallissa -1999, jossa moottorinohjaus MSA 15.8.
Äsken kävin nollaamassa "mustasta" huoltovälinäytön. Nyt ei tillota "service" valo joka käynnistyksen yhteydessä. Tuo laite haukkunee hintansa vuoden sisään, jos korjaamo veloittaa erikseen tehtynä 20 - 30€ huoltovälinäytön nollauksesta.
Kesällä meinasin tuon myydä jos pois, mutta onneksi en.
Äsken kävin nollaamassa "mustasta" huoltovälinäytön. Nyt ei tillota "service" valo joka käynnistyksen yhteydessä. Tuo laite haukkunee hintansa vuoden sisään, jos korjaamo veloittaa erikseen tehtynä 20 - 30€ huoltovälinäytön nollauksesta.
Kesällä meinasin tuon myydä jos pois, mutta onneksi en.
Kumpaankin autoon hommattu sisätilanlämmittimelle haaroitus. Ostin pari käytettyä sarjaa. Hintaa vähemmän kuin yhdellä uudella. Motonetissä olisivat olleet 60€/kpl jos olisi uutta osaa ostanut.
Josko nuo loppuviikosta ehtisi asentamaan. Tulipellin läpivientikumi on kyllä meleko p*rse paikassa, mutta eiköhän ne saa asennettua.
Josko nuo loppuviikosta ehtisi asentamaan. Tulipellin läpivientikumi on kyllä meleko p*rse paikassa, mutta eiköhän ne saa asennettua.
Se on just siellä jossain... Pikkusen näkee ja jos ei roikkaa voitele glidillä tms niin läpivientikumia saa kaivella vänkärin jalkotilasta.
Viimeksi muistaakseni fairylla liukastettiin roikan pinta, jotta saatiin se luistamaan kunnolla. Pitää vähän syventyä ja tehä muutamia mentaaliharjoituksia ennen tositoimia
Joku muukin tuskaillut saman asian kanssa...
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57510.0
Viimeksi muistaakseni fairylla liukastettiin roikan pinta, jotta saatiin se luistamaan kunnolla. Pitää vähän syventyä ja tehä muutamia mentaaliharjoituksia ennen tositoimia
Joku muukin tuskaillut saman asian kanssa...
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57510.0
Rouva tuli töistä kotiin... Kuulemma "mustan" perässä on kuusenhavuja kuormallinen Siinä sohvalla unenpöpperössä aattelin, että mitähän siellä lienee suojana... Onneksi kuorma oli kärryssä eikä auton sisällä
Kuulemma vetokoukun sähköt olivat pelanneet ihan oikein. Mitä nyt rasian kansi on vähän rikki (uusi rasia odottaa motivaatiota asentamiseen).
Toisaalta syytä pelatakin kun entinen omistaja oli tuolla kiskonut pitkin maakuntia jotain matkaaja 9000 merkkistä rivitaloa
Kuulemma vetokoukun sähköt olivat pelanneet ihan oikein. Mitä nyt rasian kansi on vähän rikki (uusi rasia odottaa motivaatiota asentamiseen).
Toisaalta syytä pelatakin kun entinen omistaja oli tuolla kiskonut pitkin maakuntia jotain matkaaja 9000 merkkistä rivitaloa
"Punainen" sai tänään osakseen hellää hoitoa ja huolenpitoa.
Ohjelmassa sisätilan pistokkeen asennus.
Tämä lukitus ei pitänyt, kun kaapelia yritin ujuttaa läpiviennin kautta. Eriste ja erittäin ahdas reikä pitivät huolen siitä, että tämä oli työläin vaihe.
Tässä vaiheessa jo hymyilytti. Takana toista tuntia värkkäämistä.
Tuolla kuvan yläreunan tienoilla näkyy läpivientikumi. Eihän siinä muu auttanut kuin ottaa tuo kokonaan irti. Liekkö Calixin liittimet paksummat kuin Defan. Nimittäin en muistanut tuon reiän olevan ihan noin ahdas.
Liekkö jo tehtaalla huomioitu mahdollinen sisähaaroituksen mahdollisuus, koska kaapeli haaroittui jo runkopalkin päällä. En ole koskaan tuommosta asennusta nähnyt. Vastuksen johto oli jatkettu toisella kaapelilla, joka tuli sitten puskurista runkopalkkia pitkin. Yleensä nuo taitaa olla suoraan yhdellä johdolla pistokkeesta vastukselle. Sisähaaraa tuossa ei ole aikaisemmin ollut, koska läpiviennit olivat "neitseelliset".
Tässä sitten pistokkeen asennus jalkatilan yläosaan. En viittinyt alkaa käsin ruuvoomaan a-pilarin kohdalle, eikä nuo ruuvit olisi edes riittäneet.
Sen verran aattelin matkustus mukavuutta, että laitoin uudet kumimatot. Sattu halvalla saamaan Volvon merkkikohtaisen sarjan.
Huomenna jos Luoja suo, asennetaan sama setti myös "Mustaan".
Ohjelmassa sisätilan pistokkeen asennus.
Tämä lukitus ei pitänyt, kun kaapelia yritin ujuttaa läpiviennin kautta. Eriste ja erittäin ahdas reikä pitivät huolen siitä, että tämä oli työläin vaihe.
Tässä vaiheessa jo hymyilytti. Takana toista tuntia värkkäämistä.
Tuolla kuvan yläreunan tienoilla näkyy läpivientikumi. Eihän siinä muu auttanut kuin ottaa tuo kokonaan irti. Liekkö Calixin liittimet paksummat kuin Defan. Nimittäin en muistanut tuon reiän olevan ihan noin ahdas.
Liekkö jo tehtaalla huomioitu mahdollinen sisähaaroituksen mahdollisuus, koska kaapeli haaroittui jo runkopalkin päällä. En ole koskaan tuommosta asennusta nähnyt. Vastuksen johto oli jatkettu toisella kaapelilla, joka tuli sitten puskurista runkopalkkia pitkin. Yleensä nuo taitaa olla suoraan yhdellä johdolla pistokkeesta vastukselle. Sisähaaraa tuossa ei ole aikaisemmin ollut, koska läpiviennit olivat "neitseelliset".
Tässä sitten pistokkeen asennus jalkatilan yläosaan. En viittinyt alkaa käsin ruuvoomaan a-pilarin kohdalle, eikä nuo ruuvit olisi edes riittäneet.
Sen verran aattelin matkustus mukavuutta, että laitoin uudet kumimatot. Sattu halvalla saamaan Volvon merkkikohtaisen sarjan.
Huomenna jos Luoja suo, asennetaan sama setti myös "Mustaan".
Sisäpistokkeen läpivienti kuulostaa tutulta.
Operaation eniten aikaa vievä osa on panssarikaapelin tunkeminen läpivientikumista konttorin puolelle.
Swarfegaa tai jotain vastaavaa liukasteeksi seuraavalla kerralla.
Operaation eniten aikaa vievä osa on panssarikaapelin tunkeminen läpivientikumista konttorin puolelle.
Swarfegaa tai jotain vastaavaa liukasteeksi seuraavalla kerralla.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Otin suosiolla irti tuon läpiviennin ja suolistin siihen semmosen aukon, että kaapeli meni kuin renki vanhaan piikaan. Calixin liittimet on sen verran paksut, että sai justiinsa menemään läpi tuosta reiäistä kun oikeassa kulmassa laittoi hollille.
Onnistunut asennus kun autot eivät vielä ole palaneet
Onnistunut asennus kun autot eivät vielä ole palaneet
Joskus onnistaa...
Huomattiin tuota "Mustaa" nosturilla tutkiessa, että toinen käsijarruvaijeri saattaa mennä vaihtoon... Kuoressa on vähän "rikkoa". Kahtelin sitten motonettiä yms. Huuto.netissä sattui silmään käsijarruvaijerit. Maininta ilmoituksessa, että löytyy molemmat ja tarjouksen tehneelle edullinen paketti. Kysäsin ja ... molemmat vaijerit posteineen 21€. Posteihin meni jo 11€. Minun kannalta ihan hyvä kauppa. Nuo kun maksaa jotain 15 - 25€ kpl. Biltemassa taisi olla vähän enemmän
Huomattiin tuota "Mustaa" nosturilla tutkiessa, että toinen käsijarruvaijeri saattaa mennä vaihtoon... Kuoressa on vähän "rikkoa". Kahtelin sitten motonettiä yms. Huuto.netissä sattui silmään käsijarruvaijerit. Maininta ilmoituksessa, että löytyy molemmat ja tarjouksen tehneelle edullinen paketti. Kysäsin ja ... molemmat vaijerit posteineen 21€. Posteihin meni jo 11€. Minun kannalta ihan hyvä kauppa. Nuo kun maksaa jotain 15 - 25€ kpl. Biltemassa taisi olla vähän enemmän
"Mustaan" tuli tänä aamuna 3000km täyteen meillä ollessa. Onhan tuo "kuukauden" päivät pihassa ollutkin. Ajotuntuntuma on pikkusen levoton verrattuna "Punaiseen". Johtunee varmaan renkaista. Varsinaista seurantaa en ole kulutuksen suhteen pitänyt, mutta jossain 6:n pinnassa mennään / 100km. Katsotaan nyt mielenkiinnolla mitä mahdollisia välyksiä löytyy kun katsastus lähestyy.
Loppiaisena ajoin pitkästä aikaa lenkin tuolla toisella. Mielikuva mahdollisesta lastusta vahvistui jälleen... Kyllä tuo "musta" liikkuu pikkusen rivakammin. Samaa kertoi myös rouvakin (kaasujalka...).
Tai voihan se olla, että tuo punainen on jo loppunsa edellä
Loppiaisena ajoin pitkästä aikaa lenkin tuolla toisella. Mielikuva mahdollisesta lastusta vahvistui jälleen... Kyllä tuo "musta" liikkuu pikkusen rivakammin. Samaa kertoi myös rouvakin (kaasujalka...).
Tai voihan se olla, että tuo punainen on jo loppunsa edellä
Itellä oli V70 2,3 bensakoneella. siinä oli sitten mukavat kilometrit hurrutella menemään.bensiiniä tahto vaan mennä päälle kympin :/ mitän muuta onkelmaa einuissa ollu ku käsijarrun osia joutu laittelemaan. hemmeti kun jostakin löytäskin pakutiisselin niinkun tuo musta oijoi kun tykkäis. mersuni mun on tullut hieman kalliimmaksi kuin se aikainen volvo
Nettiautossa olisi 835 kpl myynnissähemmeti kun jostakin löytäskin pakutiisselin niinkun tuo musta
Jos on henkilöauto niin pakuksi muuttaminen maksaa noin 60 euroa.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/?id_fuel_type=2
Tuossa mustassa yhdistyy ne 2 väriä jotka olen oikeestaan halunnutkin.libzane1 kirjoitti:hemmeti kun jostakin löytäskin pakutiisselin niinkun tuo musta oijoi kun tykkäis.
Musta ulkoväri ja vaalea nahka
Varaosahakua kahtelin ja siellä olisi harmaita nahkapenkkisarjoja myynnissä... Ei vaan taida tuohon punaiseen malttaa tehä "swappia".
Kuopiossa oli vasta myynnissä -99 mallin TDI (musta, tummat verhoilut) 2 paikkanen paku. Mittarissa 378tkm ja hintaa 2590€. Ilmoituksessa oli maininta, että jotain sipistelyä vaatii, mutta leimasa oleva peli...
2 paikkasesta pakusta ei vaan toinna maksaa yhtään lisää... Sen kun saa tehtyä henkilöautosta noin 5 min hommalla kun tarvikkeet löytyy valmiiksi.
Alkaa olla nämäkin jo h a l p o j a
Tuli tuohon toiseenkin hankittua Defa Termini 2100w "slim" mallin lämmitin.
Mustasta otin talveksi pois raitisilmasuodattimen (ei ollut uutta tarjolla samalla kun kotelon käytin auki). Ikkunat ovat pysyneet hyvin sulana. Punaisen osalta joutunee tekemään saman. Ellei sitten perjantaina kaupungissa käydessä pistä ranttaliksi ja osta molempiin uudet suodattimet. Siinä meinaa vähän kerätä huurua kun koko pesue ahtautuu kyytiin
Eipä noilla talvella ole niin merkitystä... Kevät kun koittaa niin tilanne muuttuu toisenlaiseksi. Estää nuo tietty pakkaslumen pöllyämisen lämmityslaitteen kennolle.
Mustasta otin talveksi pois raitisilmasuodattimen (ei ollut uutta tarjolla samalla kun kotelon käytin auki). Ikkunat ovat pysyneet hyvin sulana. Punaisen osalta joutunee tekemään saman. Ellei sitten perjantaina kaupungissa käydessä pistä ranttaliksi ja osta molempiin uudet suodattimet. Siinä meinaa vähän kerätä huurua kun koko pesue ahtautuu kyytiin
Eipä noilla talvella ole niin merkitystä... Kevät kun koittaa niin tilanne muuttuu toisenlaiseksi. Estää nuo tietty pakkaslumen pöllyämisen lämmityslaitteen kennolle.