Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:shout: varmaan joo... entinen omistaja on halunnut ihastella tuota "voimanpesää" lähes päivittäin... Konehuoneen likaisuudesta päätellen tuota ei ole liikoo auottu. Vaan ei oo ennee likanen, samalla kun pesin ensimmäisen kerran auton liuottimella sai konehuonekin saman käsittelyn. Vielä pitäisi muovit ruiskutella silikonilla tms.

Tottapuhuen tuo vaijeri on varmaan revitty poikki tuon lukituksen väärän säädön vuoksi. Konepelti kun lukittuu tuossa kahella lukolla, jotka avataan yhdellä vaijerilla. Vivussa tuntee selvästi kun ensin aukeaa toinen ja sitten toinen, jos aukeaa... :lol:

Onneksi on pihassa yksi aito merkkiliikkeen huoltama yksilö. Voipi ällistellä sen pellin alle, että miten tämä nyt on ja miten tuon kuuluisi olla. :happy:

Jatkuu....
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onneksi on pihassa yksi aito merkkiliikkeen huoltama yksilö. Voipi ällistellä sen pellin alle, että miten tämä nyt on ja miten tuon kuuluisi olla.
Joskus helpottaa kun voi katsoa toisesta samanlaisesta autosta mallia, oli sitten remontti tai vianhaku käynnissä.
Olen työpaikalla huomannut.
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Musta" sai tänään moottoriin uudet öljyt. BP Visco 5000, 5w40. Samalla rytinällä nakkasin paikalleen kilpitelineessä olevat Boschin 190:set ilman Xenoneita :cry:

Ilta kun hämärtyy niin koeajolle ja suuntaamaan... :toks: :liebe: :justiina: :jerkit:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Pappi kirjoitti:
Tottapuhuen tuo vaijeri on varmaan revitty poikki tuon lukituksen väärän säädön vuoksi. Konepelti kun lukittuu tuossa kahella lukolla, jotka avataan yhdellä vaijerilla. Vivussa tuntee selvästi kun ensin aukeaa toinen ja sitten toinen, jos aukeaa... :lol:

.
Auttaskoha tuo säätämine ku mulla juonittelee pakkasella toinen lukko, joutuu lyömää kannen kiinni että rappaukset varisee että menee lukkoo.
Lussa puolella jos on keli nii no problemo, pelaa ku kassakaapi ovi :?
Mistä pappi löys ohjeen säätöön ?
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lukon runko on 3:lla 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Alimmainen pultti on vähän tympeessä paikassa, mutta sopivalla jatkolla sinne yltää.

Minullahan tuo ei auennut toiselta puolen, joten lukkoa piti laskea muutama milli. Sulla voisi toimia toisinpäin, eli nostat sen puolen lukkoa ylös joka juonittelee. Vaikka voisi olettaa pelivaraa olevan niin säätö on millimetrien tarkkaa työtä, vaikka "traktoria" säädetäänkin. Samalla voi vaateroida konepellin suoraan linjaan etulokasuojien kanssa. :)

Kuva

Kuvassa on vain 2 pulttia korkeuden säätöön, mutta omassa oli 3.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

näyttäs tälläpuolen olevan vähän selkiämmät kuvat ku toisaalla :D

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

Dänks hyvä kuva, pittääpä illalla pimiässä perehtyä ku pääse töistä.
Tahtoo käyä itelle kipiää ku joutuu paukuttaa ni kovi lujaa kiinni, tosin ei tuota ussei tarvi kyllä aukua että sen puolee haittaa iha hirviästi.
Eikä näytä kyllä pakkastakaa tuleva ni senkää puolesta ei rasita.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aina oppii uutta kun kokeilee... Foxit readerin snapshot toiminnolla hyvä ottaa kaappauksia... Korjauskäsikirja on paperiversiona "vessalukemisena" ja sitten tämä pdf dokumentti.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

lystis kirjoitti:Dänks hyvä kuva, pittääpä illalla pimiässä perehtyä ku pääse töistä.
Oleppa hyvä... Lukkoja kannattaa välillä voidella. Minä nakkasin viimeksi wd40;stä noihin lukituksiin ja kaikkiin saranoihin. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

CRC:tä itekki ruuttasin sinne, ei vaan ole ollu pakkasia sen jäläkee nii tiiä oliko siitä mitää apuja.
Mitehä nuo ulukopuole peilit on aukastavissa ilima särkemistä, pitäs selevittää miksi kuski puolella lämmitys ei pelitä.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

lystis kirjoitti:Mitehä nuo ulukopuole peilit on aukastavissa ilima särkemistä, pitäs selevittää miksi kuski puolella lämmitys ei pelitä.
Oisko vastus mennyt lasista rikki tms... Tuosspa on kuvin ja sanoin 8)
Kuva
Lasi ei vissiin paljoa maksa tarvikkeena :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Huoltovälin nollaus moottorinohjaus MSA 15.7 ---> testerillä, vol-fcr ohjelmalla tai sitten siihen tarkoitetulla boksilla. Tässä tapauksessa Trisco DIY Reset Tool for Volvo Model no: IOR-404 Koivusen tuotekoodi askille on: 290-A1-404. Hinta noin 40€. Tuli taannoin ostettua tuommonen laatikkoon ja todettua, että ei toimi vuosimallissa -1999, jossa moottorinohjaus MSA 15.8.

Äsken kävin nollaamassa "mustasta" huoltovälinäytön. Nyt ei tillota "service" valo joka käynnistyksen yhteydessä. Tuo laite haukkunee hintansa vuoden sisään, jos korjaamo veloittaa erikseen tehtynä 20 - 30€ huoltovälinäytön nollauksesta.

Kesällä meinasin tuon myydä jos pois, mutta onneksi en.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljokos se vero nyt kaikkineen on V70:ssä per vuosi, pakuna ?
Kolmesataa ?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kokonaispainon ollessa 2000kg vero näytti olevan aikalailla 236€ / vuosi.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Just. Lienee nelisensataa eroa henkilömalliin eli aika summa säästyy pakuna.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

660€ olisi ollut henkilömallina tuo "musta". Summa on aika merkittävä. Erotus pienenee jonkin verran verouudistuksen myötä, mutta annetaan olla pakuna. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kumpaankin autoon hommattu sisätilanlämmittimelle haaroitus. Ostin pari käytettyä sarjaa. Hintaa vähemmän kuin yhdellä uudella. Motonetissä olisivat olleet 60€/kpl jos olisi uutta osaa ostanut.

Josko nuo loppuviikosta ehtisi asentamaan. Tulipellin läpivientikumi on kyllä meleko p*rse paikassa, mutta eiköhän ne saa asennettua.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onkos se läpivienti noissakin vielä siellä jossain vänkärin puolella, lokasuojan katveessa?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Se on just siellä jossain... Pikkusen näkee ja jos ei roikkaa voitele glidillä tms niin läpivientikumia saa kaivella vänkärin jalkotilasta.

Viimeksi muistaakseni fairylla liukastettiin roikan pinta, jotta saatiin se luistamaan kunnolla. Pitää vähän syventyä ja tehä muutamia mentaaliharjoituksia ennen tositoimia :lol:

Joku muukin tuskaillut saman asian kanssa...
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57510.0
:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Rouva tuli töistä kotiin... Kuulemma "mustan" perässä on kuusenhavuja kuormallinen :shock: Siinä sohvalla unenpöpperössä aattelin, että mitähän siellä lienee suojana... Onneksi kuorma oli kärryssä eikä auton sisällä :lol:

Kuulemma vetokoukun sähköt olivat pelanneet ihan oikein. Mitä nyt rasian kansi on vähän rikki (uusi rasia odottaa motivaatiota asentamiseen).

Toisaalta syytä pelatakin kun entinen omistaja oli tuolla kiskonut pitkin maakuntia jotain matkaaja 9000 merkkistä rivitaloa :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Punainen" sai tänään osakseen hellää hoitoa ja huolenpitoa.

Ohjelmassa sisätilan pistokkeen asennus.
Tämä lukitus ei pitänyt, kun kaapelia yritin ujuttaa läpiviennin kautta. Eriste ja erittäin ahdas reikä pitivät huolen siitä, että tämä oli työläin vaihe.
Kuva

Tässä vaiheessa jo hymyilytti. Takana toista tuntia värkkäämistä.
Kuva
Tuolla kuvan yläreunan tienoilla näkyy läpivientikumi. Eihän siinä muu auttanut kuin ottaa tuo kokonaan irti. Liekkö Calixin liittimet paksummat kuin Defan. Nimittäin en muistanut tuon reiän olevan ihan noin ahdas.
Liekkö jo tehtaalla huomioitu mahdollinen sisähaaroituksen mahdollisuus, koska kaapeli haaroittui jo runkopalkin päällä. En ole koskaan tuommosta asennusta nähnyt. Vastuksen johto oli jatkettu toisella kaapelilla, joka tuli sitten puskurista runkopalkkia pitkin. Yleensä nuo taitaa olla suoraan yhdellä johdolla pistokkeesta vastukselle. Sisähaaraa tuossa ei ole aikaisemmin ollut, koska läpiviennit olivat "neitseelliset".

Kuva
Tässä sitten pistokkeen asennus jalkatilan yläosaan. En viittinyt alkaa käsin ruuvoomaan a-pilarin kohdalle, eikä nuo ruuvit olisi edes riittäneet.

Sen verran aattelin matkustus mukavuutta, että laitoin uudet kumimatot. Sattu halvalla saamaan Volvon merkkikohtaisen sarjan.

Huomenna jos Luoja suo, asennetaan sama setti myös "Mustaan".

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Musta" sai tänään osakseen hellää asennusta ja hoivaa...

Sisätilan haaroitus meni tuohonkin paikalleen. Ulkona tehdessä tuli vähän rivakammalla tahdilla tehtyä. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Sisäpistokkeen läpivienti kuulostaa tutulta.

Operaation eniten aikaa vievä osa on panssarikaapelin tunkeminen läpivientikumista konttorin puolelle.

Swarfegaa tai jotain vastaavaa liukasteeksi seuraavalla kerralla.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Otin suosiolla irti tuon läpiviennin ja suolistin siihen semmosen aukon, että kaapeli meni kuin renki vanhaan piikaan. Calixin liittimet on sen verran paksut, että sai justiinsa menemään läpi tuosta reiäistä kun oikeassa kulmassa laittoi hollille.

Onnistunut asennus kun autot eivät vielä ole palaneet :lol:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Joskus onnistaa...

Huomattiin tuota "Mustaa" nosturilla tutkiessa, että toinen käsijarruvaijeri saattaa mennä vaihtoon... Kuoressa on vähän "rikkoa". Kahtelin sitten motonettiä yms. Huuto.netissä sattui silmään käsijarruvaijerit. Maininta ilmoituksessa, että löytyy molemmat ja tarjouksen tehneelle edullinen paketti. Kysäsin ja ... molemmat vaijerit posteineen 21€. Posteihin meni jo 11€. Minun kannalta ihan hyvä kauppa. Nuo kun maksaa jotain 15 - 25€ kpl. Biltemassa taisi olla vähän enemmän :cry:

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Mustaan" tuli tänä aamuna 3000km täyteen meillä ollessa. Onhan tuo "kuukauden" päivät pihassa ollutkin. :shock: Ajotuntuntuma on pikkusen levoton verrattuna "Punaiseen". Johtunee varmaan renkaista. Varsinaista seurantaa en ole kulutuksen suhteen pitänyt, mutta jossain 6:n pinnassa mennään / 100km. Katsotaan nyt mielenkiinnolla mitä mahdollisia välyksiä löytyy kun katsastus lähestyy.

Loppiaisena ajoin pitkästä aikaa lenkin tuolla toisella. Mielikuva mahdollisesta lastusta vahvistui jälleen... Kyllä tuo "musta" liikkuu pikkusen rivakammin. Samaa kertoi myös rouvakin :? (kaasujalka...).

Tai voihan se olla, että tuo punainen on jo loppunsa edellä :cry:
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Itellä oli V70 2,3 bensakoneella. siinä oli sitten mukavat kilometrit hurrutella menemään.bensiiniä tahto vaan mennä päälle kympin :/ mitän muuta onkelmaa einuissa ollu ku käsijarrun osia joutu laittelemaan. hemmeti kun jostakin löytäskin pakutiisselin niinkun tuo musta :D oijoi kun tykkäis. mersuni mun on tullut hieman kalliimmaksi kuin se aikainen volvo
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

hemmeti kun jostakin löytäskin pakutiisselin niinkun tuo musta
Nettiautossa olisi 835 kpl myynnissä :roll:
Jos on henkilöauto niin pakuksi muuttaminen maksaa noin 60 euroa.

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/?id_fuel_type=2
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

libzane1 kirjoitti:hemmeti kun jostakin löytäskin pakutiisselin niinkun tuo musta :D oijoi kun tykkäis.
Tuossa mustassa yhdistyy ne 2 väriä jotka olen oikeestaan halunnutkin.
Musta ulkoväri ja vaalea nahka :)

Varaosahakua kahtelin ja siellä olisi harmaita nahkapenkkisarjoja myynnissä... Ei vaan taida tuohon punaiseen malttaa tehä "swappia".

Kuopiossa oli vasta myynnissä -99 mallin TDI (musta, tummat verhoilut) 2 paikkanen paku. Mittarissa 378tkm ja hintaa 2590€. Ilmoituksessa oli maininta, että jotain sipistelyä vaatii, mutta leimasa oleva peli...
2 paikkasesta pakusta ei vaan toinna maksaa yhtään lisää... Sen kun saa tehtyä henkilöautosta noin 5 min hommalla kun tarvikkeet löytyy valmiiksi.

Alkaa olla nämäkin jo h a l p o j a :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuli tuohon toiseenkin hankittua Defa Termini 2100w "slim" mallin lämmitin.

Mustasta otin talveksi pois raitisilmasuodattimen (ei ollut uutta tarjolla samalla kun kotelon käytin auki). Ikkunat ovat pysyneet hyvin sulana. Punaisen osalta joutunee tekemään saman. Ellei sitten perjantaina kaupungissa käydessä pistä ranttaliksi ja osta molempiin uudet suodattimet. Siinä meinaa vähän kerätä huurua kun koko pesue ahtautuu kyytiin :cry:

Eipä noilla talvella ole niin merkitystä... Kevät kun koittaa niin tilanne muuttuu toisenlaiseksi. Estää nuo tietty pakkaslumen pöllyämisen lämmityslaitteen kennolle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”