Miten hyttimelua hiljasemmaksi kaappimersussa?
Miten hyttimelua hiljasemmaksi kaappimersussa?
Monenlaista on tullut tämän aiheen eteen tehtyä, mutta olisiko Mesen nerokkaassa käyttäjäkunnassa hyviä ehdotuksia desibelimäärien edelleen pienentämiseen?
Asioita joita olen tuossa pohtinut niin miten voimansiirron jurinat, tuossahan on ristinivelet kartaanissa molemmissa päissä, mites noin teoreettisesti jos vaihtaisi kovan nivelen rättilaikaksi?
Mites sisälokasuojat, vaikuttaako rengas/tiemeluun? Pohjapanssari/levy?
Kieltä näytän ensmäiselle joka ehottaa Peltoreja
Asioita joita olen tuossa pohtinut niin miten voimansiirron jurinat, tuossahan on ristinivelet kartaanissa molemmissa päissä, mites noin teoreettisesti jos vaihtaisi kovan nivelen rättilaikaksi?
Mites sisälokasuojat, vaikuttaako rengas/tiemeluun? Pohjapanssari/levy?
Kieltä näytän ensmäiselle joka ehottaa Peltoreja
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Radiota pienemmälle, desipelit pienenee?
MItes ihan bitumimaton hakeminen mätänetistä/biltemasta ja sen läiskiminen pyöränpesiin, sinne sisäpuolelle kapiinia. Tällä tavalla ainakin lankusta äänet hiljeni ihan kivasti. Laitoin äänieristysmattoa myös hanskalokeron taakse, silläkin vaimeni aika kivasti. Lisäksi asentelin samaa tavaraa pohjamaton alle, sillä ei yllättäen ollut niin suurta vaikutusta kuin hanskalokeron ja pyöränpesien vaimentamisella.
MItes ihan bitumimaton hakeminen mätänetistä/biltemasta ja sen läiskiminen pyöränpesiin, sinne sisäpuolelle kapiinia. Tällä tavalla ainakin lankusta äänet hiljeni ihan kivasti. Laitoin äänieristysmattoa myös hanskalokeron taakse, silläkin vaimeni aika kivasti. Lisäksi asentelin samaa tavaraa pohjamaton alle, sillä ei yllättäen ollut niin suurta vaikutusta kuin hanskalokeron ja pyöränpesien vaimentamisella.
Kein siknatuur
Etulattia ja etukotelot on jo vuorattu bitumimatolla, takakotelot taas päällystettu paksulla äänieristysmatolla ja niiden päällä on vielä vanerikotelot, joiden päällä on verhoilu
Korvatulppia käytän uidessa, tosin vain toisessa korvassa, mulla kun on päässä reikä
Korvatulppia käytän uidessa, tosin vain toisessa korvassa, mulla kun on päässä reikä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Laita 3,5mm lyijylevyä mattona ongelmapaikkoihin, niin johan on kumma, jos jurinat ei ala jäämään taustalle
http://www.glocon.fi/pages/fi/metallit. ... mAodd3NejA
http://www.glocon.fi/pages/fi/metallit. ... mAodd3NejA
Tuulilasin reunojen suhinat? Tuota, tuolla ei kyllä saa ajaa kuin kaheksaakymppiä, eikä se kuljekaan hyvä jos kahtasataa
Mutta tuossa on kyllä yksi juttu, ovien säädöillä voisi saada suhinoita vähemmiksi, tuntuu että ajan myötä etuovet ovat aikaa myöden antautuneet ulospäin ylä-, ja alapäistään
Mutta tuossa on kyllä yksi juttu, ovien säädöillä voisi saada suhinoita vähemmiksi, tuntuu että ajan myötä etuovet ovat aikaa myöden antautuneet ulospäin ylä-, ja alapäistään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
http://meluton.fi/tuotteet/kuluttaja-ja ... askasmatto
Ainiin ei taida saada puuilosta noita mattoja....
http://www.icopal.fi/Tuotteett/Noxite_tuotesivu.aspx
Tätä bitumia saisi rautakaupasta ja senjälkeen voit ruveta myymään puhdasta ilmaa suoraan takakontista tuolla Mordorin portilla ( kehä3 ja sen sisäpuoli etenkin viikki) ja melukin voisi vähentyä
Tälleen luki tuolla yhellä sivulla.
eristävyys paranee kaikilla taajuuksilla 6 dB massan kaksinkertaistuessa. Jos esimerkiksi 1 mm paksuun teräspeltiin liimataan ST7R-raskasmatto, eristävyys paranee 6 dB. Jos sama matto kiinnitetän 0,5 mm:n peltiin, on eristävyys noin 9 dB lähtötilannetta parempi.
Ainiin ei taida saada puuilosta noita mattoja....
http://www.icopal.fi/Tuotteett/Noxite_tuotesivu.aspx
Tätä bitumia saisi rautakaupasta ja senjälkeen voit ruveta myymään puhdasta ilmaa suoraan takakontista tuolla Mordorin portilla ( kehä3 ja sen sisäpuoli etenkin viikki) ja melukin voisi vähentyä
Tälleen luki tuolla yhellä sivulla.
eristävyys paranee kaikilla taajuuksilla 6 dB massan kaksinkertaistuessa. Jos esimerkiksi 1 mm paksuun teräspeltiin liimataan ST7R-raskasmatto, eristävyys paranee 6 dB. Jos sama matto kiinnitetän 0,5 mm:n peltiin, on eristävyys noin 9 dB lähtötilannetta parempi.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Tulee mieleen ammattikouluaikaan yks autopuolen sankari joka vaimensi supparin voimasta tärisevän takaluukun uretaanilla. Sinne peltien väliin kun urtsua sitten pullon tuuttasi niin tuli aika muodoton kontinluukku eikä sitä saanu enää auki muuten kuin rälläkällä
Purat sen pärekaton pois ja liimaat sinne kattoon tällästä
http://meluton.fi/tuotteet/kuluttaja-ja ... askasmatto
Sitten tuon raskasmaton päälle tällästä vaikka 20mm paksuna
http://meluton.fi/tuotteet/kuluttaja-ja ... uhepuriste
Pärekatto takasin noiden päälle ja kas sulla on ääni ja lämpöeristetty pärekatto kaapissa . Ei tuo halpa ratkasu ole mutta toimii 101 kertaa paremmin mitä uretaani
Purat sen pärekaton pois ja liimaat sinne kattoon tällästä
http://meluton.fi/tuotteet/kuluttaja-ja ... askasmatto
Sitten tuon raskasmaton päälle tällästä vaikka 20mm paksuna
http://meluton.fi/tuotteet/kuluttaja-ja ... uhepuriste
Pärekatto takasin noiden päälle ja kas sulla on ääni ja lämpöeristetty pärekatto kaapissa . Ei tuo halpa ratkasu ole mutta toimii 101 kertaa paremmin mitä uretaani
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pyöränkoteloihin ulkopuolelle (sisälokasuojat +) mattoa tms joka absorboi ääntä mahdollisimman hyvin, tai sitten ruiskutettavaa äänieristemassaa.
Samaten kattopeltiin mutta sisäpuolelle.
Ovista verhoilut pois ja oven sisään pintapeltiin äänieristemattoa.
Kojelauta olikin jo äänieristetty ?
Puhallin pitää meteliä, sen äänieristäminen mahdollisuuksien mukaan.
Ovien tiivisteet ?
Samaten kattopeltiin mutta sisäpuolelle.
Ovista verhoilut pois ja oven sisään pintapeltiin äänieristemattoa.
Kojelauta olikin jo äänieristetty ?
Puhallin pitää meteliä, sen äänieristäminen mahdollisuuksien mukaan.
Ovien tiivisteet ?
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
Omat kokemukset on IHAN OIKEASTA KAAPISTA, mutta moottorikopan eristäminen, tiivisteet ja äänieristelevy.
Onko tuossakin vaihdekeppi lattiassa? Sen seutu? Siinähän on kepin ympärillä suora reikä äänenlähteeseen, jos on tehty samoin kuin isompi veljensä. Ja lisäksi pakoputkiston äänenvaimennukseen voi olla hyvä kiinnittää huomiota.
Onko tuossakin ne "astinlaudat" pellistä, suoraan moottoria kohti oleva kaikukoppa?
Onko tuossakin vaihdekeppi lattiassa? Sen seutu? Siinähän on kepin ympärillä suora reikä äänenlähteeseen, jos on tehty samoin kuin isompi veljensä. Ja lisäksi pakoputkiston äänenvaimennukseen voi olla hyvä kiinnittää huomiota.
Onko tuossakin ne "astinlaudat" pellistä, suoraan moottoria kohti oleva kaikukoppa?
Ihan oikeasta kaapista? Sulla se kait on jo lähempänä merikonttia
Mistähän tuommoisia sisälokasuojia saisi? Pittääkö net värkätä ihte, tulisko vanerista hyvät
Niinko tarkkaavaisimmat jo ehkä rivien välistä lukivatkin, niin etuovissa on jo äänieristeet sisällä
Vaihekepin juureen laittelin myös pohjan alle paksun äänieristysmaton siten että siinä on tiivis reikä kepin läpiviennille, ja skordari on ehjä, periaatteessa tämäkin pitäisi olla tukittu
Mutta astinlaudat ei kyllä ole tulleet mieleenkään Ja ovissa tosiaan voisi olla timmaamista sekä sulkeutumisen tiiviydessä että kyllähän ne tiivisteet on jo varmaan parhaan elastisuutensa menettäneet
Puhallin on jännä kampe, tuntuu että se on tietoisesti optimoitu tuottamaan valkoista kohinaa ja reilusti jo pienimmälläkin teholla
Mistähän tuommoisia sisälokasuojia saisi? Pittääkö net värkätä ihte, tulisko vanerista hyvät
Niinko tarkkaavaisimmat jo ehkä rivien välistä lukivatkin, niin etuovissa on jo äänieristeet sisällä
Vaihekepin juureen laittelin myös pohjan alle paksun äänieristysmaton siten että siinä on tiivis reikä kepin läpiviennille, ja skordari on ehjä, periaatteessa tämäkin pitäisi olla tukittu
Mutta astinlaudat ei kyllä ole tulleet mieleenkään Ja ovissa tosiaan voisi olla timmaamista sekä sulkeutumisen tiiviydessä että kyllähän ne tiivisteet on jo varmaan parhaan elastisuutensa menettäneet
Puhallin on jännä kampe, tuntuu että se on tietoisesti optimoitu tuottamaan valkoista kohinaa ja reilusti jo pienimmälläkin teholla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje